Voiko lemmikin kuoleman takia jäädä sairaslomalle?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kultakala kuoli, voinko olla pois töistä? Se oli mulle tosi rakas.
Yritätkö olla hauska, vai oletko tyhmä? Kun oikeasti välittää eläimestä, se on todellakin yhtä kauheaa kuin läheisen kuolema.
Asia on teidänlaisten tunteettomien sielujen vaikea ymmärtää.
Sinähän tässä tunteeton olet. Eikö kultakala voi muka olla yhtä rakas kuin esim koira? Jos toisella ei ole muita juttukavereita, kertoo päivän tapahtumat kultakalalle?
Mikä sinä olet kenenkään surua väheksymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö olla hauska, vai oletko tyhmä? Kun oikeasti välittää eläimestä, se on todellakin yhtä kauheaa kuin läheisen kuolema.
Eikö kultakala muka ole eläin ja lemmikki? Millaiseen eläimeen voi mielstäsi olla vahva tunneside? Käykö papukaija? Marsu? Kissa?
Joo ja kun oma kissani kuoli, ei olisi tullut mieleenkään olla töistä pois asian takia. Totta kai asia suretti, mutta ei se sairastuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitkä eläimet ovat mielestäsi läheiseen verrattavia?
Meillä ei mainita työehtosopimuksessa isovanhempia, mutta sain olla silti palkallisesti pois. Soitin pomolle ja kerroin tilanteen. Sain olla omailmoituksella pois yhden päivän ja sitten sattuikin alkamaan loma. Joskus asiat voivat olla sovittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia on teidänlaisten tunteettomien sielujen vaikea ymmärtää.Eikö kultakala muka ole eläin ja lemmikki? Millaiseen eläimeen voi mielstäsi olla vahva tunneside? Käykö papukaija? Marsu? Kissa?
Joo ja kun oma kissani kuoli, ei olisi tullut mieleenkään olla töistä pois asian takia. Totta kai asia suretti, mutta ei se sairastuttanut.
Kultakalasta kirjoittaja on selvä provo, joka väheksyi eläimen kuolemaa.
Kiitos kun viestiäni ei julkaistu. Luuletteko äitini äkillisen kuoleman vain vartti viimeisen puhelun jälkeen olleen jokin riemuhetki? Tai se kun koira joka on elämänsä asunut maaseudulla pitää lopettaa kun ei ole rahaa pitää sitä 30 neliön kerrostalo kämpässä? Luuletteko etten ole saanut vihaa itseäni kohtaan siitä kun eläinlääkärille vein koiran ikiuneen? Hassua kun on alle nelikymppisenä on menettänyt äitinsä, isänsä ja kyllä elämänsä ei jaksa enään arvostaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia on teidänlaisten tunteettomien sielujen vaikea ymmärtää.Eikö kultakala muka ole eläin ja lemmikki? Millaiseen eläimeen voi mielstäsi olla vahva tunneside? Käykö papukaija? Marsu? Kissa?
Miten voit tietää onko toinen selvä? Tai edes 100% varmuudella provo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ja aloittaja ei ole, vaikka viestit ovat samansisältöiset? Järkyttävän tunteetonta toisen ihmisen aliarviointia ja itsensä ylentämistä tuollainen. Onko kultakala arvottomampi kuin koira, jos omistaja on siihen hyvin kiintynyt? Mikä sinä olet arvottamaan lemmikkejä ja kiintymyksen määrää? Toiset eivät saa suhtautua tunteettomasti lemmikin kuolemaan, mutta sinä saat, kun lemmikki on kala.
Minä jouduin irtisanomaan itseni, kun koirani kuoli. Olin ollut siinä työpaikassa hyvin monta vuotta. En vain pystynyt enään. Yritin kyllä, mutta maailmani oikeasti romahti koirani kuoltua. Masennuin vakavasti ja sairastuin paniikkihäiriöön. En vain jaksa enään välittää mistään.
Olen aina ollut yksinäinen, koko elämäni. Kunnes koirani tuli minulle, niin elämä tuntui oikeasti elämisen arvoiselta. Koira eli kanssani 16vuotta, se on pitkä aika kulkea yhteistä matkaa. Mulla ei ole enään mitään, enkä pysty ottamaan uutta koiraa, vaikka haluaisin. Koirani kuolemasta on nyt 3vuotta.
Naurakaa vain, mutta näin se vain on. Koira oli mulle kaikki.
Tapauskohtaista. Jotkut on työkykyisiä lemmikin kuolemal jälkee, jotkut ei. Toisille kirjoitetaan saikkua toisille ei. Toiset löhetetään keslen työvuoron lääkäriin, toisille annetaan palkaton päivä. Riippuu niin henkilöstä. Meillä yksi tt sai seuraaan päivän palkatonta kun lemmikki lopetettiin, yksi sai saikkua kun oli niin totaalisen shokissa lemmikik yllättäen kuollessa. Molemmissa tapauksissa koira. Uskoisin nöiden juttujeb rajautuvan koiriin, ehkä kissoihinkin muttei ikävä kyllä varmastikaan sen pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin irtisanomaan itseni, kun koirani kuoli. Olin ollut siinä työpaikassa hyvin monta vuotta. En vain pystynyt enään. Yritin kyllä, mutta maailmani oikeasti romahti koirani kuoltua. Masennuin vakavasti ja sairastuin paniikkihäiriöön. En vain jaksa enään välittää mistään.
Olen aina ollut yksinäinen, koko elämäni. Kunnes koirani tuli minulle, niin elämä tuntui oikeasti elämisen arvoiselta. Koira eli kanssani 16vuotta, se on pitkä aika kulkea yhteistä matkaa. Mulla ei ole enään mitään, enkä pysty ottamaan uutta koiraa, vaikka haluaisin. Koirani kuolemasta on nyt 3vuotta.
Tämä on varmasti ollut sinulle iso asia, mutta kuten viestistäsi tulee ilmi, taustalla on muita ongelmia, joita sinun tulisi selvittää. Jokainen lemmikin ottaja ymmärtää, ettei eläin elä ikuisesti ja että sen elinaika on huomattavasti lyhyempi kuin ihmisen. Toivottavasti olet päässyt terapiaan, koska muutoin tuskin pääset asiasta yli.
Vierailija kirjoitti:
Tapauskohtaista. Jotkut on työkykyisiä lemmikin kuolemal jälkee, jotkut ei. Toisille kirjoitetaan saikkua toisille ei. Toiset löhetetään keslen työvuoron lääkäriin, toisille annetaan palkaton päivä. Riippuu niin henkilöstä. Meillä yksi tt sai seuraaan päivän palkatonta kun lemmikki lopetettiin, yksi sai saikkua kun oli niin totaalisen shokissa lemmikik yllättäen kuollessa. Molemmissa tapauksissa koira. Uskoisin nöiden juttujeb rajautuvan koiriin, ehkä kissoihinkin muttei ikävä kyllä varmastikaan sen pidemmälle.
Mikä tekee koirasta muita lemmikkejä arvokkaamman? Kissat elävät keskimäärin koiria pidempään, joten niihin ehtii kiintyä pidemmän ajan.
Työssäolevalle kertyy lomapäiviä, joita voi pitää tällaisissa tapauksissa, kun kysyy työnantajalta. Ei tarvitse olla palkattomalla vapaalla tai valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee koirasta muita lemmikkejä arvokkaamman? Kissat elävät keskimäärin koiria pidempään, joten niihin ehtii kiintyä pidemmän ajan.
Hevonen taas on hankintahinnaltaan ja ylläpitokuluiltaan paljon kalliimpi, joten taloudellinen investointi ja kuoleman myötä syntyvä taloudellinen menetys on suurempi kuin koiran tapauksessa.
Nuoret eivät juuri kuulu ammattiliittoihin, joten tuskin jatkossakaan työehtosopimuksiin tulee kirjausta palkallisesta poissaolopäivästä lemmikin kuoleman johdosta.
Höpön höpön...edes läheisen ihmisen kuolema ei lomaan edellytä..työ paras lääke..on muuta ajateltavaa eikä jää yksin surussaan täyspäiväisesti märehtimään.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyväksytä ainakaan sairaanhoitajilla.
Työpaikallani toisella sairaanhoitajalla hyväksyttiin gerbiilin kuolema ja toisella koiran.
Itselläni kuoli isä, niin ei ollut tarpeeksi "hyvä syy"'jäädä sairaslomalle. Lääkärin todistuksella lopulta jäin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei naurata vaan surettaa. Ihminen hukkaa elämänsä koiran takia. Toivottavasti saat apua.
Vierailija kirjoitti:
Voi saada, akuutti stressireaktio. Kun lemmikkieläin on rakas ja se kuolee niin hyvänenaika ei siinä ole työkykyinen!
Meillä akuutti stressireaktio työkyvyttömyyden syynä aiheuttaa ainoastaan sen, että siirretään ko. ajaksi muihin tehtäviin tai pitää tulla töihin, mutta ei tarvitse tehdä mitään. Kun työnantaja joka tapauksessa joutuu palkan maksamaan, niin itkeä voi työpaikallakin ja lainkin mukaan näin saa tehdä.
Kasvakaa aikuisiksi. Hölmöä edes kysyä.