"Sä voit varmaan päästää mut siihen eturiviin kun oot noin pitkä niin näet taaempaakin"
Olen parhaillaan jonottanut jollekkin keikaille ym. 10 tuntia ja sitten hetki ennen keikan alkua lähes aina joku tökkii seökään ja sanoo tuon lauseen vähän eri muodoissa mutta ajatus on aina sama.
Sitten pahimmillaan haukutaan kun en siirry pois eturivistä.
Olenko mä nyt oikeasti todella kamala ihminen kun en viime hetkellä luovuta eturivin paikkaa lyhyemmälle ihmiselle (aikuiselle)..olen sen monta tuntia kiltisti odottanut ja päässyt eturiviin ja yleensä matkustanut satoja kilometrejä keikan takia, järjestänyt työt ym. että edes pääsen keikalle. Sitten tulee joku sankari viime hetkellä selän taakse ja alkaa vaatia paikkaani.
Niin ja olen 175cm.
Kommentit (69)
Et ole. Itse se toisessa rivissä ollut lyhyt ihminen on myös valinnut sen paikkansa pitkän ihmisen takana monta tuntia sitten, koska ei siihen tokaan riviinkään pääse kuin tunteja aiemmin. Tuo ei ole mikään elokuvateatteri, jossa hyvän paikan pilaa se, että joku pitkä yhtäkkiä istuu eteen. Jos lyhyt ihminen pelkää, että ei näy jonkun takaa, hänen kannattaa valita paikkansa jostain muualta.
Toki tämä lyhyt on voinut myös olla törkeä ja tunkenut tokaan riviin tunteja odottaneiden ohi 10 minuuttia ennen esityksen alkua sillä tekosyyllä, että on lyhyt. Silloin sitä suuremmalla syyllä ei kannata päästää häntä eteen. Jos hän ei sitten näe takaasi, sitä kutsutaan karmaksi.
Kyllä olet. Tottakai annetaan lyhempien mennä eteen. Mikä järki olisi keikassa jossa eturivi olisi täynnä niitä 2.metrisiä, ja sitten kukaan muu kuin eturivi ei näkisi keikasta mitään?
Kukaan ei voi sille mitään minkä pituinen on. Ymmärrän toki, että lyhyttä harmittaa, jos ei näe pitkän takaa niin hyvin. Mutta joskus on todellakin osattava pitää omia puoliaan ja ajatella itseään. Olet jonottanut pitkään, ansaitset paikan.
Ihan yhtälailla pitkillä on oikeus seistä eturivissä kuin lyhyilläkin. Jos pelkästään lyhyillä olisi oikeus seistä edessä, niin eihän siitä mitään tulisi. Tällä logiikalla lyhyet olisivat etuasemassa, ja pitkät joutuisivat seistä useiden kymmenien/satojen metrien päässä lavasta. Ei sekään reilua.
Tästä syystä otan aina pitkän mieheni mukaan keikalle. Hän on oikeasti sen 204 pitkä, joten koskaan ei vielä ole ollut tilannetta että hän ei näkisi jonkun takaa.
Hän päästää aina eteensä häntä lyhemmän henkilön, koska on mukava ihminen, ja haluaa mielellään että muillakin olisi hyvä keikkakokemus. Monesti on näitä "pitkiä" ihmisiä sitten kovasti harmittanut, kun mieheni ohjaa minut heidän eteensä(kun eivät viitsi väistää, vaikka nätisti pyydän.) ja jää itse taakseni seisomaan. Jännä homma että heitä häiritsee kun eivät näe mieheni leveän selän takaa mitään, mutta minua ei olisi saanut häiritä se etten näe heidän takaansa mitään. Niin se on jännä, että se sama voi harmittaa itseä mikä ei toista saisi harmittaa ;)
Jos nämä minua pitemmät antavat nätisti minun tulla eteensä, koska olen heitä lyhempi, niin mieheni jää heidän taakseen. Jos taas eivät päästä minua eteensä, niin mieheni menee heidän eteensä, ja minä menen mieheni eteen.
175 ei ole niin pitkä että näkisi kaikkien takaa. Olet paikkasi jonottanut ja ansainnut.
Jos kaikki lyhyemmät pitää päästää eteen, on itse sitten takarivissä. Vai missä kohtaa saa sanoa, etten päästä sinua eteeni. Älkää ny viittiko.
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä minua pitemmät antavat nätisti minun tulla eteensä, koska olen heitä lyhempi, niin mieheni jää heidän taakseen. Jos taas eivät päästä minua eteensä, niin mieheni menee heidän eteensä, ja minä menen mieheni eteen.
Siis mitä? Jos olette pitkien ihmisten takana molemmat, ja pitkät ihmiset eivät halua antaa paikkaansa pois, puskette väkivalloin siihen eteen? Eli joko sinä viet näiden ihmisten paikat, tai sitten sinä ja miehesi?
Toivottavasti jårkkärit osaa poistaa tällaiset käytöstavattomat töykimykset eturivistä.
Aina ne isokokoisimmat hujopit änkeävät törkeästi sinne eteen. Helvetin ihanaa, kun olen elämäni aikana nähnyt Matti Inkisen korvan, James Hetfieldin hiuskiehkuran, Nuno Bettencourtin lahkeensuun, Tarja Turusen kengän, Juice Leskisen kaljamahan, Floor Jansenin olkapään jne...
Mikäs keikka se sellainen on, johon voi odottaa jonossa ensin 10h vessassa käymättä(sillä eihän siellä voi käydä ettei paikak jonossa mene) ja siihen päälle vielä monenko tunnin keikka niin, ettei liiku senttiäkään siellä katsomossa? Keikat joilla minä olen käynyt ovat sellaisia missä eturivistä voi myös poistua, käymään vessassa, tai hakemassa juotavaa. Eli esimerkkiä nyt kehiin mitä nämä keikat ovat joihin täytyy jonottaa 10h, ja sitten eturivistä ei voi poistua myöskään hetkeksikään. Vai jos poistuu, niin sittenkö vain ängetään takaisin, ja sanotaan että minä olin tässä ensin, kävin vain vessassa?
Eli esimerkkejä kiitos. Ei näitä 10h jonotuksia ainakaan suomessa ole missään, vaan liput myydään isoille keikoille paikkalippuina, ja jos haluat hyvän paikan, maksat enemmän, tai olet helekutin nopea lippua ostaessasi.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi ei ole oikeutta mennä kenenkään eteen.
Vierailija kirjoitti:
Aina ne isokokoisimmat hujopit änkeävät törkeästi sinne eteen. Helvetin ihanaa, kun olen elämäni aikana nähnyt Matti Inkisen korvan, James Hetfieldin hiuskiehkuran, Nuno Bettencourtin lahkeensuun, Tarja Turusen kengän, Juice Leskisen kaljamahan, Floor Jansenin olkapään jne...
Mene ajoissa paikalle niin kuin tuo ap.
Niin monta tilaisuutta nämä pitkät ovat sabotoineet. Eikö yhtään raksuta kun änkeävät eturiviin...?
Huvittavinta ja ärsyttävintä oli lasten Maltti ja Valtti-konsertissa. Tapahtuma oli ulkona ja eturivissä oli ISOKOKOISIA AIKUISIA jotka roikottivat sylissä omaa lastaan. Kukaan muu lapsi ei sitten nähnytkään keikkaa. Kivaa näytti olevan näillä aikuisilla kun lauloivat mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jään aina kauas, usein yli puolenvälin katsomoa ja aina olen nähnyt esiintyjät kokonaisina. Suosittelen niin ei tarvitse lahkeensuita ja kenkiä katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtälailla hänellä on oikeus mennä sinun eteesi, kuin sinulla on oikeus tulla minun eteeni.
Vai soitatko poliisin? Ja palokunnan? Nyyh.
Jokainen on mulkero tyylillään. Me olemme sitä vain, jos meille ollaan ensiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Jos olette pitkien ihmisten takana molemmat, ja pitkät ihmiset eivät halua antaa paikkaansa pois, puskette väkivalloin siihen eteen? Eli joko sinä viet näiden ihmisten paikat, tai sitten sinä ja miehesi?
Toivottavasti jårkkärit osaa poistaa tällaiset käytöstavattomat töykimykset eturivistä.
Ei se ole paikan poisantamista, että päästää itseään lyhemmän eteensä. Se on itseänsä lyhemmän eteen päästämistä, ja jokainen jolla on hyvät käytöstavat tekee näin. Jos miestäni ei olisi mukana, en näkisi koskaan yhdestäkään keikasta mitään. Emme mene koskaan eteen keskelle, vaan sivummalle, jolloin mieheni on helppo pitkänä jäädä taaimmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Niin monta tilaisuutta nämä pitkät ovat sabotoineet. Eikö yhtään raksuta kun änkeävät eturiviin...?
Huvittavinta ja ärsyttävintä oli lasten Maltti ja Valtti-konsertissa. Tapahtuma oli ulkona ja eturivissä oli ISOKOKOISIA AIKUISIA jotka roikottivat sylissä omaa lastaan. Kukaan muu lapsi ei sitten nähnytkään keikkaa. Kivaa näytti olevan näillä aikuisilla kun lauloivat mukana.
Nää on just niitä joista isona kasvaa aloittajia. Minäminä, eikä kukaan muu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtälailla hänellä on oikeus mennä sinun eteesi, kuin sinulla on oikeus tulla minun eteeni.
Vai soitatko poliisin? Ja palokunnan? Nyyh.
Jokainen on mulkero tyylillään. Me olemme sitä vain, jos meille ollaan ensiksi.
Ei tarvii poliisia, kun jokaisella keikalla on lain mukaan järjestysmiehiä, jotka ojentavat väkivaltaisia ihmisiä ja tarvittaessa poistavat heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole paikan poisantamista, että päästää itseään lyhemmän eteensä. Se on itseänsä lyhemmän eteen päästämistä, ja jokainen jolla on hyvät käytöstavat tekee näin. Jos miestäni ei olisi mukana, en näkisi koskaan yhdestäkään keikasta mitään. Emme mene koskaan eteen keskelle, vaan sivummalle, jolloin mieheni on helppo pitkänä jäädä taaimmaiseksi
Eihän miehesi sitten mene kenenkään eteen, paitsi sinun takana olleiden? Aiemmin hän oli silloin pitkien ihmisten vieressä, nyt sinä olet pitkien ihmisten vieressä ja miehesi heidän takanaan. Tämä on ihan hyvin toimittu, mutta sinä annoit ymmärtää, että miehesi siirtyy pitkien ihmisten eteen, jotta nämä ihmiset vuorostaan eivät näkisi.
Olet oikeasti todella kamala ihminen. Ei kukaan ole tullut keikalle katsomaan niskaasi.