Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetelkaa syitä miksi nainen jää sinkuksi

Vierailija
04.10.2018 |

Olen kerran seurustellut. Sen jälkeen en ole löytänyt miestä enkä tiedä missä mättää. Olen jo 30 ja kaikilla tuntemillani naisilla (pois lukien mielenterveysongelmaiset) on mies ja perhe.
Laittakaa tähän syitä miksi nainen jää sinkuksi niin mietin johtuuko oma yksin jäämisen jostain mille voisin oikeasti tehdä jotain, kiitos!

Kommentit (313)

Vierailija
141/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys, itsensä lapsen tasolle typistäminen, uhriutuminen, heikko itsetunto, epävarmuus.

Peukuista päätelleen noin 80% palstalaisista ei pidä näitä piirteitä negatiivisina. Ei ihme, jos ei onnista. 

Pidän ystävällisenä sitä, että noin moni nainen puolusti miehiä. Ettehän te välttämättä voi sille mitään, että olette itsekkäitä, lapsen tasolla, uhriutujia (LOPUTTOMIA uhriutujia) heikkoitsetuntoisia ja epävarmoja.

Säkin taidat olla hyvin, hyvin sinkku. Tai jos yllättäen et ole, niin käy kumppania sääli...

Vierailija
142/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan 11v avoliiton jälkeen mietin, että olen tässä nyt hetken aikaa yksin. Suhde oli sen verran koetteleva, että en halunnut heti uuteen suhteeseen.

Siinä kävi sitten niin, että yksin oleminen oli vapaampaa ja helpompaa eikä sitten katsellut kovinkaan aktiivisesti uutta miestä.

Ja yhtäkkiä olikin kulunut yli 10 vuotta. Ihan kuin huomaamatta. Sitten olikin jo vaikea löytää ketään, kun toinen puoli itsestä ei enää halunnutkaan luopua siitä itsenäisyydestä ja vapaudesta.

Maailmakin oli muuttunut. Oli tullut nettideitit ja muut ja niitä selaillessa vain vahvistui sinkkuelämän hyvät puolet.

Ja oikeastaan sama fiilis on edelleen. Silloin tällöin katselen nettideittejä, mutta kyllä siellä se tarjonta on sellaista, ettei huvita lähteä edes kokeilemaan: aika paljon varattuja, alkoholiongelmaisia ja vastaavia.

Minulle on käynyt aika lailla samoin. Eron jälkeen meni vuosia, etten ollut edes kiinnostunut uudesta parisuhteesta. Nyt sitten pari vuotta sitten innostuin vihdoin kokeilemaan nettideittailua, mutta kaikki kolme tapailusuhdetta päättyivät siihen, ettei mies loppujen lopuksi ollutkaan kiinnostunut. Jatkan siis edelleen tästä itsellisen naisen elämästä nauttimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen tuntemani ikisinkku nainen on jyrämäinen luonteeltaan ja todella huono tekemään kompromisseja. Usein vielä itse kokevat olevansa kilttejä - jopa liian kilttejä. Jotkut ehkä ovatkin, mutta vain naisten kanssa. Miesten kanssa korostuu tarve tinkimättömästi ja ehdottomasti puolustaa omia oikeuksia, ihan pikkuasioissakin.

Lisämausteena kumma havainto, että hankala isäsuhde tai isän puuttuminen on tosi yleistä ikisinkkunaisille.

Tuli tästä kommentista mieleen, että joillakin miehillä tuntuu olevan vaikeaa sen kanssa, että nainen haluaa olla sinkku, ei kelpuuta ketä vaan, asettaa uran ja omat tavoitteet kotileikkien edelle, eikä pidä meriittinä sitä, että on "saanut" miehen.

Eli jos nainen on sinkku, hänessä on pakko olla jotain vikaa. Sinkuksi jääneitä miehiä sen sijaan lähinnä säälitään, ei heistä yleensä ajatella, että olisivat jotenkin pahoja ihmisiä. Tulipahan vaan mieleen, kun luin näitä kommentteja.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
144/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaikkia lukenut, ehkä tämä piirre on jo tullut esille aiemminkin.

Tunnen erään 50+ naisen joka olisi kyllä halunnut perheen, mutta on liittynyt erääseen tiukkapipoiseen _pieneen_ uskonnolliseen ryhmään, josta ei ole sopivaa miestä löytynyt. Ja kukaan ryhmän ulkopuolinen mies ei ole häntä kiinnostanut (ja tuskinpa tavisyhteiskunnan miehet kiinnostuvat tiukkapipoisesta uskovaisnaisesta) niin hän on todellakin _jäänyt_ sinkuksi.

Se uskonnollisen ryhmän jäsenyys on tehnyt naisesta hiukan sosiaalisesti vammaisen, sillä hänellä on (ymmärrettävää kyllä) ihan outoja käsityksiä yhteiskunnasta, rahan käytöstä ym.

Vierailija
145/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen tuntemani ikisinkku nainen on jyrämäinen luonteeltaan ja todella huono tekemään kompromisseja. Usein vielä itse kokevat olevansa kilttejä - jopa liian kilttejä. Jotkut ehkä ovatkin, mutta vain naisten kanssa. Miesten kanssa korostuu tarve tinkimättömästi ja ehdottomasti puolustaa omia oikeuksia, ihan pikkuasioissakin.

Lisämausteena kumma havainto, että hankala isäsuhde tai isän puuttuminen on tosi yleistä ikisinkkunaisille.

Tuli tästä kommentista mieleen, että joillakin miehillä tuntuu olevan vaikeaa sen kanssa, että nainen haluaa olla sinkku, ei kelpuuta ketä vaan, asettaa uran ja omat tavoitteet kotileikkien edelle, eikä pidä meriittinä sitä, että on "saanut" miehen.

Eli jos nainen on sinkku, hänessä on pakko olla jotain vikaa. Sinkuksi jääneitä miehiä sen sijaan lähinnä säälitään, ei heistä yleensä ajatella, että olisivat jotenkin pahoja ihmisiä. Tulipahan vaan mieleen, kun luin näitä kommentteja.

No kerro sinä, miksi miehen tulisi pariutua tuollaisen naisen kanssa? Ihan kuin miehillä olisi jokin velvollisuus haluta naista, jolle ura menee "kotileikkien" edelle. Eiköhän teidänkin olisi aika lakata valittamasta ja hyväksyä se tosiasia, että miehillä on omat mieltymykset, jotka eivät ole teidän saneltavissa. Joillakin naisilla tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä tämä, ihan kuin miehessä olisi jotain vikaa, ettei kelpuuta ketä vaan - kuulostaako tutulle?

Vierailija
146/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei pariudu silloin kun siihen on parhaat mahdollisuudet (opiskelijaelämä). Miehillä ei vielä silloin ole status lähelläkään huippua, joten todella helmiä voi ihan tavisnainenkin (jos nuori nainen nyt koskaan on parisuhdepelin tavis) saada. Kymmenen vuoden kuluttua, kun uraa on jo takana, miesten status nousee kuin raketti ja naisten tippuu kuin kivi.

Tällä oli 30 yläpeukkua ja 76 ala vaikka tämä on totta!

Koska siinä on asian lisäksi laasaslaista shaibaa.

Vierailija
147/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsyy: parisuhde missään muodossa ei kiinnosta.

Olen itsenäinen ekstrovertti (jep, synnyin väärään maahan ja tunnen olevani kolmiopalikka pallojen täyttämässä Suomessa :p), mä en tarvitse paria vaan lauman kuten sudet tai norsut tai parven kuten piraijat tai silakat. Se tuntuu minusta kaikkein luonnollisimmalta: on se oma porukka, josta kuitenkin saa taukoa tarvitessa. Mulla on todella iso ja laaja ystävä-tuttava-kaveripiiri, joka toimii mun laajennettuna perheenäni. Olen ainoa lapsi, joten kaverit toimivat korvikesiskoina ja -veljinä mulle.

Tykkään matkustaa ja mennä ystävien kanssa vaikka ulkomaille, mutta toisaalta taas esim. leffassa käyminen on parasta yksin. Tai, no, jos saa ison lössin, niin sitten se toimii (varsinkin jos mennään jälkipuinnille johonkin pubiin tuoppien äärelle). Kaksistaan jonkun "sydänkäpysen" kanssa meneminen tuntuu jotenkin vaivaannuttavalta ja kummalliselta. Ja ahdistavalta.

Joitakin minusta parisuhdemielessä kiinnostuneita miehiä on kyllä sattunut eteen, mutta ei. En halua. Seksiäkin on saanut ihan kohtalaisen hyvin näin sinkkunakin.

Niin, ja olen vela eli koskaan ei ole ollut mitään myyttistä "biologista kelloa" tikittelemässä. (Vauvat haisevat mielestäni lähinnä happamalle maidolle, joskus ehkä kakalle, eivät koskaan hyvälle eli haisteleminen ei ole laukaissut mitään suurta kaipausta kohdussani.)

N41

148/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro sinä, miksi miehen tulisi pariutua tuollaisen naisen kanssa?

No ei missään nimessä pitäisikään, sitähän minä olen koko ajan sanonut!

Kenenkään ei ikinä, koskaan, missään olosuhteissa pidä ryhtyä suhteeseen, ellei ole 100% rakastunut juuri siihen ihmiseen. Kaikki "tyytymiset", pelit ja laskelmointi ja leikkiminen toisten tunteilla on yksiselitteisesti VÄÄRIN. Yksin on hyvä olla, eikä sinkkuudessa ole mitään pahaa. 

On hienoa, jos ihmiset tajuaisivat pysyä sinkkuina, kunnes on oikeasti parisuhteelle jotain annettavaa.

Itsellä se kesti pitkään, ja hyvä niin. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
149/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani sinkuksi jääneet naiset eivät ole suostuneet pariutumaan "alaspäin" ja samalla tasolla opinnoissa sekä työelämässä olevia miehiä ei ole heille riittänyt tai ne miehet eivät ole heitä kelpuuttaneet. Insinöörimies voi pariutua sujuvasti tarhatädin tai kaupan kassan kanssa, mutta vähänkin opiskelleelle naiselle on edelleen suuri kauhistus pariutua duunarin kanssa. 

Tutkimus on kanssasi eri mieltä.

1. Suomessa pariudutaan tosi uskollisesti saman sosiaaliluokan sisällä.

2. Nimenomaan naiset tekevät kompromisseja koulutuksen suhteen, eivät miehet.

”Samalla tuore tutkimus vesittää entisestään myyttiä korkeasti koulutetusta sinkkunaisesta, joka on niin nirso, ettei hän kelpuuta ketään.

Jo aiemmin on tutkittu, että kaikkein todennäköisimmin liittojen ulkopuolelle jäävät matalasti koulutetut miehet ja naiset.

– Näyttää siltä, etteivät korkeasti koulutetut naiset jää liittojen ulkopuolelle, vaan he ottavat itseään matalammin koulutetun miehen, Mäenpää toteaa.

Tutkimuksesta selvisi, että ylemmän korkea-asteen suorittaneilla naisilla joka toisella on myös ylemmän korkea-asteen suorittanut puoliso. Lisäksi sellaisissa tapauksissa, joissa puolisot ovat eri koulutustasolta, yleensä naisella (35 % pareista) on korkeampi koulutus. Tutkituista pareista vain joka viidennen kohdalla miehellä on parempi koulutus.”

https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/nyt-se-on-tutkittu-koulutus-nakyy…

Nyt puhutaan sinkuista, ei pariutuneista. Sitä paitsi, tuo tutkimus vahvistaa sen, että sinkut ovat nirsompia koska jakauma ei vastaa valtakunnallista tasoa. Toisin sanottuna, korkeakoulutetut miehet eivät pariudu, ja miksi pariutuisivat, kun voi pyörittää montaa naista sitoutumatta.

eri

Lainaamani henkilö kyllä nimenomaan puhui pariutumisesta (ja sen yhteydestä koulutukseen). Kumosin tämän mutu-väitteen tutkimustiedolla:

”Insinöörimies voi pariutua sujuvasti tarhatädin tai kaupan kassan kanssa, mutta vähänkin opiskelleelle naiselle on edelleen suuri kauhistus pariutua duunarin kanssa.”

Lue mihin vastaat.

Vierailija
150/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinkut ovat usein jotenkin tosikkoja. Heiltä puuttuu sellainen rentous, asiat ovat heille vakavia, ehkä jopa suorittamista.

Siis tyttöporukassa ovat oikein mukavia, mutta miehiin nähden ovat kireitä. Siinä on sitten vaikea löytää itselleen samanlaista kumppania.

Päinvastoin. Oma kokemukseni on, että miehet valitsevat usein hyvin pomottavia naisia. Ilmeisesti miesten äidit ovat myös sellaisia. Sellainen nainen on Suomessa arvostettu. Sitten jossain vaiheessa mies saattaa kyllästyä tuollaiseen naiseen, muttei laiskuuttaan pääse hänestä eroon.

Kiltti symppis nainen sen sijaan jää helposti yksin, sellainen joka antaa miehellekin tilaa. 

Summa summarum: mies tarvitsee tarkan lokeron, jossa toimia ja komenteleva nainen luo hänelle sellaisen. 

Vierailija
151/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli väität naisten sinkkuuden olevankin miesten (isien) vika?

Vierailija
152/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys, itsensä lapsen tasolle typistäminen, uhriutuminen, heikko itsetunto, epävarmuus.

Peukuista päätelleen noin 80% palstalaisista ei pidä näitä piirteitä negatiivisina. Ei ihme, jos ei onnista. 

Pidän ystävällisenä sitä, että noin moni nainen puolusti miehiä. Ettehän te välttämättä voi sille mitään, että olette itsekkäitä, lapsen tasolla, uhriutujia (LOPUTTOMIA uhriutujia) heikkoitsetuntoisia ja epävarmoja.

Säkin taidat olla hyvin, hyvin sinkku. Tai jos yllättäen et ole, niin käy kumppania sääli...

Näin kommentin ja vastasin siihen. Tosin en hölmön kommentoijan toivomalla tavalla. :D

Vierailija
153/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuustestien suhteen voi olla (perustellusti) kriittinen, mutta ajattelen silti, että oma persoonallisuustyyppini INTJ on osasyy sinkkuuteeni.

Se on yksi harvinaisimmista tyypeistä ja "erityisen harva heistä on nainen", kuulemma. Miehet kavahtavat minua kun vähänkin oppivat tuntemaan. Olen niin "epätyypillinen" nainen, että ikäänkuin pelotan miehet pois.

Minä tein jonkin nettitestin läpällä ja testi vastasi, että minulla ovat miehen aivot. Ehkäpä siinä syy siihen, etten ole ihastunut kuin kolme kertaa elämäni aikana.

Vierailija
154/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin huolissani, jos jonkun ihmisen seurassa joutuisin puolustelemaan omia oikeuksiani, eikö se lähtökohtaisestikin olisi jo aika huono ennuste toimivalle suhteelle? Aika tunneköyhä saa mies olla, jos ei osaa ottaa huomioon toisen ihmisen perusoikeuksia.

Vierailija
155/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetelkaa syitä miksi nainen jää sinkuksi. Olemme tässäkin ketjussa nähneet yhden ehkä suurimman syyn. Kuka täällä on jälleen lempipuuhassaan eli alentamassa miehiä? Ei liene yllätys että kunnioitus naisia kohtaan on joskus koetuksella. Mitä ap saa tästä?

Ketjussa näkyvä syy: haluttomuus huolia huonoa miestä.

En tiedä, mitä ap saa, mutta itse ainakin luen muiden sinkkunaisten kokemuksia ja tuntemuksia mielelläni. Laskee tunnetta sosiaalisesta paineesta, kun muutkin kirjoittavat etteivät tyydy.

Ei näköjään mennyt perille. Ap on tässä ketjussa kysynyt jotakin, ja te kaikessa empatiassanne mollaatte miehiä. Lapsellista ja kypsymätöntä syyttää sinkkuudesta toista sukupuolta.

Vierailija
156/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro sinä, miksi miehen tulisi pariutua tuollaisen naisen kanssa? Ihan kuin miehillä olisi jokin velvollisuus haluta naista, jolle ura menee "kotileikkien" edelle. Eiköhän teidänkin olisi aika lakata valittamasta ja hyväksyä se tosiasia, että miehillä on omat mieltymykset, jotka eivät ole teidän saneltavissa. Joillakin naisilla tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä tämä, ihan kuin miehessä olisi jotain vikaa, ettei kelpuuta ketä vaan - kuulostaako tutulle?

Sama toisinpäin! Hyväksykää te miehet se, että naisilla on omat mieltymykset (vaikkapa se ura), jotka eivät ole teidän saneltavissanne! Eli loppuu se itku naisten nirsoudesta, hyväksykää osanne!

Tosiasiassa ei ole mitään homogeenista naisten tai miesten joukkoa vaan iso määrä individualistisia yksilöitä, joilla on toisistaan poikkeavia toiveita, päämääriä, haluja. Ne, joilla mätsää keskenään, mätsää keskenään. Ne, joilla ei mätsää, ei mätsää - ehkä kenenkään kanssa.

Vierailija
157/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin huolissani, jos jonkun ihmisen seurassa joutuisin puolustelemaan omia oikeuksiani, eikö se lähtökohtaisestikin olisi jo aika huono ennuste toimivalle suhteelle? Aika tunneköyhä saa mies olla, jos ei osaa ottaa huomioon toisen ihmisen perusoikeuksia.

Ei ne naisetkaan sen parempia ole, mutta kyse ei ole nyt tästä. Etkö osaa pysyä asiassa, vai onko ymmärryksessäsi vikaa?

Vierailija
158/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun iskä kyllä oli ihan paras mies maailmassa. Parhaat lapsuusmuistot ovat niitä, kun mennään lauantaina tai sunnuntaina pitkille kävelylenkeille metsään, ja isä opettaa mua tunnistamaan kaikki puut ja sammalet (ja kivet/mineraalit, koska faija työskenteli malmien ja muiden geologisten juttujen parissa). Tai kun me maalataan yhdessä mun huoneen seinää (ja äiti varoittelee viiden minuutin välein ovelta, että älkää kaatako maalia lattialle tai itsenne päälle).

Isä tuli oikeasti toimeen kaikkien kanssa. Ei huutanut, rähjännyt vaan jaksoi olla kärsivällinen. (Muistan isän suuttuneen tasan kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla hän sanoi, että lähtee nyt kävelemään ja tulee rauhoituttuaan takaisin. Veti tuulipuvun ja lenkkarit ylleen ja viipyi ehkä tunnin tai puolitoista lenkillä. Ja kävi oikeasti kävelemässä, jos joku on sitä mieltä, että baariin se meni kumminkin - faija ei juonut alkoholia eikä tupakoinut. Eikä kyllä mutsikaan. Meillä ei ollut kotona pisaraakaan alkoholia. Mä pääsin ekaa kertaa maistamaan kaljaa vasta yläasteen leirikoulussa...)

Ehkä yhtenä syynä mun tyytyväiseen sinkkuuteen onkin se, että faija laittoi niin saakelin kovat pohjat mun miesihanteelle. Välillä surettaa kuunnella tai lukea kirjoituksia isistä, jotka ovat olleet alkoholisteja, väkivaltaisia, hyväksikäyttäjiä tai sitten ihan muuten vain poissaolevia lastensa - etenkin tyttäriensä - elämistä. Silloin aina tajuaa, miten hyvä ja turvallinen lapsuus mulla oli.

RIP iskä, kaipaan sua edelleenkin. <3

/156

Vierailija
159/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nirsous

2. Ei ymmärrä miesten maailmaa tai ole tottunut viettämään miesten kanssa aikaa esim. kaverimielessäkään

3. Vähän sama kuin 1. mutta liian korkeat vaatimukset

4. Haluaa aina sitä mitä ei voi saada

5. On jotenkin hankala ihminen

6. Ne mainitsemasi mielenterveysongelmat

7. Ei halua perustaa perhettä, keskittää kaiken energiansa uraan

Nämä nyt tuli ainakin ensimmäisenä mieleen. Joskus sinkkuus on myös valinta, mikä kannattaa muistaa.

Vierailija
160/313 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinkut ovat usein jotenkin tosikkoja. Heiltä puuttuu sellainen rentous, asiat ovat heille vakavia, ehkä jopa suorittamista.

Siis tyttöporukassa ovat oikein mukavia, mutta miehiin nähden ovat kireitä. Siinä on sitten vaikea löytää itselleen samanlaista kumppania.

Päinvastoin. Oma kokemukseni on, että miehet valitsevat usein hyvin pomottavia naisia. Ilmeisesti miesten äidit ovat myös sellaisia. Sellainen nainen on Suomessa arvostettu. Sitten jossain vaiheessa mies saattaa kyllästyä tuollaiseen naiseen, muttei laiskuuttaan pääse hänestä eroon.

Kiltti symppis nainen sen sijaan jää helposti yksin, sellainen joka antaa miehellekin tilaa. 

Summa summarum: mies tarvitsee tarkan lokeron, jossa toimia ja komenteleva nainen luo hänelle sellaisen. 

Näitäkin on, mutta ei mitenkään yliedustettuna. Minä en kelpuuta kuin sen kiltin symppiksen. Itseasiassa todella harva mies haluaa komentelevan naisen. Ja miksi tosi moni nainen komentelee ja yhtä moni mies on laiska, johtuu erilaisista käsityksistä toimia ja mikä on riittävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi