Bachelorette Suomi OFFICIAL
Tänään klo 21 alkaa! Bachelorettena ensimmäiseltä Bachelor-kaudelta tuttu Jenny Helenius, joka pääsi tuolloin loppukaksikkoon. Tämä on Suomen ensimmäinen Bachelorette koskaan, ja kilpailevat miehet ovat tässä:
Kommentit (2208)
Jessen vyötärön hively ja väkisinpussailu kertoo kyllä tarpeeksi siitä mitä olisi luvassa jatkossakin. Omistushaluinen ”naisensa merkkaava” mies. Kimmo on jotenkin tosi symppiksen, rauhallisen ja tasapainoisen oloinen. Olisivat ulkoisestikin perfect match. Jos Jenny ei pääse siitä Hunks-jutusta yli niin kyllä Kimmolle ottajia löytyy. Huonossa suhteessa Jenny on kuitenkin roikkunut pitkään, ehkä mies oli sitten muutoin esittelykelpoinen. Kannattaa tuossa iässä jo tarkistaa niitä kriteereitään jos sen perheen aikoo perustaa, etenkin kun haluaa muutaman vuoden reissailla miehen kanssa ilman lapsia ensin. Kuitenkin jo kolmas treffiohjelma menossa ja ulkomaillakin käyty onnea etsimässä. Jollekin miehelle SE voi olla este, liika julkisuus.
Kyllä oli Taneli hitokseen komea, kun asteli satamaan laivadeiteille. Ja tosi viehättävältä näyttää Marmariksen satamakin. Alanyassa olen kerran käynyt, eikä toiste tarvitse mennä, mutta tuo Marmaris voisi olla ihan käymisen arvoinen paikka.
Santtuhan on palstala**ukka! Hekin ovat aina valittamassa siitä, miten naiset katsovat miehissä vain ulkonäköä, ihan kuin lassu__a olisi parempi asiantuntija naisen ajatuksista kuin nainen itse. Vastenmielistä ja objektisoivaa käytöstä, jossa siis lähtöoletuksena on, ettei naisella itsellään ole ajatustoimintaa ollenkaan. Ihan hyvästä syystä naiset eivät noista urpoista viehäty.
Minusta tuo viimeksi tippuneen miehen kysymys Jennylle osui hemmetin naulan kantaan. Ihan eri asia sitten oliko viisasta laukoa sellaista mutta totuudenhan hän sanoi. Jennykin sen tajusi ja siksi se kolahti niin pahasti että piti oikein saarna pitää ruususeremoniassa.
Paljasti kyllä Jenny itsensä sillä saaranalla :D
" Multa ei kysellä mitä vaan. Minua saa vain kehua ja nuolla. Sitä tulin täältä hakemaan " Hah
Jenny laskeskelee että kenen kanssa on mukavinta loppujaksoissa muhinoida. Sitten heittää heidät kuin märät rukkaset.
Jotenkin tuon naisen ääni ärsyttää ja tapa puhua. Sellainen limainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kyllä on ollut samanlaisia mietteitä Jennystä kuin Santulla... Ehkä hän hieman tökerösti ilmaisi asian, mutta kaikki hyvätkään tyypit eivät ole sosiaalisesti lahjakkaita, varsinkaan jos on tunteet pinnassa. Minusta vaikutti, että Santtu oli oikeasti todella pettynyt juuri koska Jennyn silmät kyllä vilkkuu sinne lihaksikkaisiin komistuksiin enemmän kuin muihin. Ja koki, ettei hänellä ole mahdollisuuksia, vaikka olisi oikeasti kiinnostunut ja valmis johonkin pysyvään. En tiedä, mutta sen kuvan minä sain.
Väkisin tulee fiilikset koko ajan, että Jenny kokee ”sitä kuuluisaa kemiaa” juuri niiden kanssa, joiden epäilen olevan tuolla vääristä syistä...
Mielestäni Jenny ei kyllä ole mitenkään erityisesti mieltynyt lihaksikkaisiin komistuksiin. Jos kokee tarpeelliseksi pamauttaa, kuinka toinen selkeästi katselee vain lihaksikkaita komistuksia niin mielestäni se kertoo enemmän tästä kommentin laukojasta. Silloin se tarkoittaa, että Santtu ei itse näe esim. Kimmossa mitään muuta kuin ulkonäön ja ettei hän myöskään tunne Jennyä syvällisesti, kun kokee, että tälle riittää pelkkä ulkonäkö. Itse ainakin loukkaantuisin siitä, jos olisin käynyt syvällisiä keskusteluja miesten kanssa ja sitten valintojani kritisoitaisiin sen perusteella, että nämä ovat ulkonäkökeskeisiä, vaikka todellisuudessa valinnat on tehty muilla perusteilla.
Veikkaan, että Santulla oli vähän alemmuuskompleksia, kun oli osaa melkein 20 vuotta vanhempi. Puri tämän pahan olonsa sitten Jennyyn.
Nimenomaan.
Kimmo on mukavimpia miehiä tuolla, ja ainoa miehistä joka ottaa spontaanisti tilanteen haltuun esim. treffeillä. En yhtään ihmettele miksi Jenniä viehättää, eikä siinä ole tosiaankaan (pelkästä) ulkonäöstä kysymys. Jessestä puolestaan Jenny kertoi, että ulkonäkö ei kiinnosta, mutta mies muuten kiinnostaa ja viehättää. Nyt varmaan tämä muuttui kun Jessestä kuoriutui omistushaluinen ja tilannetajuton törkypetteri, mutta ei siinäkään ole kysymys ulkonäöstä!
Nämä ulkonäköön keskittyvät kommentoijat ovat itse niitä, jotka näkevät ihmisistä pelkän pinnan. Kun ei muuhin pysty kiinnittämään huomiota, niin katsotaan sitten pelkästään ulkonäköä, ja kuvitellaan kaikkien muidenkin olevan samanlaisia. Ei siinäkään vielä mitään, mutta se hämmentää eniten, että nämä jyrkästi tuomitsevat muissa juuri sen ominaisuuden, joka heissä itsessään on hallitseva. Kaksinaismoralismia much?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli Taneli hitokseen komea, kun asteli satamaan laivadeiteille. Ja tosi viehättävältä näyttää Marmariksen satamakin. Alanyassa olen kerran käynyt, eikä toiste tarvitse mennä, mutta tuo Marmaris voisi olla ihan käymisen arvoinen paikka.
Mä oon pitänyt Tanelia ihan poikasena, mutta noilla treffeillä se näytti kyllä oikeasti tosi hyvältä!
Marmaris on vähän kuin Alanya pienoiskoossa, kauniimpi ja rauhallisempi. Oon itsekin ajatellut ohjelmaa katsoessani, että tuonnehan voisi jopa lähteä uudestaan (viimeksi käynyt ehkä 20 vuotta sitten).
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo viimeksi tippuneen miehen kysymys Jennylle osui hemmetin naulan kantaan. Ihan eri asia sitten oliko viisasta laukoa sellaista mutta totuudenhan hän sanoi. Jennykin sen tajusi ja siksi se kolahti niin pahasti että piti oikein saarna pitää ruususeremoniassa.
" Multa ei kysellä mitä vaan. Minua saa vain kehua ja nuolla. Sitä tulin täältä hakemaan " Hah
Ei Santun kysymys Jennille ollut millään tavalla hyvää haastamista. Onhan Jenny käynyt haastavia keskusteluja useammankin miehen kanssa tuolla, niin että ne ovat kuitenkin vieneet asioita eteenpäin. Parhaana esimerkkinä Kimmon kanssa käyty keskustelu hänen harrastuksestaan. Kimmo oli siinä jämäkästi eri mieltä kuin Jenni, mutta ei alentunut syyttelemään Jenniä ja lyttäämään tämän mielipidettä, saati väittämään tietävänsä Jennin ajatukset paremmin kuin Jenni itse!
Jos et näitä kahta keskustelutapaa pysty erottamaan toisistaan, niin suosittelen opettelemaan, ainakin jos haaveilet onnistuvasi omassa parisuhteessasi. Kimmon tapa oli rakentavaa haastamista, Santun tapa taas ihan vain törkeää ja epäkunnioittavaa käytöstä, joka ei vienyt keskustelua eteenpäin mitenkään.
Muuten tämä Santtu ei puhunut, että Jenny katsoisi ulkonäköä. Hän puhui viihdyttäjistä. Että etsiikö Jenny vain viihdyttäjää eikä oikeasti aviomiestä. Täällä ketjussa asia kääntyi ulkonäkökeskeisyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Santun kysymys Jennille ollut millään tavalla hyvää haastamista. Onhan Jenny käynyt haastavia keskusteluja useammankin miehen kanssa tuolla, niin että ne ovat kuitenkin vieneet asioita eteenpäin. Parhaana esimerkkinä Kimmon kanssa käyty keskustelu hänen harrastuksestaan. Kimmo oli siinä jämäkästi eri mieltä kuin Jenni, mutta ei alentunut syyttelemään Jenniä ja lyttäämään tämän mielipidettä, saati väittämään tietävänsä Jennin ajatukset paremmin kuin Jenni itse!
Jos et näitä kahta keskustelutapaa pysty erottamaan toisistaan, niin suosittelen opettelemaan, ainakin jos haaveilet onnistuvasi omassa parisuhteessasi. Kimmon tapa oli rakentavaa haastamista, Santun tapa taas ihan vain törkeää ja epäkunnioittavaa käytöstä, joka ei vienyt keskustelua eteenpäin mitenkään.
Keskustelu ei edennyt myöskään siitä syystä kun Jenny hätääntyi kommentista. Jenny oli todella yllättynyt kun ei tullutkaan nuoleskelua vaan suora kysymys hakeeko sittenkin viihdyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Santtu ei voi yksin viedä keskustelua eteenpäin.
Entä jos nuo miehetkin, myös Santtu, ovat tuolla mukana kokonaisina ihmisinä tunteineen. Jos mies tuntee tulleensa petetyksi ja huomaa, että on mukana vain hylättävänä, saa osoittaa sen. Jennyhän itse valitsi nämä reissuun lähteneet, joten valitun on luonnollista uskoa, että oma ihastus saa vastakaikua.
Minulla meni eilen maku Jennyyn, seurasin ohjelmaa pätkittäin, ja joka pätkässä suuteli eri miestä. Halpaa, kuten bachelor-ohjelmassakin.
Nelosen sivulta käy ilmi, että Jenny koki Santun negatiiviseksi. Lisäksi Santtu oli yrittänyt juoruilla.
"Jenny kertoo, että keskustelut Santun kanssa olivat aina Vanajanlinnan mukaavan ensitapaamisen jälkeen ankeita. Jenny ei halunnut viedä Santtua yksillekään treffeille tämän negatiivisuuden takia."
"Aina kun nähtiin, niin puhuttiin negatiivisista asioista tai siitä, mikä on pielessä."
"Lisäksi Jenny paljastaa, että Santtu yritti mielellään puhua pahaa muista miehistä. Jenny oli ilmaissut, ettei halua tällaisia asioita kuulla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyylipisteet kyllä varmaan menee Kimmolle. Mutta eikö sisällöllä ja totuudella ole mitään väliä, kunhan tyyli on oikea. Täällähän on väitetty, että Kimmo ei ole oikeasti kiinnostunut Jennystä. Mitä arvoa tuollaisella haastamisella on, jos tavoitteena on joku ihan muu kuin se pysyvä suhde Jennyyn?
Tällä Santulla tyyli oli ehkä törppö, mutta tavoite oli varmasti selkeä ja rehellinen. Hän oli tullut, koska hänen pyrkimyksensä oli olla jonain päivänä Jennyn aviomies. Ehkä mies on sosiaalisesti tönkkö ja vanhempi kuin muut ja muuta. Mutta en usko, että kenenkään tarvitsee epäillä hänen motiiviaan osallistua. Toisin kuin noiden, joista Jenny on eniten kiinnostunut.
Nythän täällä spoilattiin, että Anssikin putoaa. Sitten en ainakaan enää usko Jennyn löytävän tuolta mitään pysyvää.
Yhtään syvällistä keskustelua en ole ohjelmassa nähnyt. Jenny on kikatellut, kommentoinut lähinnä miesten ulkonäköä ja vetänyt herneen nenään heti kun joku ei leiki hänen leikkejään. Keskenkasvuinen neljääkymppiä käyvä nainen, toivottavasti löytää onnensa muualta kuin julkisuudesta.
Santun osuudessa Santtu sanoo, että epäili etsiikö Jenny kumppania tositarkoituksella. Hän otti asioita "tingeltangeli-keskustelussa" esille ja koki, että Jennyllä oli muuttunut se, mitä hakee ja sanoo olevansa kriittinen.
"Olin aika kriittinen, koska koin, että Jenny näytti merkkejä, jotka eivät itseäni miellyttäneet", mies myöntää.
Santtu uskoo, että käyty keskustelu on syy hänen lähtöönsä. Hän kuitenkin hyväksyy asian.
"Molemminpuolinen epäluottamus syntyi."
https://www.nelonen.fi/ohjelmat/bachelorette-suomi/2139450-santtu-on-hy…
Oma mielipiteeni: Santulla on hieman äreän vanhan miehen leimaa. Ei enää pelaile, mutta ei enää ole mikään ilopillerikään. Ihmettelin, kun Jenny ei valinnut häntä treffeille ollenkaan, vaikka alku vaikutti kivalta.
Santtua vituttaa kun ei päässyt yön yli -osioon asti.
Noin lyhyessä ajassa ei kannata pilata mahiksiaan törppöilyllä kun lähtö on aina lähellä. Mielestäni Santusta tuli juuri sellainen katkera negatiivinen maku että sitä samaa olisi varmaan ollut tiedossa joka kauppareissullakin. ”Katsoitko tuon miehen persettä kassajonossa?” ”Ai menet salille tuijottelemaan muiden miesten lihaksia?”
Jos Jenny olisi ollut kouvolatukkainen tatuoitu läski Nanson paidassa niin tuskinpa Santtukaan olisi tuohon ohjelmaan hakenut. Että ihan turhaan purkaa frustraatioitaan Jennyyn.
Kimmo on mukava ja käsitys hänestä vaan paranee koko ajan. Ei siis pelkästään hyväraaminen. Myös se Mikkomatias vaikuttaa mainiolta tyypiltä.
Se, mikä perimmäisenä ongelmana hommassa on, on se että se on nimenomaan viidettä.
Tinderissäkin on parempi etukäteen suodatus, eli ikä ja etäisyys. Kumpikaan ei ole este, mutta vaikeuttaa asioita kyllä. Sitten kun vielä olisi suodatatettu niin, että edes vastaavia toiveita elämässä.
Mutta niin, sittenhän ohjelma olisi vähemmän viihdyttävä. Se on kaksinaismoralista siten arvostella toista siitä, että hakee vain viihdyttäjää, viihdeohjelmassa kun ollaan. Tavallaan naiivia edes olettaa, että moisesta kontekstista muuta löytyisikään.
Vierailija kirjoitti:
Se, mikä perimmäisenä ongelmana hommassa on, on se että se on nimenomaan viidettä.
Tinderissäkin on parempi etukäteen suodatus, eli ikä ja etäisyys. Kumpikaan ei ole este, mutta vaikeuttaa asioita kyllä. Sitten kun vielä olisi suodatatettu niin, että edes vastaavia toiveita elämässä.
Mutta niin, sittenhän ohjelma olisi vähemmän viihdyttävä. Se on kaksinaismoralista siten arvostella toista siitä, että hakee vain viihdyttäjää, viihdeohjelmassa kun ollaan. Tavallaan naiivia edes olettaa, että moisesta kontekstista muuta löytyisikään.
Oon tykännyt Jennystä ja seurannut bachelorin ja winter gamesit, ja toivoin että hän tästä nyt löytäisi aviomiehen. Amerikan versiossa nimenomaan bachelorette-versiossa on tapahtunut oikeita rakkaustarinoita, joista on seurannut avioliittoja ja lapsiakin. Bacheloreissa on sielläkin enemmän julkisuushakuisia ja pelimiehiä ja pelinaisia pyörinyt.
Meillähän Ensitreffit alttarillakin on onnistumisprosentiltaan paljon paremmin mennyt kuin muissa maissa. Niin odotin tältäkin nyt paljon.
Tässä ohjelmassa kauneinta ja kiinnostavinta antia taitavat olla tarinat miesten välisestä ystävyydestä :D Mikkomatias Tanelille illallisella: kiva päästä äijän kanssa syömään. Teron loppusanat: vien kotiin ihanan rusketuksen ja pari hyvää ystävää. Anssi on pettynyt, kun Taneli lähti yllättäen. Instassa miehet kehuvat toisiaan.