Miehen aikuiset tyttäret ärsyttävät!
En tiedä, erotako vai ei. Ahdistaa! Miehelläni on kaksi aikuista tytärtä, jotka varjostavat parisuhdettamme. Tyttäret asuvat muualla ja heillä on omat perheet. Heistä ei sinänsä ole harmia päivittäisessä elämässämme, vaikka he soittelevatkin isälleen välillä montakin kertaa päivässä.
Minua ahdistaa kuitenkin aina, kun tapaamme. Välimme ovat väkinäiset, enkä aina tiedä, mitä he minusta ajattelevat. Mieheni toivoisi, että välimme olisivat niin hyvät, että pitäisimme yhteyttä ilman häntä. Totuus on se, että emme ole missään tekemisissä muulloin. En kaipaa heitä, eivätkä he minua.
Minulle nousee usein ahdistus tästä tilanteesta. He ovat tavallaan päivittäin mukana elämässämme ja tietävät tekemisistämme. En haluaisi kertoa heille asioistani, mutta toki ymmärrän, että mieheni haluaa vaihtaa kuulumisia.
Yhteisissä tapaamisissa loistaa väkinäisyys ja vaikea tunnelma. Olen aina ollut hyvä aistimaan ihmisten tunteita ja välillämme on vihamielisyyttä. Tiedän, että minusta puhutaan takanapäin.
Aina, jos otan asian puheeksi mieheni kanssa, hän hyökkää minua vastaan. Minussa on aina vika. Tyttäristä ei, vaikka ei meistä kukaan ponnistele väliemme parantamiseksi. Oli aikoja, että tosisssni yritin. Yleensä sain vain pahan mielen palkaksi. Enää en jaksa yrittää. Pikemminkin yritän unohtaa heidät.
Facebookista ja Instagramista näen, mitä heille kuuluu. En tykkäile julkaisuista, sillä hekään eivät tykkää koskaan omistani. Olisi henkisesti helpompaa poistaa heidät kavereista, etten tietäisi heidän asioitaan, mutta en kehtaa.
He ovat minulle henkisesti raskas riippakivi, joka on vain umpikuja, josta en näe ulospääsyä. He ovat olemassa, mutta tavallaan eivät minulle. Heidät pitäisi vain hyväksyä, mutta tahtoisin vain unohtaa.
Vaikea selittää tilannetta. Kuusi vuotta tätä on nyt jatkunut. En jaksaisi enää. Haluaisin perheen, jossa voi hengittää ja olla oma itsensä. Tämä perhe se ei ole.
Kommentit (254)
On olemassa sanonta, lyhennettäköön se vaikka NONS. Vinkki: Nainen On...
Minunkin vaimo lähti kunnei saanut hengitettyä, vaikka kaikki oli muuten kunnossa. Myöhemmin itki että ottaisin takaisin, ei saanut vissiin hengitettyä yksinkään. Tämä hengittäminen taitaa olla aika yleinen syy eroihin. Todellisuudessa se taitaa olla ahdistusta että tässäkö tämä elämä nyt menee. Tämä on tilanne hetkeä ennen kun viimeinenkin murunen prinsessalinnan sokkelista on kadonnut. Routa porsaan kotiin ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi omalle isälleen soitella vaikka joka päivä? Mitä se ap:ole edes kuuluu?
Klassinen tilanne. Ap haluaa, että mies on kokonaan hänen, eikä kukaan muu saa olla hänelle tärkeä.
Minä minä,enkö minä riitä,yhyy.Miesparka,kannattaisi harkita jatkotoimenpiteitä Ap:n kaltaisen henkilön kanssa.Ollako vai eikö olla,siinäpä pulma.Elämä käy raskaaksi tuollaisessa väännössä.
Kyllä normaalilla ihmisellä omat lapset menevät muiden ihmissuhteiden edelle. Ei uusi nainen ikinä voi olla tärkeämpi kuin omat lapset. Jos ei ap tätä ymmärrä, niin sitten kannattaa etsiä sellainen mies, jolla ei lapsia ole. Kyllä se on myös ap:n vastuulla yrittää luoda suhde miehen lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaalilla ihmisellä omat lapset menevät muiden ihmissuhteiden edelle. Ei uusi nainen ikinä voi olla tärkeämpi kuin omat lapset. Jos ei ap tätä ymmärrä, niin sitten kannattaa etsiä sellainen mies, jolla ei lapsia ole. Kyllä se on myös ap:n vastuulla yrittää luoda suhde miehen lapsiin.
Normaalit ihmiset eivät vertaa kumppaneita ja lapsia asteikkolla tärkein - vähemmän tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset eivät vertaa kumppaneita ja lapsia asteikkolla tärkein - vähemmän tärkeä.
Onko sinulla omia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi?Jos kasvaisit aikuiseksi?
Onhan ne miehen tyttäretkin aikuisia.
Tarina ei nyt kertonut, etät heitä haittaisi se, että isän uusi ei tykkäile heidän postauksistaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Silloin kun ovat pieniä/nuoria. Tiedän paljon pariskuntia, jotka eivät paljon aikuisia lapsiaan edes näe. Syitä on monia. Kyllä se kumppani vaan on ihan yhtä tärkeä (ellei tärkeämpi). Vanhoillakin päivillä halutaan varmistaa, ettei puoliso jää pulaan, jos itse kuolee ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Silti sinulle joku randomi äijä jonka kanssa bunkkaat on lapsiasi tärkeämpi?
Vierailija kirjoitti:
Eihän aikuiset aikuisissa lapsissaan roiku vaikka olisi kyseessä aikuisten lasten oma isä ja äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Silti sinulle joku randomi äijä jonka kanssa bunkkaat on lapsiasi tärkeämpi?
?
A) en bunkkaa äijän kanssa.
B) Olen mies.
C) En keskustele tässä randomeista
D) Edellenkin, en vertaa kumppania ja lapsia ed.mainitulla asteikolla
Vanhempani erosivat ollessani 13 v. Nyt olen yli 40 ja isälläni on ollut uusi naisystävä jo pitkään. Sisareni ei voi sietää isäni avovaimoa, eikä sitä aina peittele. Ei kuulemma vaan kemiat kohtaa. Itse olen tullut ihan hyvin juttuun hänen kanssaan silloin kun tavataan ja olen onnellinen isäni puolesta että hänen ei tarvitse olla yksin. En voisi kuvitella puuttuvani heidän tekemisiinsä kun kyseessä on vielä ihan järkevät ihmiset. Isäni on myös selvästi iloinen kun puhelimessa kyselen aina heidän molempien kuulumiset, pyydän kertomaan terveiset jne. Vanhempani eivät ole rikkaita enkä odota mitään perintöä, me lapset olemme kehottaneet heitä käyttämään säästönsä kuten itse parhaaksi näkevät ja panostamaan itseensä perinnön keräämisen sijaan.
En ymmärrä niitä jotka puuttuvat vanhempiensa elämään eivätkä hyväksy uusia suhteita, apua tarjotaan tietysti kun tarvitaan ja ollaan tukena sitten kun he eivät enää itsekseen pärjää. Eivät hekään ole puuttuneet minun puolisonvalintaani tai rahojen käyttöön.
Toivottavasti ap löytää sen kultaisen keskitien, ja mieskin näkisi asian toiselta kantilta. Huonoa käytöstä ei tarvitse kuitenkaan sietää.
Joo, vanhemmilla on oikeus uuteen parisuhteeseen ja aikuisilla lapsilla on oikeus olla tapaamatta tätä uutta kumppania. Isääni tapaan kahden kesken kotonani tai muualla, meillä on omat jutut. Naista en ole tavannut koskaan. Ukkelilta riittää kyllä aikaa meille molemmille, joten miksi meidän pitäisi väkisin olla samaan aikaan samassa paikassa ja leikkiä kotia? Meillä ei ole mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, vanhemmilla on oikeus uuteen parisuhteeseen ja aikuisilla lapsilla on oikeus olla tapaamatta tätä uutta kumppania. Isääni tapaan kahden kesken kotonani tai muualla, meillä on omat jutut. Naista en ole tavannut koskaan. Ukkelilta riittää kyllä aikaa meille molemmille, joten miksi meidän pitäisi väkisin olla samaan aikaan samassa paikassa ja leikkiä kotia? Meillä ei ole mitään yhteistä.
Oottete lapsellisia, ei voi muuta sanoa. Sanotteko näin myös kaikkien ystävien uusille puolisoille? En tapaa, ei oo yhteistä kuten oli kaverin exän kanssa!!1
Vierailija kirjoitti:
Hyvä järjestely, jos siihen kaikki ovat tyytyväisiä. Väkisin vääntäen ei oo kellään kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oottete lapsellisia, ei voi muuta sanoa. Sanotteko näin myös kaikkien ystävien uusille puolisoille? En tapaa, ei oo yhteistä kuten oli kaverin exän kanssa!!1
Ei ystävien puolisot vaikuta mitenkään mun elämään.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää toimia kuten vanhemmat toimii: olla esimerkkinä itse ensin hyvästä käytöksestä. Et voi olla heille äiti, mutta voit toimia äitipuolena. Se on sinun rooli, halusit tai et. Tai sitten voit jättää koko kuvion.
Äitipuoli miehen aikuisille lapsille? Just joo.
Ap on näille nuorille naisille isän naisystävä/avopuoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ystävien puolisot vaikuta mitenkään mun elämään.
Miksi isäsi uusi puolisokaan vaikuttaisi? Ei hän ole äitisi. Miksi siis et tapaisi häntä samalla koska hän on kiinteä osa isäsi elämää?
Et siis voi käydä ystäväsi kanssa ravintolassa niin, että tämän uusi puoliso on mukana??
Sinun logiikallasi: mies jättää naisensa koska nainen nalkuttaa ja anna pillua tarpeeksi ---> nainen on syyllinen eroon. Mitäs rupesi sellaiseksi, ettei enää miellyttänyt miestään?