Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuunaatte purkkihernekeittoa?

Vierailija
12.10.2018 |

Kermaa, sipulia vai mausteita? mikä on suosikkinne?

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman helpoin keitto ja sekin pitää purkissa ostaa. aijai

Herkeiton keittäminenhän pitää muistaa aloittaa jo edellisenä päivänä. Siis suunnitellusti. :-)

Joo, en mä ajasta puhunutkaan. Ja itse tehty on todella hyvää verrattuna purkista löytyvään. Ihan oikeasti suosittelen kokeilemaan.

Mikä helvetti siinä on, että joka foorumilla kaikkiin hernariketjuihin on aina jonkun hernekeittoelitistin tultava jeesustelemaan itsetehdyllä hernekeitolla ja sen erinomaisuudella? Kuvitteleeko nämä olevansa jotain valon nähneitä profeettoja, jotka tulevat valistamaan pimeydessä vaeltavaa kansaa?

Vituttaa suoraan sanoen tuollaiset.

Oletpas sinä huonolla tuulella, nyt kone/luuri kiinni ja ulos ihanaan syyssäähän.

Miksi kaikilla foorumeilla on näitä ilman pilaajia.

Vierailija
42/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen suosikki on seuraavanllainen:

Purkki hernekeittoa

Tonnikalaa Chili kastikkeessa

Keiton päälle vielä valkosipuli majoneesia ja turun sinappia (ehdottomasti sitä)

Perhetutut tulivat kerran kylään ja isäntä mulle kuiskas että nyt sitte vieraille jotain herkullista pöperöä pöytään kun toiselta puolelta Suomea meille ajoivat. Tämä oli hitti heidänkin mielestään!! Kasvoit muikistelivat tyytyväisyydestä ja sukulais rouvakin tokaisi että kyllä joskus onkin hyvä päivittää vanhoja reseptejä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää sinappia joukkoon.

Vierailija
44/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteherneistakin saa hernekeiton, kivan vihreän vieläpä. Nopea kuin mikä, surauttaa vaan sauvasekoittimella.

Vierailija
45/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan herneen nenästä siihen joukkoon, vähän niinkuin joulupuuron onnenmanteli.

Vierailija
46/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkiolosuhteissa en ala hernekeittoa itse keittelemään.

Jos siellä on liesi ja kattila, niin mikä siinä on niin vaikeaa? Siinä se kiehuu, kuin purkista kaadettukin.

Helpompaa se on mökkioloissa itse tehdä. Ei tarvita tölkinaavaajia ja pienen muoviroskan voi hävittää uunissa. Tölkit pitää roudata jonnekin keräysastiaan, ja vievät enemmän tilaa kaapissakin kuin hernepussi.

Vierailija
47/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkiolosuhteissa en ala hernekeittoa itse keittelemään.

Jos siellä on liesi ja kattila, niin mikä siinä on niin vaikeaa? Siinä se kiehuu, kuin purkista kaadettukin.

No senkun keittelet itse kasvatttamasi herneet ja palvaamasi possun. Anna muiden tehdä niin kuin  itse lystäävät. En IKINÄ ole keittänyt hernekeittoa itse. Kuumennan purkista valuttamani VALMIIN keiton ja sitten päälle tuoretta sipulisilppua ja löträys sinappia! Voi keski-ikäiset naiset, se on siinä!

Vierailija
48/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ja dijonia, se on siinä.

Vierailija
49/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Siinä on ruoka mitä oikeasti en syö vaikka muuten oikeastaan kaikki menee. Jos syön hernekeittoa niin silloin se on tehty perinteisestä kauan kypsytetystä savupotkasta ja keitto tekeytyy kauan. Muuten inhoan hernekeittoa ja se jää syömättä.

Vierailija
50/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta rosmariinia, Ah!

Vierailija
51/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panen purkin painekattilaan 5 minuutiks, annan tekeytyä toisen mokoman, seuraavaks avaan ja syön sen, siis sisällön, tuoreen ruisleivän ja piimän kera, Tekee hyvää vattalle.

Vierailija
52/140 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen suosikki on seuraavanllainen:

Purkki hernekeittoa

Tonnikalaa Chili kastikkeessa

Keiton päälle vielä valkosipuli majoneesia ja turun sinappia (ehdottomasti sitä)

Perhetutut tulivat kerran kylään ja isäntä mulle kuiskas että nyt sitte vieraille jotain herkullista pöperöä pöytään kun toiselta puolelta Suomea meille ajoivat. Tämä oli hitti heidänkin mielestään!! Kasvoit muikistelivat tyytyväisyydestä ja sukulais rouvakin tokaisi että kyllä joskus onkin hyvä päivittää vanhoja reseptejä! :)

Ähäkutti unohdin vielä loppuun kirjoittaa että ripaus oreganoa vielä jos haluaa (määrä oman maun mukaan). Kannattaa kokeilla

Vierailija
53/140 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan makaronia sekaan ja spakettia.

Vierailija
54/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en ostaisi purkissa kun on hyvää ja ei maksa melkein mitään.

En myöskään halua syödä sitä hernekeittoa koko viikkoa ja tuntuis tyhmältä tehdä semmoisen yhden purkkihernekeiton kokoinen satsi.

Vierailija
55/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsupilla (Felixin mustapippuri ihan paras), mausteilla (meirami, mustapippuri, oregano, persilja, valkosipuli), kuullotetulla sipulilla, raastetulla parmesaanilla, toisinaan lisään sekaan myös kevytkermaa, tomaattimurskalla (yrttinen versio mainio lisä), vahvalla sinapilla. En pidä niistä perinteisistä, lihakimpaleita sisältävistä keitoista, vaan ostankin luomuna saatavaa lihatonta purkkihernekeittoa, jonka voi helposti tuunata oman maun mukaiseksi.

Vierailija
56/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän lisään purkkihernarin joukkoon keitettyä kananmunaa ihan samaan tapaan kuin pinaattikeittoonkin! Onko kukaan muu äkännyt kokeilla tätä yhdistelmää? :D

Vierailija
57/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viehän sen valmistus aikaa. Sitä ei hetken mielijohteesta tehdä, kuten purkkihernarin lämmitys.

Vierailija
58/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, inhoan jo pelkkää hajua. Mausta puhumastakaan.

Vierailija
59/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa tai makkaraa mtä nyt sattuu olemaan ja sitten tietysti sinappia.

Vierailija
60/140 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kourallinen kylmäsavupororouhetta ja köntti koskenlaskijaa. Tulee täyteläisempi ja paljon maukkaampi keitto.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi