Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut väittävät ettei kasvisruualla elä?

Vierailija
09.10.2018 |

Samaa humpuukia aina ja aina vaan. Mihin tämä perustuu?

Esimerkiksi mieheni vanhemmat väittävät ettei kasvisruualla voi ihminen selviytyä. He ovat ihan koulutettuja ihmisiä ja kykeneviä loogiseen ajatteluun. Olen itse syönyt puoli vuosikymmentä kasvisruokaa ja tänä aikana he yhä vaan tiukasti pitävät tästä höpö höpö väitteestään kiinni, vaikka näkevät jo minusta että olen hyvinvoiva terve ihminen.

Olen normaalipainoinen, täysin terve, minulla on hyvä iho, hiukset ja hampaat. Kävin tänään kokoverenkuvassa ja veriarvoni olivat huippuluokkaa. Enkä ole yksin.

Silti aina vaan sama virsi joka paikassa. Kyllästyttää jo typeryys.

Minulle on ihan sama mitä muut ihmiset suuhunsa laittavat, mutta älkää nyt herranen aika suoraan silmiin katsoen väittäkö, että se ruoka millä olen jo pitkään elänyt ei ole sopivaa ihmiselle, teette itsestänne todella hölmöjä.

Jos liha on hyvää niin se on hyvää, turha millään terveyssyyllä alkaa pätemään.

Kommentit (269)

Vierailija
261/269 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin, että he haluavat syödä lihaa, mutta eivät "kehtaa" (?) perustella asiaa pelkästään mielihalulla, joten he koittavat keksiä jonkin "ylevän" perusteen? En tiedä. Itse syön enimmäkseen kasvisruokaa, ja hyvin pärjään - kaikki veriarvot ovat loistavat ja kolesterolikin (huono) on matalampi kuin aikoihin!

Vierailija
262/269 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa lukea kaikkia vastauksia joten tää on ehkä jo sanottu, mutta vastaa niille ensi kerralla että tässä maailmassa lähes miljardi hinduja elää kasvisruoalla ja moni niistä aika iäkkääksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/269 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on ajatus, että kasviruokavaliosta ei saa proteiinia tai että se on vaivalloista ja pitää taiteilla pahanmakuisen tofun kanssa (jota ei edes saa joka paikasta). Todellisuudessa proteiinia saa ihan riittävästi, kun syö linssejä, täysjyväviljaa, papuja ja pähkinöitä (ja maitotuotteita).

Vierailija
264/269 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies Intiassa on elänyt kasvisruoalla koko elämänsä. Elämää on jatkunut tähän mennessä 97v. Ja hyvin tuntuu voivan.

Vierailija
265/269 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaismies Intiassa on elänyt kasvisruoalla koko elämänsä. Elämää on jatkunut tähän mennessä 97v. Ja hyvin tuntuu voivan.

Taisin lukea juuri tuosta tyypistä National Geographicissa. 97-vuotiaana maistoi ekaa kertaa pihviä ja itki katkerasti tajutessaan, mistä oli jäänyt paitsi.

Vierailija
266/269 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa aina töissä kun ylipainoiset ja sairaat ihmiset yrittää päteä ruuistani. ”Ai kauhee mitä toi on, etkö syö lihaa ollenkaan, mistä saat proteiineja tolla menolla kuule sairastut, sullahan on siinä leipäkin, kauheeta, hiilareita!

Jep. Ja nää tosiaan jotka noin puhuu ovat kaikki ylipainoisia, yhdellä on diabetes, parilla muulla monta muutakin sairautta ja sen kalman voi nähdä iholta. Mutta ei mitään, itse voin paremmin kuin koskaan ja se myös näkyy. Jatkakaa vaan ruumiiden syöntiä :)

Tämä on juuri se joka sekasyöjä saa kuulla, jos kasvisyöjä saa kuulla, että sillä ei voi elää. Molemmissa leireissä on ihan samanlaisia ihmisiä joka yrittää päteä. niin kuin tämä muka lääkäri joka pystyy katsellaan nähdä kalman.

Itselläni ei ole mitään sairauksia, mutta vatsa menee todella sekaisin jos syön hiilareita. Tämä jo huomasin jo ennen tätä villitystä. En syö mitään hiilareita, en leipää, en siis yhtään mitään. Pienikin muro aiheuttaa aikamoisen myrskyn vatsassa. Tämä ei tarkoita, että en olisi kasvisyöjä. Lihaan en ole koskenut 10 vuoteen ja kalan jätin pois 5 vuotta sitten. Tosin ihan vegaani en ole koska syön kanamunia ja maitotuotteet. Margariiniä, en suostu syömään, miellummin sitten oikea voi. Minulta loppui margariinin syöminen kun yksi lääkäri totesi minulle, että yksikin molekyyli lisää tuohon niin se olisi muovia. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta pyrin syömään mahdollisimman vähän teolisesti valmistettuja tuotteita. 

Vierailija
267/269 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa aina töissä kun ylipainoiset ja sairaat ihmiset yrittää päteä ruuistani. ”Ai kauhee mitä toi on, etkö syö lihaa ollenkaan, mistä saat proteiineja tolla menolla kuule sairastut, sullahan on siinä leipäkin, kauheeta, hiilareita!

Jep. Ja nää tosiaan jotka noin puhuu ovat kaikki ylipainoisia, yhdellä on diabetes, parilla muulla monta muutakin sairautta ja sen kalman voi nähdä iholta. Mutta ei mitään, itse voin paremmin kuin koskaan ja se myös näkyy. Jatkakaa vaan ruumiiden syöntiä :)

Tämä on juuri se joka sekasyöjä saa kuulla, jos kasvisyöjä saa kuulla, että sillä ei voi elää. Molemmissa leireissä on ihan samanlaisia ihmisiä joka yrittää päteä. niin kuin tämä muka lääkäri joka pystyy katsellaan nähdä kalman.

Itselläni ei ole mitään sairauksia, mutta vatsa menee todella sekaisin jos syön hiilareita. Tämä jo huomasin jo ennen tätä villitystä. En syö mitään hiilareita, en leipää, en siis yhtään mitään. Pienikin muro aiheuttaa aikamoisen myrskyn vatsassa. Tämä ei tarkoita, että en olisi kasvisyöjä. Lihaan en ole koskenut 10 vuoteen ja kalan jätin pois 5 vuotta sitten. Tosin ihan vegaani en ole koska syön kanamunia ja maitotuotteet. Margariiniä, en suostu syömään, miellummin sitten oikea voi. Minulta loppui margariinin syöminen kun yksi lääkäri totesi minulle, että yksikin molekyyli lisää tuohon niin se olisi muovia. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta pyrin syömään mahdollisimman vähän teolisesti valmistettuja tuotteita. 

Sä valehtelet kun sanot, ettet syö mitään hiilareita.

Vierailija
268/269 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä valehtelet kun sanot, ettet syö mitään hiilareita.

Olet oikeassa, pavuissa on hiilareita. Mutta tarkoitan perunat, hedelmät, pasta, riisi, leivät. Eli en syö mitään joka on teollisesti valmistettu. Ei sokeria. Eli vatsa menee todella sekaisin ihan pienestä. Jos syön papuja, niin pitää sitten katsoa mitä laitaa mukaan. Eli joo, valehtelin, anteeksi.

Vierailija
269/269 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me noudatamme sekaruokavaliota mutta kyllä reilu 100kg mieheni pärjää oikein hyvin niinäkin päivinä kun teemme kasvisruokaa. Ei ole koskaan illalla nälkä eikä tarvitse mutustella iltapalaa.

Eikä todellakaan ole ankeaa ruokaa! Päinvastoin kaunista, värikästä ja ihanan mausteista. Teemme paljon intialaistyylisiä ja Välimeren kasvisruokia. Linssejä, papuja, tomaattia, paprikaa, munakoisoa, sipulia jne jne. Jo ruuan kauneus ilahduttaa! Teemme myös ihan perusruokia mutta korvaamme lihan kasviksilla (ei koskaan ns korvikkeilla kuten soijarouheella tai härkiksellä tms). Esim bolognese on tosi helppo tehdä korvaamalla jauheliha munakoisosilpulla (sama chili sin carnessa). Lasagnessakin menee ihan täydestä jopa lihansyöjille:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän