Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 60 % ei syö koulun ruokaa

Vierailija
28.09.2018 |

Pääkaupunkiseudulla luku yli 90%. Ei kauheesti järkeä koulun ruuassa.

Kommentit (243)

Vierailija
241/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Täällä yläaste-ikäinen tyttö Tampereelta, joka nyt on tän keskustelun tarkkaan lukenut ja tullut jakamaan mielipiteensä asiasta, joka on ajankohtainen.

Me nuoret, jotka ei koulussa syödä, EI olla välttämättä nirsoja. Mä itse en syö, sillä ruoka on nykyään pelkkää velliä tai vettä, vaikka sitä kutsuttaisiinkin puuroksi tai jauhelihakastikkeeksi. Just viime viikolla yhden koulun ruoan seassa oli matoja, eikä tää nyt mitenkään erityisen uusi asia välttämättä ole. Ruoasta on mun omalla kokemuksella löytynyt myös hiuksia ja muovia. Puuro on ollut vettä, jossa oli pari hiutaletta. Mulla ei tän nykysen koulun ruoasta oo paljoa kokemusta, koska yleensä en ole vielä ruoka-aikaan nälkäinen tai muutenkaan erityisen halukas aikaisempien kokemusten takia. Mä ihan tosissaan saan kuitenkin kotona muutakin kun valmisruokaa ha roskaruokaa ja niin monet muutkin nuoret. Sen sijaan, että te haukutte meidät täällä nirsoiksi, ottakaa asioista selvää.

Tässä erinomainen esimerkki asennetsekkauksen tarpeesta. Selvää liioittelua (pari hiutaletta vedessä?) ja joidenkin yksittäisten epäonnistumisten (vai urbaanilegendojen?) korostamista. Kouluruokaa valvotaan kyllä, ja jos matoja tai hiuksia löytyisi ruuasta useammin kuin kerran kymmenessä vuodessa, kyseinen keittiö menisi kyllä kiinni. Ja nykyisessä koulussasi et ole syönyt mutta tiedät jo että se on kuitenkin pahaa mutta MUIDEN tulisi ottaa asioista selvää? Joo-o.

Vierailija
242/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sitten ajat muuttuneet. Omina kouluaikoina ysärillä ja vuosituhannen alussa varmaan 90% söi pelkkää näkkäriä. Paitsi pyttipannu ja kalapuikot kelpasivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä "ilmainen" kouluruoka on tullut tiensä päähän. Ei tähän ole veronmaksajilla varaa.

Siitä pitäisi periä maksu, jotta pilalle lellityt nykypennut sitä arvostaisivat.

Sosiaalitapauksille toki saisi olla ilmainen edelleen.