Tiesitkö, että Suomi on ykkönen työpaikkakiusaamisessa?
Kommentit (62)
uimarieåtyg kirjoitti:
Oma esimieheni on heikko paska, joka minkään luonnonjärjestyksen
mukaan ei olisi saanut mitään valtaa keneltäkään. Tai pystynyt sitä
ottamaan keneltäkään. Kun tällainen henkilö sitten saa valtaa, on
lopputuloksena epäreilu ja selkäänpuukottava kiusaajapelle. Kiusaajalla
on tietysti aina tukijoukko, joka koostuu perseennuolijoista. Nämä henkilöt
myös kiusaavat esimiehen tuella. Siinä teille kuvaus suomalaisesta työilmapiiristä
vuonna 2018. Olemme todellakin ykköskansa kiusaamisessa. Me metsäläiset.
Sama kokemus entisestä esimiehestä. Sen verran heikko että uudet työntekijät jotka palkkasi olivat omasta lähipiiristä joista muodosti hovinsa, yksin kun ei olisi pärjännyt. Säälin jääneitä mukavia tyyppejä, mutta viimeisenä tekona jonka tein ennen kuin lähdin oli että soitin pomon pomolle ja kerroin faktat pomosta, siitä olen hyvilläni.
Meillä naismainen ja heikko esimies pelkää
kovisnaisten kiusaajaryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko se, että Suomessa kiusataan eniten työpaikoilla? Tai ainakin ihmiset kokevat tulevansa kiusatuiksi. Joskus olen ajatellut, että suomalaiset ovat vaan todella herkkänahkaisia. Sen takia kukaan ei puhu mitään henkilökohtaista työpaikalla, kun kaikki kommentointi koetaan sitten kiusaamisena. Jossain muualla varmaan osataan ottaa asiat enemmän huumorilla eikä kaikkea oteta tosissaan.
Minä en puhu henkilökohtaisista asioista kaikille koska suomalaiset on niin kateellisia.
Sinä oletkin onnekas. Et ole tullut ihmislokkien repimäksi.
Ilmeisesti et ole koskaan joutunut kiusaamisen kohteeksi,
kun kiellät koko asian olemassaolon. Kysymys ei todellaan
ole neuvomisesta tai esim. aiheellisesta työn kritisoinnista.
Kysymys on henkisestä väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Itte oleen alkanut miettimään tuon asian niin ettei moneesti ihmiben ole pelkäästäään hyvä tai paha vaan se on niitä molempia.
Yleensääkin työkulttuurisssa sen toimivuus vähän kaikissa suhteissa olisi enemmään myönteiistä. Tokii ongelma varmaan moneesti on se että työöntekemisen idea ja ongellmien tuominen työyhteiisöön ja niiden heijastuuminen monestakin syistä on läsnä. Näiin miehisestää näkökulmasta haasteita tulisi olla enemmän esiim jokin liikunnallinen haaste joka taaas voi edistäää työkuntoa niin että se vaikutttaa ruutineihin ja jaksamiseen. Suomessa monessakiin suhteessa on hyvin haasteelliset olosuhteet ja ehkä tulisi löytää keinoja millä vastata niihin.
Edellisessä työpaikassa luottarin vaimo paiskoi tavaroita, äksyili ja tiuski ihmisille. Teki tosi hyvää työilmapiirille, kun eihän tuolle voinut mitään. Tavaroita hajosi ja kaikki joutuivat olemaan varpaillaan.
Ja tätä kiusaamista esiintyy eniten naisvaltaisilla työpaikoilla (THL).
Kertoo aika paljon suomalaisista naisista, kuten tämä palstakin.
Suomessa raportoidaan eniten kiusaamistapauksia.
Ehkä esim. Italiassa vain koetaan toisin. Mitään absoluuttista päätelmää ei tällaisista voi tehdä toisin kuin vaikka liikenteessä kuolleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko se, että Suomessa kiusataan eniten työpaikoilla? Tai ainakin ihmiset kokevat tulevansa kiusatuiksi. Joskus olen ajatellut, että suomalaiset ovat vaan todella herkkänahkaisia. Sen takia kukaan ei puhu mitään henkilökohtaista työpaikalla, kun kaikki kommentointi koetaan sitten kiusaamisena. Jossain muualla varmaan osataan ottaa asiat enemmän huumorilla eikä kaikkea oteta tosissaan.
Minä en puhu henkilökohtaisista asioista kaikille koska suomalaiset on niin kateellisia.
Sinä oletkin onnekas. Et ole tullut ihmislokkien repimäksi.
Lisään vielä, toivon, että onnesi säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Huono johtaminen on suurin syy. Hyvällä johtamisella kiusaaminen ei ole mahdollista.
Hallituksen syytämäkin, vali vali vali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. No tällä herkkiksellä oli loparit lähellä, kun tuntui että kaikki siellä töissä oli päättäneet että tuotahan nyt kiusataan naisettomuudesta oikein urakalla ja homotellaan niin usein kuin mahdollista. Kesti useamman viikon kunnes ilmeisesti vitsi kävi viimein vanhaksi. Mutta kyllä sinä aikana joka aamu vitutti lähteä sinne vittuiltavaksi.
Feel You.
Mua haukuttiin työpaikalla selkäni takana, mutta kuitenkin mun kuullen, lesboksi, kun mulla ei nykyisin ole miestä, enkä juorua omista yksityisasioistani töissä. Kuitenkin olen seurustellut monen miehen kanssa ja ollut avoliitossa. Suomalaisilla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja.
Johtaminen on ala-arvoista, ja ahdistuneet työntekijät omaksuvat yritykseen sisäänrakennetun kiusaajamentaliteetin. Kiusaa tai tule kiusatuksi.
Varsinkin kaikki erilaisuus aiheuttaa helposti kiusaamista. Mistähän mahtaa johtua? Ollaanko Suomessa niin ahdasmielisiä vain samankaltaiset hyväksyviä tiukkapipoja?
Vierailija kirjoitti:
Huono johtaminen on suurin syy. Hyvällä johtamisella kiusaaminen ei ole mahdollista.
Tuon voin allekirjoittaa, meillä pomo on se joka kiusaa ja erityisesti taidan minä olla kohde sillä olen itsekin ollut esimiesasemassa ja pomoni pitää sitä jotenkin uhkana vaikka mitään syytä sille ei ole, minulla ei ole minkään valtakunnan kiinnostusta enää esimiesasemaan. Rivityöntekijänä olen parhaimmillani ja siitä nautin. Tykkäisin työstäni yli kaiken ja teen sen niin hyvin kuin ikinä osaan mutta näkyy haittaavan joitakin kovastikin.
Vierailija kirjoitti:
Kun huutaa ja itkee, että mua kiusataan, niin saa tahtonsa lävitse. Kaikki pelkäävät leimautuvansa kiusaajiksi ja saavansa yleisen vihan niskoilleen. Tämän on moni huomannut ja käyttää sitä hyväkseen. Kiusauskorttia heiluttelevalla on valtaa.
Tätä muuten käyttävät yleensä pahimmat kiusaajat. Siksi heitä ei kiusata ja saavat rauhassa kiusata muita.
Missä lähde? Tällaisille väitteille pitää olla aloituksessa aina LÄHDE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen syytämäkin, vali vali vali.
Kuka tässä hallituksesta puhui sinua lukuunottamatta?
Kun huutaa ja itkee, että mua kiusataan, niin saa tahtonsa lävitse. Kaikki pelkäävät leimautuvansa kiusaajiksi ja saavansa yleisen vihan niskoilleen. Tämän on moni huomannut ja käyttää sitä hyväkseen. Kiusauskorttia heiluttelevalla on valtaa.