Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut väittävät ettei kasvisruualla elä?

Vierailija
09.10.2018 |

Samaa humpuukia aina ja aina vaan. Mihin tämä perustuu?

Esimerkiksi mieheni vanhemmat väittävät ettei kasvisruualla voi ihminen selviytyä. He ovat ihan koulutettuja ihmisiä ja kykeneviä loogiseen ajatteluun. Olen itse syönyt puoli vuosikymmentä kasvisruokaa ja tänä aikana he yhä vaan tiukasti pitävät tästä höpö höpö väitteestään kiinni, vaikka näkevät jo minusta että olen hyvinvoiva terve ihminen.

Olen normaalipainoinen, täysin terve, minulla on hyvä iho, hiukset ja hampaat. Kävin tänään kokoverenkuvassa ja veriarvoni olivat huippuluokkaa. Enkä ole yksin.

Silti aina vaan sama virsi joka paikassa. Kyllästyttää jo typeryys.

Minulle on ihan sama mitä muut ihmiset suuhunsa laittavat, mutta älkää nyt herranen aika suoraan silmiin katsoen väittäkö, että se ruoka millä olen jo pitkään elänyt ei ole sopivaa ihmiselle, teette itsestänne todella hölmöjä.

Jos liha on hyvää niin se on hyvää, turha millään terveyssyyllä alkaa pätemään.

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ov kirjoitti:

Ei ihminen pysy pitkään hengissä syömällä jotain porkkanaa, ituja, leseitä ja muuta sellaista pupun ruokaa. Ihminen tarvitsee elääkseen lihaa, kalaa, kananmunia ja maitoa, aivan erityisesti lapsille maito on aivan välttämätöntä. Jokaisen lapsen on koko kasvuikänsä ajan saatava joka päivä maitoa ja maitoruokaa, koska siinä on juuri oikea määrä ravintoa lapsille.

Kuinka pitkään on ei pitkään? Täällä ollaan yhä hengissä viiden vuoden jälkeen, ketjussa aiemmin joku oli 28-vuoden jälkeen. Ei pitkään eli niin kauan kun elämä kestää vai mitä haet takaa?

Vierailija
42/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin ankeaa? Minusta kuolleet eläimet ovat ankeita. Ei ole olemassa ruokaa mistä ei voisi tehdä herkullista kasvisversiota.

Mä keksin aika montakin ruokaa, mistä ei saa minkäänlaista kasvisversiota. Luu-lihaliemi, karjalanpaisti, joulukinkku, kielileikkele, maksalaatikko, osso bucco, uuniliha, kokonaisen paistettu kana, uppomunat, munavoi, munakas...

Oho meinaat ettei lihan keitinlientä voi tehdä ilman lihaa, sinähän se sherlokki olet... Enkä kyllä lientä nyt ruuaksi sanoisi. Karjalanpaistin voi tehdä, kinkun voi tehdä munakasta voi tehdä, munavoita voi tehdä....... Kielileikkeestä en oikein tiedä, en ole sellaista ikinä lihaa syödessänikään kaivannut, mutta miksipä ei siitäkin omaa versiota saisi tehtyä niin halutessaan. Oikeastaan vegeversiota ei voi tehdä ainoastaan lihaliemestä ja uppomunasta. Voi kauheaa, voinkohan nyt mitenkään elää.....

En puhunut mitään mistään lihan keitinliemestä. Vaan liha-luuliemestä, joka itsessään on ravinteikasta ja hyvää ravintoa ihan sellaisenaan. Kupillinen luu-lihalientä, hakattua persiljaa ja vaikka uppomuna. Ei oikein terveellisempää enää löydy.

Kerrotko vielä miten teet joulukinkun, karjalanpaistin, munakkaan, munavoin vegenä? Noihin kun nyt kuitenkin tarvitaan lihaa ja munaa. Sinä ehkä voit elää sillä ruoalla mitä sinä haluat syödä, mutta minä en sillä pysy terveenä. En kuitenkaan mässäile lihalla ylenmäärin. Lihaslihan määrä ravinnossa on oikeastaan aika olematon. Eläinrasvat ovat kuitenkin läsnä joka aterialla, oli se ateria sitten lihaa tai kasvista.

Ei tarvita. Ihan googlettamalla ja vegekeittokirjoista löytyy reseptit kaikkiin noihin.

Esimerkiksi tuossa munavoi: https://chocochili.net/2016/09/vegaaninen-munavoi/

Joulukinkku: http://starbox.fi/sokerivaltakunnankuulumisia/vegaanin-joulukinkku-g-l-v

Ja niin edelleen ja niin edelleen. On ainoastaan korvien välistä kiinni mitä mihinkin"tarvitaan".

Ekassa hillitön määrä margariinia, toka muodostuu lähes kokonaan soijasta. Kiitos, mutta ei kiitos.

😂Munavoi koostuu kokonaan voista ja no joulukinkku kokonaan kuivasta sianruhosta, kiitos mutta ei kiitos.

Ei vaan munista ja voista. Joulukinkku ei todellakaan ole kuivaa nähnytkään, kun sen tekee oikein. Osa sianruhoa se toki on, mutta ah niin maukas osa. Siassa on niin monta muutakin hyvää osaa, niska, kylki, lapa, etuselkä, potka. Kun saa oikein nätin rasvaisen kimpaleen jotain uunilihaksi sopivaa nahkoineen ja luineen, työntää sen uuniin juurespedille nahkapuoli ylöspäin ja antaa silavan sulaa maukkaaksi kastikkeeksi, oi oi oi. Nahka syödään ekana, ihanan rouskuvan rapsakkaana. Luista sun muista rämmäleistä sitten seuraavana päivänä kunnon hernerokka. Mitään ei mene hukkaan vaan koko elukka tulee syötyä. No ne luut kyllä joutuu heittämään lopulta pois, mutta siinä vaiheessa niistä on kyllä loppuunkaluttu kaikki hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin ankeaa? Minusta kuolleet eläimet ovat ankeita. Ei ole olemassa ruokaa mistä ei voisi tehdä herkullista kasvisversiota.

Miten valmistat karjalanpaistin kasvisversiona?

http://www.vegaaniliitto.fi/www/fi/arki/ruoka/reseptit/karjatonpaisti-k…

Entä pippuripihvin?

Vierailija
44/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää tätä jankkaamista muiden syömisistä.

Ihan kuin tämä ölinä netin palstoilla muuttaisi kenenkään syömistapoja?

Huvinsa kullakin, idiooteilla usein vielä ilmaisetkin. 

Vierailija
45/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhutaan, ettei kasvisruoasta saa tarpeeksi proteiinia. En tiedä ketään, joka olisi kuollut proteiinivajeeseen. Sen sijaan tiedän monta, jotka ovat kuolleet sydän-ja verisuonitauteihin tukittuaan suonensa punaista lihaa mättämällä.

Vierailija
46/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veganismi tekee ihmisistä noin aggressiivisia hulluja, en todellakaan lisää kasvissyöntiä enkä vähennä lihansyöntiä. Näin on hyvä, sekasyöjänä.

Vierailija
47/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämäkö on sitä herkkua mistä vegaanina jää paitsi?

Vierailija
48/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi mieheni vanhemmat väittävät ettei kasvisruualla voi ihminen selviytyä. He ovat ihan koulutettuja ihmisiä ja kykeneviä loogiseen ajatteluun. Olen itse syönyt puoli vuosikymmentä kasvisruokaa ja tänä aikana he yhä vaan tiukasti pitävät tästä höpö höpö väitteestään kiinni, vaikka näkevät jo minusta että olen hyvinvoiva terve ihminen.

Olen normaalipainoinen, täysin terve, minulla on hyvä iho, hiukset ja hampaat. Kävin tänään kokoverenkuvassa ja veriarvoni olivat huippuluokkaa. Enkä ole yksin.

Minulle on ihan sama mitä muut ihmiset suuhunsa laittavat, mutta älkää nyt herranen aika suoraan silmiin katsoen väittäkö, että se ruoka millä olen jo pitkään elänyt ei ole sopivaa ihmiselle, teette itsestänne todella hölmöjä.

He varmaan tarkoittavat, etteivät he nimenomaisesti eläisi kasvisruoalla. Esimerkiksi minulla on niin monia allergoita ja rajoituksia etten valitettavasti pystyisi elämään kasvisruoalla.

Vierailija
49/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä joku toinen syö tai mitä jättää syömättä. Mua ei myöskään kiinnosta alkaa terveysvalistamaan ketään. Ja vaikka joku jättäisi syömättä ja kuolisi pois, ei sekään minua nyt ihan liikaa kiinnosta.

Samaa asennetta toivon kasvissyöjille minua kohtaan.

Vierailija
50/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegeltäkö loppui argumentit? Älä ämpyile siellä vaan kerro nyt parempi ihminen, miten korvaat sian, naudan, lampaan ja munuaisen karjalanpaistista vegaanisena versiona. Kyse ei ole siitä etteikö ilman karjalanpaistia pärjäisi, vaan siitä että väitätte kaiken liharuoan olevan korvattavissa vegaanisena versiona. Joten areena on nyt sinuna, alahan keksiä reseptiä. (niin ja en ole tuo ketä lainasit, vaan täältä ohiksena kiinnostuneena huutelen)

Vierailija
51/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämää, kun joku ei syö lihaa ja joku on vegaani, siinä on kuitenkin paljon eroa, jos käyttää vaikka juustoa, munia, kermaa jne tai ei mitään.

Vierailija
52/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He varmaan tarkoittavat, etteivät he nimenomaisesti eläisi kasvisruoalla. Esimerkiksi minulla on niin monia allergoita ja rajoituksia etten valitettavasti pystyisi elämään kasvisruoalla.

Ei, he toistuvasti tuovat esiin että_minä_ en voi elää kasvisruualla heidän pojastaan puhumattakaan. Aivan kuin olisin joku ihan hullu tai jostain toiselta planeetalta kun moista ajattelen ja toteutan.

Vierailija
53/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegeltäkö loppui argumentit? Älä ämpyile siellä vaan kerro nyt parempi ihminen, miten korvaat sian, naudan, lampaan ja munuaisen karjalanpaistista vegaanisena versiona. Kyse ei ole siitä etteikö ilman karjalanpaistia pärjäisi, vaan siitä että väitätte kaiken liharuoan olevan korvattavissa vegaanisena versiona. Joten areena on nyt sinuna, alahan keksiä reseptiä. (niin ja en ole tuo ketä lainasit, vaan täältä ohiksena kiinnostuneena huutelen)

Mitä ihmettä oikein horiset? Jo linkitin ylle sekä karjalanpaistin, että munavoin, että joulukinkun reseptit vegaanisena. Jos kaipaat lisää reseptejä niin googleen vaan esimerkiksi "vegaani lohi" " vegaani nakkikeitto" ja niin edelleen. Kaikki on jo reseptinä valmiina, ei minun tässä mitään tarvitse keksiä. Jo on vaikeaa sinulla.

Vierailija
54/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama mitä joku toinen syö tai mitä jättää syömättä. Mua ei myöskään kiinnosta alkaa terveysvalistamaan ketään. Ja vaikka joku jättäisi syömättä ja kuolisi pois, ei sekään minua nyt ihan liikaa kiinnosta.

Samaa asennetta toivon kasvissyöjille minua kohtaan.

Minulle on ihan sama syökö joku lihaa vai ei. Vähättelevimmät, hulluna pitävät ja ilkeimmät kommentit tulevat aina sekasyöjiltä minun ruokailuvalintojani kohtaan. Ilman mitään provosointia.

Vierailija
55/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.vegaaniliitto.fi/www/fi/arki/ruoka/reseptit/karjatonpaisti-k…

Entä pippuripihvin?

Voi, senkin voi tehdä. Internetistä löytyy reseptejä.

Vierailija
56/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä oikein horiset? Jo linkitin ylle sekä karjalanpaistin, että munavoin, että joulukinkun reseptit vegaanisena. Jos kaipaat lisää reseptejä niin googleen vaan esimerkiksi "vegaani lohi" " vegaani nakkikeitto" ja niin edelleen. Kaikki on jo reseptinä valmiina, ei minun tässä mitään tarvitse keksiä. Jo on vaikeaa sinulla.

Miksi te teette noita korvikkeita? En käytä maitoa enkä munia ja käytän erittäin vähän korvikkeita. Joulupuuroon kauramaitoa tms, mutta pääosin ilman.

Vierailija
57/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te teette noita korvikkeita? En käytä maitoa enkä munia ja käytän erittäin vähän korvikkeita. Joulupuuroon kauramaitoa tms, mutta pääosin ilman.

Miksei? Eikö ajatusmallia ja aineksia voi muuttaa miten haluaa? Ei lihateollisuus omista mitään patenttia makkaran muotoiseen einekseen.

Vierailija
58/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä tiedät, että lähes kaikki tekevät karjalanpaistin Atrian tms valmiista karjalanpaistilihasta, 70% possua ja loput nautaa valmiina kuutioina herkullisessa muovikääreessä. En ymmärrä miksi on tarpeen ulvoa kasvissyöjille, että soijasta tehty karjatonpaisti on jotenkin epäaito, kun lähes kukaan muukaan ei laita paistiin lammasta, munuaisista puhumattakaan ja silti kutsuvat sitä karjalanpaistiksi.

Vierailija
59/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ov kirjoitti:

Ei ihminen pysy pitkään hengissä syömällä jotain porkkanaa, ituja, leseitä ja muuta sellaista pupun ruokaa. Ihminen tarvitsee elääkseen lihaa, kalaa, kananmunia ja maitoa, aivan erityisesti lapsille maito on aivan välttämätöntä. Jokaisen lapsen on koko kasvuikänsä ajan saatava joka päivä maitoa ja maitoruokaa, koska siinä on juuri oikea määrä ravintoa lapsille.

Kuinka pitkään on ei pitkään? Täällä ollaan yhä hengissä viiden vuoden jälkeen, ketjussa aiemmin joku oli 28-vuoden jälkeen. Ei pitkään eli niin kauan kun elämä kestää vai mitä haet takaa?

Ihminen ei pysy kovin pitkään elossa pelkkää kasvisruokaa syömällä, tuskin edes kuukautta esimerkiksi siksi, että kasvisruoasta ei saa ihmiselle tärkeintä ravintoainetta eli proteiinia juuri lainkaan. Ihmisen kuuluu saada paljon proteiinia joka päivä, esim. aikuisen ja kevyttä työtä tekevän miehen kuuluu syödä päivittäin puoli kiloa lihaa tai vastaavasti kilo kalaa, 6-10 kananmunaa ja juoda ainakin 2 litraa maitoa tai piimää päivässä saadakseen tarpeeksi proteiinia. Sen lisäksi voi syödä leipää, mieluiten vehnäleipää koska se on paljon ravitsevampaa ja helpommin sulavaa kuin ruisleipä, voita ja jonkin verran perunoita päivittäin. Muuten kasvisruokaa ei kannata syödä, se kun on ravintoarvoltaan olematonta ja vaikeasti sulavaa. Sen lisäksi kasvisruoka aiheuttaa usein esim. ummetusta tai ripulia, mahakipuja ja erityisesti lapsille ne aiheuttavat esim. ruttoa, riisitautia, näivetystautia, koleraa, tuberkuloosia, kaatumatautia, kitukuumeen, hinkuyskää, lavantautia, painajaisia, ilmavaivoja, kouristuksia ja vesipäisyyttä.

Vierailija
60/269 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ov kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ov kirjoitti:

Ihminen ei pysy kovin pitkään elossa pelkkää kasvisruokaa syömällä, tuskin edes kuukautta esimerkiksi siksi, että kasvisruoasta ei saa ihmiselle tärkeintä ravintoainetta eli proteiinia juuri lainkaan. Ihmisen kuuluu saada paljon proteiinia joka päivä, esim. aikuisen ja kevyttä työtä tekevän miehen kuuluu syödä päivittäin puoli kiloa lihaa tai vastaavasti kilo kalaa, 6-10 kananmunaa ja juoda ainakin 2 litraa maitoa tai piimää päivässä saadakseen tarpeeksi proteiinia. Sen lisäksi voi syödä leipää, mieluiten vehnäleipää koska se on paljon ravitsevampaa ja helpommin sulavaa kuin ruisleipä, voita ja jonkin verran perunoita päivittäin. Muuten kasvisruokaa ei kannata syödä, se kun on ravintoarvoltaan olematonta ja vaikeasti sulavaa. Sen lisäksi kasvisruoka aiheuttaa usein esim. ummetusta tai ripulia, mahakipuja ja erityisesti lapsille ne aiheuttavat esim. ruttoa, riisitautia, näivetystautia, koleraa, tuberkuloosia, kaatumatautia, kitukuumeen, hinkuyskää, lavantautia, painajaisia, ilmavaivoja, kouristuksia ja vesipäisyyttä.

Täytyy olla trolli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi