Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat - mikä summa saisi teidät osallistumaan synnytystalkoisiin?

Vierailija
08.10.2018 |

Ihan mielenkiinnosta ja vakavissaan. Paljon teidän mielestänne pitäisi saada yhteensä kuukaudessa palkkaa tai tukia, että pitäisitte tilannetta riittävän turvattuna lapsen hankkimiseksi? Itse viivyttelin vielä 2200 euron kohdalla, koska asumiseen meni yksin maksettuna tuosta summasta melkein puolet. Nyt palkka on isompi ja mies jakamassa kuluja, mutta kaikkien kulujen jälkeen ei vieläkään jää riittävästi yli. Katsoin, että 3h+k Helsingistä, autolaina, matkakortit, sähköt, ruuat, ja opintolainavähennykset kun laskee yhteen, pitäisi saada ihan järkyttäviä summia, että olisi sitten varaa lapsen kuluihin heti ensimmäisenä vuonna ja sen jälkeen. Kiva olisi kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia. Tuoko lapsi leivän?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 000

Vierailija
22/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehen ostaminen maksaa? Lisäominaisuuksiin pitäisi kuulua kotitöiden tekeminen ja lapsen hoitaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään summasta en tekisi lapsia. En halua siirtää näitä geenejä eteenpäin.

T. Pahasti mielisairas nainen

Vierailija
24/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta ja vakavissaan. Paljon teidän mielestänne pitäisi saada yhteensä kuukaudessa palkkaa tai tukia, että pitäisitte tilannetta riittävän turvattuna lapsen hankkimiseksi? Itse viivyttelin vielä 2200 euron kohdalla, koska asumiseen meni yksin maksettuna tuosta summasta melkein puolet. Nyt palkka on isompi ja mies jakamassa kuluja, mutta kaikkien kulujen jälkeen ei vieläkään jää riittävästi yli. Katsoin, että 3h+k Helsingistä, autolaina, matkakortit, sähköt, ruuat, ja opintolainavähennykset kun laskee yhteen, pitäisi saada ihan järkyttäviä summia, että olisi sitten varaa lapsen kuluihin heti ensimmäisenä vuonna ja sen jälkeen. Kiva olisi kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia. Tuoko lapsi leivän?

Sä et ap nyt tajua ettei mikään rahasumma riitä korvaamaan sitä menetettyä vapautta. Vapaus on syy miksi lapsia ei tule. En halua viettää vuosikausia missään ökkövaipparuletissa.

Vierailija
25/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kysyä myös, että millä summalla lapsiperheestä haaveilevat suostuisivat luopumaan lapsihaaveistaan. Tuollainen menetelmä on Intiassa oikeastaan käytössäkin. Siellä ihmisille maksetaan tai jotenkin muuten palkitaan siitä, jos teettää sterilisaation itselleen.

Vierailija
26/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista summaa ei ole että haluaisin lasta synnyttää tähän maahan.

Vierailija
27/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se +150.000 € mitä se kersa maksaa elämänsä aikana. Se summa korvaisi oman elintason laskun, jolloin ei tarvisi tehdä valintaa kumpi on mieluisampi. Eikä olisi edes väliä jos akka ottaisi eron kun sillä summalla saisi jälleen elarit kuitattua eikä se akan kiukuttelu laskisi elintasoa yhtään tai oikeastaan vaikuttaisi millään tavalla.

Vierailija
28/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo puoli miljoonaa euroa riittäisi. Tosin olen jo 51 ja menopaussissa.

Vierailija
29/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen summa että eläisin hyvin koko elämäni eikä tarvitsisi käydä töissä. Sektio olisi ehdoton, mistään summasta en synnyttäisi alakautta.

Vierailija
30/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustalkoisiin voisin osallsistua 500-1000 eurolla kuussa per lapsi riippuen lapsen iästä (mitä nuorempi, sen enemmän), jos saisin itselleni normaalin (ei erityis, kuten adoptiolapsista osa tuppaa olemaan) lapsen ilman sitä byrokratiaprosessia ja kuluja.

Synnytystalkoissa puhutaankin sitten sellaisista summista, että jos Sipilä kuulisi, se kasvattaisi itse kohdun ja munasarjat ennemmin kuin maksaisi.

Vierailija
31/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin alkaa työttömänäkin yh:ksi ilman mitään erityisiä tukia. Ongelma on että olen mies.

Vierailija
32/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 150 000 euroa kertasuorituksena pitäisi saada (minimissään sen verran menee yhden lapsen saattamiseen 18-vuotiaaksi Suomessa). Ja sittenkin vielä harkitsisin hyvin vakavasti. Tällä hetkellä siis en edes harkitse, vaan elän mielelläni lapsettomana.

Vierailija
33/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Lapsen kasvatuksessa on paljon muitakin asioita kuin raha. En halua lapsia ja rahalla minun mieltä ei saisi muutettua. Elän itseäni varten, lapsi sitoo 16-18 vuoden ajaksi. Ei ole sellaista elämää jota haluan.

Vierailija
34/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus otsikon kysymykseen että valtion kokonaan kustantama keinohedelmöityshoito sinkkunaiselle. Muuta ei tarvitsisi.

Vierailija
35/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin siittää lapsia ilmaiseksi jos minun ei tarvitse osallistua niiden elatukseen.

Vierailija
36/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaisissa summissa liikkuvat tulot julkkiksilla, joilla on koko ulkoistettu paletti palkattu huolehtimaan jälkikasvun hoidosta ja kasvatuksesta. Sellaisessa taloudellisessa tilanteessa varmaan voisinkin! Jos siis diiliin sisältyy, että myös löytää hyvää henkilökuntaa lapsen arkea pyörittämään.

Vierailija
37/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin siittää lapsia ilmaiseksi jos minun ei tarvitse osallistua niiden elatukseen.

Sitä varten voit mennä klinikalle lahjoittamaan spermaa. Ei kuluja tai vaatimuksia. Salaa osoitetiedot jos et halua ketään käymään 18v. päästä, sillä ymmärtääkseni tapaamiseen ei ole pakko suostua?

Vierailija
38/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytykseen ei mistään hinnasta, minulla ei ole kidutushinnastoakaan.

Sektio mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jokunen kymmenen miljoona euroa minulle vaivanpalkkaa ja lapselle myös mukava alkupääoma ja joko hyvät sijoitus- tai adoptiovanhemmat niin kiinni veti, Antti. Jos lapsi pitäisi pitää itse, olisi hoitajia 24/7.

Vierailija
39/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten voit mennä klinikalle lahjoittamaan spermaa. Ei kuluja tai vaatimuksia. Salaa osoitetiedot jos et halua ketään käymään 18v. päästä, sillä ymmärtääkseni tapaamiseen ei ole pakko suostua?

Tuossa nyt ei ole mitään järkeä jos en saa olla päättämässä kelle sitä luovutetaan. Mistä minä tietäisin ikinä millaisen turjakkeen kiusattavaksi minun biloginen lapseni syntyisi.

Vierailija
40/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään summa. Se ei nimittäin ole rahasta kiinni, vaan siitä että elämä muuttuu täysin toisenlaiseksi mitä haluaa. Rahalla voi toki vaikuttaa jonkin verran esim.lastenhoitoon, mutta jos saatkin esim.sairaan lapsen, niin ei mikään summa vähennä sitä henkistä kuormaa.

Nimenomaan! Juuri näin aioin itsekin kirjoittaa.