Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa vauvan hoidosta - olenko liian herkkä..?

Vierailija
01.10.2018 |

Vauva on nyt 4kk ja yllätyksekseni on ilmennyt, että meillä miehen kanssa onkin aika eriävät näkemykset hoitamisesta. Puheet raskausaikana olivat ihan muuta. Emme kumpikaan ole nuoria, vaan 35+. Tilanne ei tunnu selkiytyvän ollenkaan ja olen aika väsynyt ja stressaantunut. Riitojen aiheita mm. vauvan peseminen, mies haluaa viedä vauvan suihkuun ja myös sukelluttaa sitä suihkussa aamuin illoin niin että joutuu pidättämään hengitystä suihkun alla. Mies myös minulta kysymättä ilmoitti itsensä vauvan kanssa vauvauintiin ja käydään nyt sitten siellä kerran viikossa. Viimeksi vauva itki pesuhuoneessa pois lähtiessä koko pukeutumisen ajan aivan täysiä. Sanoin pukuhuoneen ovelta pariin kertaan että anna vauva minulle syliin mutta mies kieltäytyi. Itse ei saanut vauvaa rauhoittumaan ollenkaan eli paniikki-itku kesti n. 15 minuuttia.

Tätä on nyt puitu muutamaan kertaan ja miehen mielestä vika minussa, vauvat kun kuulemma itkevät ja itkee se kotonakin. Lisäksi totesi että tuskin se minunkaan sylissä olisi rauhoittunut. Huuto oli aivan kauheaa ja voin oikeastaan fyysisesti huonosti kun jouduin kuuntelemaan oman vauvan itkua voimatta tehdä mitään. Mies siis syyttää minua hysteeriseksi ym. Kun kysyin miksi vauva itki mies totesi että ehkei se vai halunnut pois uimasta. Tästä nyt tuskin oli kyse. :( Vauva tällä hetkellä vierastaa kovasti ja jo altaassa oli väsynyt ja hieroi silmiään.
MIes vielä vetosi siihen että jos lapsi 7v itkee ettei halua kouluun niin sanonko ettei tarvitse mennä ja väittää että mm neuvolassa olisi käsketty itkettämään vauvaa (ei pidä paikkaansa). Muutenkin mies valittaa mm. vauvan vaatteista, ei jaksa pukea sitä on nyt syksylläkin laittoi sen kotona sitteriin pelkässä vaipassa vaikka sisällä 20 astetta. Minusta mies on yksinkertaisesti täysin empatiakyvytön ja olen jo pari kertaa sanonut että lähdetäänkö keskustelemaan tästä perheneuvolaan vai mitä teemme. Kun vauva itkee kotona, mies saattaa kysellä siltä että mikä *ituttaa ja laittaa vauvan lattialle. Vauva joskus saattaa jopa hämmentyä niin että hiljenee. Mies on neuvolassakin valittanut kuinka itku turhauttaa kun vauva itkee kuulemma turhaan eikä sillä ole mikään hätä. Olen hävennyt silmät päästäni kuinka idiootti mies on.. En olisi uskonut. Raskausaikana selitti miten on ihanaa vaihtaa vaippaa ym että vauvalla hyvä olo.

Nyt kuitenkin ollaan ihan pattitilanteessa. En halua antaa vauvaa miehen "kynsiin" ilman että olen mukana. Eihän tämä näinkään voi jatkua. Kun kysyin että onko uinti välttämätöntä niin vauva kuulemma tykkää siitä. Ainoat hymyt ovat irronneet kun näkee äidin altaan reunalla. Vedessä vauvalla aika varautunut ilme mikä ehkä normaalia koska ollut mukana vasta joitakin kertoja. Mies kuitenkin väittää kaikille vauvan nauttivan. Myös vanhempani ovat ihmetelleet ettei mies huomioi kuin oman näkemyksensä. Sanoo mm että tottakai vauva nauttii uinnista koska hänkin nauttii.

Muutaman kerran on ottanut niin päähän että oln jo miettinyt onko miehellä joku luonnehäiriö koska ei tunnu ollenkaan osaavan elää vauvan ehdoilla. Uinnin osaltakin väitti ettei vauvan tarvitse syödä pariin tuntiin ennen uintia vaikka infossa painotettiin että ruoka tuntia ennen. Muutenkan vauvalla menisi lähes 4h ruokailujen välissä mikä meidän vauvalle ainakin aivan liikaa. Mies ei myöskään ymmärrä, että vauva jaksaa virkeänä pari kolme tuntia. Ihmetteli viimeksikin kun palasimme kotiin että miksi se taas nukkuu kun vastahan se nukkui ennen kuin lähdettiin. Lähtemisestä oli siinä vaiheessa jo 3 tuntia.

Kuinka eteenpäin? Onko tällaiset ongelmat enää normaaleita? Välillä tuntuu etten jaksa enää.. :(

Kommentit (312)

Vierailija
221/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies panttaisi itkevää vauvaa, niin nostaisin niin kauhean metelin että tietäisi sen jälkeen. Ihan turhaa vauvan itkettämistä. 4kk ikäinen on aivan kiintynyt siihen huoltajaan jonka kanssa viettää valtaosan ajasta ja tätä ei korjata käskemällä.

Kertoisin kaiken neuvolassa ja ottaisin etäisyyttä isään, nyt on jätkä ihan pihalla lastenhoidosta. Isyys ei ole sitä että lapsi tulee isän tahdissa vaan juuri päinvastoin. Jos vauvauinti ei inspaa, niin lopettakaa se. Äidin ei ole pakko suostua luovuttamaan vauvaa uintiin.

Vierailija
222/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo suihkuhomma ihmetyttää, kyllä minä aineskin menisin perään katsomaan mikä siellä on vikana jos vauva itkee suihkussa, nyt ap vaan sanoo että itku kuuluu mutta hän ei tiedä mitä tapahtuu. Ja että nyt vauva vain nyhkii. Ei pesutapahtuman pidä olla jokapäiväinen itketyssessio. Toki kun pyllyä pestään niin voi itkettää, mutta silloin se on pakko tehdä. Mutta muutoin se peseminen ja kylpeminen pitää pitää mukavana ja rauhallisena. Ei siis niin, että lasta säikytetään joka päivä kaksi kertaa pidättämään henkeänsä suihkun alla! Puhumattakaan saippuan käytöstä ja että suihku kuivattaa.

Hanki apua ja heti.

Eikös parikin tyyppiä nostanut pedo kortin? Silloin mies varmasti suorittaa suihkussa yhdyntöjä vauvansa kanssa. Niin se täytyy olla kun hysteeriset mammat niin veikkailee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, mitä enemmän AP n kertomusta lukee, sen pahemmalle tuntuu. OKSETTAA oikeasti ku niin pahaa tekee lapden puolesta. Kyllä niin toivon syvältä sydämestäni että vauva pääsisi ÄKKIÄ turvaan.

Toivottavasti ap on lähtenyt jo lapsensa kanssa.

Jos tietäisin kenestä kyse, tekisin kiireesti lasun.

Hyi helvetti että kylmää tää ketju! Yp:t hei, ottakaa selvää kuka tää on ja tehkää jotain! Ap seuraavalla kerralla soita poliisit. Siihen riittää syyksi se että mies on estänyt pääsysi vauvan luo. Käyttääkö mies lasta hyväkseen? Saippua menee silmään tai pahoinpitelee muuteb?

Vierailija
224/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä minua huolestuttaa se, ettei miehesi tunnu kunnioittavan sinun mielipiteitäsi ollenkaan. Teillä voi olla ehkä erilainen tapa olla lasten kanssa, ehkä mies tahtoo että lapsi oppii ja olla aktiivinen eikä kitinästä välitä kun taas sinä et halua itkettää vauvaa turhaan ja olisit vain vauvan ehdoilla ja rauhassa nämä ensimmäiset kuukaudet, ehkä jopa vuodet. Suosittelen että menette perheneuvolaan puhumaan niin ulkopuolinen voi auttaa teitä. Tsemppiä! Mutta kateeksi käy kuinka miehesi on noin osallistuva! Itse olen yh.. Mutta se on toisaalta joskus kivakin, saapa tehdä asiat omalla tavalla. :D

Osallistui meilläkin mies, mutta luovutti suosiolla jos vauvalla oli äiti päivä. Jos ei, ja huudotta selvittiin, niin tytär ja isä hoisivat iltapuhteet tai mitä ikinä tekivätkään hyvässä yhteisymmärryksessä. Mutta ei näin eikä tällä tavalla.

Vierailija
225/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että toivon, että ap päivittäisi tätä ketjua.

Kertoisi, että on mennyt muualle, turvakotiin tai sukulaisen luo, ja vauva tuhisisi tyytyväisenä ja hyvinhoidettuna vieressä.

Pelko on sellainen asia mitä en kestä katsella, enkä näköjään edes ajatella. En lapsissa enkä eläimissä.

Joka tahallaan aiheuttaa heikommalleen pelkoa, suoranaista kauhua ("suihkusukellus" esim. ) on ihan kammottava ihminen.

Vierailija
226/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tässä on kyseessä vain hormoneista sekaisin oleva äippä. Pahaltahan monikin ap:n mainitsema asia kuulostaa, mutta...

1. Ollaan huolissaan kun isä vie vauvan usein suihkuun ja vauvauintiin.

2. Kommenteissa rauhoitellaan ja ehdotetaan että jospa isä ei vaan osaa vielä.

3. Ollaan huolissaan suihkusta, uinnista ja välinpitämättömyydestä.

4. Kommenteissa jo varovaista epäilyä pahoinpitelystä.

5. Nyt muistuu mieleen että mies myös roikottaa ja vääntelee lasta, edelleen myös käydään suihkussa ja uimassa.

6. Neuvolaa, lasua ja turvakotia ehdotettu. Mies on myös todennäköisesti sadistinen pedofiili ja narsisti.

Edelleenkin toivon että tämä on ap:n osalta ylireagointia hivenen kömpelön ja taitamattoman/epävarman isän lapsenhoitoon. Ellei näin ole, ja ellei tämä ole provo, ap on jo useaan otteeseen saanut päteviä neuvoja kuinka edetä. Jos tarinan vauvaa oikeasti pahoinpidellään, siitä ei kirjoiteta liioiteltua romaania keskustelupalstalle vaan hankitaan apua.

Vierailija
227/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen ahdistava ketju.

Jos mies ei lohduta itkevää vauvaa kotona, niin kai ap sinä teet sen? Minä en kuuntelisi tuollaisen miehen mielipiteitä enää yhtään. Minulla on 2 lasta ja kumpaakaan ei ole ikinä vauvana itketetty vaan mahdollisimman pian helpotettu oloa. Tuon ikäisellä se useimmiten on nälkä.

Vasta myöhemmin tulee uhmaiät sun muut tahtojen taistot.

Mies vaikuttaa siltä, että haluaa kasvattaa (kaltaisensa?) ns. kovaluonteisen ihmisen. Hän ei ymmärrä, että noin pieni vauva ei itke mistään muusta kuin aidosta hädästä/kivusta. Ja jos mies retuuttaa ja vääntelee vauvaa niin se on SAIRASTA. Minun tuntemani miehet, joilla ei ole omia lapsia, pelkäävät ottaa vauvaa syliin, pelkäävät että vauva menee rikki. Tippa linssissä liikutuksesta on ollut karskimmallakin miehellä kun on pientä tytärtäni pitänyt vauvana sylissä. Se on enemmän normaalia.

Vanhemman pitäisi suojella tuon ikäistä vielä kaikelta pahalta.

Vielä vähän asian vierestä. Jokainen saa toki elämänsä järjestää kuten haluaa, mutta itse en ole vauvojeni kanssa harrastanut yhtikäs mitään. Ei ihan oikeasti tarvitse, ennättää myöhemminkin. Olen liikunta- ja terveysalan ammattilainen ja silti, tai ehkä juuri sen vuoksi, vauva-aika on nautittu kotona ja luotu rutiineita ihan peruselämään. Uimassa käyty silloin tällöin ihan omalla porukalla.

Sitten kun ovat oppineet kävelemään, on tietysti ulkoiltu paljon, ovat opetelleet luistelemaan, hiihtämään, uimaan ja sukeltamaan.

Vauva-ajan harrastukset ovat ennen kaikkea vanhempia, ei vauvoja varten. Ei pieni vauva vaadi oikeasti sellaisia ärsykkeitä eikä todellakaan jää mistään paitsi.

Tämä menee ihan aiheen vierestä mutta kiitos synninpäästöstä. Olen pohtinut usein olenko pilannut vauvani kun en vienyt häntä muskarista vauva uimaan ja kaikenmaailman vörikylpyihin vaan leikimme ja söimme ja kylvimme vain kotona. Ja niin, kylpyyn ja suihkuun menimme vain kun lapsi tarvitsi tai s eoli kivaa. Ei silloin kun iho rutisi kuivuuttaan tai vauva ei halunnut. Yleensä ei halunnut kun oli nälkä tai halusi nukkua. Synnäriltä tultua vauva oli isänsä kanssa vedessä niin, että meinasi nukahtaa ja oltiin kummatkin pitämässä käsiä alla että pikkuinen sai kellua turvallisesti. Taisi olla ajat kohdussa vielä raikkaassa muistissa, mutta ei silti tullut mieleenkään survoa vauvaa pinnan alle.. Joka tapauksessa pointtini oli, että kiitos sanoistasi ammattilainen. Rauhoitit syyllisyydessä kärvistelevää 2 vuotiaan äitiä.

Vierailija
228/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aamulla ketjun alkupään ja olen koko päivän seurannut tätä ketjua. Minulla on 4 kk ikäinen vauva, kuten ap:llakin, ja olen äitiyslomalla, sateen vuoksi sisällä viettämässä aikaa vauvan kanssa. Mutta koko päivä on mennyt ahdistuksen merkeissä tämän ketjun vuoksi. Tuli ihan hirveä olo tästä ketjusta, oksettaa ja ahdistaa. Toivon todella, että ap päivittää tähän ketjuun nyt jotain ja kertoo että hakee apua. 

Vierailija
229/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei lohduta itkevää vauvaa kotona, niin kai ap sinä teet sen? Minä en kuuntelisi tuollaisen miehen mielipiteitä enää yhtään. Minulla on 2 lasta ja kumpaakaan ei ole ikinä vauvana itketetty vaan mahdollisimman pian helpotettu oloa. Tuon ikäisellä se useimmiten on nälkä.

Mies vaikuttaa siltä, että haluaa kasvattaa (kaltaisensa?) ns. kovaluonteisen ihmisen. Hän ei ymmärrä, että noin pieni vauva ei itke mistään muusta kuin aidosta hädästä/kivusta. Ja jos mies retuuttaa ja vääntelee vauvaa niin se on SAIRASTA. Minun tuntemani miehet, joilla ei ole omia lapsia, pelkäävät ottaa vauvaa syliin, pelkäävät että vauva menee rikki. Tippa linssissä liikutuksesta on ollut karskimmallakin miehellä kun on pientä tytärtäni pitänyt vauvana sylissä. Se on enemmän normaalia.

Vielä vähän asian vierestä. Jokainen saa toki elämänsä järjestää kuten haluaa, mutta itse en ole vauvojeni kanssa harrastanut yhtikäs mitään. Ei ihan oikeasti tarvitse, ennättää myöhemminkin. Olen liikunta- ja terveysalan ammattilainen ja silti, tai ehkä juuri sen vuoksi, vauva-aika on nautittu kotona ja luotu rutiineita ihan peruselämään. Uimassa käyty silloin tällöin ihan omalla porukalla.

Sitten kun ovat oppineet kävelemään, on tietysti ulkoiltu paljon, ovat opetelleet luistelemaan, hiihtämään, uimaan ja sukeltamaan.

Vauva-ajan harrastukset ovat ennen kaikkea vanhempia, ei vauvoja varten. Ei pieni vauva vaadi oikeasti sellaisia ärsykkeitä eikä todellakaan jää mistään paitsi.

Tämä menee ihan aiheen vierestä mutta kiitos synninpäästöstä. Olen pohtinut usein olenko pilannut vauvani kun en vienyt häntä muskarista vauva uimaan ja kaikenmaailman vörikylpyihin vaan leikimme ja söimme ja kylvimme vain kotona. Ja niin, kylpyyn ja suihkuun menimme vain kun lapsi tarvitsi tai s eoli kivaa. Ei silloin kun iho rutisi kuivuuttaan tai vauva ei halunnut. Yleensä ei halunnut kun oli nälkä tai halusi nukkua. Synnäriltä tultua vauva oli isänsä kanssa vedessä niin, että meinasi nukahtaa ja oltiin kummatkin pitämässä käsiä alla että pikkuinen sai kellua turvallisesti. Taisi olla ajat kohdussa vielä raikkaassa muistissa, mutta ei silti tullut mieleenkään survoa vauvaa pinnan alle.. Joka tapauksessa pointtini oli, että kiitos sanoistasi ammattilainen. Rauhoitit syyllisyydessä kärvistelevää 2 vuotiaan äitiä.

Olen eri, mutta ammattini vuoksi tiedän paljon vauvoista. Ihan turhaan olet kantanut syyllisyyttä. Vauva tarvitsee äidin (ja isän) syliä, ruokaa, lämpöä, peruspuhtautta ja hyvää hoitoa ja positiivista vuorovaikutusta äidin (ja isän) kanssa. Läsnäoloa, huomiota, kannustusta, sitä että vauvan kanssa iloitaan. Vauva ei tarvitse harrastuksia. Virikkeeksi riittää vaikkapa kattila- ja kauha -konsertti äidin kanssa keittiön lattialla.

Vierailija
230/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tässä on kyseessä vain hormoneista sekaisin oleva äippä. Pahaltahan monikin ap:n mainitsema asia kuulostaa, mutta...

1. Ollaan huolissaan kun isä vie vauvan usein suihkuun ja vauvauintiin.

2. Kommenteissa rauhoitellaan ja ehdotetaan että jospa isä ei vaan osaa vielä.

3. Ollaan huolissaan suihkusta, uinnista ja välinpitämättömyydestä.

4. Kommenteissa jo varovaista epäilyä pahoinpitelystä.

5. Nyt muistuu mieleen että mies myös roikottaa ja vääntelee lasta, edelleen myös käydään suihkussa ja uimassa.

6. Neuvolaa, lasua ja turvakotia ehdotettu. Mies on myös todennäköisesti sadistinen pedofiili ja narsisti.

Edelleenkin toivon että tämä on ap:n osalta ylireagointia hivenen kömpelön ja taitamattoman/epävarman isän lapsenhoitoon. Ellei näin ole, ja ellei tämä ole provo, ap on jo useaan otteeseen saanut päteviä neuvoja kuinka edetä. Jos tarinan vauvaa oikeasti pahoinpidellään, siitä ei kirjoiteta liioiteltua romaania keskustelupalstalle vaan hankitaan apua.

Ei, vaan: 

1. Olemme huolissamme siitä, miten isä ei tunne lastaan ollenkaan, siivuttaa täysin äidin mielipiteet ja pätevät ohjeet ja millä tavalla hän vie lapsen vauvauintiin. Sama juttu suihkussa käynti, jos vauvalla on iho aivan rikki ja se ei enää palvele muiden kuin miehen tarkoituksia. 

2. Meillä ei osannut kumpikaan, opettelimme yhdessä ja isä otti rauhallisemmin. Ei tarvinnut kirjoitella tällaista. 

3. Miksi emme olisi? Lapsen huudattaminen jollain penkillä ja äidin blokkaaminen vauvan rauhoittamiseksi ei ole tervettä. 

4. 5. ja 6. En jaksa vastata. 

Vierailija
231/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ammattini vuoksi tiedän paljon vauvoista. Ihan turhaan olet kantanut syyllisyyttä. Vauva tarvitsee äidin (ja isän) syliä, ruokaa, lämpöä, peruspuhtautta ja hyvää hoitoa ja positiivista vuorovaikutusta äidin (ja isän) kanssa. Läsnäoloa, huomiota, kannustusta, sitä että vauvan kanssa iloitaan. Vauva ei tarvitse harrastuksia. Virikkeeksi riittää vaikkapa kattila- ja kauha -konsertti äidin kanssa keittiön lattialla.

Awwww, iso kiitos <3 Harvoin kuuleekin toimineensa oikein, yleensä se menee päinvastoin. - sama 

Vierailija
232/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niin toivoisin tämän olevan joku huono provo, joka vain lähti hieman lapasesta ja väärään suuntaan... Mutta samalla ahdistaa ajatus siitäkin, että joku olisi niin sairas, että provoilisi näin ahdistavaa satua vauvapalstalla?! Oli totta tai ei, niin todella ahdistava ketju kaikin puolin. Toivottavasti ap päivittäisi tilannetta tänne vielä.

Vierailija
233/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vauva muuten tyttö vai poika? Tuli vaan mieleeni ...

Samoin mulle. 

Vierailija
234/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä sun miehestä saa tän ketjun perusteella hieman perverssin kuvan. Ainoat hetket milloin viettää aikaa vauvan kanssa, on aamuin ja illoin suihkussa sekä uimahallissa sukeltamassa ja saunassa!?? Toivottavasti oon ihan väärässä..

Itkeekö se vauva loppujen lopuksi niitä suihkun pisaroita vai jotain muuta?

Vierailija
235/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä, miksi tästä niin ahdistutaan? Pelkäättekö, että teillä tai omassa lähipiirissä on vastaavia haasteita kuin AP:llä?

Vierailija
236/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä kestä :-)

Monien muiden tavoin seuraan tätä keskustelua ahkerasti ja toiveikkaana.

Joku ammattilainen voi ja saa olla toki eri mieltäkin, mutta tuo on tosiaan minun mielipiteeni. Ihminen ehtii suorittaa ja stressaantua vanhempanakin, ei tarvitse heti vauvana aloittaa, heh.

Olemme tosiaan liikunnallinen perhe, mutta vauva-aika on ollut hyvinkin "tylsää" ja myöhemminkin lasten ehdoilla liikuttu eikä raahattu väkisin mihinkään. Kuitenkin mahdollisuuksia ja välineitä on tarjottu, ja lapset ovat oppineet hyvinkin nuorina esimerkiksi pyöräilemään ja uimaan ilman apuvälineitä. Tämänkään ei ole tarkoitus olla mitään kehuskelua, vaan toteamus ettei se vauva-ajan rauhallinen kotipainotteinen elämä vaikuta mitenkään negatiivisesti esimerkiksi uimataitoon.

En varsinaisesti vastusta näitä vauvaharrastuksia, mutta enemmän pidän niitä kuitenkin sellaisina aikuisten trendijuttuina.

T: Se aiemmin vastannut tyyppi

Vierailija
237/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin toivoisin tämän olevan joku huono provo, joka vain lähti hieman lapasesta ja väärään suuntaan... Mutta samalla ahdistaa ajatus siitäkin, että joku olisi niin sairas, että provoilisi näin ahdistavaa satua vauvapalstalla?! Oli totta tai ei, niin todella ahdistava ketju kaikin puolin. Toivottavasti ap päivittäisi tilannetta tänne vielä.

En usko että tämä on mikään trolli ja provo, ikävä kyllä. Tänne palstalle nimittäin joku avasi viime viikolla toisen ketjun, ja olen tunnistavinani ap:n samaksi henkilöksi kuin tuon toisen ketjun ap. Ei kukaan jaksaisi tällaisilla asioilla useamman ketjun verran provoilla eri päivinä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3279515/allergisten-vauvojen-vanhemmat-…

Vierailija
238/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä, miksi tästä niin ahdistutaan? Pelkäättekö, että teillä tai omassa lähipiirissä on vastaavia haasteita kuin AP:llä?

Ai miksi ihminen ahdistuu kun lukee yksityiskohtausta kuvausta vauvan pahoinpitelystä? Eiköhän ole aika normaalia ahdistua, ainakin jos on yhtään empatialla varustettu täysipäinen ihminen. Oli se kuvaus sitten somessa tai uutisissa tai vaikka tutun kertomana. 

Vierailija
239/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haasteita? Silläkö termillä kutsut tilannetta, jossa vauvan isä pahoinpitelee vauvaa?

Vierailija
240/312 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että tämä on mikään trolli ja provo, ikävä kyllä. Tänne palstalle nimittäin joku avasi viime viikolla toisen ketjun, ja olen tunnistavinani ap:n samaksi henkilöksi kuin tuon toisen ketjun ap. Ei kukaan jaksaisi tällaisilla asioilla useamman ketjun verran provoilla eri päivinä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3279515/allergisten-vauvojen-vanhemmat-…

Mieleeni tuli myös, että olen vähän aikaa lukenut samanlaisesta tilanteesta, ja mielestäni kirjoitustapa ja tilanne on samanlainen. En vain muistanut mikä ketju. Mutta provoksi tässä on taitaa olla liikaa yksityiskohtia :( Toivoisin, että tämä olisi provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi