Alatiesynnyttäjät! Käsi sydämelle: kärsitkö pissavaivoista/muista alapään ongelmista?
Otsikossa kysymys onkin. Ei muuta löpinää, vaan rehellinen vastaus.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Te +3 lasta synnyttäneet: te ehkä ette kärsi mutta miehenne kärsii koska olette löysiä :(
Ei ole mun ongelma. Mies on itse halunnut neljä lasta joten kärsikööt nyt sitten seurauksista.
En nyt ymmärrä miten se välilihan leikkaaminen ja takaisin ompeleminen vaikuttaisi virtsanpidätyskykyyn. Ja mun isoäiti oli synnyttänyt 10 lasta eikä sillä ollut tenaa käytössä kun kuoli 74-vuotiaana. Naisen paikat on kuitenkin suunniteltu niin että ne venyy kun lapsi syntyy ja sitten palautuu takaisin sellaiseksi kuin olikin. Toki lantio ja rinnat muuttuu ensimmäisen raskauden aikana kun ne valmistautuu lapsen tuloon, mutta sehän ei tosiaan synnyttämisestä johdu, vaan yleensäkin raskaudesta.
En kärsi. Kolme synnytystä ja joka kerta revennyt / leikattu
Kaksi lasta synnytetty alateitse, eikä mitään ongelmia niin virtsankarkailussa kuin seksielämässä. Nyt kolmas tulossa, toivottavasti alateitse, ja toivottavasti paikat palautuu yhtä nopeasti ja hyvin kuin aijemmissa 🤞lantiopohjan treenaus kannattaa, jo ennen kun ongelmia syntyy!
Trampoliinilla hyppiessä saattaa lirahtaa, muuten en ole huomannut ongelmia.
En, vaikka sain 3 asteen repeämän. Onneksi Kättärillä oli tarkka kätilö joka huomasi asian ja asiantunteva lääkäri, joka kursi minut jotain tuolloin uutta tekniikkaa käyttäen (pahoittelen, en muista mitä). Paranin tosi nopeasti ja ihan täysin, toki aluksi oli kiire vessaan mutta se tosiaan lähti parempaa kohti ihan jo ekan viikon aikana. Puoli vuotta synnytyksestä kävin tarkastuksessa jossa tutkittiin suolen pidätyskyky, joka oli normaali. Nyt olen 40, eikä mitään alapäävaivoja ole ollut yhtä hiivatulehdusta ja yhtä virtsatieinfektioa lukuunottamatta (synnytyksestä 14 v).
Jos on täysi rakko niin aivastaessa/yskiessä/nauraessa lirahtaa.
2 synnytystä, jälkimmäinen 11 v. sitten. Lihaksia olen treenannut mutta ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kaksi alatiesynnytystä. Ei ole mielestäni minkäänlaisia virtsankarkailuongelmia. Ekassa synnytyksessä tehtiin eppari ja toisessa synnytyksessä repesin niin emättimestä kuin välilihasta, aika pahat repeämät. Vähän jotain jälkiä näkyy näistä ja esim. yhdynnässä saattaa joskus tuntua kuin välilihaa kiristäisi. Varmaan juurikin arpeutumisen takia. Ihan normaalisti ollessa tai vessassa käydessä ei ole kipuja.
Mulla muuten sama, mutta repeämistä ei korjattu kunnolla. Edelleen tossa ikäänkuin kaksi palkeenkieltä, jotka olisi pitänyt yhdistää. Varsinaisia vaivoja ei ole, mutta orgasmi on kuin varjo entisestä.
Perse on kuin käsikranaatin jäljiltä. Kusi roiskuu kuin sadettimesta, vailla määrättyä suuntaa, eikä paskominenkaan jätä pönttöön mitään siroa pökälettä, vaan hirvittävän jätemäärän, jota roiskuu istuinrenkaalle saakka joka käynnillä.
Lapsi on kuitenkin rakas ja aion imettää itseni kuiviin vuoden aikana.
Entisistä rinnoistani ajattelin valmistuttaa miehelleni golfhansikkaan ja kärpäslätkän ensi vuonna vietettävän hääpäivämme kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Te +3 lasta synnyttäneet: te ehkä ette kärsi mutta miehenne kärsii koska olette löysiä :(
Mies on sanonut mun olevan sopiva. 4 tai oikeasti 5 synnytystä takana. Bmi50 50. Eikä vaivoja.
Kyllä. 3 synnytystä takana ja pissaa karkailee. Sanon myös ulosteen pidätyskyky on huono noiden jälkeen. Kohdunlaskeumakin on. En 5uedä vaikuttaako se miten noihin pissaongelmiin. Lääkäri on todennut ettei yhdeltä seinämältä tunne lantionpohjan lihaksia ollenkaan.
Toisen synnytyksen jälkeen peräsuolisyöpää ja vaginan välinen seinä löystyi ja välillä pitää painaa kädellä perieniumia että paska tulee ulos. Kai tuon saisi leikeltyä kuntoon mutta ongelma ei ole niin paha että riskeeraisin komplikaatiot.
Viisi synnytystä, ei vaivoja kova oon aina ollu treenaamaan lihaksia. Sinkkuna nyt ja deittaillu olen ja kukaan ei oo löysäksi moittinu, päin vastoin vientiä riittää. Tissit sen sijaan meni ihan entisiksi mutta ne on fiksattu niin kelpaa deittailla.
Kaksi synnytystä takana ja molemmissa oli jonkin aikaa synnytyksestä virtsankarkailua esim aivastaessa. Olen käyttänyt geisha-kuulia parantaakseni lantionpohjalihaksia ja ilmeisesti ne ovat auttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Mitä ikinä olenkin, niin löysä en ainakaan.
Nimim. Kolme lasta ja laskeumaa pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä miten se välilihan leikkaaminen ja takaisin ompeleminen vaikuttaisi virtsanpidätyskykyyn. Ja mun isoäiti oli synnyttänyt 10 lasta eikä sillä ollut tenaa käytössä kun kuoli 74-vuotiaana. Naisen paikat on kuitenkin suunniteltu niin että ne venyy kun lapsi syntyy ja sitten palautuu takaisin sellaiseksi kuin olikin. Toki lantio ja rinnat muuttuu ensimmäisen raskauden aikana kun ne valmistautuu lapsen tuloon, mutta sehän ei tosiaan synnyttämisestä johdu, vaan yleensäkin raskaudesta.
Kyllä se emätin venyy eikä palaudu kokonaan. Lantio ei kyllä muutu ulospäin mitenkään ja rinnat riippuen naisesta.
Minulla on kaksi lasta. Olen yhä hoikka ja kiinteä. Minua luullaan aina lapsettomaksi esim myös sainailloissa uusien ihmisten kanssa. Mutta alapää on kokenut kovia synnytyksessä. Leikkaushaava ja ommellut repeämät ja pysyvänä vaivana ilmavaivojen pidättämisen hankaluus joka ei ole parantunut millään lihasharjoittelulla. Kiusallista kun työssä on lähellä ihmisiä.
Seksi on ihan hyvää mutta ei niin napakkaa kuin ennen synnytyksiä.
En. Ekassa synnytyksessä täytyi tehdä episiotomia ja tikata, toisessa ei mitään. Aloin saada orgasmeja yhdynnässä vasta ekan synnytyksen jälkeen eli enemmän plussan puolelle menee alapäävaikutukset vaikka muutama viikko ekan synnytyksen jälkeen olikin kivuliaita. Peräpukamat tuli, mutta ne tuli jo raskausaikana, ei synnytyksestä. Ikävintä oli että itse pukamat kyllä "tyhjenivät" kun lapsi syntyi mutta siihen tilalle jäi sellainen ihopussuukka, jota ei saa millään vessapaperilla puhdistettua joten suihkuun aina kun kakalla käy...
Kärsin nyt 17 vuotta jälkeen viimeisen synnytyksen.
Eikö kyse olekaan laiskasta jumppaajasta vaan voin syyttää virtsan karkailusta lapsia? Jee!!!! :D
En. 2 synnytystä. Lantionpohjanlihasharjoitukset tärkeitä synnytyksen jälkeen ja miksei muulloinkin.