HS: Tutkimus: Masennuslääkkeet aiheuttavat pahempia vieroitusoireita kuin virallisesti tiedetään
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005853275.html
SSRI Läkkeet ovat kyllä ihan saatanasta. "Vanhemman polven" lääkitykset haittavaikutuksineenkin paljon parempia.
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H*lvetti mikä valehtelija tuo Isometsä on!
Ei se välttämättä valehtele, vaan se ei oikeasti tajua. Eikä tuo lopu koskaan, kun sillä ei ole aivoissa jotain mitä siihen tarvitaan. Pitäisi olla terve tunneelämä ja sitten äly ja järki.
Psykiatrit on usein niin latistuneita etteivät erota normaalia tunneelämää sairudesta. Ehkä he juuri siksi ovat psykiatreja. Ei se varmaan pahaa tarkoita isometsäkään.Meinaatko oikeasti ettei tajua? En tiedä, voi olla, se tuntuu vain niin uskomattomalta.
Siis sehän kieltää jyrkästi kaiken kritiikin. Tämä on hälyttävää. Ei se edes halua yrittää tajuta, vaan viimeiseen asti taistelee oman uskomuksensa puolesta.
Ja on tuo aggressiivisuus ja kostonhalu eri mieltä olevia kohtaan myös hälyttävää. On tyytyväinen häntä kritisoineen häpeärangaistuksesta.
Sairasta peliä ihmisten terveydellä.
Fakta on se, että masennuslääkkeet toimivat usein huonosti ja voivat aiheuttaa sivuvaikutuksia.
Mutta jos tuot tämän esiin, niin sinut ammutaan alas. En kyllä luottaisi tommoiseen systeemiin. Muistuttaa jotain Pohjois-Koreaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhdeksi legendaksi Isometsä mainitsee esimerkiksi sen, että lääkäri tapaisi asiakastaan vain tovin ja määräisi sen jälkeen masennuslääkkeet."
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/palkittu-professori-erk…
Mutta juuri näin tapahtuu! Eli täysi valhe Isometsältä. Yksi 5-10 minuutin tapaaminen ja resepti lätkäistään kouraan.
Julkisella puolella en päässyt psykologin juttusille ennen kuin olin käynyt lääkärin vastaanotolla. "Lääkäri määrittää mahdollisen lääkityksen tarpeen", joo, lätkäs mulle reseptin heti kouraan, parin viikkoa piti syödä lääkkeitä, vasta sitten sai ajan psykologille. Ei mua sitten enää huvittanut puhua, oli pää ihan puuduksissa. Lopetin tämän kokeilun ja enemmän ja vähemmän onnistuneesti olen itsehoitoa harrastanut, enemmän mä itseeni luotan, kuin lääkäreihin.
Hyvä pidä toi linja. Älä vaan mömmöihin sekaannusta. Se ei pääty hyvin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä valehtele, vaan se ei oikeasti tajua. Eikä tuo lopu koskaan, kun sillä ei ole aivoissa jotain mitä siihen tarvitaan. Pitäisi olla terve tunneelämä ja sitten äly ja järki.
Psykiatrit on usein niin latistuneita etteivät erota normaalia tunneelämää sairudesta. Ehkä he juuri siksi ovat psykiatreja. Ei se varmaan pahaa tarkoita isometsäkään.Meinaatko oikeasti ettei tajua? En tiedä, voi olla, se tuntuu vain niin uskomattomalta.
Ei täällä varmaan sellaista ihmistä olekkaan jolla ei olisi jotain sokeaa pistettä nupissaan suhteessa ympäristöön. Se vaan menee erillaisuuden piikkiin. Mutta jos se on sairaus patologisena se voi olla tuhoisaa hoitotyössä ja muuallakin elämässä. Se on hirveä tilanne, jos potilaan kokemus on todellinen ja se jyrätään.
Maailma ei näköjään vieläkään ole valmis masennuslääkkeiden sivuvaikutuksille ja vierotusoireille. No onneksi potilaat pitää sitkeästi puoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhdeksi legendaksi Isometsä mainitsee esimerkiksi sen, että lääkäri tapaisi asiakastaan vain tovin ja määräisi sen jälkeen masennuslääkkeet."
Mutta juuri näin tapahtuu! Eli täysi valhe Isometsältä. Yksi 5-10 minuutin tapaaminen ja resepti lätkäistään kouraan.
Toi vaikuttaa aikamoiselta huijarilta koko tyyppi. Mä luulin, että lääkäreillä olisi vahva etiikka.
Voi kuinka naivi olin.
Toi Isometsä ilmeisesti laatii käypä hoito suositukset, joita muut sitten seuraavat ja jos kehtaat kyseenalaistaa, niin lääkirin lupa voidaan viedä.
Tehokasta toimintaa kun suomessa yli 500 000 käyttää näitä kyseenalaisia masennuslääkkeitä..
Potilaisiin on keinotekoinen kontrolli sivuvaikutusten ja riippuvuuksien avulla.
Vierailija kirjoitti:
Maailma ei näköjään vieläkään ole valmis masennuslääkkeiden sivuvaikutuksille ja vierotusoireille. No onneksi potilaat pitää sitkeästi puoliaan.
Juuri näin. En olisi täysin kieltämässä masennuslääkkeitä, jos ne toimivat jollekulle, niin hyvä.
Mutta rinnastaisin ne alkoholiin siinä mielessä, että kyllä sekin saattaa hetkellisesti parantaa jonkun mielialaa. Sen vaaroista ja haitoista ollaan kuitenkin avoimia, niin ettei sitä "lääkkeenä" pakoteta kenellekään ja jokainen tietää siitä tulevat haitat. Samoin pitäisi suhtautua masennuslääkkeisiin. Että voivat jotakuta hetkellisesti auttaa, mutta oltaisiin myös rehellisiä kaikista vaaroista ja ongelmista.
Kiitos tästä ketjusta! Tämä on ensimmäinen kerta, kun olen koskaan voinut jakaa näitä kokemuksia.
Kuinkahan paljon meitä on jotka ovat tästä kärsineet?!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä ketjusta! Tämä on ensimmäinen kerta, kun olen koskaan voinut jakaa näitä kokemuksia.
Täällä toinen. Tämä on ollut yksityinen, salattu kärsimys, tuska, pelko ja taistelu vuosikausia. Se kärsimys, mikä tästä lääkeongelmasta on tullut, on absurdi. Ja siinä on ollut täysin yksin. En voi edes kuvata sitä helpotusta ja lohtua joka tulee siitä, että voi jakaa ensimmäistä kertaa näitä kokemuksia ja tätä kärsimystä!
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttäjiä noin 500 000 ja ainakin 25% saa vakavia haittavaikutuksia, niin yli 125 000 tuhatta ihmistä kärsii tästä suomessa.
Eli et todellakaan ole yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi vaikuttaa aikamoiselta huijarilta koko tyyppi. Mä luulin, että lääkäreillä olisi vahva etiikka.
Voi kuinka naivi olin.
Usko hyvällä, kun ei pahallakaan tarvitse. Aivan varmasti, ehkä suurimmalla osallakin lääkäreistä on hyvä etiikka ainakin uran alkupuolella. Ne varmaan kärsivät asioista lopulta yhtä paljon, kuin potilaatkin. Harmi jos niiden mahdollisuudet harjoittaa ammattiaan menee paskajuttujen takia. Koska juuri niitä tarvitan, jotka jaksaa etsi todellista apua.
Koko tuo Käypä hoito -juttuhan on täysin lääketeollisuuden sanelema!
"Lähes kaikilla masennussuosituksia laatineilla työryhmäläisillä on sidonnaisuuksia, myös Duodecimin käypä hoito suositus- päätoimittaja Jorma Komulaisella. Hän on laatinut ainakin viisitoista käypä hoito suositusta päätoimittajuutensa lisäksi."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/13/luulosairaan-kaypa-hoito-kasik…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka naivi olin.
Usko hyvällä, kun ei pahallakaan tarvitse. Aivan varmasti, ehkä suurimmalla osallakin lääkäreistä on hyvä etiikka ainakin uran alkupuolella. Ne varmaan kärsivät asioista lopulta yhtä paljon, kuin potilaatkin. Harmi jos niiden mahdollisuudet harjoittaa ammattiaan menee paskajuttujen takia. Koska juuri niitä tarvitan, jotka jaksaa etsi todellista apua.
Miksi lääkärikunta tämä hyväksyy sen että muutama mätä omena pilaa ammattikunnan maineen? Eikö mädät osat pitäisi poistaa ennen kuin ne saastuttavat muut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrit on usein niin latistuneita etteivät erota normaalia tunneelämää sairudesta. Ehkä he juuri siksi ovat psykiatreja. Ei se varmaan pahaa tarkoita isometsäkään.Mutta miten voi suhtautua noin halveksivasti ihmisiin? Miten voi olla niin kova ihmisten kärsimyksille? Miten voi täysin olla välittämättä lukemattomien ihmisten kokemuksista ja väittää niitä kuvitteluksi? Miten voi asettaa itsensä yli-ihmiseksi ja kuvitella tietävänsä paremmin kuin lukemattomat asioita itse kokeneet ihmiset?
Ihan jo tuo hänen väite, että on urbaani legenda että masennuslääkkeitä määrättäisiin lyhyen tapaamiseen jälkeen on yksinkertainen valhe. Koska se ei todellakaan ole legendaa vaan täysin totta.
Luultavasti se on laatinut noi käypähoitosuosituksensa vastaavanlaisten valheiden varaan.
Ongelma noissa suosituksissa on se, että tolla saralla potaska voi helposti mennä läpi, kun hoitojen vaikuttavuutta on hyvin vaikea mitata.
Toisin on esim. vaativissa kirurkisissa operaatioissa, jossa potaska johtaa välittömään kuolemaan.
Tämä on niin totta, että psykiatriassa kaikki potaska menee läpi. Kaikkihan on siinä tulkinnanvaraista, kun puhutaan kuitenkin paljolti tunteista. Ei ole mitään kovaa todistusaineistoa, ei mitään biologisia testejä. Vain puhetta, sanoja, huomioita, tunteita ja tulkintaa.
Helppo iskeä kiinni lääketeollisuuden puolesta ja tehdä rahaa kärsimyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka naivi olin.
Miksi lääkärikunta tämä hyväksyy sen että muutama mätä omena pilaa ammattikunnan maineen? Eikö mädät osat pitäisi poistaa ennen kuin ne saastuttavat muut?
Kai suurin osa on laiskoja, pelkureita tai ahneita. Jos valta ja raha on yhdellä puolella, ja sen kritisoiminen johtaa oman uran tuhoon, niin harvalla on kanttia tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka naivi olin.
Ei lääkärit voi työnsä ohessa selvittää kaikkea itse ja heidän pitäisi voida luottaa saamaansa tietoon. Yleisesti ottaen lääkärikunnan pitäisi tehdä jotain ja tuoda kokonaisvaltainen kliininen kokemus potilastyöstä ja hoidoista julki. Täällä on vaan auktoriteetit saatana, mitä pitää sokeasti kunnioittaa. Päättävät elimet pitäisi ihan ensimmäisenä hoitaa kuntoon. Saattas paskan sijaan hyväkin valua alaspäin.
Älkääs nyt, eihän psyykelääkkeistä tule haittavaikutuksia, saati sitten vieroitusoireita. Se on vaan teidän psyykkeessä vika.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin pikkuhiljaa ja olen voinut paremmin kuin ikinä. En koskaan edes kokenut saavani niistä mitään hyötyä, mutta lääkärit vaan tuputtavat. Väittivät, etteivät muka lihotakaan, mutta lihoin 10 kg parissa vuodessa. Aloin laihtua heti lopettamisen jälkeen. Ihan kauheaa moskaa ne lääkkeet.
Itse lihoin tuon 10 kiloa parissa KUUKAUDESSA lääkkeiden takia. Lähti melkein parissa viikossa sen jälkeen kun lopetin lääkkeet. Mutta psykiatrien mielestä lihominen ei mitenkään liittynyt lääkkeisiin! Hemmetin typeriä puoskareita.
Vierailija kirjoitti:
Älkääs nyt, eihän psyykelääkkeistä tule haittavaikutuksia, saati sitten vieroitusoireita. Se on vaan teidän psyykkeessä vika.
Niinpä. Yhtä totta on sanoa, että on terveellistä vetää pullo kossua joka päivä. Sekin turruttaa.
Tuo Erkki Isometsä vaikuttaa täydeltä psykopaatilta! Kuuluisi vankilaan, täysi mielipuoli!
Julkisella puolella en päässyt psykologin juttusille ennen kuin olin käynyt lääkärin vastaanotolla. "Lääkäri määrittää mahdollisen lääkityksen tarpeen", joo, lätkäs mulle reseptin heti kouraan, parin viikkoa piti syödä lääkkeitä, vasta sitten sai ajan psykologille. Ei mua sitten enää huvittanut puhua, oli pää ihan puuduksissa. Lopetin tämän kokeilun ja enemmän ja vähemmän onnistuneesti olen itsehoitoa harrastanut, enemmän mä itseeni luotan, kuin lääkäreihin.