Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat - mikä summa saisi teidät osallistumaan synnytystalkoisiin?

Vierailija
08.10.2018 |

Ihan mielenkiinnosta ja vakavissaan. Paljon teidän mielestänne pitäisi saada yhteensä kuukaudessa palkkaa tai tukia, että pitäisitte tilannetta riittävän turvattuna lapsen hankkimiseksi? Itse viivyttelin vielä 2200 euron kohdalla, koska asumiseen meni yksin maksettuna tuosta summasta melkein puolet. Nyt palkka on isompi ja mies jakamassa kuluja, mutta kaikkien kulujen jälkeen ei vieläkään jää riittävästi yli. Katsoin, että 3h+k Helsingistä, autolaina, matkakortit, sähköt, ruuat, ja opintolainavähennykset kun laskee yhteen, pitäisi saada ihan järkyttäviä summia, että olisi sitten varaa lapsen kuluihin heti ensimmäisenä vuonna ja sen jälkeen. Kiva olisi kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia. Tuoko lapsi leivän?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin siittää lapsia ilmaiseksi jos minun ei tarvitse osallistua niiden elatukseen.

Sitä varten voit mennä klinikalle lahjoittamaan spermaa. Ei kuluja tai vaatimuksia. Salaa osoitetiedot jos et halua ketään käymään 18v. päästä, sillä ymmärtääkseni tapaamiseen ei ole pakko suostua?

Tuossa nyt ei ole mitään järkeä jos en saa olla päättämässä kelle sitä luovutetaan. Mistä minä tietäisin ikinä millaisen turjakkeen kiusattavaksi minun biloginen lapseni syntyisi.

Luovuttaja saa esittää kohtuullisia toiveita.

Vierailija
42/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viidellä miljoonalla eurolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin siittää lapsia ilmaiseksi jos minun ei tarvitse osallistua niiden elatukseen.

Sitä varten voit mennä klinikalle lahjoittamaan spermaa. Ei kuluja tai vaatimuksia. Salaa osoitetiedot jos et halua ketään käymään 18v. päästä, sillä ymmärtääkseni tapaamiseen ei ole pakko suostua?

Tuossa nyt ei ole mitään järkeä jos en saa olla päättämässä kelle sitä luovutetaan. Mistä minä tietäisin ikinä millaisen turjakkeen kiusattavaksi minun biloginen lapseni syntyisi.

Saako luovuttaja tietää kelle sitä siementä annetaan?

Vierailija
44/52 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään ottaisin rahaa vastaan, kun muutenkin haluaisin lapsen/lapsia. Jos on vaan 1 lapsi ja opettaa sen kuivaksi mahdollisimman pian, ei se ole MONEN vuoden paskavaipparumbaa. Vaan 1-2v. Ei sitäkään, jos on vaipaton vauva :P.

Vierailija
45/52 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on yksi lapsi, mutta vastaan silti.

Raskaus, synnytys ja synnytyksestä toipuminen oli niin raskasta ja kivuliasta, että en alle miljoonasta tekisi toista lasta.

Millään parilla tonnilla kk ei ole minun kroppani ostettavissa.

Vierailija
46/52 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena, ei mikään summa. Raskausajan vaivat ja synnytys, herranjumala sentään, ei sellaista korvausta olekaan. Saati sitten valvomiset, kasvatus jne.

Vierailija
47/52 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään määrä rahaa ei saa minua haluamaan lasta. Outo kysymys kerrassaan, luuleeko monikin että kyse on saituudesta, jos joku ei lapsia tahdo??

Vierailija
48/52 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos.

Vierailija
49/52 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään rahasumma ei saisi minua tekemään lapsia tähän maailmaan. Vielä eilen julkaistun ilmastoraportin jälkeen haluan lapsia vielä vähemmän. En halua lapsia kärsimään tulevaisuuden maailmaan, jossa ilmastonmuutoksen aiheuttamat ongelmat (sodat, ilmastopakolaisuus, veden, ruuan riittävyys) ovat todennäköisesti arkipäivää.

Vierailija
50/52 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonanluokkaa, vähintään joku pari-kolme, pitäisi voida palkata jatkuva lapsenhoitaja ja muuta "henkilöstöä", jos tarvetta ilmenee.

Vierailija
51/52 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 26 kirjoitti:

Mikään rahasumma ei saisi minua tekemään lapsia tähän maailmaan. Vielä eilen julkaistun ilmastoraportin jälkeen haluan lapsia vielä vähemmän. En halua lapsia kärsimään tulevaisuuden maailmaan, jossa ilmastonmuutoksen aiheuttamat ongelmat (sodat, ilmastopakolaisuus, veden, ruuan riittävyys) ovat todennäköisesti arkipäivää.

Kai sä ymmärrät, että nälänhätiä, vesipulaa, pakolaisuutta ja sotia on ollut ennenkin?

Sodat ja nälänhätä ovat lähinnä vähentyneet ja edelleen vähenemään päin:

http://www.slate.com/content/dam/slate/articles/news_and_politics/forei…

http://www.devpolicy.org/wp-content/uploads/2015/06/FAO-Food-Insecurity…

Pako-laisia varmaan on enemmän kuin ennen, mutta ei sekään johdu siitä, että olisi enemmän syytä olla pako-lainen, vaan siitä, että liikkuminen ja pako-laisuus on nykyään helpompaa kuin aiemmin.

Vesipulaa ei tule olemaan, koska desalinaatiolaitosten hinta laskee todella nopeasti.

Vierailija
52/52 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako luovuttaja tietää kelle sitä siementä annetaan?

Ei aivan kuten vastaanottaja ei saa tietää keneltä se on saatu. Osa miehistä on kuulemma laittanut toiveeksi ettei halua siemeniään käytettävän kuin yksinäisille/lesbo tai heteropareille ja naisen tulisi olla päihteetön. Psykologin haastattelu tehdään tietääkseni jokaiselle luovuttajalle samoin itse vastaanottajalle. Hinnan luulisi karkoittavan pahimpia pois, sillä yhdelläkin itseellisellä naisella oli palanut hoitoihin liki 20 000e. Katso huvikseen paljonko eri toimenpiteet maksaa ja mieti siitä ketä näihin hakeutuu.