Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa vauvan hoidosta - olenko liian herkkä..?

Vierailija
01.10.2018 |

Vauva on nyt 4kk ja yllätyksekseni on ilmennyt, että meillä miehen kanssa onkin aika eriävät näkemykset hoitamisesta. Puheet raskausaikana olivat ihan muuta. Emme kumpikaan ole nuoria, vaan 35+. Tilanne ei tunnu selkiytyvän ollenkaan ja olen aika väsynyt ja stressaantunut. Riitojen aiheita mm. vauvan peseminen, mies haluaa viedä vauvan suihkuun ja myös sukelluttaa sitä suihkussa aamuin illoin niin että joutuu pidättämään hengitystä suihkun alla. Mies myös minulta kysymättä ilmoitti itsensä vauvan kanssa vauvauintiin ja käydään nyt sitten siellä kerran viikossa. Viimeksi vauva itki pesuhuoneessa pois lähtiessä koko pukeutumisen ajan aivan täysiä. Sanoin pukuhuoneen ovelta pariin kertaan että anna vauva minulle syliin mutta mies kieltäytyi. Itse ei saanut vauvaa rauhoittumaan ollenkaan eli paniikki-itku kesti n. 15 minuuttia.

Tätä on nyt puitu muutamaan kertaan ja miehen mielestä vika minussa, vauvat kun kuulemma itkevät ja itkee se kotonakin. Lisäksi totesi että tuskin se minunkaan sylissä olisi rauhoittunut. Huuto oli aivan kauheaa ja voin oikeastaan fyysisesti huonosti kun jouduin kuuntelemaan oman vauvan itkua voimatta tehdä mitään. Mies siis syyttää minua hysteeriseksi ym. Kun kysyin miksi vauva itki mies totesi että ehkei se vai halunnut pois uimasta. Tästä nyt tuskin oli kyse. :( Vauva tällä hetkellä vierastaa kovasti ja jo altaassa oli väsynyt ja hieroi silmiään.
MIes vielä vetosi siihen että jos lapsi 7v itkee ettei halua kouluun niin sanonko ettei tarvitse mennä ja väittää että mm neuvolassa olisi käsketty itkettämään vauvaa (ei pidä paikkaansa). Muutenkin mies valittaa mm. vauvan vaatteista, ei jaksa pukea sitä on nyt syksylläkin laittoi sen kotona sitteriin pelkässä vaipassa vaikka sisällä 20 astetta. Minusta mies on yksinkertaisesti täysin empatiakyvytön ja olen jo pari kertaa sanonut että lähdetäänkö keskustelemaan tästä perheneuvolaan vai mitä teemme. Kun vauva itkee kotona, mies saattaa kysellä siltä että mikä *ituttaa ja laittaa vauvan lattialle. Vauva joskus saattaa jopa hämmentyä niin että hiljenee. Mies on neuvolassakin valittanut kuinka itku turhauttaa kun vauva itkee kuulemma turhaan eikä sillä ole mikään hätä. Olen hävennyt silmät päästäni kuinka idiootti mies on.. En olisi uskonut. Raskausaikana selitti miten on ihanaa vaihtaa vaippaa ym että vauvalla hyvä olo.

Nyt kuitenkin ollaan ihan pattitilanteessa. En halua antaa vauvaa miehen "kynsiin" ilman että olen mukana. Eihän tämä näinkään voi jatkua. Kun kysyin että onko uinti välttämätöntä niin vauva kuulemma tykkää siitä. Ainoat hymyt ovat irronneet kun näkee äidin altaan reunalla. Vedessä vauvalla aika varautunut ilme mikä ehkä normaalia koska ollut mukana vasta joitakin kertoja. Mies kuitenkin väittää kaikille vauvan nauttivan. Myös vanhempani ovat ihmetelleet ettei mies huomioi kuin oman näkemyksensä. Sanoo mm että tottakai vauva nauttii uinnista koska hänkin nauttii.

Muutaman kerran on ottanut niin päähän että oln jo miettinyt onko miehellä joku luonnehäiriö koska ei tunnu ollenkaan osaavan elää vauvan ehdoilla. Uinnin osaltakin väitti ettei vauvan tarvitse syödä pariin tuntiin ennen uintia vaikka infossa painotettiin että ruoka tuntia ennen. Muutenkan vauvalla menisi lähes 4h ruokailujen välissä mikä meidän vauvalle ainakin aivan liikaa. Mies ei myöskään ymmärrä, että vauva jaksaa virkeänä pari kolme tuntia. Ihmetteli viimeksikin kun palasimme kotiin että miksi se taas nukkuu kun vastahan se nukkui ennen kuin lähdettiin. Lähtemisestä oli siinä vaiheessa jo 3 tuntia.

Kuinka eteenpäin? Onko tällaiset ongelmat enää normaaleita? Välillä tuntuu etten jaksa enää.. :(

Kommentit (312)

Vierailija
161/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on ap:hen ihmeen paljon valtaa. Mietin tuota uimahalliepisodia omalle kohdalleni, niin olisin kylmän viileästi hakenut vauvan pois sieltä pukuhuoneen penkiltä. Yksikään mies siellä ei olisi häiriintynyt, jos ap olisi vaikka lattiaan tuijottaen sanonut että "anteeksi, otan vain tuon vauvani". Ihmettelen vähän, miten ne muut mieget eivät reagoineet ollenkaan vaan antoivat vauvan itkeä yksin penkillä?

Jos vauva oikeasti itki 15 minuuttia niin se on pitkä aika.

Ja kyllä, voin vakuuttaa että olisin tehnyt noin. En pelkää vaikeita tilanteita, enkä varsinkaan silloin jos oma lapsi on siinä.

Voitte uskoa että siinä aulassa oli hyvin ihmetteleviä katseita, etenkin muilta miehiltä koska huuto oli tosiaan katkeamatonta sen 15 minuuttia. Minulla on siis tunne kuten muutamat tuoneet esiin että mies purkaa minuun ja vauvaan "jotakin". Näitä pieniä outoja asioita joista en pidä siis on. Niille siis jotka luulevat että vauvalla on superhuono iho niin kasvojen ja pään iho tosiaan hilseilee ja olen rasvannut useita kertoja päivässä ja nekin ovat paremmat kuin pahimmillaan. Muuta vartaloa olen öljynnyt ja sillä tavalla iho muualla on ihan hyvä. Silti sanomattakin selvää on, että parempi olisi olla suihkuttamatta ja rasvaamatta. Miksi suihkuttaa niin paljon että joutuu rasvaamaan. Yhdessä vaiheessa jalkojen iho todella hilseili mutta öljy auttoi siihen hyvin. Mies osittain käsittelee mielestäni vauvaa oudosti, mm nostaa sen yöhaalarista eikä itse vauvasta. Samoin saattaa joskus ihan oikeasti roikuttaa jaloista alaspäin. Nyt kun mietin niin tosiaan muu osallistuminen on vähäistä, tietysti joskus vähän leikittää vauvaa sylissä jos se on hyväntuulinen. Itkevänä tosiaan laittaa pois ettei opi että itkulla saa huomiota. Jotenkin kai ajattelin että uuimahallissa olisi tullut "kohtaus", ehkä se olisi ollut hyväkin. Kerran sukulaisillallisella vauva itki sukulaisen sylissä, hän sanoi että jospa vauva välillä menisi äidin syliin niin mies nappasi vauvan välistä ja piti siitä kiinni ylempää, minä alempaa. Kauhistuttaa jos lapsi joutuisi viettämään vaikkapa viikonloppuja miehen luona jos tavat ei muutu. :( Ap

MITÄ HE*VETTIÄ MÄ JUST LUIN!!!

Roikottaa pää alaspäin!!! Nostaa vaatteista!!!

S**TANA!! Ja SINÄ SALLIT TÄMÄN PAHOINPITELYN!!!

Nyt soitat neuvolaan ja teet myös teet lastensuojeluilmoituksen sekä lähdet NYT!!

162/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus omaa äitiä kohtaan, jäänyt itse vaille hoivaa, ja nyt vauvan näkeminen äidin hoivattavana laukaisee trauman. Purkaa tiedostamatonta äitivihaansa vaimoonsa, josta on nyt tullut äiti.

Persoonallisuushäiriö on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo ole Ap mitään ”outoja pikkuasioita”, vaan kaltoinkohtelua ja pahoinpitelyä jonka sinä sallit.

Vierailija
164/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on pahoinpitelijä, vauvoja ei nosteta ylös vaatteista, eikä roikoteta jalat alaspäin. Tämä on ihan hirveää, poliisille tulee tehdä ilmoitus pahoinpitelystä.

Vierailija
165/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet yksinhuoltajuutta ja otat myös eron ka teet rikosilmoituksen. Sen voit tehdä sähköisestikin, googlaa sähköinen rikosilmoitus.

Vierailija
166/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka väitätte, että merkit siihen, että mies tulee roikottamaan vauvaa jaloista tai ei lohduta itkua olisi pitänyt nähdä ennen raskautumista, niin mistä se pitäisi nähdä?

Jos mies on lohduttanut ap:n itkua, kohdellut esim. lemmikkejä hyvin jne, niin mistä tuollainen pitäisi osata ennustaa? Normaalille naiselle ei tule edes mieleen, että joku voisi kohdella vauvaa noin. Niin eipä sitä tule edes mieleen yrittää ennustaa tuollaista.

Oma lapsi voi nostaa isässä tai äidissä pintaan jotain omaan lapsuuteen tai omiin vanhempiin liittyviä kamaliakin traumoja, joita ei ollut muiden nähtävissä ennen kuin lapsi syntyi. Ja sitten lapsen synnyttyä ne traumat alkaa vaikuttaa, joskus siten että alkaa käyttätymään ihan järkyttävällä tavalla sitä lasta tai lapsen äitiä eli vaimoaan kohtaan.

Vierailija
167/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on ap:hen ihmeen paljon valtaa. Mietin tuota uimahalliepisodia omalle kohdalleni, niin olisin kylmän viileästi hakenut vauvan pois sieltä pukuhuoneen penkiltä. Yksikään mies siellä ei olisi häiriintynyt, jos ap olisi vaikka lattiaan tuijottaen sanonut että "anteeksi, otan vain tuon vauvani". Ihmettelen vähän, miten ne muut mieget eivät reagoineet ollenkaan vaan antoivat vauvan itkeä yksin penkillä?

Ja kyllä, voin vakuuttaa että olisin tehnyt noin. En pelkää vaikeita tilanteita, enkä varsinkaan silloin jos oma lapsi on siinä.

Voitte uskoa että siinä aulassa oli hyvin ihmetteleviä katseita, etenkin muilta miehiltä koska huuto oli tosiaan katkeamatonta sen 15 minuuttia. Minulla on siis tunne kuten muutamat tuoneet esiin että mies purkaa minuun ja vauvaan "jotakin". Näitä pieniä outoja asioita joista en pidä siis on. Niille siis jotka luulevat että vauvalla on superhuono iho niin kasvojen ja pään iho tosiaan hilseilee ja olen rasvannut useita kertoja päivässä ja nekin ovat paremmat kuin pahimmillaan. Muuta vartaloa olen öljynnyt ja sillä tavalla iho muualla on ihan hyvä. Silti sanomattakin selvää on, että parempi olisi olla suihkuttamatta ja rasvaamatta. Miksi suihkuttaa niin paljon että joutuu rasvaamaan. Yhdessä vaiheessa jalkojen iho todella hilseili mutta öljy auttoi siihen hyvin. Mies osittain käsittelee mielestäni vauvaa oudosti, mm nostaa sen yöhaalarista eikä itse vauvasta. Samoin saattaa joskus ihan oikeasti roikuttaa jaloista alaspäin. Nyt kun mietin niin tosiaan muu osallistuminen on vähäistä, tietysti joskus vähän leikittää vauvaa sylissä jos se on hyväntuulinen. Itkevänä tosiaan laittaa pois ettei opi että itkulla saa huomiota. Jotenkin kai ajattelin että uuimahallissa olisi tullut "kohtaus", ehkä se olisi ollut hyväkin. Kerran sukulaisillallisella vauva itki sukulaisen sylissä, hän sanoi että jospa vauva välillä menisi äidin syliin niin mies nappasi vauvan välistä ja piti siitä kiinni ylempää, minä alempaa. Kauhistuttaa jos lapsi joutuisi viettämään vaikkapa viikonloppuja miehen luona jos tavat ei muutu. :( Ap

Ap, olet saanut nyt monta kertaa saman ohjeen: Neuvolaan yhteys heti, saat varmasti ylimääräisen ajan. Et voi sallia tuollaista vauvan kiusaamista ja pahoinpitelyä!

Asia ei muutu miksikään sillä, että hiljaa mielessäsi ajattelet miehen tekevän väärin.

Kerrot rehellisesti ammatti-ihmiselle, mitä miehesi vauvalle tekee niin valvotut tapaamiset ovat ihan perusteltuja.

Nyt pitää toimia eilä ihmetellä.

Vierailija
168/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ HE*VETTIÄ MÄ JUST LUIN!!!

Roikottaa pää alaspäin!!! Nostaa vaatteista!!!

S**TANA!! Ja SINÄ SALLIT TÄMÄN PAHOINPITELYN!!!

Nyt soitat neuvolaan ja teet myös teet lastensuojeluilmoituksen sekä lähdet NYT!!

Ja lähdet turvakotiin et sukulaisille. Turvakodissa saat paremmin apua viranomaisilta. Sukulaisten luokse mies voi tulla.

AP, voisit muuten soittaa hätäkeskukseen ja pyytää, että yhdistävät sosiaalipäivystykseen. Tällä keinolla hoidettiin yksi tulehtunut lapsiperhetilanne lähipiirissäni.

Vierailija
169/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella ahdistava ketju. Ap:n mies pahoinpitelee toistuvasti vauvaa esim. nostamalla vaatteista, vaikka niskaa pitäisi tukea nostaessa ja roikottamalla jaloista pää alaspäin ja pakottamalla suihkuun pelkäämään ja pilaamalla ihon saippualla. Ja sitten täällä puolustellaan miestä, että mies vain toteuttaa isyyttään omalla tavallaan ja ap on hysteerinen akka joka pilaa miehen isyyden puuttumalla siihen.

Ap soita lastensuojeluun. Voit itse tehdä vauvastanne lastensuojeluilmoituksen aiheesta että vauvan isä pahoinpitelee vauvaa. Tai pyydä neuvolaa tekemään, jos et itse uskalla. 

Vierailija
170/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on mielenvikainen, sillä vauvoilla ei ole muuta keinoa kommunikoida kuon itku, eikä lapsen itkuun reagoimattomuus opeta lapselle kuin sen että häntä ei ole olemassa ja täyden hylkäämisen kokemuksen. Tämä itkettäminen muka että ei totu syliin pääsemiseen on pahinta sadistista väkivaltaa puolustuskyvytöntä kohtaan Tuollainen kaikki hajoittaa pienen vauvan persoonan ja minuuden sillä hän ei alussa ymmärrä olevansa erillinen yksilö vaan tarvitsee aikuisen jotta tyyntyy tunnetiloistaan. Ja useasti vauvat itkevät kun heillä on nälkä, huomiotta jättäminen on välinpitämätöntä ja pahoinpitelyä.

Vierailija
171/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetteleviä katseita, mutta kukaan äiti mukaanlukien ei tehnyt mitään???

En ymmärrä.

Vierailija
172/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lyökö miehesi sinua? Siksikö pelkäät puuttua siihen, kun mies kiusaa vauvaa?

Vierailija
173/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan sussakin nyt vikaa tuossa.

Mikä tuossa suihkussakin on vikana?

Uinti on kyllä väsyttävää, väsyttäähän se aikuistakin. Siinä olet ihan oikeassa. Olisko miehen mielipiden syöttämisestä se, ettei tule kakka altaaseen? Kannattaa tästä kyllä sopia, Ja tietenkin heti uinnin jälkeen ruokaa. Ainakin meillä kaikki imettivät jo tyyliin siellä pesuhuoneessa.

Miksi et tarjonnut tuossa huutokohtauksessa ruokaa?

Mun mielestä todella positiivista että isa haluaa harrastaa vauvan kanssa. Sukeltamisrefleksi on vauvalla syntyjään ja kuvailemasi hölmistynyt tms. ilme on kyllä vauvauinnissa aika tyypillinen.

Teet perheelle ison karhunpalveluksen jos omit vauvan vain itsellesi, sun tavalla ja tyylillä. Sun vanhemmilla ei ole mitään sanan valtaa yli vauvan isän,

No AP ei varmaan tarjonnut ruokaa, kun mies ei sitä vauvalle suonut.

Vierailija
174/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että meillä olisi parisuhde ja vauvauinti loppunut viimeistään tuohon pukuhuone-episodiin. Olisin huutanut miestenhuoneeseen että nyt ne munat piiloon kellä on, hakenut vauvan sieltä pois ja jatkanut matkaa suoriltaan ihan minne tahansa paitsi kotiin. Tehnyt lasun ja alkanut järjestää elämää kaksin vauvan kanssa. Ei ole tarkoitus syyllistää ap:ta, mutta kyllä sun nyt olis tehtävä radikaali ratkaisu, jotta saat asiat selviämään ja vauvan turvaan. Moni on jo sitä suosittanut eikä auttane asioita enää toistella. Mutta jos nyt (toivottavasti) eroatte niin tämän näytön perusteella haet lapsen yksinhuoltajuutta ja vaadit miehelle vain valvottuja tapaamisia lapsen kanssa, ainakin alkuun. Yhteishuoltajuus tuommoisen ihmisen kanssa tulisi olemaan niin täyttä helvettiä. Eikä saa mahdollistaa mitään koko viikonlopun kestäviä suihkusessioita tai muutoin altistaa puolustuskyvytöntä lasta minkään outoilijan mielihalujen alle. Kaikista raskain peruste ehkä tuo perushoivan ja -turvallisuuden laiminlyönti, sitten nuo vesileikit - ellei niihin liity jotain seksuaalista? Joka tapauksessa suositan minäkin, että äkkiä pois sieltä. Joku jo neuvoikin säästämään kaikki mahdolliset dokumentit (viestit yms) vastaisen varalle. Jos mahdollista niin tallenna ennen lähtöä miehen kanssakäymistä vauvan kanssa. Voimia tulevaan!

Vierailija
175/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. En olisi jäänyt kyselemään antaako mies vauvaa minulle vai ei. Vauvan hätäitku on niin stressaavaa kuunneltavaa, että 5 minuuttiakin on pitkä aika. 10 minuutin jälkeen saattaisin napata jopa vieraan vauvan, jos kukaan muu ei siihen puuttuisi. :D 

Ja tosiaan, miksi juuri uinti ja suihkussa sukellutukset yms. kun mies tietää, että se on sulle vaikea aihe? Vähän tuntuu, että ei ole sattumaa... :( Voihan tuosta neuvolassa tms. käydä juttelemassa, mutta kannattaa alkaa varautua eroon. 4kk on täysin muiden armoilla. Jos näet, että häntä kaltoinkohdellaan niin puutu siihen!!!

Vierailija
176/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole vain hysteerinen ja liian tarkka. En osannut kuvitellakaan kuinka mies kohtelee itkevää vauvaa. Oma isäni oli aina tosi esimerkillinen ja kuulemma kantoi joka iltaitkujen ajan sylissä tunteja. Minun mies ei ole koskaan kantanut, korkeintaan veivannut vauvaa eri asentoihin mikä vaan kiihdyttänyt itkua. Nyttemmin laskee kokonaan pois sylistä kun vauva mukamas kiukuttelee. Ehkä pettyneenä kun se veivailu ei auttanut niin nykyään ei "tarjoa" sitäkään. Kun sanoin tai pyysin että kanna vauvaa niin mies väitti siis että kun ei se ole tyytyväinen missään asennossa. Ei tietenkään jos vauva ehti olla siinä 15 sekuntia ennen seuraavaa asentoa... Nyt kai jotenkin todella ärsyyntynyt ja varmaan mitä neuvolassa valittanut että on turhautunut on ihan totta. TIetysti kun minä hoidan vauvaa niin paljon enemmän niin ajan myötä olen oppinut paremmin mikä vauvalla on ja mikä auttaa. Miestä varmasti loukkaa etten luota ja olen sanonut suoraan etten halua tällä hetkellä antaa hänen olla vauvan kanssa kaksistaan koska en voi luottaa että lohduttaa sitä. Sen sijaan että mies sitoutuisi näin toimimaan niin vänkää noita omia juttujaan. Ja vauva ei siis jää yksin itkemään vaan minä aina poimin sen syliin mutta eihän se ole ns oikein että joudun olemaan valmiudessa jatkuvasti enkä saa ollenkaan hengähtää edes niitä paria tuntia jotka mies on kotona vuorokaudessa. Ap

Vierailija
177/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. En olisi jäänyt kyselemään antaako mies vauvaa minulle vai ei. Vauvan hätäitku on niin stressaavaa kuunneltavaa, että 5 minuuttiakin on pitkä aika. 10 minuutin jälkeen saattaisin napata jopa vieraan vauvan, jos kukaan muu ei siihen puuttuisi. :D 

Ja tosiaan, miksi juuri uinti ja suihkussa sukellutukset yms. kun mies tietää, että se on sulle vaikea aihe? Vähän tuntuu, että ei ole sattumaa... :( Voihan tuosta neuvolassa tms. käydä juttelemassa, mutta kannattaa alkaa varautua eroon. 4kk on täysin muiden armoilla. Jos näet, että häntä kaltoinkohdellaan niin puutu siihen!!!

Minäkin olisin marssinut sinne miesten pukkariin ottamaan huutavan vauvan mieheltä. Jos mies ei olisi antanut, niin en tietenkään alkaisi väkisin ottamaan vaan karjaisisin, että nyt annat vauvan minulle. Jos ei edelleenkään antaisi, niin sanoisin niille vieraille miehille, että käskekää miestä antamaan vauva nyt heti ja soittakaa poliisi. 

Vierailija
178/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis ole vain hysteerinen ja liian tarkka. En osannut kuvitellakaan kuinka mies kohtelee itkevää vauvaa. Oma isäni oli aina tosi esimerkillinen ja kuulemma kantoi joka iltaitkujen ajan sylissä tunteja. Minun mies ei ole koskaan kantanut, korkeintaan veivannut vauvaa eri asentoihin mikä vaan kiihdyttänyt itkua. Nyttemmin laskee kokonaan pois sylistä kun vauva mukamas kiukuttelee. Ehkä pettyneenä kun se veivailu ei auttanut niin nykyään ei "tarjoa" sitäkään. Kun sanoin tai pyysin että kanna vauvaa niin mies väitti siis että kun ei se ole tyytyväinen missään asennossa. Ei tietenkään jos vauva ehti olla siinä 15 sekuntia ennen seuraavaa asentoa... Nyt kai jotenkin todella ärsyyntynyt ja varmaan mitä neuvolassa valittanut että on turhautunut on ihan totta. TIetysti kun minä hoidan vauvaa niin paljon enemmän niin ajan myötä olen oppinut paremmin mikä vauvalla on ja mikä auttaa. Miestä varmasti loukkaa etten luota ja olen sanonut suoraan etten halua tällä hetkellä antaa hänen olla vauvan kanssa kaksistaan koska en voi luottaa että lohduttaa sitä. Sen sijaan että mies sitoutuisi näin toimimaan niin vänkää noita omia juttujaan. Ja vauva ei siis jää yksin itkemään vaan minä aina poimin sen syliin mutta eihän se ole ns oikein että joudun olemaan valmiudessa jatkuvasti enkä saa ollenkaan hengähtää edes niitä paria tuntia jotka mies on kotona vuorokaudessa. Ap

Ap selittelet nyt jotain asian vierestä etkä suostu katsomaan totuutta silmiin. MIEHESI PAHOINPITELEE VAUVAA.

Vierailija
179/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju saa mitä ihmeellisempiä käänteitä. Seuraavaksi kai paljastuu että mies tiputtelee vauvaa hoitopöydältä tarkoituksella, äidin kirjoitellessa vauva-foorumille 🤔

Kiireessä ehtinyt kirjoittaa loppuun mutta taitaa porvoossa tapahtua nämä AP:n asiat, tai näin ainakin toivon.

4/5

Vierailija
180/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä oikea veto olla antamatta lasta. Sen pitää oppia rauhoittumaan isänkin syliin eikä se tapahdu niin, että sinä sieppaat vauvan heti, kun se itkee. Muutenkin, jos lapsi vierastaa isäänsä ratkaisu siihen on isän ja lapsen yhdessä vietetty aika.

Nauraisin ellei itkettäisi... Pukkarissakin vauva makasi sillä kapealla kaappien vieressä olevalla penkillä, ei todellakaan ollut sylissä. Mies ei pidä itkevää vauvaa sylissä joten sen on täysin mahdoton oppia rauhoittumaan isänsä kanssa. Ap

Muista mainita tämäkin neuvolassa. Silloinkaan, kun ei pysty pitämään sylissä, vauvaa ei jätetä millekään kapealle penkille, josta voi pudota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi