Luetelkaa syitä miksi nainen jää sinkuksi
Olen kerran seurustellut. Sen jälkeen en ole löytänyt miestä enkä tiedä missä mättää. Olen jo 30 ja kaikilla tuntemillani naisilla (pois lukien mielenterveysongelmaiset) on mies ja perhe.
Laittakaa tähän syitä miksi nainen jää sinkuksi niin mietin johtuuko oma yksin jäämisen jostain mille voisin oikeasti tehdä jotain, kiitos!
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen tuntemani ikisinkku nainen on jyrämäinen luonteeltaan ja todella huono tekemään kompromisseja. Usein vielä itse kokevat olevansa kilttejä - jopa liian kilttejä. Jotkut ehkä ovatkin, mutta vain naisten kanssa. Miesten kanssa korostuu tarve tinkimättömästi ja ehdottomasti puolustaa omia oikeuksia, ihan pikkuasioissakin.
Lisämausteena kumma havainto, että hankala isäsuhde tai isän puuttuminen on tosi yleistä ikisinkkunaisille.
Itse olisin huolissani, jos jonkun ihmisen seurassa joutuisin puolustelemaan omia oikeuksiani, eikö se lähtökohtaisestikin olisi jo aika huono ennuste toimivalle suhteelle? Aika tunneköyhä saa mies olla, jos ei osaa ottaa huomioon toisen ihmisen perusoikeuksia.
Ei ne naisetkaan sen parempia ole, mutta kyse ei ole nyt tästä. Etkö osaa pysyä asiassa, vai onko ymmärryksessäsi vikaa?
Lue tarkemmin. Hän vastasi ihan asiasta, tähän:
”Miesten kanssa korostuu tarve tinkimättömästi ja ehdottomasti puolustaa omia oikeuksia, ihan pikkuasioissakin.”
Todellakin omia oikeuksia saa ja kuuluu puolustaa. Molemmin puolin. En ymmärrä, miten kukaan voisi olla eri mieltä?
Ja miten naisten tekeminen nyt liittyy? Ettekö ikinä osaa keskustella asioista ilman whataboutismia ja vastakkaisasettelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetelkaa syitä miksi nainen jää sinkuksi. Olemme tässäkin ketjussa nähneet yhden ehkä suurimman syyn. Kuka täällä on jälleen lempipuuhassaan eli alentamassa miehiä? Ei liene yllätys että kunnioitus naisia kohtaan on joskus koetuksella. Mitä ap saa tästä?
Ketjussa näkyvä syy: haluttomuus huolia huonoa miestä.
En tiedä, mitä ap saa, mutta itse ainakin luen muiden sinkkunaisten kokemuksia ja tuntemuksia mielelläni. Laskee tunnetta sosiaalisesta paineesta, kun muutkin kirjoittavat etteivät tyydy.
Ei näköjään mennyt perille. Ap on tässä ketjussa kysynyt jotakin, ja te kaikessa empatiassanne mollaatte miehiä. Lapsellista ja kypsymätöntä syyttää sinkkuudesta toista sukupuolta.
Sulla on mennyt tunteisiin, kun at tajua, että suurin osa näistä naisista sanoo, ettei ole löytänyt itselleen sopivaa kumppania - jos ovat sellaista edes etsineet. Onko se toisen mollaamista, jos ei vaan löydä omiin vaatimuksiin sopivaa tyyppiä? Ei sullekaan kaikki naiset käy, varsinkaan nämä palstailijat joille tunnet olevan tarpeellista raivota. Jos sinä et tyydy, niin miksi naisten pitäisi tyytyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys, itsensä lapsen tasolle typistäminen, uhriutuminen, heikko itsetunto, epävarmuus.
Peukuista päätelleen noin 80% palstalaisista ei pidä näitä piirteitä negatiivisina. Ei ihme, jos ei onnista.
Pidän ystävällisenä sitä, että noin moni nainen puolusti miehiä. Ettehän te välttämättä voi sille mitään, että olette itsekkäitä, lapsen tasolla, uhriutujia (LOPUTTOMIA uhriutujia) heikkoitsetuntoisia ja epävarmoja.
Säkin taidat olla hyvin, hyvin sinkku. Tai jos yllättäen et ole, niin käy kumppania sääli...
Näin kommentin ja vastasin siihen. Tosin en hölmön kommentoijan toivomalla tavalla. :D
Älä välitä - kun argumentit loppuu, ne pyrkii aina menemään henkilöön. Tämä palsta on täynnä luku- ja keskustelutaidottomia ihmisiä.
Expert kirjoitti:
1. Nirsous
2. Ei ymmärrä miesten maailmaa tai ole tottunut viettämään miesten kanssa aikaa esim. kaverimielessäkään
3. Vähän sama kuin 1. mutta liian korkeat vaatimukset
4. Haluaa aina sitä mitä ei voi saada
5. On jotenkin hankala ihminen
6. Ne mainitsemasi mielenterveysongelmat
7. Ei halua perustaa perhettä, keskittää kaiken energiansa uraan
Nämä nyt tuli ainakin ensimmäisenä mieleen. Joskus sinkkuus on myös valinta, mikä kannattaa muistaa.
ainiin, lisäisin vielä liika epätoivoisuus miehen etsimisessä. Toimii nopeana karkotteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen tuntemani ikisinkku nainen on jyrämäinen luonteeltaan ja todella huono tekemään kompromisseja. Usein vielä itse kokevat olevansa kilttejä - jopa liian kilttejä. Jotkut ehkä ovatkin, mutta vain naisten kanssa. Miesten kanssa korostuu tarve tinkimättömästi ja ehdottomasti puolustaa omia oikeuksia, ihan pikkuasioissakin.
Lisämausteena kumma havainto, että hankala isäsuhde tai isän puuttuminen on tosi yleistä ikisinkkunaisille.
Mun iskä kyllä oli ihan paras mies maailmassa. Parhaat lapsuusmuistot ovat niitä, kun mennään lauantaina tai sunnuntaina pitkille kävelylenkeille metsään, ja isä opettaa mua tunnistamaan kaikki puut ja sammalet (ja kivet/mineraalit, koska faija työskenteli malmien ja muiden geologisten juttujen parissa). Tai kun me maalataan yhdessä mun huoneen seinää (ja äiti varoittelee viiden minuutin välein ovelta, että älkää kaatako maalia lattialle tai itsenne päälle).
Isä tuli oikeasti toimeen kaikkien kanssa. Ei huutanut, rähjännyt vaan jaksoi olla kärsivällinen. (Muistan isän suuttuneen tasan kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla hän sanoi, että lähtee nyt kävelemään ja tulee rauhoituttuaan takaisin. Veti tuulipuvun ja lenkkarit ylleen ja viipyi ehkä tunnin tai puolitoista lenkillä. Ja kävi oikeasti kävelemässä, jos joku on sitä mieltä, että baariin se meni kumminkin - faija ei juonut alkoholia eikä tupakoinut. Eikä kyllä mutsikaan. Meillä ei ollut kotona pisaraakaan alkoholia. Mä pääsin ekaa kertaa maistamaan kaljaa vasta yläasteen leirikoulussa...)Ehkä yhtenä syynä mun tyytyväiseen sinkkuuteen onkin se, että faija laittoi niin saakelin kovat pohjat mun miesihanteelle. Välillä surettaa kuunnella tai lukea kirjoituksia isistä, jotka ovat olleet alkoholisteja, väkivaltaisia, hyväksikäyttäjiä tai sitten ihan muuten vain poissaolevia lastensa - etenkin tyttäriensä - elämistä. Silloin aina tajuaa, miten hyvä ja turvallinen lapsuus mulla oli.
RIP iskä, kaipaan sua edelleenkin. <3
/156
Tämä on itseasiassa hyvä huomio. Minusta tuntuu myös, että mun isä on antanut mulle sellaisen miehenmallin, että tuntuu vaikealta nuo vaatimukset täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin huolissani, jos jonkun ihmisen seurassa joutuisin puolustelemaan omia oikeuksiani, eikö se lähtökohtaisestikin olisi jo aika huono ennuste toimivalle suhteelle? Aika tunneköyhä saa mies olla, jos ei osaa ottaa huomioon toisen ihmisen perusoikeuksia.
Ei ne naisetkaan sen parempia ole, mutta kyse ei ole nyt tästä. Etkö osaa pysyä asiassa, vai onko ymmärryksessäsi vikaa?
Nyt taitaa olla siellä luetunymmärtämisessä tai halukkuudessa ymmärtää vikaa...
Kyllä, aivan yhtä tunneköyhä olisi nainen, joka ei osaisi ottaa toisen ihmisen perusoikeuksia huomioon.
Miksi ylipäätänsä pitäisi puolustella ja tehdä kompromisseja omista oikeuksistaan?
Ei tasapainoisen ihmisen kanssa, tuollainen muodostu ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun iskä kyllä oli ihan paras mies maailmassa. Parhaat lapsuusmuistot ovat niitä, kun mennään lauantaina tai sunnuntaina pitkille kävelylenkeille metsään, ja isä opettaa mua tunnistamaan kaikki puut ja sammalet (ja kivet/mineraalit, koska faija työskenteli malmien ja muiden geologisten juttujen parissa). Tai kun me maalataan yhdessä mun huoneen seinää (ja äiti varoittelee viiden minuutin välein ovelta, että älkää kaatako maalia lattialle tai itsenne päälle).
Isä tuli oikeasti toimeen kaikkien kanssa. Ei huutanut, rähjännyt vaan jaksoi olla kärsivällinen. (Muistan isän suuttuneen tasan kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla hän sanoi, että lähtee nyt kävelemään ja tulee rauhoituttuaan takaisin. Veti tuulipuvun ja lenkkarit ylleen ja viipyi ehkä tunnin tai puolitoista lenkillä. Ja kävi oikeasti kävelemässä, jos joku on sitä mieltä, että baariin se meni kumminkin - faija ei juonut alkoholia eikä tupakoinut. Eikä kyllä mutsikaan. Meillä ei ollut kotona pisaraakaan alkoholia. Mä pääsin ekaa kertaa maistamaan kaljaa vasta yläasteen leirikoulussa...)Ehkä yhtenä syynä mun tyytyväiseen sinkkuuteen onkin se, että faija laittoi niin saakelin kovat pohjat mun miesihanteelle. Välillä surettaa kuunnella tai lukea kirjoituksia isistä, jotka ovat olleet alkoholisteja, väkivaltaisia, hyväksikäyttäjiä tai sitten ihan muuten vain poissaolevia lastensa - etenkin tyttäriensä - elämistä. Silloin aina tajuaa, miten hyvä ja turvallinen lapsuus mulla oli.
/156
Tämä on itseasiassa hyvä huomio. Minusta tuntuu myös, että mun isä on antanut mulle sellaisen miehenmallin, että tuntuu vaikealta nuo vaatimukset täyttää.
Sama. Mä olen kans saanut kotoa niin älyttömän hyvän miesmallin, etten varmaan ikinä tapaa ketään, joka pääsee lähellekään niitä kriteereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys, itsensä lapsen tasolle typistäminen, uhriutuminen, heikko itsetunto, epävarmuus.
Peukuista päätelleen noin 80% palstalaisista ei pidä näitä piirteitä negatiivisina. Ei ihme, jos ei onnista.
Pidän ystävällisenä sitä, että noin moni nainen puolusti miehiä. Ettehän te välttämättä voi sille mitään, että olette itsekkäitä, lapsen tasolla, uhriutujia (LOPUTTOMIA uhriutujia) heikkoitsetuntoisia ja epävarmoja.
Säkin taidat olla hyvin, hyvin sinkku. Tai jos yllättäen et ole, niin käy kumppania sääli...
Näin kommentin ja vastasin siihen. Tosin en hölmön kommentoijan toivomalla tavalla. :D
Mä näin hölmön kommentin ja vastasin siihen yhtä hölmöllä tavalla. Susta paistaa valtava naisviha läpi, mutta itse syytät naisia miesvihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetelkaa syitä miksi nainen jää sinkuksi. Olemme tässäkin ketjussa nähneet yhden ehkä suurimman syyn. Kuka täällä on jälleen lempipuuhassaan eli alentamassa miehiä? Ei liene yllätys että kunnioitus naisia kohtaan on joskus koetuksella. Mitä ap saa tästä?
En tiedä, mitä ap saa, mutta itse ainakin luen muiden sinkkunaisten kokemuksia ja tuntemuksia mielelläni. Laskee tunnetta sosiaalisesta paineesta, kun muutkin kirjoittavat etteivät tyydy.
Ei näköjään mennyt perille. Ap on tässä ketjussa kysynyt jotakin, ja te kaikessa empatiassanne mollaatte miehiä. Lapsellista ja kypsymätöntä syyttää sinkkuudesta toista sukupuolta.
Mehän emme SYYTÄ sinkkuudesta ketään. Suurin osa on tilanteeseensa tyytyväinen ja valinnut sen itse, joten ennemminkin sanavalinta olisi, että naisten tilanne on miesten ANSIOTA.
Rautalanka: sinkkuus ei ole huono tila. Sille ei silloin etsitä syyllistä. Tämä on ap:lle oikaistu kyllä heti alkuunsa.
Lue paremmin äläkä palstamieslasien läpi.
Tässähän moni itkee huonosta miesaineesta, joka on todella ala-arvoista. Olen itsekkin sinkku omasta tahdostani, joten tiedän varsin hyvin. Jollekkin ihmiselle sinkkuus on oma valin ja jollekkin ei. Älä esitä omia mielipiteitäsi faktoina, yhtä tosia asioita on niin monta kuin ihmisiä. Ap kysyi ja me vastaamme, syyllistä ei ole, miten voisikaan. Se että joku ei naisena kestä kuunnella epäkohtia, kertoo kehittymättömästä itsetunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/156
Sama. Mä olen kans saanut kotoa niin älyttömän hyvän miesmallin, etten varmaan ikinä tapaa ketään, joka pääsee lähellekään niitä kriteereitä.
Mulla taas oli surkea isä, mutta niin hyvä puoliso, että olen samassa pisteessä: jos liitto joskus päättyy niin, että jään yksin, jatkan yksin, sillä ei hänen saappaitaan kukaan pysty kuitenkaan täyttämään. Niin että uussinkuillakin voisi olla sama meininki, rima hurjan korkealla...
Expert kirjoitti:
1. Nirsous
- totta
- haluan fiksun, raittiin, tupakoimattoman ja uskollisen miehen, jonka puheet ja ulkonäkö kiinnostavat
2. Ei ymmärrä miesten maailmaa tai ole tottunut viettämään miesten kanssa aikaa esim. kaverimielessäkään
- todella paljon miehiä kavereina ihan nuoresta lähtien
3. Vähän sama kuin 1. mutta liian korkeat vaatimukset
- miten sen nyt ottaa? Olen fiksu, raitis, tupakoimaton ja uskollinen.
4. Haluaa aina sitä mitä ei voi saada
- miksi tyytyisin keneenlie? Uskon rakkauteen ja pysyvään parisuhteeseen.
5. On jotenkin hankala ihminen
- tämä pitää varmasti paikkansa, koska edellytän mm. uskollisuutta, joka tuntuu vaikealta monista miehistä
6. Ne mainitsemasi mielenterveysongelmat
- tutkitusti terve eikä mitään tarvetta väkivaltaisuuteen, jota turhan monet suosivat
7. Ei halua perustaa perhettä, keskittää kaiken energiansa uraan
- olisin halunnut parisuhteen ja perheen, mutta en löytänyt sopivaa miestä
- työ on minulle tärkeää, mutta uraa en ole koskaan luonut
En ole vielä löytänyt haluamaani miestä, joten elän yksin.
Nämä nyt tuli ainakin ensimmäisenä mieleen. Joskus sinkkuus on myös valinta, mikä kannattaa muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näin hölmön kommentin ja vastasin siihen yhtä hölmöllä tavalla. Susta paistaa valtava naisviha läpi, mutta itse syytät naisia miesvihasta.
Tulikohan tässä nyt jonkinlainen väärinkäsitys? Luin solvausryöpyn, jonka palstamies kirjoitti naisista ja käänsin tekstin koskemaan miehiä. Olen nainen, en mies enkä vihaa kumpaakaan sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehän emme SYYTÄ sinkkuudesta ketään. Suurin osa on tilanteeseensa tyytyväinen ja valinnut sen itse, joten ennemminkin sanavalinta olisi, että naisten tilanne on miesten ANSIOTA.
Rautalanka: sinkkuus ei ole huono tila. Sille ei silloin etsitä syyllistä. Tämä on ap:lle oikaistu kyllä heti alkuunsa.
Tässähän moni itkee huonosta miesaineesta, joka on todella ala-arvoista. Olen itsekkin sinkku omasta tahdostani, joten tiedän varsin hyvin. Jollekkin ihmiselle sinkkuus on oma valin ja jollekkin ei. Älä esitä omia mielipiteitäsi faktoina, yhtä tosia asioita on niin monta kuin ihmisiä. Ap kysyi ja me vastaamme, syyllistä ei ole, miten voisikaan. Se että joku ei naisena kestä kuunnella epäkohtia, kertoo kehittymättömästä itsetunnosta.
En oikein ymmärtänyt, mihin edes vastasit tässä. Lainasitko väärää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulikohan tässä nyt jonkinlainen väärinkäsitys? Luin solvausryöpyn, jonka palstamies kirjoitti naisista ja käänsin tekstin koskemaan miehiä. Olen nainen, en mies enkä vihaa kumpaakaan sukupuolta.
No sitten tosiaan olen ymmärtänyt sun kommentin väärin. Käsitin, että palstamies yritti lyödä ns. lisää pökköä pesään. Suuret pahoittelut tästä :D
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo havaintosi ole kovinkaan kumma. Tuo kylmäkiskoinen käytös miehiä kohtaan on täysin luonnollinen seuraus huonosta isäsuhteesta. Jos ei ole ollut turvallisia ja hyviä miehiä kriittisimmin kehityksen aikana, niin luotto miehiin on vähäistä tai olematonta. Jos vielä lisätää muut huonot kokemukset miehistä, niin harva tahtoo kovinkaan helpolla päästää miestä elämäänsä ettei sama henkinen/fyysinen pahoinpitely vain jatkuisi. Voi myös käydä niin että huonot kokemukset miehistä luoneet niin syvän arvottomuuden tunteen että nainen kiintyykin vain jännä.miehiin/ huonosti kohteleviin miehiin koska kokee ettei ansaitse parempaa. Lisäksi jos nainen on joutunut lapsuudesta saakka pärjäämään ilman miehiä tai kokenut miesten tuovan vain tuskaa niin naisesta on saattanut tulla liiankin itsenäinen kaivatakseen toista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ikisinkkuystäväni on juuri tuollainen. Ei kompromisseja, uskomattoman tosikko kaikessa (kaikki asiat ovat kuoleman vakavia, ei mitään huumorintajua), ei tingi mistään. Pitää itseään liian kilttinä ja sellaisena, joka on "Aina joustanut" vaikka ei tee kaveriensa eteen juuri mitään, ei esimerkiksi koskaan kehu tai tykkää edes some julkaisuista, koska kokee ne alistavina ja epämukavina. Pahinta ehkä se, että tällä ihmisellä on täysin epärealistinen käsitys itsestään. Näkee itsensä täysin päinvastoin kuin muu maailma ja käyttäytyy julkisilla paikoilla todella asiattomasti eikä ymmärrä sitä yhtään.
En tiedä miten tällainen ihminen voi löytää miestä. On hyvännäköinen kyllä, mutta ei se riitä. Pitäisi olla kiva luonne kuitenkin, että miehet kiinnostuu. Tärkeintä on huumorintaju ja rento ote elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toivon vain löytäväni hyväsydämisen ja viisaan miehen, jonka kanssa käydä syvällisempiäkin keskusteluja ja jonka kanssa arvot menisi jotenkin yhteen . Miehen ei tarvitse olla pitkä, bodari eikä ulkonäöltään normaalista poikkeava. Ei ole vielä osunut kohdalle miestä jolta löytyisi älyä ja hyvä sydän. Aina toinen puuttunut. Miehen ei tarvitse olla korkeakoulutettu, eikä hyvin tienaava.
(Itse olen hoikka, usein kauniiksi kehuttu ja opiskelen yliopistossa alalla jossa hyvät työllisyysnäkymät. Sinkkuna ollut kahdeksan vuotta.)
N23
No eiköhän sinulle vielä joku löydy. Varmasti löytyy sellainenkin, joka ylittää reippaasti vaatimuksesi. Olet vielä nuori. Lykkyä tykö!
Niin minäkin toivon. Niin ne vuodet vaan vierii nopeasti ja vieläkin sinkkuna.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt, mihin edes vastasit tässä. Lainasitko väärää?
Tekeydytkö tyhmäksi? Sanoit mehän emme syytä sinkkuudesta ketään, vaikka syytätte miesaineen huonoutta. Sinkkuus voi myös olla huono tila jos sitä ei halua ja kokee sen huonona. Syyllistä ei voi etsiä, mutta ap etsiikin syitä ja niitä voi hyvinkin olla monia ja niitä tässä olisi tarkoitus listata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo havaintosi ole kovinkaan kumma. Tuo kylmäkiskoinen käytös miehiä kohtaan on täysin luonnollinen seuraus huonosta isäsuhteesta. Jos ei ole ollut turvallisia ja hyviä miehiä kriittisimmin kehityksen aikana, niin luotto miehiin on vähäistä tai olematonta. Jos vielä lisätää muut huonot kokemukset miehistä, niin harva tahtoo kovinkaan helpolla päästää miestä elämäänsä ettei sama henkinen/fyysinen pahoinpitely vain jatkuisi. Voi myös käydä niin että huonot kokemukset miehistä luoneet niin syvän arvottomuuden tunteen että nainen kiintyykin vain jännä.miehiin/ huonosti kohteleviin miehiin koska kokee ettei ansaitse parempaa. Lisäksi jos nainen on joutunut lapsuudesta saakka pärjäämään ilman miehiä tai kokenut miesten tuovan vain tuskaa niin naisesta on saattanut tulla liiankin itsenäinen kaivatakseen toista ihmistä.
Mielenkiintoinen ja muuten hyvä analyysi, mutta miten voi olla liian itsenäinen? Toisen ihmisen kaipaaminen ja tarvitseminen on kuitenkin kaksi aivan eri asiaa.
Jos nainen kokisi, ettei ansaitsisi parempaa, hän luultavasti juurikin tyytyisi suhteeseen jänn.miehen kanssa. Voi toki olla, että nainen tiedostaa viehättyvänsä tuon tyyppisistä miehistä, jonka takia sitten jättäytyy mielummin sinkuksi.