Voiko lemmikin kuoleman takia jäädä sairaslomalle?
Kommentit (83)
Samaa mieltä edellisen kanssa. Et ole sairas, vaan surullinen. Töissä olo voi viedä ajatukset muualle ja parantaa mielialaa, yksin kotona märehtiminen ei todennäköisesti auta ollenkaan pääsemään surun yli. Eli töihin vaan.
Jos lääkäri katsoo sut työkyvyttömäksi, sitten kyllä.
Otan osaa, mahtaa olla kamalaa. Kyllä se ennen pitkää helpottaa.
Kyllä, kun ei kerro äärettömän surun johtuvan eläimestä vaan esim todella läheisen ihmisen kuolemasta.
Minulla on sattunut onneksi aina viikonlopulle lemmikin kuolema. On saanut rauhassa rääkyä ja vollottaa kotona. Töissä sai onneksi sitten päiviksi muuta ajateltavaa. Töissä on muitakin eläinrakkaita, joten yhdessä sitten vollotettiin.
Jos ei vaan pysty mennä, niin sitten ei pysty. En tiedä, saako sairaslomaa lemmikin kuoleman takia. Mutta jos muuten on vain vähän poissaoloja, niin on mielestäni inhimillistä olla päivä - pari pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kun ei kerro äärettömän surun johtuvan eläimestä vaan esim todella läheisen ihmisen kuolemasta.
Näissäkin kannattaa olla tarkkana. Palkallisen poissaolopäivän saa vain työehtosopimuksessa sovittujen läheisten kuolemasta. Muistaakseni näitä ovat puoliso, lapset, vanhemmat ja appivanhemmat. Jonkuu serkun kummin kaiman poismenoon ei tässä kohtaa parane vedota.
Minä jäin, mutta olin olevinani flunssassa, tms.
Jos hankin joka vuosi gerbiilin, jonka elinikä on 3-4 vuotta, niin voinko sitten kolmen vuoden kuluttua alkaa lemmikin kuoleman johdosta pitää ylimääräisiä palkallisia vapaita vuosittain?
Ei hyväksytä ainakaan sairaanhoitajilla.
Mun kultakala kuoli, voinko olla pois töistä? Se oli mulle tosi rakas.
Voi saada, akuutti stressireaktio. Kun lemmikkieläin on rakas ja se kuolee niin hyvänenaika ei siinä ole työkykyinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissäkin kannattaa olla tarkkana. Palkallisen poissaolopäivän saa vain työehtosopimuksessa sovittujen läheisten kuolemasta. Muistaakseni näitä ovat puoliso, lapset, vanhemmat ja appivanhemmat. Jonkuu serkun kummin kaiman poismenoon ei tässä kohtaa parane vedota.
Appivanhemmat? Ehkä kuitenkin isovanhemmat?
Vierailija kirjoitti:
Jos hankin joka vuosi gerbiilin, jonka elinikä on 3-4 vuotta, niin voinko sitten kolmen vuoden kuluttua alkaa lemmikin kuoleman johdosta pitää ylimääräisiä palkallisia vapaita vuosittain?
😂😂😂
Ei taida yksikään työehtosopimus tuntea lemmikin kuolemasta johtuvia vapaita. Poissaolo pakottavista perhesyistä tuskin sopii tähän ja sekin on palkatonta. Jos vapaata saisi, niin mitä lemmikkejä se mielestänne koskisi:
Kissa?
Koira?
Hevonen?
Akvaariokala?
Hamsteri?
Kani?
Lisko?
Käärme?
Vierailija kirjoitti:
Mun kultakala kuoli, voinko olla pois töistä? Se oli mulle tosi rakas.
Yritätkö olla hauska, vai oletko tyhmä? Kun oikeasti välittää eläimestä, se on todellakin yhtä kauheaa kuin läheisen kuolema.
Asia on teidänlaisten tunteettomien sielujen vaikea ymmärtää.
Kyllä työnvieroksuja aina syyn löytää saikuttelulleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain sairauslomaa kun kaksi ystävääni kuoli onnettomuudessa. Menin lääkäriin ja kerroin tilanteen rehellisesti. Itkin vuorokauden ympäri ja nukuin vahvasti lääkittynä. En olisi pystynyt mitenkään menemään töihin, en mitenkään. Sitä en tiedä, mitä lääkäri papereihin kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appivanhemmat? Ehkä kuitenkin isovanhemmat?
Riippunee TESistä. Isovanhempia ei omassani mainita. Veli ja sisar kyllä.
Kamalaa olisi mennä. Koirani kuoli toissa kesänä, äärettömän rakas ja tärkeä. Onneksi sattui kesälomalla. Kuoleman jälkeisen päivän itkin koko päivän. Otti todella lujille. Se eka päivä oli pahin, en tiedä miten olisin selvinnyt töissä aspassa. Toisena päivänä ehkä olisin voinut mennä jo töihin vaikka itkin kyllä vielä silloinkin.. voimia jos olet kohdannut suuren surun ❤
Ei. Suru on normaali elämän tilanne ei sairaslomaa vaativa.