Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset pystyy asumaan tiiviillä omakotitaloalueilla? Ikkunasta näkyy naapurin olohuoneeseen

Vierailija
30.03.2024 |

Ihan oikeasti. Miten ihmiset pystyy asumaan tiiviillä omakotitaloalueilla joissa ikkunasta näkyy naapurin terassille tai olohuoneeseen? Eikö tuo muka yhtään häiritse? Eläisin itse jatkuvasti verhot kiinni. Puistattavaa! Ja ihmiset todella maksaa tuosta itsensä kipeiksi, raatavat 40 vuotta että saavat talonsa maksettua tuollaisessa paikassa. Uskomatonta.

Häiritseekö näköyhteys naapurin talon sisälle ja toisinpäin?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Vanhempi asuu niin että toisen kakskerrosrivitalon ikkuna on lähellä hänen ikkunaa. Ja vanhempi kulkee vaan verhot auki ja valot päällä. Paitsi joskus kiinni. Itse en pystyisi siihen ikinä, vaikka asuisin mieluummin sellaisessa talossa, kuin tässä kerrostalossa - teoriassa. En aio siihen muuttaa, hän voi asua siellä. Siellä on toisella puolelle onneksi tilaa kun katsoo ikkunoista, on tie ja ok-talot. Kovin on silti tiivistä rakentamista. Ok-taloalueella osa taitaa melutakin.

Vierailija
2/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kesällä ollaan kaikki yhtä suurta perhettä. Kaikilla ikkunat ja ovet auki, kaikki puheet kuuluu naapuriin. Grillit savuaa, trampoliineilla lapset kirkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Vanhempi asuu niin että toisen kakskerrosrivitalon ikkuna on lähellä hänen ikkunaa. Ja vanhempi kulkee vaan verhot auki ja valot päällä. Paitsi joskus kiinni. Itse en pystyisi siihen ikinä, vaikka asuisin mieluummin sellaisessa talossa, kuin tässä kerrostalossa - teoriassa. En aio siihen muuttaa, hän voi asua siellä. Siellä on toisella puolelle onneksi tilaa kun katsoo ikkunoista, on tie ja ok-talot. Kovin on silti tiivistä rakentamista. Ok-taloalueella osa taitaa melutakin.

Kerrostaloja ei kuitenkaan rakenneta niihin lähekkäin kuin omakotitaloja. Yleensä vähintään katu välissä. Toisin kuin omakotihelvetissä, jossa rakennetaan 5 metrin välein.

Vierailija
4/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on meidän kerrostaloalueellakin. Parvekkeet ovat vastakkain ja ikkunat niin lähellä että vastapäisestä ikkunasta ylettyisi vaikka kätellä. 

Vierailija
5/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona teen ruokaa, katson tvtä, siivoan, jumppaan, luen, piirrän, sometan, leikitän kissoja jne. Arkisia juttuja. Ei paljon kiinosta näkeekö joku vai ei, mulla on aina verhot auki. En kyllä ymmärrä miksi jotakuta kiinnostaisi tänne tuijotella.

Vierailija
6/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht iso tontti ja aita ympärillä. En mä näe kenenkään olohuoneisiin. 

Vierailija
7/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsisi ja olenkin todennut, että kaupunkialueella asun mieluiten kerrostalossa. Mutta ymmärrän kyllä sen, että lasten kanssa on kiva, että on edes oma pieni piha.

Vierailija
8/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloja ei kuitenkaan rakenneta niihin lähekkäin kuin omakotitaloja. Yleensä vähintään katu välissä. Toisin kuin omakotihelvetissä, jossa rakennetaan 5 metrin välein.

Olen vähän eri mieltä koska Tampereella on todella lähekkäin olevia kerrostaloja tai ikkunat vastakkain. En tiedä miten muualla asia on. Ja osa on myös sisäpihan puolella seiniä tuijottelemassa. :)

Vierailija
9/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin näen ikkunasta kun joku tien toisella puolella nukkuu asunnossa :D ei verhoa eikä sälekaihtimi

Vierailija
10/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyhän huvikseen katsomassa miten kerrostalot rakennetaan pääkaupunkiseudulla uusille alueille ja samoin niille alueille, joita tiivistetään. Niistä todellakin voi ihailla naapurin penaa omassa keittiössään aamukahvilla kalsareissaan.

Itse välttäisin kuin ruttoa kaikkia 2000-luvulla rakennettuja tai tiivistettyjä alueita pääkaupunkiseudulla. Ihan laadutonta ylitiivistä slummia mitättömän pienine asuinkoppeineen.

Vierailija
11/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä viherajattelua, mahd tiivistä rakentamista.

Vierailija
12/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama olisi asua rivitalossa kuin toisissaan lähes kiinni olevissa omakotitaloissa. Asumiskustannukset pienemmät ja ei lumitöitä talvisin. Oma piha toki pienempi, vaan ei taida nykyajan omakotitontitkaan olla postimerkkiä suurempia. Jos itse asuisin omakotitalossa niin ikkunasta ei saisi näkyä yhtään naapuria. 

Vierailija
13/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita tonttinsa. Kaikki talot ja tontit eivät ole tuollaisia. 

Vierailija
14/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama olisi asua rivitalossa kuin toisissaan lähes kiinni olevissa omakotitaloissa. Asumiskustannukset pienemmät ja ei lumitöitä talvisin. Oma piha toki pienempi, vaan ei taida nykyajan omakotitontitkaan olla postimerkkiä suurempia. Jos itse asuisin omakotitalossa niin ikkunasta ei saisi näkyä yhtään naapuria. 

Ei ole. Omakotitalossa seinän takana ei ole ketään. Se on se pääasia.

Vierailija
15/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen olohuoneen ikkunasta naapurin makkariin, kun heillä ei ilmeisesti ole verhoja, tai ne ovat aina täysin auki. Ei haittaa itseäni ollenkaan, toinen asia olisi jos olisivat rumia tai lihavia.

Vierailija
16/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 neliön tontilla, talot ympyrässä, kapea katu välissä ei sitäkään yksityisyyttä kuin kerrostalossa.   Tai sama rivitaloissa, takapihat vastakkain,  ikkunasta ikkunaan näkyy,  yläkerran makkareista myös.

Vierailija
17/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jonka mies esittelee penistä estottomimmin saa pitää verhot auki, muut kiinni.

Vierailija
18/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin naapureita kiikaroin.

Vierailija
19/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt. Minulle yksityisyys tärkeää enkä halua tuntea naapureita ja jakaa elämääni heidän kanssaan, joten kerrostalo ehdottomasti paras vaihtoehto. Ei mitään käsitystä kuka naapurissani asuu ja hyvä niin. 

Vierailija
20/123 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloista rakennetaan tehoneliöisiä säilytysluukkuja. Säilytystilaa nolla. Olohuone on keittiössä vai miten se nyt menikään. Eteinen on kaappi olohuonekeittiön nurkassa, josta on suoraan ovi rappukäytävään. Makuuhuoneeseen mahtuu täpärästi sänky, joka on molemmista päädyistään kiinni seinässä. 

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä