Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten mielenterveysongelmat ennätyslukemissa

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ahdistuneisuushäiriön diagnoosin vasta päälle 3-kymppisenä (jolloin en enää ollut läheskään yhtä ahdistunut kuin aiemmin elämässäni olin ollut). Elämä olisi varmaan ollut aika erilaista, jos olisin saanut ahdistukseen apua jo teini-ikäinen.

Samoin! Minua myös kiusattiin koko ala- ja yläaste eikä vanhempia kiinnostanut. Se aiheutti minulle pelkotiloja, itsetunnon romahtamista ym., jonka vuoksi en esimerkiksi uskaltanut lähteä opiskelemaan sitä mitä halusin, kun koko ajan päässä ajatus "en riitä, en osaa, en pysty". Nyt vasta päälle kolmekymppisenä olen hakenut apua ja minulla todettiin ahdistuneisuushäiriö ja keskivaikea masennus.

Itsellä sama tilanne. Se on ollut vaikeaa käsittää, että vanhemmat eivät välittäneet yhtään ja en olisi saanut olla heikko. Heiltä en saanut mitään tukea. Toisaalta heitä ei ole koskaan kiusattu ja niinpä se on ehkä "liian vaikeaa" ymmärtää miltä se tuntuu. Itse olen taas sitten se liian herkkä kiltti tyttö, joka ei oikein "sovi" kyseisten vanhempien lapseksi. Ja toisaalta myös he ovat tehneet minusta kiltin omalla käytöksellään.

Vierailija
42/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt puhuko paskaa älylaitteista. Ei mitään älylaitteita mun päiväkoti- ja alakouluaikana ollut, mitään tabletteja tai älytauluja ei silloin ollut kun nykyiset lukioikäiset olivat pieniä. Olen vuosimallia 2002 ja minun lapsuudessani oli vielä VHS-kasetit käytössä. Kosketusnäytöt yleistyivät ollessani alakoulussa.

-16v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media/some on syypää.

Vierailija
44/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma vain menossa narsistisempaan suuntaan koko ajan. Kuka hullu edes hankkii lapsia kärsimään tällaiseen maailmaan.

Vierailija
45/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen.

Vierailija
46/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla hiukan liian kiire toteuttaa itseään ja haaveitaan, ei sitä aina ehdi lastensa perään sit katsomaan tai viettämään tylsiä koti-iltoja.

Vierailija
47/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma menossa päin mäkeä ja sitten ihmetellään kun nuoret ovat masentuneita, luonnon varat hupenevat, töitä ei saa kun baby boomerit eivät suostu eläköitymään, nuoret naiset jatkuvasti laihdutus kulttuurin ympäröimänä ja pitäs tehdä lapsia tai olla tekemättä, nuoret miehet syrjäytyvät ja masentuvat mutta eivät saa näyttää tunteitaan tai eivät ole miehiä!!! Homot pilaavat avoliiton joten häpeä jos satut rakastamaan samaa sukupuolta olevaa etc.

mikään ihme että mikään ei suju.

Vierailija
48/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksinkertaista :

Jälleen yksi vihervasemmistolaisen politiikan aiheuttama luonnollinen lopputulos, josta juontavat valheellisuus, kateus, kierous, epärehellisyys, moraalittomuus ja selkärangattomuus sekä luonnollisesti heidän aikaansaamansa vapaa kasvatus.

Mitä muuta tarvitaan rikkomaan pienten ihmisten psyyke ?

Vai voisko olla vallalla olevan oikeiston jatkuvat säästötoimenpiteet, vähennykset koulutuksesta, työttömyystuista, sosiaalituista, kaikesta mt-työstä jne.

Vierailija
49/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos, työttömyys eli epävarmuus tulevaisuudesta. Vaatimukset ja vastuu.

Vierailija
50/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen ja rakkauden puute. Ei tarvitse kuin lukea palstan perhetilanteista ja ihmisten suhtautumisesta lapsiinsa ja kumppaneihinsa niin asia on päivänselvä. Alapeukuta, jos et kestä totuutta.

Vierailija
51/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio. Pelkkää hiilaria ei muuta ja margariinit päälle

Vierailija
52/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksinkertaista :

Jälleen yksi vihervasemmistolaisen politiikan aiheuttama luonnollinen lopputulos, josta juontavat valheellisuus, kateus, kierous, epärehellisyys, moraalittomuus ja selkärangattomuus sekä luonnollisesti heidän aikaansaamansa vapaa kasvatus.

Mitä muuta tarvitaan rikkomaan pienten ihmisten psyyke ?

Vai voisko olla vallalla olevan oikeiston jatkuvat säästötoimenpiteet, vähennykset koulutuksesta, työttömyystuista, sosiaalituista, kaikesta mt-työstä jne.

Katso parisataa vuotta taaksepäin; säästötoimia oli, koulutuksesta ei ollut mitä vähentää, työttömyys ja sosiaalituista ei kuultukaan, saati sitten mt-työstä (mihin sitä edes tarvitset ilman mt-ongelmia?). Ei siis mitään mikä tukisi kantaasi. Mikä saakin minut ajattelemaan, että tuo edellisen kommentti, kaikessa epämiellyttävyydessään, taitaa kuitenkin selittää jotain.

Vierailija
53/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono ruoka, aivot jää ilman ravintoa.

Tämä plus ympäristön ja ruuat liialliset kemikaalit sekä lisäaineet. Lisäksi päiväkotien ja koulujen liian suuret ryhmäkoot, jatkuva häly ja stressi ovat haitallisia kehittyville aivoille. Samoin liiallinen ärsyketulva peleistä ja somesta.

Kannattaa katsoa Ylen Akuutista jakso kemikaalikuormasta. Siellä on viisas tutkija puhumassa asioista niin kuin ne ovat. Luin hänestä kertovan artikkelin kun olin raskaana ja vedin kemikaalit minimiin kuten Tanskassakin neuvotaan raskaina olevien tekemään. En ole katunut koska elämästä tuli paljon yksinkertaisempaa ja lapsesta terve ainakin tähän päivään saakka.

Vierailija
54/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa perheessäni asetettiin lapsille rajat, ei annettu mitään viikkorahoja ja jos vaikka pelikoinneita haluttiin, piti ostaa ne itse. Masennuin jo ala-asteella, kiitos koulukiusaamisen. Koin itseni arvottomaksi kummajaiseksi, myöhemmin mukaan tulivat vielä kehonkuvan ongelmat (en ole enkä koskaan ole ollut somessa, koska kaikki kiusaajatkin olivat siellä). Välit kumpaankin vanhempaani ovat hyvät, mutta meillä vaan ei koskaan oikein ollut ongelmista puhumisen kulttuuria, koska "valittaminen ei paranna asioita." Kun ongelmat sitten paljon myöhemmin paljastuivat, kyseltiin miksi en puhunut asioista. Miksiköhän?

Vierailija
55/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilta vaaditaan nykyään paljon enemmän kuin ennen, ryhmät ovat isoja koulussa ja päiväkodissa ja lapset eivät saa tarpeeksi huomiota. Jo päiväkodissa pitää osata keskittyä ja käyttääntyä kunnolla, läksyjä tulee koulussa paljon enemmän ja enää ei vaa sanota että ei ole tehty, vaan Wilmaan ja muihin tulee heti merkintä.

Vierailija
56/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MT-ongelmat ovat kasvaneet samaa tahtia kun netissä vietetty aika on lisääntynyt. Lieneekö näillä asioilla korrelaatiota, fiilispohjalta sanoisin että kyllä on.

Vierailija
57/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut sai oirehtimaan ikätoverien ilkeys, paha akne ja sen lisäksi krooninen sairaus ja mikä pahinta: poikien aiheuttama ahdistelu. Aina sai kuulla pillujuttuja kun ei voinut vähempää kiinnostaa. Seksiä joka tuutista. Pahinta oli se kun yläasteen terkkari ihmetteli kun sanoin etten harrasta seksiä. "Sehän voisi myös kuitenkin rentouttaa". Kaikki tuo aiheutti paljon hämmennystä. Lisäksi vielä jatkuvat sairastelut ja unenpuute jne. Nuoruus oli kamalaa aikaa. Nyt nuorena aikuisena onneksi voin paremmin ja noilta ällöttäviltä miehiltäkin osaa jo puolustautua.

Vierailija
58/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MT-ongelmat ovat kasvaneet samaa tahtia kun netissä vietetty aika on lisääntynyt. Lieneekö näillä asioilla korrelaatiota, fiilispohjalta sanoisin että kyllä on.

On näinkin, mutta suurin syy on huono ravinto. Aivot tarvitsevat ruokaa, ei korvikkeita.

Vierailija
59/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla nuoret vasta ihan totaalisen hulluja olivatkin. Ei niillä mitään diagnooseja ollut, mutta jos omaankin tuttavapiiriin mahtui silloin monta itsemurhan tehnyttä, lukemattomia päihdeongelmaisia ja vielä monta väkivaltaista uhoajaakin, plus tietenkin kaikki emotionaalisesti täysin lukossa olevat möllöttäjät, tilanne nykynuorilla on aivan loistava. Omat lapseni ovat nyt nuoria, eikä heidän tuttavapiirissään ole kenelläkään sen tasoisia ongelmia kuin 80-luvulla oli joka toisella.

Vierailija
60/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys on niin iso ja pitkälti hyödyntämätön bisnes, että sen uhriksi voi jäädä kuka hyvänsä. Varsinkin nuoret on aivopesty kuvittelemaan, että kaikki yhteiskunnan heihin kohdistama 'huolenpito' on hyvä asia. Monesti hyödyllisempää olisi ratkaista itse omat ongelma ja luottaa siihen, että todellakin on ihan itse oman mielenterveytensä asiantuntija. Jos joutuu mt-koneiston kohteeksi, syö pian monenlaista lääkettä ja ajautuu kuvittelemaan, että normaalin elämän haasteista ei voi selvitä ilman 'ammattilaisen' apua. Kyllä voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi