Olisitko mustasukkainen tästä vai hyväksyisitkö?
Miehellä on puolituttu naispuolinen työkaveri, jonka kanssa eivät kuitenkaan ole erityisen läheisiä ja näkevätkin aika harvoin. Nainen kutsuu miehen illalliselle kotiinsa.
Molemmat osapuolet ovat varattuja.
Miehen mielestä ongelmaa ei ole, koska kyseessä on vaan työkaveri, eikä edes viehättävä sellainen. Naisen mielestä taas kyseessä on puhtaasti ystävällinen ele.
Mitä mieltä?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
AP, milloin ajattelit laittaa suhteen poikki? Kerro sitten miehen reaktio. Olet kyllä fiksun oloinen ihminen ja tämä ei ole sarkasmia vaikka se siltä kuulostaa :D
Onneksi teillä on etäsuhde, niin voit heivata moisen mieslapsen elämästäsi aika helposti.
Tällä hetkellä fiilis mun suhteesta on kuin söisi makunsa menettynyttä purkkaa. Siinähän tuo suussa pyörii ja asiansa ajaa, mutta ei kyllä maistu miltään. Mies tuntuu tässä nyt käsittävän, että oli virhe sanoa kyllä, koska ei kuulemma voi edes ajatella että nainen olisi omannut joitain taka-ajatuksia.
Siltikin, vintilleni syttyivät nyt valot. Mieslapsi taitaa olla ihan käypä termi tässä tapauksessa. Ei tunnu siltä, että olisi energioita käydä tässä vaiheessa elämää enää läpi itsestäänselvyyksiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin kyllä pyytää puolitutun työkaverin kotiin syömään ihan vaan kaveri mielessä. Mun on vaikea keskittyä hälinässä, esim just jossain kahvilassa tai ravintolassa eli mulle se tutustuminen olis helpompaa ihan vaan kotona. Ja tuossa kun jotkut kirjoitteli, että se nyt tarkoittaa jotakin kun jaksaa tehdä toiselle kunnon illallisen, mutta kuka sen tietää miten paljon se nainen nyt aikoo kokata? Ehkä se laittaa vaan pakaste pitsan uuniin. Ja jotkuthan tykkää kokkaamisesta ja tekee mielellään ruokaa ilman sen kummempia taka ajatuksia.
Minkä ihmeen takia haluaisit tutustua kaverimielessä johonkin randomiin töissä tapaamaasi tyyppiin?
Ihan ihme keskustelu, tavallaan.
Suhteessa on tietyt säännöt joka tapauksessa. Joskus ei mitenkään tarkkarajaiset - osa ihmisistä nyt on sellaisia etteivät niin välitä tai haluat tai tarvitse. Että esim ollaan silleen ettei petetä. Mutta sittenkin voi tulla esiin tilanne, että rajoja tarvii katella tosi yksityiskohtaisesti, jos ne isommat periaatteet eivät sitten näytäkään pätevän. Mun mielestä teidän on nyt vaan sovittava että onks tämä juttu nyt ookoo vai ei, mitä sitä ihmettelemään? Ei asioita voi sopia millään järkiperusteella, jos ne menee tunnetasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin kyllä pyytää puolitutun työkaverin kotiin syömään ihan vaan kaveri mielessä. Mun on vaikea keskittyä hälinässä, esim just jossain kahvilassa tai ravintolassa eli mulle se tutustuminen olis helpompaa ihan vaan kotona. Ja tuossa kun jotkut kirjoitteli, että se nyt tarkoittaa jotakin kun jaksaa tehdä toiselle kunnon illallisen, mutta kuka sen tietää miten paljon se nainen nyt aikoo kokata? Ehkä se laittaa vaan pakaste pitsan uuniin. Ja jotkuthan tykkää kokkaamisesta ja tekee mielellään ruokaa ilman sen kummempia taka ajatuksia.
Ihan oikeasti kysyn, että kuinka normaalia on haluta tutustua vastakkaisen sukupuolen puolituttuun työkaveriin. Siis ymmärrän, että miehet ja naiset voi olla kavereita, mutta tuntuu jotenkin oudolta vartavasten yrittää tutustua vastakkaiseen sukupuoleen, jotta siitä sitten saisi kaverin. Oonko ainoa, josta tää kuulostaa oudolta?
No tämäpä just. Että kavereita saa kyllä hankkia, mutta normaalisti työkavereihin tutustutaan siellä töissä, eikä omassa himassa... työpäivän jälkeen aftereilla tai jotenkin.
Tuohon alkuperäiseen lainaukseen:
Onko teidän kaltaisilla (sulla ja tällä miehen kollegalla vissiin kans) joku sosiaalinen rajoite, ettette osaa tutustua toisiin nk.normaalisti? Kysyn tämän ilman veetuilua. Kait sä tajuat, että suurimmalle osalle ihmisistä tuollainen ei ole normaalia tutustumista?
Jos sulla on tapana kutsua randomtyyppejä kotiis ja kokata niille, niin anteeksi nyt kauheasti, en ihmettele jos ei tule kyllä vastauksia.. Voin tosin antaa mun miehen numeron, mutta sun on sitten parempi olla ruma ja. lihava, koska muuten se kuulemma tule. (tää loppu oli sarkasmia). :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti kysyn, että kuinka normaalia on haluta tutustua vastakkaisen sukupuolen puolituttuun työkaveriin. Siis ymmärrän, että miehet ja naiset voi olla kavereita, mutta tuntuu jotenkin oudolta vartavasten yrittää tutustua vastakkaiseen sukupuoleen, jotta siitä sitten saisi kaverin. Oonko ainoa, josta tää kuulostaa oudolta?
Samaa kyllä ajattelin minäkin. Lisäksi minusta on todella outoa valita yksi mies, jonka kutsuu. Hommahan olisi sinänsä enemmän ok jos naisen perhe olisi paikalla tai syömään olisi kutsu myös toisia ihmisiä. Hinku nähdä kahdenkesken on outo.
tiidiidiidi kirjoitti:
Ihan ihme keskustelu, tavallaan.
Suhteessa on tietyt säännöt joka tapauksessa. Joskus ei mitenkään tarkkarajaiset - osa ihmisistä nyt on sellaisia etteivät niin välitä tai haluat tai tarvitse. Että esim ollaan silleen ettei petetä. Mutta sittenkin voi tulla esiin tilanne, että rajoja tarvii katella tosi yksityiskohtaisesti, jos ne isommat periaatteet eivät sitten näytäkään pätevän. Mun mielestä teidän on nyt vaan sovittava että onks tämä juttu nyt ookoo vai ei, mitä sitä ihmettelemään? Ei asioita voi sopia millään järkiperusteella, jos ne menee tunnetasolle.
Eiks vaan olekin? Olisin minäkin niin mielelläni elänyt elämääni ilman tarvetta tehdä tämä aloituspostaus tänne. Tää asia vaan vaivasi mua niin, että tarvitsin neutraaleja, ulkopuolisia näkemyksiä tästä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Heh, anteeks nyt, mutta VIELÄ friikimpää olis jos se illallinen olisi tosiaan se pakastepitsa? "Hei tule mun luo mä kokkaan sulle illallisen". Sitten mies menee ja se survasee uuniin Atriaa. Mikä motiivi siinä nyt sitten olis edes tavata kotona, miksei menis pitsalle vaan jonnekin ulos?
Mua vaan naurattaa nyt ihan kauheesti tää, anteeks.. varmaan liikaa pohtinut tätä. :P
ap
Mielestäni on täysin selvää, että kun seurustellaan tai ollaan suhteessa käyttäydytään sitä omaa kumppania kohtaan huomaavaisesti. Tämä huomaavaisuus menee mielestäni jopa niin pitkälle, että hieman mietitään sitä omaa käytöstä suhteen ulkopuolisiin henkilöihin. Eli kavereita kyllä saa olla ja aikaa saa viettää heidän kanssaan. Tässä tapauksessa kyseessä oli vieras nainen, joka kutsui kotiinsa kahdenkesken illalliselle. Naisen vaikuttimista ei ole tietoa. voi olla pelkästään yksinäinen, voi olla ystävällinen, voi olla että tarjolla on makkaraa alkupalaksi ja piirakkaa jälkiruuaksi.. Itse omaan suhteeseen sitoutuneena ihmisenä kyllä miettisin millaisen kuvan asiasta annan sille omalle kumppanille ja annanko vääriä viestejä tälle vieraalle naiselle. Tilanteen outouden takia en menisi vieraan ihmisen kotiin.
Oletko nähnyt kyseisen naisen vai onko sinulla vain miehen sana naisen viehättävyydestä? Melkoisen oudolta kyllä kuulostaatuo kuvio.
Hyväksyisin. Ei olisi mun asia eritellä miehen menemisiä, olemisia, tekemisiä, tapaamisia ja näkemisiä - jos tuossa on jokin väärinkäsitys naisen puolelta, niin luotan siihen, että mies sen osaa itse oikaista. Jos mies taas aikoo sitä naista panna, niin sittenhän meidän suhde on sillä selvä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt kyseisen naisen vai onko sinulla vain miehen sana naisen viehättävyydestä? Melkoisen oudolta kyllä kuulostaatuo kuvio.
Kävin katsomassa Facebookista, ja nainen on ihan tavallisen naisen näköinen, ylipainoinen kylläkin. Mutta mä en jotenkin näe yhteyttä tässä naisen ulkonäön ja miehen toimien välillä... että jos se oliskin kaunis, niin olisiko mies sitten sanonut ei, tuskin... samalla tavallahan se jäätyis.
Eli joko mä olen kimpassa pinnallisen miehen kanssa tai sitten selkärangattoman, tai valehtelijan. En näe tässä ihan vaihtoehtoja muitakaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyisin. Ei olisi mun asia eritellä miehen menemisiä, olemisia, tekemisiä, tapaamisia ja näkemisiä - jos tuossa on jokin väärinkäsitys naisen puolelta, niin luotan siihen, että mies sen osaa itse oikaista. Jos mies taas aikoo sitä naista panna, niin sittenhän meidän suhde on sillä selvä muutenkin.
Kuulut tämän keskustelun osalta vähemmistöön, mutta selvästi teitä on, koska mun mies taitaa olla samanlainen. Kunhan vaan kaikki saisivat elää suhteessa jossa voi olla oma itsensä. En mä miestäni aatellu kuohia ja pistää sanomaan ei. Järkytyin vaan, kun oltiinkin sitten ihan erilaisia arvomaailmoiltamme. Rakkaus on sokea, klisee, mutta tosi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa Facebookista, ja nainen on ihan tavallisen naisen näköinen, ylipainoinen kylläkin. Mutta mä en jotenkin näe yhteyttä tässä naisen ulkonäön ja miehen toimien välillä... että jos se oliskin kaunis, niin olisiko mies sitten sanonut ei, tuskin... samalla tavallahan se jäätyis.
Eli joko mä olen kimpassa pinnallisen miehen kanssa tai sitten selkärangattoman, tai valehtelijan. En näe tässä ihan vaihtoehtoja muitakaan.
ap
En oikeesti koita puolustella sun miestä ollenkaan, koska tyhmäähän tuo oli, mutta voisiko toi selkärangattomuus olla myös vähän kiltteyttä. Eli ehkä sääli naista tai oikeasti kokee hänet niin kaveripohjalta, ettei nähnyt yhtään pahaa toimissaan ja halusi vaan olla tälle naiselle kiltti ajattelematta siitä mitään sen enempää. Ja jos sä olet aikaisemmin aina ollut tosi avarakatseinen näissä ja jos hän ei oikeasti koe naista minkäänlaisena seksuaalisena olentona, niin ei vaan osannut ajatella, että sä et tätä hyväksy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En oikeesti koita puolustella sun miestä ollenkaan, koska tyhmäähän tuo oli, mutta voisiko toi selkärangattomuus olla myös vähän kiltteyttä. Eli ehkä sääli naista tai oikeasti kokee hänet niin kaveripohjalta, ettei nähnyt yhtään pahaa toimissaan ja halusi vaan olla tälle naiselle kiltti ajattelematta siitä mitään sen enempää. Ja jos sä olet aikaisemmin aina ollut tosi avarakatseinen näissä ja jos hän ei oikeasti koe naista minkäänlaisena seksuaalisena olentona, niin ei vaan osannut ajatella, että sä et tätä hyväksy?
Parisuhteessa kannattaa aina peilata tekonsa. Jos mun puoliso tekisi tämän mitä nyt teen, miltä minusta tuntuisi.
Apn mies ollut mustasukkainen apsta, joten peilaamalla olisi selvinnyt että kannattaa illalliskutsuun naisen kotiin sanoa kiitos ei.
En lukenut kaikkia vastauksia, mutta omalta kokemuspohjalta:
Mies ei välttämättä tajua vaikka naisella olisi tarkoitusperiä. Mies saattaa siis olla liian kiltti, ja nainen puolestaan luulee että tässä on saumaa muuhunkin., Miehelle voisi pitää pienen luennon siitä, miten naiset vikittelevät. Että se tapahtuu juuri enemmän vaivihkaa eikä sitä oikein tajuakaan. Mies saattaa nähdä naisen viattomammin kuin olisi syytä, ja nainen taas ajattelee että mies on taivuteltavissa mukaan joten....
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kaikkia vastauksia, mutta omalta kokemuspohjalta:
Mies ei välttämättä tajua vaikka naisella olisi tarkoitusperiä. Mies saattaa siis olla liian kiltti, ja nainen puolestaan luulee että tässä on saumaa muuhunkin., Miehelle voisi pitää pienen luennon siitä, miten naiset vikittelevät. Että se tapahtuu juuri enemmän vaivihkaa eikä sitä oikein tajuakaan. Mies saattaa nähdä naisen viattomammin kuin olisi syytä, ja nainen taas ajattelee että mies on taivuteltavissa mukaan joten....
Tällöin ap olisi kimpassa idiootin kanssa.
Nämä on näitä ihmeellisiä sääntöjä, jotka vaan "pitää tietää".
Parisuhteen alettua ei saa tehdä uusia vastakkaisen sukupuolen tuttavuuksia.
Syöminen yhdessä on intiimiä, mitä myöhempää sitä enemmän. Erityisen myöhään myös yhdessä juominen muuttuu intiimiksi.
Vapaa-ajalla saa tavata vastakkaisen sukupuolen tuttuja jos on oma puoliso mukana.
Kotiin ei kutsuta kuin läheiset.
Suomi 2018! 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tiedän myös tällaisia munattomia vätyksiä, jotka eivät osaa sanoa ei, koska eivät halua loukata ketään. Mutta niin kuin nähdään, johonkin suuntaan nimenomaan tästä johtuen sitten tulee loukanneeksi, jos ei yhtään mieti toimintaansa pidemmälle. Ja onko se kovin miellyttävä piirre ihmisessä ylipäätään, että niin helposti myöntyy tietyssä hetkessä kaikkeen sellaiseenkin, mikä ei välttämättä myöhemmin ajateltuna edes hänestä itsestään vaikuta hyvältä idealta. Mihin kaikkeen sitä sitten voikaan ajautua, jos kieltäytyminen on kovin vaikeaa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kaikki on mahdollista, ja varmaan onkin noin, että on kiltti. Mutta jos ei edes tajua miksi toi on väärin, kertoo aika perustavan laatuisesta näkemyserosta, joka enteilee isoja riitoja jatkossa. Ei vieraan ihmisen kotiin mennä syömään illallista säälistä. On muakin pyydetty ulos epäviehättävän miehen toimesta, ei mun tehtävä ole olla laupias samarialainen ja säälistä mennä pitää sinne seuraa. En ole myöskään niin naivi, että ajattelisin miehen menevän sinne naisen luo vaan säälistä. Koko keissi on OUTO.
ap