Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa vauvan hoidosta - olenko liian herkkä..?

Vierailija
01.10.2018 |

Vauva on nyt 4kk ja yllätyksekseni on ilmennyt, että meillä miehen kanssa onkin aika eriävät näkemykset hoitamisesta. Puheet raskausaikana olivat ihan muuta. Emme kumpikaan ole nuoria, vaan 35+. Tilanne ei tunnu selkiytyvän ollenkaan ja olen aika väsynyt ja stressaantunut. Riitojen aiheita mm. vauvan peseminen, mies haluaa viedä vauvan suihkuun ja myös sukelluttaa sitä suihkussa aamuin illoin niin että joutuu pidättämään hengitystä suihkun alla. Mies myös minulta kysymättä ilmoitti itsensä vauvan kanssa vauvauintiin ja käydään nyt sitten siellä kerran viikossa. Viimeksi vauva itki pesuhuoneessa pois lähtiessä koko pukeutumisen ajan aivan täysiä. Sanoin pukuhuoneen ovelta pariin kertaan että anna vauva minulle syliin mutta mies kieltäytyi. Itse ei saanut vauvaa rauhoittumaan ollenkaan eli paniikki-itku kesti n. 15 minuuttia.

Tätä on nyt puitu muutamaan kertaan ja miehen mielestä vika minussa, vauvat kun kuulemma itkevät ja itkee se kotonakin. Lisäksi totesi että tuskin se minunkaan sylissä olisi rauhoittunut. Huuto oli aivan kauheaa ja voin oikeastaan fyysisesti huonosti kun jouduin kuuntelemaan oman vauvan itkua voimatta tehdä mitään. Mies siis syyttää minua hysteeriseksi ym. Kun kysyin miksi vauva itki mies totesi että ehkei se vai halunnut pois uimasta. Tästä nyt tuskin oli kyse. :( Vauva tällä hetkellä vierastaa kovasti ja jo altaassa oli väsynyt ja hieroi silmiään.
MIes vielä vetosi siihen että jos lapsi 7v itkee ettei halua kouluun niin sanonko ettei tarvitse mennä ja väittää että mm neuvolassa olisi käsketty itkettämään vauvaa (ei pidä paikkaansa). Muutenkin mies valittaa mm. vauvan vaatteista, ei jaksa pukea sitä on nyt syksylläkin laittoi sen kotona sitteriin pelkässä vaipassa vaikka sisällä 20 astetta. Minusta mies on yksinkertaisesti täysin empatiakyvytön ja olen jo pari kertaa sanonut että lähdetäänkö keskustelemaan tästä perheneuvolaan vai mitä teemme. Kun vauva itkee kotona, mies saattaa kysellä siltä että mikä *ituttaa ja laittaa vauvan lattialle. Vauva joskus saattaa jopa hämmentyä niin että hiljenee. Mies on neuvolassakin valittanut kuinka itku turhauttaa kun vauva itkee kuulemma turhaan eikä sillä ole mikään hätä. Olen hävennyt silmät päästäni kuinka idiootti mies on.. En olisi uskonut. Raskausaikana selitti miten on ihanaa vaihtaa vaippaa ym että vauvalla hyvä olo.

Nyt kuitenkin ollaan ihan pattitilanteessa. En halua antaa vauvaa miehen "kynsiin" ilman että olen mukana. Eihän tämä näinkään voi jatkua. Kun kysyin että onko uinti välttämätöntä niin vauva kuulemma tykkää siitä. Ainoat hymyt ovat irronneet kun näkee äidin altaan reunalla. Vedessä vauvalla aika varautunut ilme mikä ehkä normaalia koska ollut mukana vasta joitakin kertoja. Mies kuitenkin väittää kaikille vauvan nauttivan. Myös vanhempani ovat ihmetelleet ettei mies huomioi kuin oman näkemyksensä. Sanoo mm että tottakai vauva nauttii uinnista koska hänkin nauttii.

Muutaman kerran on ottanut niin päähän että oln jo miettinyt onko miehellä joku luonnehäiriö koska ei tunnu ollenkaan osaavan elää vauvan ehdoilla. Uinnin osaltakin väitti ettei vauvan tarvitse syödä pariin tuntiin ennen uintia vaikka infossa painotettiin että ruoka tuntia ennen. Muutenkan vauvalla menisi lähes 4h ruokailujen välissä mikä meidän vauvalle ainakin aivan liikaa. Mies ei myöskään ymmärrä, että vauva jaksaa virkeänä pari kolme tuntia. Ihmetteli viimeksikin kun palasimme kotiin että miksi se taas nukkuu kun vastahan se nukkui ennen kuin lähdettiin. Lähtemisestä oli siinä vaiheessa jo 3 tuntia.

Kuinka eteenpäin? Onko tällaiset ongelmat enää normaaleita? Välillä tuntuu etten jaksa enää.. :(

Kommentit (312)

Vierailija
241/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin toivoisin tämän olevan joku huono provo, joka vain lähti hieman lapasesta ja väärään suuntaan... Mutta samalla ahdistaa ajatus siitäkin, että joku olisi niin sairas, että provoilisi näin ahdistavaa satua vauvapalstalla?! Oli totta tai ei, niin todella ahdistava ketju kaikin puolin. Toivottavasti ap päivittäisi tilannetta tänne vielä.

En usko että tämä on mikään trolli ja provo, ikävä kyllä. Tänne palstalle nimittäin joku avasi viime viikolla toisen ketjun, ja olen tunnistavinani ap:n samaksi henkilöksi kuin tuon toisen ketjun ap. Ei kukaan jaksaisi tällaisilla asioilla useamman ketjun verran provoilla eri päivinä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3279515/allergisten-vauvojen-vanhemmat-…

Mieleeni tuli myös, että olen vähän aikaa lukenut samanlaisesta tilanteesta, ja mielestäni kirjoitustapa ja tilanne on samanlainen. En vain muistanut mikä ketju. Mutta provoksi tässä on taitaa olla liikaa yksityiskohtia :( Toivoisin, että tämä olisi provo.

En saanut tuota linkkiä auki toimiiko tämä?

Vierailija
242/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei hei, nyt pipoa löysemmälle ja puhalla pari kertaa ulos että rentoudut.

Lapsi EI mene siitä rikki että se joutuu esim. suihkussa pidättämään hengitystä. se on ainoa tapa jolla vauvan sukellusrefleksi pysyy yllä ja tekee mm. vauvauinnista helpompaa jos se ei ole vauvalta unohtunut mutta vauvan EI tarvitse käydä pesulla joka päivä ellei ole jatkuvasti yrjöävä koliikkilapsi. Kuivattaa vaan ihoa turhaan. käsien ja pepun pesu riittää hyvin.

Jos et itse käsittele vauvaa vauvauinnissa et voi huomata kuinka rentoutunut vauva vedessä voi olla. Jos vauva on hyvin sensitiivinen häntä ei pelota vesi  vaan kovat äänet mitä allasalueella, samoin pukuhuoneissa kaikuu ja se voi vauvaa jännittää.

kaikenlainen ylimääräinen hössöttäminen hermostuttaa vauvaa. anna miehen osallistua vauvan hoitoon vaikka hän tekeekin sen "omalla tavallaan". Se helpottaa kaikkien elämää myöhemmin. Äidin ei kannata tehdä itseään korvaamattomaksi "vain minä osaan hoitaa ja vain tissiä tämän ikäiselle".  Kovasti on helpottanut arkea kun isäkin osallistuu ja olen voinut joskus nukkua yöni rauhassa korvatulpat korvissa ja vauva on juonut yhden syötön pullosta isän syöttämänä. samoin olen voinut olla "illalla menossa" shoppailemassa tms. ja isi on hoitanut vauvaa sillä aikaa. 

Lue "mies hoitaa vauvaa"kirja. siinä on oikeasti hyviä ja arkijärkisiä vinkkejä kummallekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvalle voi tehdä vatsavaivoja helpottaakseen pierujumppaa pumppaamalla hellästi jalkoja edestakaisin niin että polvi kohti vatsaa ja jalan ojennus suoraksi. Mutta tässäkin yksi jalka kerrallaan, molempia polvia ei saa viedä samaan aikaan vatsaa kohti ettei pienet sisäelimet rutistu.

Se että mies roikottaa vauvaa jaloista ei todellakaan ole mitään vatsavaivojen lievittämistä.

Ei ne vauvankaan sisäelimet mihinkään "rutistu", vaikka molemmat jalat vietäisiin samaan aikaan vatsan päälle.

Vierailija
244/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäisen vauvan istuttaminen väkisin on jo pahoinpitelyä. Ja suihkuun vieminen kiduttamista.

Vierailija
245/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kamalan kuulosta :( Oon tosi pahoillani Ap. Olen itse raskaana ja tuli ihan huono olo, kun ajattelin, että olisin sun tilanteessa. Mielestäni vauvaa ei todellakaan kannata uittaa noin nuorena turhaa ja kuivattaa ihoa altaassa tai suihkussa. Itselläni on myös uimapelko ja kokisin aivan kamalana, että näkisin kun oma 4 kuukauden ikäinen vauva laitettais veden alle, varsinkin jos miehen kanssa on ollut tollasia ongelmia.  Tietty, jos mies muuten normaali niin voisi harkita, mutta aika turhalta kuulostaa omasta mielestä koko vauvauinti. Kyllä se isä voi bondata vauvan kanssa ihan vaikka sohvalla köllötellessä. 

Kuulostaa omaan korvaan siltä, että miehellä käsittelemättömiä ongelmia. Tai sitten mies on vaan tosi epäempaattinen ja kylmä...hui.

Hae apua ihmeessä ja jaksamisia. 

Vierailija
246/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutsi minäkin kirjoitti:

hei hei, nyt pipoa löysemmälle ja puhalla pari kertaa ulos että rentoudut.

Lapsi EI mene siitä rikki että se joutuu esim. suihkussa pidättämään hengitystä. se on ainoa tapa jolla vauvan sukellusrefleksi pysyy yllä ja tekee mm. vauvauinnista helpompaa jos se ei ole vauvalta unohtunut mutta vauvan EI tarvitse käydä pesulla joka päivä ellei ole jatkuvasti yrjöävä koliikkilapsi. Kuivattaa vaan ihoa turhaan. käsien ja pepun pesu riittää hyvin.

Jos et itse käsittele vauvaa vauvauinnissa et voi huomata kuinka rentoutunut vauva vedessä voi olla. Jos vauva on hyvin sensitiivinen häntä ei pelota vesi  vaan kovat äänet mitä allasalueella, samoin pukuhuoneissa kaikuu ja se voi vauvaa jännittää.

kaikenlainen ylimääräinen hössöttäminen hermostuttaa vauvaa. anna miehen osallistua vauvan hoitoon vaikka hän tekeekin sen "omalla tavallaan". Se helpottaa kaikkien elämää myöhemmin. Äidin ei kannata tehdä itseään korvaamattomaksi "vain minä osaan hoitaa ja vain tissiä tämän ikäiselle".  Kovasti on helpottanut arkea kun isäkin osallistuu ja olen voinut joskus nukkua yöni rauhassa korvatulpat korvissa ja vauva on juonut yhden syötön pullosta isän syöttämänä. samoin olen voinut olla "illalla menossa" shoppailemassa tms. ja isi on hoitanut vauvaa sillä aikaa. 

Lue "mies hoitaa vauvaa"kirja. siinä on oikeasti hyviä ja arkijärkisiä vinkkejä kummallekin.

Perin kummallinen kommentti sinulta tässä ketjussa. Taisit kommentoida nyt väärään ketjuun vahingossa tai jotain. Oliko sinulla ehkä joku toinen ketju, johon piti kirjoittaa noin?

Vierailija
247/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin aamulla ketjun alkupään ja olen koko päivän seurannut tätä ketjua. Minulla on 4 kk ikäinen vauva, kuten ap:llakin, ja olen äitiyslomalla, sateen vuoksi sisällä viettämässä aikaa vauvan kanssa. Mutta koko päivä on mennyt ahdistuksen merkeissä tämän ketjun vuoksi. Tuli ihan hirveä olo tästä ketjusta, oksettaa ja ahdistaa. Toivon todella, että ap päivittää tähän ketjuun nyt jotain ja kertoo että hakee apua. 

4kk:n kohdalla äidin hormonintuotanto vähentyy ja alakuloisuus on tavallista. synnytyksen jälkeinen masennus puhkeaa usein tällöin. jos huomaa jatkuvasti huolestuvansa kaikesta mahdollisesta tai pelkää jatkuvasti esim. menettävänsä vauvan ja etsii sairauden merkkejä vauvasta on oikea osoite psykiatrinen sairaanhoitaja. 

jos haluaa pysyä hyvällä ja positiivisella mielellä niin tämä palsta on siihen tosi huono, yleensä täällä tulee vihaiseksi, kiukkuiseksi tai saa pahan mielen jonkun xxxyz-rouvan miehen huonosta kohtelusta tms.  vauvakerhot piristää paljon enemmän.

Vierailija
248/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin aamulla ketjun alkupään ja olen koko päivän seurannut tätä ketjua. Minulla on 4 kk ikäinen vauva, kuten ap:llakin, ja olen äitiyslomalla, sateen vuoksi sisällä viettämässä aikaa vauvan kanssa. Mutta koko päivä on mennyt ahdistuksen merkeissä tämän ketjun vuoksi. Tuli ihan hirveä olo tästä ketjusta, oksettaa ja ahdistaa. Toivon todella, että ap päivittää tähän ketjuun nyt jotain ja kertoo että hakee apua. 

4kk:n kohdalla äidin hormonintuotanto vähentyy ja alakuloisuus on tavallista. synnytyksen jälkeinen masennus puhkeaa usein tällöin. jos huomaa jatkuvasti huolestuvansa kaikesta mahdollisesta tai pelkää jatkuvasti esim. menettävänsä vauvan ja etsii sairauden merkkejä vauvasta on oikea osoite psykiatrinen sairaanhoitaja. 

jos haluaa pysyä hyvällä ja positiivisella mielellä niin tämä palsta on siihen tosi huono, yleensä täällä tulee vihaiseksi, kiukkuiseksi tai saa pahan mielen jonkun xxxyz-rouvan miehen huonosta kohtelusta tms.  vauvakerhot piristää paljon enemmän.

Hohhoijjaa...

Vierailija
249/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin toivoisin tämän olevan joku huono provo, joka vain lähti hieman lapasesta ja väärään suuntaan... Mutta samalla ahdistaa ajatus siitäkin, että joku olisi niin sairas, että provoilisi näin ahdistavaa satua vauvapalstalla?! Oli totta tai ei, niin todella ahdistava ketju kaikin puolin. Toivottavasti ap päivittäisi tilannetta tänne vielä.

En usko että tämä on mikään trolli ja provo, ikävä kyllä. Tänne palstalle nimittäin joku avasi viime viikolla toisen ketjun, ja olen tunnistavinani ap:n samaksi henkilöksi kuin tuon toisen ketjun ap. Ei kukaan jaksaisi tällaisilla asioilla useamman ketjun verran provoilla eri päivinä.

Se sentään lohduttaa mieltä, että moni on jaksanut kirjoittaa ketjuun todella hyviä vastauksia ja kuvauksia esim. henkisestä väkivallasta. Kiitos kaikille heille!

Toivottavasti moni henkisesti tai fyysisesti ahdistettu tai manipuloitu näkee tällaisia viestejä ja ymmärtää hakea apua. Kokemuksesta tiedän, kuinka vaikeaa on "luopua" suhteesta, johon on itse jo turtunut.

Vierailija
250/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sentään lohduttaa mieltä, että moni on jaksanut kirjoittaa ketjuun todella hyviä vastauksia ja kuvauksia esim. henkisestä väkivallasta. Kiitos kaikille heille! <3

Toivottavasti moni henkisesti tai fyysisesti ahdistettu tai manipuloitu näkee tällaisia viestejä ja ymmärtää hakea apua. Kokemuksesta tiedän, kuinka vaikeaa on "luopua" suhteesta, johon on itse jo turtunut.

Tuo ketju oli ihan käsittämätön. Jopa käsittämättömän piti kuin tämä.

Vierailija
251/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. tuli mieleeni ystäväni joka on sitä mieltä ettei hänen miehensä osaa tehdä vauvojen kanssa mitään. samoin on paljon äitejä jotka valittavat etteivät voi tehdä mitään koska pitää hoitaa vauvaa kotona. (-sen takia perhehuone on parasta mitä tiedän. äiti syöttää vauvan mutta kätilö opettaa isän hoitamaan vauvaa.) mutta ei ne miehet mitään opi jos eivät saa harjoitella.

lasta ei saa rääkätä, tietenkään. mutta esim. tuon itkemisen ymmärsin liittyvän mm. pukuhuonetilanteisiin. joka ei oo mitenkään epätyypillistä. etenkin jos vauva on ihan älyttömän nälkäinen(liian pitkä ruokaväli), hulluna porukkaa, kamala häsellys menossa. jos äiti on hermostunut isän käytöksestä em. kylpyhuone tilanteesta, vauva aistii sen ja voi huutaa sen takia. 

osa ihmisistä ei kestä vauvan itkemistä yhtään ja monet miehet tuntee olonsa todella turhautuneeksi lapsen itkiessä "äitiähän vaan tunkee tissin suuhun ja lapsi on tyytyväinen". turhautumista aiheuttaa myös muuttunut parisuhteen tilanne ja se että mies huomaa aina olevansa toinen. -jos mies huomaa hermostuvansa metelistä niin pistäkööt peltorit päähän. sillon ei ainakaan nouse agressiot. mies hoitaa loppusessaan lasta niin vähän että harva osaa lukea vauvaa, ja ovat vähän pihalla mikä sillä on. esim. jos vaipan vaihdosta on 4h niin katso onko syy siinä. samoin nälkäviesteistä eivät välttämättä osaa lukea ja jos äiti aina syöttää vauvan niin eivät voi muistaa millon se on viimeksi syönyt.

jos huomaat miehesi olevan mustasukkainen tai sinulla on huoli vauvan takia niin varaa teille yhteinen aika neuvolaan tai perheneuvolaan(neuvolaan pääsee nopeammin) ja pistä kysymyksiä paperille

em kirjassa on hyvin selkeät ohjeet mitä tehdään mm. itkevälle vauvalle eli se voi oikeasti helpottaa tilannetta. -viimeinen kohta on "mene terapiaan" eli kirja on huumorilla höystetty mutta kantoasento ohjeineen yms. tosi hyvä ja opettaa käytäntöä paremmin kuin mikään vauvalehti tms.

Vierailija
252/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan etenkin ettei miehestä ole kuoriutumassa narsisti vaan tähän löytyisi joku muu syy

Vierailija
253/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa vauvan sukelluttaminen suihkussa? Kuulostaa näin asiaa tietämättömästä hieman pelottavalta. Voiko siinä tulla tukehtumisen tunne kuten vesikidutuksessa?

Minä myös kiinnitin tähän huomiota. Ehkä mies omasta mielestään "kouluttaa" vauvaa olemaan vauvauinnin priimus?

Minua niin säälittää kyseinen lapsiparka, monestakin syystä.

Mutta siis tämä yksityiskohtahan on juurikin vesikidutusta eikä mitään muuta. Mies on sadisti, ja ap lähes yhtä paha jos nyt ei saa aikaiseksi lähteä.

http://www.suh.fi/toiminta/vauva-_ja_perheuinti/sukellusrefleksi

.

Vierailija
254/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa vauvan sukelluttaminen suihkussa? Kuulostaa näin asiaa tietämättömästä hieman pelottavalta. Voiko siinä tulla tukehtumisen tunne kuten vesikidutuksessa?

Minä myös kiinnitin tähän huomiota. Ehkä mies omasta mielestään "kouluttaa" vauvaa olemaan vauvauinnin priimus?

Minua niin säälittää kyseinen lapsiparka, monestakin syystä.

Mutta siis tämä yksityiskohtahan on juurikin vesikidutusta eikä mitään muuta. Mies on sadisti, ja ap lähes yhtä paha jos nyt ei saa aikaiseksi lähteä.

http://www.suh.fi/toiminta/vauva-_ja_perheuinti/sukellusrefleksi

.

Sukellusrefleksillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että mies on itkettänyt 2 kertaa päivässä vauvaa suihkussa ja pitää vauvaa suihkun alla niin ettei tämä saa hengitettyä.

Nythän vauva "enää" nyyhkyttää, onko se siyten edistystä vai?

Samassa linkissä todetaan, että "Tietoisen hengityksensäätelyn oppimisen kannalta on tärkeää, että sukellustapahtuma on lapselle miellyttävä". Miel-lyt-tä-vä.

Vierailija
255/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täti kirjoitti:

ei. tuli mieleeni ystäväni joka on sitä mieltä ettei hänen miehensä osaa tehdä vauvojen kanssa mitään. samoin on paljon äitejä jotka valittavat etteivät voi tehdä mitään koska pitää hoitaa vauvaa kotona. (-sen takia perhehuone on parasta mitä tiedän. äiti syöttää vauvan mutta kätilö opettaa isän hoitamaan vauvaa.) mutta ei ne miehet mitään opi jos eivät saa harjoitella.

lasta ei saa rääkätä, tietenkään. mutta esim. tuon itkemisen ymmärsin liittyvän mm. pukuhuonetilanteisiin. joka ei oo mitenkään epätyypillistä. etenkin jos vauva on ihan älyttömän nälkäinen(liian pitkä ruokaväli), hulluna porukkaa, kamala häsellys menossa. jos äiti on hermostunut isän käytöksestä em. kylpyhuone tilanteesta, vauva aistii sen ja voi huutaa sen takia. 

osa ihmisistä ei kestä vauvan itkemistä yhtään ja monet miehet tuntee olonsa todella turhautuneeksi lapsen itkiessä "äitiähän vaan tunkee tissin suuhun ja lapsi on tyytyväinen". turhautumista aiheuttaa myös muuttunut parisuhteen tilanne ja se että mies huomaa aina olevansa toinen. -jos mies huomaa hermostuvansa metelistä niin pistäkööt peltorit päähän. sillon ei ainakaan nouse agressiot. mies hoitaa loppusessaan lasta niin vähän että harva osaa lukea vauvaa, ja ovat vähän pihalla mikä sillä on. esim. jos vaipan vaihdosta on 4h niin katso onko syy siinä. samoin nälkäviesteistä eivät välttämättä osaa lukea ja jos äiti aina syöttää vauvan niin eivät voi muistaa millon se on viimeksi syönyt.

jos huomaat miehesi olevan mustasukkainen tai sinulla on huoli vauvan takia niin varaa teille yhteinen aika neuvolaan tai perheneuvolaan(neuvolaan pääsee nopeammin) ja pistä kysymyksiä paperille

em kirjassa on hyvin selkeät ohjeet mitä tehdään mm. itkevälle vauvalle eli se voi oikeasti helpottaa tilannetta. -viimeinen kohta on "mene terapiaan" eli kirja on huumorilla höystetty mutta kantoasento ohjeineen yms. tosi hyvä ja opettaa käytäntöä paremmin kuin mikään vauvalehti tms.

Et sitten lukenut kohtia jossa ap sanoi että mies roikottaa jaloista? Että ihan normaalia? Kunhan vaan oppii käsittelemään vauvaa niin sitten ei enää roikota ja jätä yksinään lattialle itkemään? Että ihan hyvä tästä isästä tulee, vaikka kuivattaakin lapsensa ihon pakkosuihkuilla ja nostaa lapsen ylös vaatteista.

Hmmm. nyt on jo harjoitellut 4kk, eikä vieläkään osaa, eikä ota ohjeita vastaan, ja jättää äidin mielipiteen huomiotta, ei kertonut tai keskustellut vauvauinnista ennen kuin oli jo ilmoittanut mukaan. Että kauanko pitää tälläistä isää hyysätä että oppii? Koko laosen elämän vai?

Vierailija
256/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tämän kommentin jo pariin kertaan tähän ketjuun, mutta se jäi sensuuriin jostain syystä. Eli meillä ainakin 4 kk kun aloitettiin esikoisen kanssa vauvauinti, oli liian aikaisin. Vauva oli peloissaan, pelkäsi isoa vesielementtiä, isoa tilaa, kaikuvia ääniä. Sellaiset 7-9 kk ikäiset vauvan sukeltelivat ja uiskentelivat jo ihan innoissaan. Syöttö tosiaan tuntia ennen uintia ja miedossa saunan lämmössä maitoa heti uinnin päälle. 

Vierailija
257/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain epäilyksiä tietenkin herättää se, että isä haluaa viettää aikaa tyttövauvan kanssa ainoastaan silloin, kun tällä on alapää paljaana. Oletko ap katsonut, onko siellä alapäässä kaikki "kunnossa"? Onko siellä käyty?

Vierailija
258/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat lapset aloittanut vauva-uinnin n 4 kk iässä. Varsinkin esikoinen rakasti sitä touhua! (Teini-iässä sitten voitti uimahypyssä sm- mitalejakin :D) Siksi eka ajattelin että ap on liian herkkä.. Sitten luin sen allergiaketjun ja mieleeni tuli vielä toinen muutaman kk takaa, jossa raskaana oleva valitti kun mies ei ymmärrä ettei voi urheilla enää samalla lailla kuin ennen. Ja mies on sen myötä muuttunut kylmäksi ja ilkeäksi. Jotenkin vaan tuli mielleyhtymä samasta kirjoittajasta näistä ketjuista.. Jos näin, niin ulkopuolisen avun paikka, ap!

Vierailija
259/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten lukenut kohtia jossa ap sanoi että mies roikottaa jaloista? Että ihan normaalia? Kunhan vaan oppii käsittelemään vauvaa niin sitten ei enää roikota ja jätä yksinään lattialle itkemään? Että ihan hyvä tästä isästä tulee, vaikka kuivattaakin lapsensa ihon pakkosuihkuilla ja nostaa lapsen ylös vaatteista.

Hmmm. nyt on jo harjoitellut 4kk, eikä vieläkään osaa, eikä ota ohjeita vastaan, ja jättää äidin mielipiteen huomiotta, ei kertonut tai keskustellut vauvauinnista ennen kuin oli jo ilmoittanut mukaan. Että kauanko pitää tälläistä isää hyysätä että oppii? Koko laosen elämän vai?

Ulkopuolinen keskusteluapu on varmasti hyväksi. voi ainakin keskustella "mitä tarkoitit" ja "miksi teit näin" niin ei näytä toiminta noin kummallisemmalta. en lukenut koko keskustelua, jalkojen roikottamista en todellakaan huomannut. 

jos ap on sama kuin allergiaketjussa niin mies voi luulla että kaikkia vauvoja voi hoitaa samallai. jos edelliset on olleet sopeutuvaisia ja tämä typy on hyvin sensitiivinen koliikkivauva niin voi olla oikeasti ihan pihalla mitä vauva tarvii.

Vierailija
260/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo allergiaketjun äiti on mitä luultavimmin sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi