En jaksa muuta kuin itkeä
En kehtaa puhua tästä olotilasta yhtään kenellekään. Kaikki ystävät kadonneet parisuhteisiinsa, perheisiinsä ja ruuhkavuosiinsa. Entistä vähemmän enää mitään yhteistä vanhojen kavereiden kanssa. Minä vaan en löydä yhtään ketään enkä kelpaa ainoallekaan täyspäiselle miehelle. Vanha vitsaus masennus nostaa taas päätään.
Kommentit (137)
Älä nyt loukkaannu tästä neuvosta, mutta käännä ajatukset pois itsestäsi. Kiinnitä huomiota kaikkeen muuhun ympärilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaikkialta olet etsinyt?
Miestä? Töistä, opinnoista, kaverien kautta, harrastuksista, tinderistä, okcupidista, suomi24:stä. Aktiivinen haku ollut nyt ehkä 5 vuotta päällä. Olen yrittänyt tutustua ihmisiin ennakkoluulottomasti vaikka olenkin ujo ja uusien ihmisten lähestyminen monesti pelottaa. Ehkä sitten olen suomen rumin nainen...
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt loukkaannu tästä neuvosta, mutta käännä ajatukset pois itsestäsi. Kiinnitä huomiota kaikkeen muuhun ympärilläsi.
Olen yrittänyt. Keskityn opintoihini, harrastan, yritän olla kiinnostunut ystävien lapsista jne. Mutta tällaiset sunnuntaiaamut vuodesta toisin yksin on kyllä ihan hiton murskaavia. Täytyy pysyä pois somesta jne.
En minä ajatellut että tämä elämä menisi tällä tavalla: vielä kolmekymppisenä opinnot kesken (vaihdoin alaa), ei miestä, ei lapsia, ei mitään omaisuutta. Jotenkin naiivisti luulin, että tässä iässä minulla olisi se rakas kanssakulkija vierelläni. Miten väärässä olinkaan...
Ja jos olen suomen rumin nainen, niin ei kyllä ole varaa myöskään niihin kauneusleikkauksiin, meikkauskursseihin, tyylineuvontaan jne. Ylipäätään toivoisin löytäväni vähän vähemmän pinnallisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Höh.
Niinpä. Höh todellakin. Höh.
Minä olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Sinun pitää vain etsiä ja etsiä. Asioita joista nautit, jotka tuovat eläämääsi tarkoituksen. Miehen varaan ei kannata elämäänsä rakentaa, koska parisuhteet eivät ole välttämättä pysyviä tai tyydyttäviä. Sinun pitää löytää elämäsi merkitys yksin, itseksesi. Parisuhde tulee siihen päälle, jos tulee. Tuo ei ole edes hyvä lähtökohta suhteelle, että elämä on ihan tyhjää itsekseksesi. Niin tyhjää, että masentuu ihan. Tiedän, mistä puhun.
Olen nainen jota on luultu juice leskiseksi.
Silti iskin hyvännäköisen ja fiksun miehen itelleni.
Että ei sillä ulkonäöllä montaa velliä keitetä. Pääasia että on kiinnostava ja pohjimmiltaan ihan hyvä tyyppi, kai.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Sinun pitää vain etsiä ja etsiä. Asioita joista nautit, jotka tuovat eläämääsi tarkoituksen. Miehen varaan ei kannata elämäänsä rakentaa, koska parisuhteet eivät ole välttämättä pysyviä tai tyydyttäviä. Sinun pitää löytää elämäsi merkitys yksin, itseksesi. Parisuhde tulee siihen päälle, jos tulee. Tuo ei ole edes hyvä lähtökohta suhteelle, että elämä on ihan tyhjää itsekseksesi. Niin tyhjää, että masentuu ihan. Tiedän, mistä puhun.
Olen todella motivoitunut alan suhteen jota opiskelen, minulla on myös mielenkiintoisia harrastuksia. Mutta olen etääntynyt täysin kaveripiireistäni, jäänyt ulkopuoliseksi kaikista pariskuntailloista jne. Ja ne joilla on lapsia, niin ei me ehditä näkemään enää juuri koskaan. Vaikka minulle onkin täysin ok että lapsi on mukana, voi mennä vaikka puistoon istumaan jos huolettaa ettei lapsi jaksa olla kahvilassa tms.
Jos vielä lisään tekemistä kalenteriini, niin ei siihen kyllä sitten enää mitään parisuhdetta tule mahtumaankaan. Saati että ehtisi kohdata yhtään ketään yhtään missään. Mutta ehkä se kuitenkin olisi oman mielenterveyden kannalta parempi päätös, lopullisesti luovuttaa tuon miesjutun suhteen. Ehkä lapsettomuuteenkin tottuu ajatuksena vielä joku päivä. Nyt kyllä tuntuu niin pahalle ajatus lapsettomuudesta että kohta en näe enää näppäimistöäkään tältä itkulta.
Happy pancake on myös yksi treffisivusto.
Toki puolikaalisia vilisee sielläkin.
Harrasta jotain, mikä tuottaa mielihyvää, käy treffeillä....
Monilla on tuollaisia yksinäisiä jaksoja elämässään.
Itsellänikin oli vaikea ajanjakso, vaikka oli puoliso rinnalla, ei ollut kavereita ja puoliso oli opiskeluidensa takia etäinen.
Vierailija kirjoitti:
Että ei sillä ulkonäöllä montaa velliä keitetä. Pääasia että on kiinnostava ja pohjimmiltaan ihan hyvä tyyppi, kai.
Anteeksi mutta nauroin. Mutta sinulla on varmasti hyvä huumorintaju ja osaat olla rento ja supliikki. Onnea miehesi kanssa <3
Assburger kirjoitti:
Happy pancake on myös yksi treffisivusto.
Toki puolikaalisia vilisee sielläkin.
Harrasta jotain, mikä tuottaa mielihyvää, käy treffeillä....
Monilla on tuollaisia yksinäisiä jaksoja elämässään.
Itsellänikin oli vaikea ajanjakso, vaikka oli puoliso rinnalla, ei ollut kavereita ja puoliso oli opiskeluidensa takia etäinen.
En olekaan vielä tuota happy pancakea kokeillut. Toisaalta jaksaako taas opetella yhtä uutta sovellusta käyttämään, varsinkin kun sieltäkin todennäköisesti jää vain luu käteen.
En tiedä jaksanko enää käydä treffeillä. Ehkä olisi aika luovuttaa. En ole edes laskenut kuinka monilla kymmenillä treffeillä olen käynyt, ihatunut vain jokusen kerran ja se ei ole sitten ollut molemminpuoleista.
Tuntuu että koko elämä olisi vaan yksi hiton pettymysten sarja.
Ja jos päätyisikin lopulliseen ratkaisuun, niin miten perustella se muille, pahinta olisi vaan kadota ilman että jättäisi mitään selityksiä tai jäähyväiskirjeitä...
Vierailija kirjoitti:
Juceksi? Voi luoja:):):):). Anteeksi, siinä tapauksessa taidat tosiaan olla ruma.
Onneksi kuitenkin olet miehen löytänyt.
Juu, en ole tosissani, mutta alkoi vaan naurattaa kun näin silmissäni Juicen näköisen naisen täydessä meikissä mekko päällään.
Pitäis varmaan mennä nukkumaan yövuoron jälkeen, mutta jämähdin tälle palstalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juceksi? Voi luoja:):):):). Anteeksi, siinä tapauksessa taidat tosiaan olla ruma.
Onneksi kuitenkin olet miehen löytänyt.
Juu, en ole tosissani, mutta alkoi vaan naurattaa kun näin silmissäni Juicen näköisen naisen täydessä meikissä mekko päällään.
Pitäis varmaan mennä nukkumaan yövuoron jälkeen, mutta jämähdin tälle palstalle...
No mutta mieti miten upea huumorintaju tuolla naisella on, kun pystyy nauramaan itselleen. Ja on kuitenkin miehen löytänyt, moni meistä ei koskaan löydä vaan elää ja kuolee yksin...
Tuntuu tosi katkeralle ajatella, että onnellisimmillani olen ollut sen kerran kun seurustelin. Oli ihanaa mennä nukkumaan toinen ihminen vierellä ja herätä toisen kainalosta. Ylipäätään sai hellyyttä, seksiä, läheisyyttä, hyväksyntää. Oli joku joka oli kiinnostunut ajatuksistani ja tunteistani. Ehkä olisi parempi, etten olisi koskaan seurustellutkaan, niin en tietäisi mistä kaikesta jään paitsi. Ei olisi tätä loputonta kaipuuta. Enkä tietäisi rakastamisesta ja seksistä yhtään mitään.
Ei se ulkonäkö ole perimmäinen syy. Elämä kuntoon , myös itsesi arvostus pitää saada vähän paremmalle tolalle. Tosiaan se parisuhde sellainen ylimääräinen bonus, joka ei edes toimi jos ei osaa arvostaa itseään.
Enkä tiedä miksi edes kirjoitan tälle palstalle, kun todennäköisesti saan vaan vähätteleviä ja syyllistäviä vastauksia. Ehkä halusin vaan purkaa johonkin...