Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuunaatte purkkihernekeittoa?

Vierailija
12.10.2018 |

Kermaa, sipulia vai mausteita? mikä on suosikkinne?

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään purkkihernarista pikaruokana mutta enemmän itse tehdystä. Varmaankin maailman halvin ruoka. Monesti ihmetyttää joku parkuu ettei pärjää viikkoa kahdella kympillä tms. kun esim. hernarin itse keittäminen ei maksa käytännössä mitään. 

Purkkikeittoa tuunaan dijonilla ja ranskankermalla. 

Vierailija
62/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan keitin ensin vähän savuluita ja siihen ourkkihernekeitto. En muista nähneeni savuluita pitkään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman helpoin keitto ja sekin pitää purkissa ostaa. aijai

Herkeiton keittäminenhän pitää muistaa aloittaa jo edellisenä päivänä. Siis suunnitellusti. :-)

Joo, en mä ajasta puhunutkaan. Ja itse tehty on todella hyvää verrattuna purkista löytyvään. Ihan oikeasti suosittelen kokeilemaan.

Mikä helvetti siinä on, että joka foorumilla kaikkiin hernariketjuihin on aina jonkun hernekeittoelitistin tultava jeesustelemaan itsetehdyllä hernekeitolla ja sen erinomaisuudella? Kuvitteleeko nämä olevansa jotain valon nähneitä profeettoja, jotka tulevat valistamaan pimeydessä vaeltavaa kansaa?

Vituttaa suoraan sanoen tuollaiset.

Joillekin ihmisille nämä on kai niitä ainoita mahdollisuuksia päteä elämässä.

Kun ei ole omassa elämässä yhtään mitään sisältöä eikä onnistumisia, niin on kai vaan pakko keulia ja päteä siellä missä voi.

Pätee kaikkiin ruuanlaittajaluusereihin.

Vierailija
64/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa tehdä itse hernekeittoa? Itse en söisi purkkihernaria, kuin korkeintaan metsäreissulla trangialla kokattuna.

Vierailija
65/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutosen rokassa on lihhoo ku hautuumaassa!

Vierailija
66/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa tehdä itse hernekeittoa? Itse en söisi purkkihernaria, kuin korkeintaan metsäreissulla trangialla kokattuna.

Ei o aikaa.

Vierailija
67/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miedolla Turun sinapilla. Jalostajan hernekeitto ei muuta kaipaa.

Vierailija
68/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savubroilerisuikaleita ja sipulia sekaan.. Myös sinaappi antaa makua

Vierailija
69/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei o aikaa.

Huono tekosyy. Kait sen voi sitten syödä lusikalla kylmänä suoraan purkista jos aika on kortilla.

Vierailija
70/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme hyvin harvoin hernekeittoa, purkkihernekeittoa vielä harvemmin kuin itse tehtyä.

No, kun on purkkikasvishernekeiton aika, tuunaan sitä meiramilla, lorauksella soijakermaa, porkkanakuutioilla ja sinapilla.

Hernekeitottomuuden syy on yksinkertainen: vatsani ei oikein tykkää, vaikka totuus on se, että (kasvis)hernekeitto on erittäin halpaa ja ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
71/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikanautaa tölkistä joukkoon ja on namia!

Vierailija
72/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen sika sopan sekaan ja vatsa tykkää nasulia :)

Vierailija
73/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luraus kermaa, ketsuppia ja sinappia. Ei se hyväksi havaittu arkipöperö muuta tarvitse.

Ihan mielenkiintoisia tuunauksia täällä on kylläkin esitetty, että kiitosta vain kaikille! Taidanpa ottaa vinkeistä vaarin ja kiehautella näitä modernisoituja versioita korona-ajan koekeittiössäni.

Vierailija
74/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkihernekeitto on nyt just hyvää vararuokaa, itse valitsen kasvisvaihtoehdon,  nopeaa ja säilyvää, jää aikaa muuhunkin kuin ruuanlaittoon. Laitan hernekeittooni usein porkkanaraastetta ja Turun mietoa sinappia nam. Ei ole mikään ihmisarvon mitta tekeekö ruuan alusta alkaen itse, vaan kyseessä on se mihin aikaansa haluaa käyttää. Välillä eineksiä ja välillä sitten kokkaillaan enemmän. 

Vierailija
75/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikanautaa tölkistä joukkoon ja on namia!

Oma resepti:

520 grammaa Jalostajan Perinteistä hernekeittoa

400 grammaa Jalostajan Naudanlihavalmistetta pieniksi paloitetultuna

Nuo aineosat kaadetaan kattilaan, sekoitetaan keskenään ja lisätään sopivaksi katsottu määrä puhdasta suomalaista raanavettä. Keittämisvaiheessa mausteeksi lisätään Meiran perinteistä sinappia ja ripaus Valion kevytkermaa. Tuossa on hyvä kahden hengen ateria tai kahden päivän ateria yhdelle hengelle, niin että seuraavana päivänä lämmittää sen toisen annoksen mikrokulhossa.

Vierailija
76/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppaa purkkiin,lisää aromia.Lisäksi ilmaasta.. eli ilmaista.

Vierailija
77/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkihernari on loistava arjen pikaruoka. Meillä sitä tuunataan sillä mitä kaapista löytyy. Yleensä sipulia ja makkaraa, kinkkua tai jauhelihaa. Ja löräys sinappia tietenkin. Tänään voisin testata tuon chili tonnikala version ja keittää vaikka kananmunia kaveriksi. Kaikki ainekset tuohon olisi jo kaapissa valmiina, niin voin skipata kauppareissun.

Vierailija
78/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaalia suoraan lautaselle. Raikastaa hernekeiton hienosti. Raejuusto toimii samoin, noista voi valita sen mukaan, tarvitseeko kevyempää vai tuhdimpaa evästä.

Purkkisoppaa voi myös laittaa suoraan purkista ruisleivälle. Omenansiivu siihen päälle ja nam.

Vierailija
79/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syö purkki hernekeittoa?yöööööäääääk!

Vierailija
80/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Voiko mitään kuvottavampaa olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan