Perheessä 11 lasta ja lisää tulossa...
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/4fb595ee-2342-4028-843e-6cbeb6fe9…
Keskustelua. Itse en ymmärrä.
Kommentit (414)
Enemmän tuolla äidillä voi olla aikaa lapsilleen kuin perus pirkolla joka painaa töitä miehensä kanssa 8-17 joka päivä ja illasta harrastaa sitten että saa omaa aikaa. Ja viikonlopuksi lapset mummolaan!
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole vain hyvä juttu? Uusia veronmaksajia. Kova uikutus näet ollut pitkään, kun suomalaiset eivät lisäänny.
Ihan hyvä yritys, mutta köyhyys periintyy
Mä tulin vähän kateelliseksi... suunniteltiin isoa perhettä, mutta lapsiluku jäi kahteen. Tokassa synnytyksessä jouduttiin poistamaan kohtu.
Kaikkea hyvää tälle perheelle, tähän maahan mahtuu lisää väkeä!
En yhtään ymmärrä, miksi tätä perhettä pitää haukkua. Pakko katsoa tuo jakso, jos sieltä selviää?
Vierailija kirjoitti:
105 neliön asunnossa 13 henkilöä, mahtaa teineillä olla mukavaa
Onhan tässäkin perheessä 10 lasta 90 neliössä.
https://www.vauva.fi/artikkeli/perhe/arki/kymmenen_lasta_90_neliota_min…
Mun mielestä tuo lapsiluku on täysin edesvastuuton.
Vierailija kirjoitti:
Käy lapsia sääliksi, kun vanhemmat touhuavat viereisessä huoneessa. 😬
Vierailija kirjoitti:
Tuo lapsiluku on järjetön. Milloin saadaan sterilointipakko?
Vierailija kirjoitti:
Mä tulin vähän kateelliseksi... suunniteltiin isoa perhettä, mutta lapsiluku jäi kahteen. Tokassa synnytyksessä jouduttiin poistamaan kohtu.
Kyllähän se asia on juurikin päin vastoin, eli tähän maahan ei todellakaan tarvitse tehtailla lisää väkeä!
Mikähän siinä on, että kaikki järjettömästi lisääntyneet naiset näyttävät jotenkin tyhmiltä, antavat itsestään jotenkin tyhmän kuvan, eli eivät tiedä miten ehkäistään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuosta, ei ne lapset sinun hoidettavina tule olemaan.
Paitsi että vanhin lintsaa jo koulusta ja syrjäytyy hyvää vauhtia...
Oli tosi syrjäytynyt. Kyllä. Fiksu ja hyväkäytöksinen nuorimies. Ja vanhemmat todellakin patisti käymään sitä koulua. Ongelma tuntui olevan se, että koulu oli liian helppoa.
Miksi on pantu amikseen? Onko ollut aikaa kannustaa oikein? Onko rahaa lukioon?
Toivottavasti missään perheessä ei lähes täysi-ikäisiä nuoria panna mihinkään kouluun, vaan valitsevat itse menevätkö lukioon vai amikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tosi syrjäytynyt. Kyllä. Fiksu ja hyväkäytöksinen nuorimies. Ja vanhemmat todellakin patisti käymään sitä koulua. Ongelma tuntui olevan se, että koulu oli liian helppoa.
Anteeksi nyt vaan, mutta miten voi olla fiksu ja syrjäytynyt samaan aikaan? Selitä tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se asia on juurikin päin vastoin, eli tähän maahan ei todellakaan tarvitse tehtailla lisää väkeä!
Mikähän siinä on, että kaikki järjettömästi lisääntyneet naiset näyttävät jotenkin tyhmiltä, antavat itsestään jotenkin tyhmän kuvan, eli eivät tiedä miten ehkäistään!
No, kun paneminen on niin kivaa ja vauva on aina enemmän, kuin tervetullut jonon jatkeeksi. Näinhän ne suurperheiden äidit perustelevat. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta miten voi olla fiksu ja syrjäytynyt samaan aikaan? Selitä tämä!
No ei se poika edes ole mikään syrjäytynyt. Ja toisaalta, fiksukin ihminen voi esim. masentua (mitä tuo poika ei ole).
Etsii selvästi vielä omaa polkuaan ja kaipaa vähän potkua jostain.
Mutta esim. harrastaa joukkuelajia ja on siinä ihan hyväkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se poika edes ole mikään syrjäytynyt. Ja toisaalta, fiksukin ihminen voi esim. masentua (mitä tuo poika ei ole).
Mutta esim. harrastaa joukkuelajia ja on siinä ihan hyväkin.
”Oli tosi syrjäytynyt. Kyllä. Fiksu ja hyväkäytöksinen nuori mies” luitko edes ylempää lainausta. Et. Jos et edes osaa lukea asiatekstiä, niin sinun ei kannata edes vastata kysymykseen.
Ja jos nuo lapsoset saavat aikoinaan omia lapsia, niin ompi paljon lapsenlapsia. Aikoinaan kouluiässä kaverina oli tyttö joiden perheessä oli 18 lasta. Kaksi oli kuollut synnytyksessä. Äidille oli lääkäri suositellut ettei tämä kestä enää uusia raskauksia. Mutta niin niitä lapsia vain tuli vuosittain lisää. Olivat kyllä uskovaisia eli lisäännyttiin ja täytettiin maata.
Ahkeria vanhempia kun jaksavat noin isoa joukkoa huoltaa ja elättää, ei meinaan ole ihan pikku juttu.
Jos itse elättää, niin siinäpä puskee vaikka joka vuosi.
Löytyihän se syykin suurperheen hankkimiseen. Äiti ei halua mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta esim. harrastaa joukkuelajia ja on siinä ihan hyväkin.”Oli tosi syrjäytynyt. Kyllä. Fiksu ja hyväkäytöksinen nuori mies” luitko edes ylempää lainausta. Et. Jos et edes osaa lukea asiatekstiä, niin sinun ei kannata edes vastata kysymykseen.
Ei kuitenkaan kannata uskoa ihan kaikkea mitä lukee joltain palstailijalta. Ne eivät kaikki ole tosia, vaikka täällä moni niin tuntuukin luulevan
Kiitos