Joko opettajat jäi taas lomalle
Vastahan heillä kesäloma loppui. Minulla ei ole koululaisia, mutta luin erään sukulaisen päivityksen alkuviikosta, että onneksi alkaa loma, kun on niin uupunut jo, kun on ollut töitä niin pitkään. On ala-asteen opettaja.
Ihmettelin, että vastahan tuo oli pari kuukautta lomalla, joten miten on taas niin uupunut.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap saa pitää syyslomaa? Minä konttorihommissa ja mullakin syysloma vaikka syyskuussa pidin pitkän kesäloman. Voi harmi ap:tä.
Lukuisien ihmisten työehtosopparit eivät sisällä lomaa niin paljoa, että voisi pitää syysloman. Tai voi, mutta sitten lomapäivät eivät riitä talvilomaan. Eli joko tai.
Mun mielestä on käsittämätöntä, että Suomessa on niin erilaisia lomaoikeuksia.
Monilla on vuodessa 5 viikkoa. Ei ole paljoa se. Kesällä tarvii kyllä kokonaisen kuukauden, niin talvelle jää sitten viikko.Jos haluaa enemmän lomaa, niin kannattaa opiskella kunnollinen ammatti. Silloin saa tosin varautua melkoisen kuormittavaan työhön. Ei jossain siivoojan tai sairaanhoitajan tai vastaavan muun matalan koulutuksen ammattissa lomaa tarvita kuin se normaali 4 tai max. 5 viikkoa vuodessa.
Ai, opiskella kunnon ammatti. Suurin osa korkeakoulutetuista on sellaisten työehtosoppareiden (tai sen puutteessa, lain) piirissä, jossa lomaa on 4 viikkoa ja vasta yli vuoden työskentelyn jälkeen huikeat 5 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh! Työpäiviä 365... Opettajilla ei taida olla mitään käsitystä työelämästä, jos joka päivä on muka työpäivä! Helppoahan se on hillua lasten kanssa, kun ei ole oikeaa vastuuta työn laadusta.Lapset eivät osaa arvioida sitä, mikä on työn taso. Oikeassa asiantuntija-ammatissa joutuu kohtaamaan kriittisiä aikusia. Opettajat on todellisesta elämästä vieraantuneita. Toinen vanhemistani oli opettaja ja totesi itse moneen kertaan että helppo työ, jossa hyvät lomat. Toisin kuin lakimiespuolisolla.
Unohtuuko, että myös (kriittisiä) aikuisia opetetaan?
Jösses. Kannattaa tsekata Suomen koulutusjärjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh! Työpäiviä 365... Opettajilla ei taida olla mitään käsitystä työelämästä, jos joka päivä on muka työpäivä! Helppoahan se on hillua lasten kanssa, kun ei ole oikeaa vastuuta työn laadusta.Lapset eivät osaa arvioida sitä, mikä on työn taso. Oikeassa asiantuntija-ammatissa joutuu kohtaamaan kriittisiä aikusia. Opettajat on todellisesta elämästä vieraantuneita. Toinen vanhemistani oli opettaja ja totesi itse moneen kertaan että helppo työ, jossa hyvät lomat. Toisin kuin lakimiespuolisolla.
Unohtuuko, että myös (kriittisiä) aikuisia opetetaan?
Jösses. Kannattaa tsekata Suomen koulutusjärjestelmä.
'
Ja sitä paitsi teinit ne vasta kriittisiä ovatkin. Ei mitään turhia käytöstapojen luomia pidäkkeitä sille, miten ilmaisee mielipiteensä opettajasta...
Hanttihommia monet tekevät opiskelujen ohessa. Hanttihommilla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä nykyajan akateemiseen työmaailmaan, joka on kuormittavaa, haastavaa ja pitää otteessaan 24 h. Vain opettaja voi luulla niin. Opettajille tekisi hyvää tehdä välillä vastuullisia töitä aikuisten kanssa.