Olisitko mustasukkainen tästä vai hyväksyisitkö?
Miehellä on puolituttu naispuolinen työkaveri, jonka kanssa eivät kuitenkaan ole erityisen läheisiä ja näkevätkin aika harvoin. Nainen kutsuu miehen illalliselle kotiinsa.
Molemmat osapuolet ovat varattuja.
Miehen mielestä ongelmaa ei ole, koska kyseessä on vaan työkaveri, eikä edes viehättävä sellainen. Naisen mielestä taas kyseessä on puhtaasti ystävällinen ele.
Mitä mieltä?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Millään kahlitsemiskeinolla ei voi estää jos puoliso haluaa olla uskoton. Ei ole muuta tietä kuin luottaa ja sitten poikki jos on uskoton, eikä siitä pääse yli.
Toisen aikuisen kahlitseminen ei voi päätyä toivottuun lopputulokseen vaan voi käydä toisinpäin kun luulee omistavansa toisen. Vapaus tuo vastuuta ja säännöt keskusteltava miten käy jos rikkoo.
Sitä keskusteluahan tässä käydään? Ap ei ole kieltänyt eikä estänyt miestä menemestä, vaan kysynyt onko miehestä ok, että hän toimii samoin. Aikaisemmin mies on ollut mustasukkainen vähemmästäkin. Rajojahan tässä haetaan, että mikä on kellekkin ok.
Mä tykkään ruoanlaittamisesta ja kutsun mielelläni meille kavereita ja sisaruksiani syömään. Olen myös kutsunut työkavereitani, jotka ovat pääasiassa miehiä kaikki, meille syömään. Toki joka kerta meillä on ollut kotona myös mun muu perheeni.
Mutta tuossa tapauksessa en kutsuisi vain miestä vaan myös hänen puolisonsa luokseni vaikka oma mieheni olisikin reissussa. Muuten siitä tulisi vaikutelma että haluaisin jotain muutakin.
Omaan silmään särähti kovasti tuo että miehen on tullut mieleen kertoa ettei tuo nimenomainen työkaveri ole edes viehättävä.
Vierailija kirjoitti:
No ei sellaista planeettaa olekkaan, jossa kahdenkeskinen illalliskutsu omaan kotiin mieheltä varatulle naiselle tai naiselta varatulle miehelle olisi pelkkä "ystävällinen ele".
Oli se nainen sitten lihava tai laiha, ruma tai kaunis, niin ele on jotenkin nolo... jos nainen on ensimmäisenä mainittua, niin ele on epätoivoinen... ja jos kyseessä on kaunis nainen, niin selkeesti flirttiähän tuo on ja kutsu jälkkärille. Ei mies ole tyhmä, vaan kiero, jos ei tuota tajua.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään ruoanlaittamisesta ja kutsun mielelläni meille kavereita ja sisaruksiani syömään. Olen myös kutsunut työkavereitani, jotka ovat pääasiassa miehiä kaikki, meille syömään. Toki joka kerta meillä on ollut kotona myös mun muu perheeni.
Mutta tuossa tapauksessa en kutsuisi vain miestä vaan myös hänen puolisonsa luokseni vaikka oma mieheni olisikin reissussa. Muuten siitä tulisi vaikutelma että haluaisin jotain muutakin.
Omaan silmään särähti kovasti tuo että miehen on tullut mieleen kertoa ettei tuo nimenomainen työkaveri ole edes viehättävä.
Mies oli tosiaan kieltäytynyt kutsusta selittämällä, että tyttöystävä tulee, niin ei tosiaan ollut muokannut kutsua koskemaan myös mua. Oli vaan sanonut, että harmi. Ei vissiin sitten kuitenkaan kokkaamisen ilosta miestä kutsunut.
Aika epätoivoista kyllä vokotella miehiä tarjoomalla niille illallista... sääliks käy enemmänkin se muija...ehkä se ei saa huomiota tarpeeksi mieheltään tai työkavereilta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tästä just paska fiilis sen naisen puolesta... mietin, että entä jos mä lihon? Naisen kasvoissa ei ole mitään vikaa, näinhän mä itsekin, hän vaan sattuu olemaan ylipainoinen. Silloinhan miehelleni olisi turn off jos mä lihoisin. Ei ihan kivalta tunnu sekään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miehen naispuolinen työkaveri piti juhlat, joihin kutsui omia kavereitaan(puolisoineen), ja työkavereitaan(miehiä) ilman puolisoja. Mieheni ei mennyt koska hänen mielestään konsepti oli outo.
Mä olen ollut tällaisissa juhlissa, esim. jossain tupareissa. Ne kavereitten puolisotkin on olleet kutsujalle tuttuja, työkavereitten puolisot eivät. Eli juhliin on kutsuttu työ- ja muita kavereita, ei tuntemattomia. Se olisi tietysti outoa, jos työkavereina olisi miehiä ja naisia, mutta vain miehiä kutsuttaisiin.
Ja kahdenkeskinen illallinen jonkun puolitutun kanssa nyt on täysin eri asia.
Ihan normi hommaa. Muistuta miestäsi, että vie tuliaisiksi kukkia tai pullon viiniä ettei vaikuta ihan törpöltä.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on puolituttu naispuolinen työkaveri, jonka kanssa eivät kuitenkaan ole erityisen läheisiä ja näkevätkin aika harvoin. Nainen kutsuu miehen illalliselle kotiinsa.
Molemmat osapuolet ovat varattuja.
Miehen mielestä ongelmaa ei ole, koska kyseessä on vaan työkaveri, eikä edes viehättävä sellainen. Naisen mielestä taas kyseessä on puhtaasti ystävällinen ele.Mitä mieltä?
Oletko itse tavannut tuon naisen, vai onko mies tahallaan kuvaillut naista epäviehättäväksi, jotta sinulla ei olisi syytä olla mustasukkainen? Tyyliin "se on sellainen miesmäinen, lihava homssu" vaikka tosiasiassa on kuuma blondi.... Itse en hyväksyisi, enkä missään tapauksessa itse kutsuisi ketään miespuolista työkaveriani kotiin, ellei tarkoitus olisi edetä työkaveruutta pidemmälle.
Miksi miehen piti mainita ettei nainen ole viehättävä?
Ehkä onkin viehättävä, vaikka onkin ylipainoinen...
Kyllä on epävarmaa porukkaa xD Jos joku haluaa pettää, kyllä hän pettää eikä siihen illallisia tarvita. Sen sijaan kenelläkään ei ole oikeutta päättää puolison kavereista. Itse nostaisin kytkintä, jos alettaisiin syynätä, kenen luo saan mennä kylään ja kenen en. Vankilako se parisuhde on, häh?
Jos mies olisi menossa pettämään, hän varmaan väittäisi olevansa keilaamassa tai ylitöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen naispuolinen työkaveri piti juhlat, joihin kutsui omia kavereitaan(puolisoineen), ja työkavereitaan(miehiä) ilman puolisoja. Mieheni ei mennyt koska hänen mielestään konsepti oli outo.
Mä olen ollut tällaisissa juhlissa, esim. jossain tupareissa. Ne kavereitten puolisotkin on olleet kutsujalle tuttuja, työkavereitten puolisot eivät. Eli juhliin on kutsuttu työ- ja muita kavereita, ei tuntemattomia. Se olisi tietysti outoa, jos työkavereina olisi miehiä ja naisia, mutta vain miehiä kutsuttaisiin.
Ja kahdenkeskinen illallinen jonkun puolitutun kanssa nyt on täysin eri asia.
Eipä tulisi mielen viereenkään mennä tällaisiin pippaloihin, joihin osaa pyydetään ottamaan puolisot mukaan, ja osaa kielletään. Jäisi kyllä menemättä tällaisen miestyökaverini juhliin.
Eipä tuota tiedä. Se nainen saattaa olla vaikka lesbo tai ihan mitä tahansa. Sen miehen sijassa sanoisin jotain tämän tapaista: "Kiitos, tulen mielelläni, eikä sitten tarvitse ainakaan pelätä että yrittäisin iskeä sinua tai jotain, olen nimittäin onnellisesti varattu". Jos nainen ei sen jälkeen tajua missä mennään, niin omapa on ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
No ei sellaista planeettaa olekkaan, jossa kahdenkeskinen illalliskutsu omaan kotiin mieheltä varatulle naiselle tai naiselta varatulle miehelle olisi pelkkä "ystävällinen ele".
Eikö sentään olisi epäilyttävämpää, jos kutsuisi vapaan miehen syömään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin kyllä pyytää puolitutun työkaverin kotiin syömään ihan vaan kaveri mielessä. Mun on vaikea keskittyä hälinässä, esim just jossain kahvilassa tai ravintolassa eli mulle se tutustuminen olis helpompaa ihan vaan kotona. Ja tuossa kun jotkut kirjoitteli, että se nyt tarkoittaa jotakin kun jaksaa tehdä toiselle kunnon illallisen, mutta kuka sen tietää miten paljon se nainen nyt aikoo kokata? Ehkä se laittaa vaan pakaste pitsan uuniin. Ja jotkuthan tykkää kokkaamisesta ja tekee mielellään ruokaa ilman sen kummempia taka ajatuksia.
Minkä ihmeen takia haluaisit tutustua kaverimielessä johonkin randomiin töissä tapaamaasi tyyppiin?
Minkä ihmeen takia haluaisi tutustua johonkin randomiin töissä tavattuun tyyppiin yleensä missään mielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin kyllä pyytää puolitutun työkaverin kotiin syömään ihan vaan kaveri mielessä. Mun on vaikea keskittyä hälinässä, esim just jossain kahvilassa tai ravintolassa eli mulle se tutustuminen olis helpompaa ihan vaan kotona. Ja tuossa kun jotkut kirjoitteli, että se nyt tarkoittaa jotakin kun jaksaa tehdä toiselle kunnon illallisen, mutta kuka sen tietää miten paljon se nainen nyt aikoo kokata? Ehkä se laittaa vaan pakaste pitsan uuniin. Ja jotkuthan tykkää kokkaamisesta ja tekee mielellään ruokaa ilman sen kummempia taka ajatuksia.
Minkä ihmeen takia haluaisit tutustua kaverimielessä johonkin randomiin töissä tapaamaasi tyyppiin?
Minkä ihmeen takia haluaisi tutustua johonkin randomiin töissä tavattuun tyyppiin yleensä missään mielessä?
Niinpä!
Mun mies on naisvaltaisella alalla, jossa nämä miehet ovat sitten naisille kuninkaita, ja prinssejä, kun miehiä on pakko vuoron aikana olla aina tietty määrä paikalla, toisin kuin naisia. Miehet lykätään aina kusisimpiin väleihin töissä siksi kun ovat miehiä.
Asiakkaista ja työkavereista löytyisi seuraa vaikka kellon ympäri, jos sitä itse haluaisi.
Nuoret vasta-alkajat siellä bondailevatkin tiheään, sillä välin kun kokenut miesväestö ei edes viitsi osallistua työpaikan viettoihin ollenkaan, koska AINA on joku housunpuntissa kerjäämässä, ja maanantaina taas pitäisi kehdata mennä töihin ehkä juuri sen mimmin kanssa samaan vuoroon, joka lauantaina puhui "tuhmia" ja yritti kouria.
Oujee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli tosiaan kieltäytynyt kutsusta selittämällä, että tyttöystävä tulee, niin ei tosiaan ollut muokannut kutsua koskemaan myös mua. Oli vaan sanonut, että harmi. Ei vissiin sitten kuitenkaan kokkaamisen ilosta miestä kutsunut.
Tämä nyt turhaa spekulointia, mutta ei aina kannata miettiä ihmisistä pahinta. Mäkin olisin vain harmitellut tuossa tilanteessa. Jos he ovat kasvokkain tuosta sopineet ja sitten tulee viestiä perään, että ei voikkaan hupsista niin luulisin tämän peruuntumisen olevan vain tekosyy eikä ollut aikeissakaan tulla. Jos olisi muotoillut peruuntumisen niin, että ruokaa ei taida riittää kolmelle koska tyttis on kaupungissa niin siinä vaiheessa olisi vasta selvinnyt mikä on naisiaan (olisiko kutsunut tyttiksenki vai peruuttanut).
Sama se, kutsu oli joka tapauksessa outo ja tuli myös tunne, että mies aika tyhmä tai yksinkertainen. Miettisin vakavasti haluanko olla tuollaisen kanssa, koska samanlaisia tapauksia varmasti on tulevaisuudessakin.
Niin ja te jotka sanotte että pettäjän mennessä illalliselle naisen luo kertoisi menevänsä salille/ylitöihin/mitä tahansa: jotkut ovat sen verran "fiksuja", että kertovat oikean olinpaikkansa, jotta ei ole kusessa myöhemmin jos joku on nähnyt väärällä seudulla missä oikeasti piti olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nainen haluaa kokata puolitutulle miehelle kotonaan, on se oleellinen kysymys.
Todellakin! :D ja käytäisiinkö esimerkiksi seuraavan sisältöinen keskustelu:
"kuules Mikko voisitko mennä johonkin perjantai-iltana? Vaikka kavereittes kanssa baariin tai jonnekin. Kutsuin töistä yhden Samulin meille iltaa viettämään ja ajattelin kokata jotain. Saataisin olla rauhassa. Jooko?"
Jep,jep.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on epävarmaa porukkaa xD Jos joku haluaa pettää, kyllä hän pettää eikä siihen illallisia tarvita. Sen sijaan kenelläkään ei ole oikeutta päättää puolison kavereista. Itse nostaisin kytkintä, jos alettaisiin syynätä, kenen luo saan mennä kylään ja kenen en. Vankilako se parisuhde on, häh?
Jos mies olisi menossa pettämään, hän varmaan väittäisi olevansa keilaamassa tai ylitöissä.
Parisuhde ei ole vankila, mutta mikäli et ota kanssakäymisissäsi toisten ihmisten kanssa kumppanisi tunteita huomioon, et ole kauaa parisuhteessa. Fiksu ihminen asettaa sen kumppaninsa muiden tuttavien ja kavereiden edelle tärkeysjärjestyksessä. Jos niin ei tee ,koko parisuhteessa ei ole mitään järkeä.