Jos sinulla on ollut meneillään työnhaku, kuinka monta hakemusta olet joutunut tekemään ennen kuin olet saanut töitä?
Itsellä etsin tällä hetkellä uutta työtä itselleni ja tehnyt varmaan nyt 10 työhakemusta, mutta vielä ei ole tärpännyt
Kommentit (12)
Hain viimeksi reilua kymmentä paikkaa kolmen kuukauden aikana. Pääsin kolme kertaa haastatteluun ja sain niistä paikoista kaksi peräkkäisinä päivinä. Kun olin jo aloittanut niistä toisessa, kolmannesta vielä soitettiin perään, kun valittu oli lopettanut koeajalla.
Edellsien työnhaun yhteydessä muutama vuosi sitten tein kolme hakemusta ja sain valita kahdesta kumman paikan otan vastaan.
Nyt viimeisen puolen vuoden aikana olen lähettänyt yli kymmenkertaisen määrän mutta kuiytenkin paikkoja, joita olen pääsääntöisesti hakenut tosissani, enkä vain noidattaakseni työnhakuvelvollisuuttani (ei se määrä vaan laatu) niin en ole päässyt kuin parhaimmassa tapauksessa haastatteluihin ja soveltuvuusstesteihin kunnes paikka on lopulta tarjottu jollekulle toiselle. - Kaiksita paikoista ei ole kuulunut yhtään mitään vastausta, jos mikä on hyvin ärsyttävää.
Poika laittanut hakemuksia aika paljon enemmän kuin 10 viimeisen 4kk aikana vakituisen työn loputtua ja tänään tärppäsi 🥳😁
Viimeisen 4 vuoden aikana arviolta noin 700. Siinä välissä oli yksi vuoden mittainen 100-prosentin palkkatukityö Kontissa. Muualla ei enää kelpaa.
M56
Vierailija kirjoitti:
Hain viimeksi reilua kymmentä paikkaa kolmen kuukauden aikana. Pääsin kolme kertaa haastatteluun ja sain niistä paikoista kaksi peräkkäisinä päivinä. Kun olin jo aloittanut niistä toisessa, kolmannesta vielä soitettiin perään, kun valittu oli lopettanut koeajalla.
Hienoa jos jossain on toimittu noin. Itse hain paikkaa, johon minua ei valittu ei haluttu edes haastatella, vaikka olin muodollsesti pätevämpi hakija, joka valittiin. - Valitin. Ei muutosta. Valittu lopetti koeajalla. Paikka laitettiin uudelleen hakuun (Soitin itse varmsitaakseni asiasta kun näytti niin tutun oloiselta). En päässyt edes haastatteluun. Nyt paikan sai minua(kin) pätevämpi hakija.
Itse haluaisin vaihtaa työpaikkaa vastaaviin hommiin lähemmäksi kotia. 36 hakemusta ja videoesittelyä lähettänyt 8kk aikana. 12 pääsin jatkoon, videohaastatteluihin tai kasvotusten. Mutta ei vaan irtoa. Kokoaikainen, vastuutehtävät, kaupanala/logistiikka/varasto.
Kyllä niitä hakemuksia saa tehdä valtavasti, jos on työtön.
Työtön ei Suomessa kovin helposti työtä saa, työtä saavat vain työssä jo olevat. Se on täysin outoa. Itselläni on koulutusta ja osaamista vaikka kuinka, mutta eipä tunnu tärppäävän. Haastatteluissakin olen käynyt, mutta kun on 100-200 hakijaa / paikka ei vain tule valituksi. Tietysti olen ylittänyt maagisen +50 rajan - ja olen nainen.
Ja sehän ei sinusta välttämättä taas johdukaan, vaan siitä, että olet ollut "poissa" työelämästä. Kaikki työttömät ovat epäilyttäviä. Näin Suomessa. Samassa veneessä täälläkin.
Olen työssäkäyvä. Halusin asiantuntijatyötehtäviin toimeenpanevan tason sijasta. Tein yli 200 hakemusta 1,5 vuoden aikana. Sitten tärppäsi.
Kaikki valtion virastot voisi keskittää Tampereelle. Samoin kaikki poliittiset tapahtumat ja vierailut.
11 vuotta lukemattomia hakemuksia ja vanhuuseläkehakemus viimein huomioitiin.
Yli tuhat.