Olen kyllästynyt olemaan vaimoni holhooja ja elättäjä
Holhooja on kait liian voimakkaasti ilmaistu mutta ärsyttää kun vaimo on niin avuton.
Jos olen työmatkoilla niin soittelee monta kertaa päivässä ja välillä yölläkin kun ei osaa kuulemma nukkua yksin. Taloudellisen vastuun kannan minä yksin, vaimo käy töissä ehkä puolet vuodesta ja toisen puolen saikuttaa kun ei jaksa muka työelämän vaatimuksia jne.. Eli minä maksan laskut, lainat ja huolehdin muutenkin kaikesta kuten vakuutukset, lainahakemukset.
Onneksi lapset ovat jo omillaan, joten ei ole kuin tämä saamaton vaimo huollettavana.
Kumminkin vaimo vaatii että pitää olla auto (ei itse aja) lomareissut ja iso kämppä.
Kyllästyttää kun se on sellainen vätys. t. M46
Kommentit (94)
Eilen itkit täällä, kun vaimosi käyttää autoasi.
Mitä oikein haet näillä avauksillasi?
Miten ihmeessä jotkut naiset edes saa miehen elättämään? Suurin osa lähipiirin parisuhteista on sellaisia. Minä en saa parisuhdetta ensinnäkään niin pitää uratykkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikertavalta vässykältä kuulostat kyllä itsekin. Vanha ukko itkee jossain vauva palstalla kuinka saamaton vaimo on vaikka itse on saamattomuuttaan edelleen sen kanssa naimisissa. Yhyy.
Näitähän moni nainenkin itkee täällä ja purkaa turhautumistaan...
Juu kuu mut tämä on vauva-palsta ja tiedäthän mistä vaivat tulee? Niinpä - ne on naisten juttu ja sen takia myös vauvapalsta on elsklusiivisesti naisten taistelutanner (kiva kuitenkin kun tänne joskus joku mieskin eksyy niin saadaan porukalla lytätä sen perspektiivi alimpaan mutasarjaan)
Ps. Tämä oli ironiaa täällä vallitsevaa ilmapiiriä kohtaan - mukavaa päivää kaikille ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidetaanpas tietää sama mies ja aviopari?
Minä tiedän senkin, että tämä kyseinen aviopari asuu vaimon lähiomaisen omistamassa sijoitusasunnossa vuokralla, ja sehän se, todellakin etuisaa asua eläkeukon maksamatta asumisestakaan yhtään mitään.
No, onhan tuonkaltaisia hyväksikäyttäjia "rakkauden" varjolla aina ollut ja tulee olemaan.
Oksettaa vaan tuonlaiset kusettajaäijät akkojaan kohtaan.
Leikkivät jotain huippuluokan älykköä, vaikka eivät ole kyenneet luomaan yhtään mitään arvostettua työuraakaan elämässään.
Kyllähän mullakin olisi pillu kuivunut ennen aikojaan tommosen äijän kanssa.
Kunnollinen mies elättää vaimonsa, eikä toistepäin!
Nykyaikaisessa maailmassa ja femistinä uskon kyllä tasa-arvoon, jolloin parisuhteessa menot on 50/50. Kukaan ei elätä ketään. Kunnollinen nainen ei anna kenenkään elättää itseään. Jotain kunnioitusta itseen naiset.
Oletko pitänyt vaimoasi huonosti, kun on tuossa jamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi en eroa. Ehkä tottumus oitää minut tässä vaikka en edes tunne vaimoa kohtaan kuin ystävyyttä. Fyysistä vetovoimaa en enää tunne koska hän on päästänyt itsensä lihomaan karmean paljon. Se jopa vähän hävettää minua kun kuljemme jossain yhdessä kun toinen taapertaa ja hengästyy.
Se on jännä kun jotkut lihavat taapertavat ja hengästyvät...ja jotkut, kuten minä, viilettävät menemään kovaa vauhtia...
Niin?
Myös jotkut mummot käyttävät rollaattoria ja toiset juoksevat seniori-maratoneja.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikertavalta vässykältä kuulostat kyllä itsekin. Vanha ukko itkee jossain vauva palstalla kuinka saamaton vaimo on vaikka itse on saamattomuuttaan edelleen sen kanssa naimisissa. Yhyy.
Naisethan täällä ei koskaan valita miehestään mitään? Jospa nää valittavat naiset nyt osais auttaa tätä AP:tä, toisin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Eli syyllinen vaimon huonoon kuntoon on mies, mites muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli syyllinen vaimon huonoon kuntoon on mies, mites muutenkaan.
Tulu mieleen narsistimiehen alistetty huonosti voiva vaimo.
Parisuhteessa oleminen on täysin vapaaehtoista.
Käy sentään joskus töissä, arvosta sitä.
No huhhuh, onpa tullut kommentteja kirjoitukseni jälkeen.
Tuolle yhdelle tiedoksi, en ole itkenyt täällä vaimoni autonkäyttöä, hänellä kun ei ole ajokorttia, eukä koskaan ole sellaista halunnutkaan. Minä olen myös autokuskina hänelle (sen lisäksi että elätän hänet)
Joku taisi mainita että tekstini on provoa ja/tai naisvihamielinen.
Kumpikaan ei pidä paikkaansa, tarina on tosi ja naisia en vihaa. Itse asiassa tämä oma vaimoni on ainoa tuntemani avuton heittäytyjä, kaikki muut tuttavapiirini naiset osaalistuvat perheensä elatukseen tasapuolisesti.
En usko että vaimoni tästä enää ryhdistäytyy, ikääkin on jo pian 50. Ja itsehän olen ollut oikea vässykkä, kun en ole tarpeeksi tiukka ollut. Asiasta olen vaimolle useinkin sanonut, varsinkin sellaisina aikoina kun meillä on ollut tiukkaa taloudellisesti. Vaatia hän on silloinkin osannut, viimeksi kun imuri hajosi ei vaimolle kelvannut alle 200 euron imuri.
Joskus asiasta on pystytty puhumaan mutta ei se ole johtanut mihinkään konkreettisiin muutoksiin.
Vaimo hokee usein sitä, että hän kyllä elättäisi minut jos tilanne olisi päinvastainen. "Hyvä" vitsi...t. alkup. kirjoittaja
Minua ärsyttää tälläiset saamattomat ihmiset jotka eivät osaa edes itse erota. Ei sinua kukaan sieltä pois siirrä. Samanlaista avuttomuutta podet kuin vaimosi.
Kerro jo ap, mikä tauti vaimollasi on, kun puolet vuodesta saikuttaa. Entä kuka vastaa teillä kotitöistä? Ja mihin vaimon palkka menee?
Kyllähän se voi olla toisinkin päin, eli vaimo on jossain perheissä tuonut rahaa mm. perinnön kautta. Sitä on sitten sijoitettu välillä vähän paremmin ja myös huonoin menestyksin. Mies voi olla paremmin tienaava mutta pitää antaa myös kotitöille joku arvo. Jos lapset on hoidettu päiväkoti-ikään kotona, niin ei se vaimo mihinkään töihin ole voinut mennäkään silloin. Jos mies palkkaisi kotitöitä tekemään jonkun viikkosiivoojan ja ostaisi ruoat kun niitä ei kukaan tekisi, niin äkkiä siitä koituisi jopa isompi summa kuin vaimon kotonaolo osan vuotta. Uskon, ettei sen takia halua erota, koska osituksen kautta kaikki menisi puoliksi erotessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että itse mahdollistat vaimosi käytöksen?
Mene teettämään avioehto ihan ensimmäisenä ja pakotat rouvan sen allekirjoittamaan. Seuraavaksi annat rouvalle budjetin, jota hän joutuu noudattamaan. Sijoitat sitten tulevaisuudessa kaikki omat rahasi, etkä anna hänelle. Hän varmaan saa omaakin rahaa jostain - sen lisäksi voit antaa sen verran, että talouskulut menevät tasan.
Sinulla on elatusvelvollisuus, mutta sinun ei tarvitse antaa kaikkea mitä vaimo pyytää.
Meillä ei ole avioehtoa, mutta olimme molemmat varattomia ennen avioliittoa ja kaikki omaisuus on hankittu yhdessä. Perintöjä eikä lapsia ole tulossa. Lainat on jaettu tasan ja omistusosuudet sovittu kauppakirjoissa. Näistä asioista kannattaa puhua jo ennen avioliittoa, meille oli aina selvää että se maksaa enemmän kummalla on kulloinkin rahaa.
Kiinnostaa käytännössä, miten tämä avioehdon allekirjoittaminen pakottamalla tapahtuu? Ohis
Vaimo on ilmeisesti hoitanut usesmman ap:n yhteisen lapsen ja mahdollistanut ap:lle uran luomisen. Nyt vielä pitäisi viedä häneltä laillinen oikeus puoleen kertyneestä omaisuudesta, kun vaimo ei ole enää timmi ja kivasti iloinen aina. Just. Mies on tässä se hyväksikäyttäjä.
Höpö höpö! Lapset on pieniä vain hetken ja hoitopaikat on keksitty ja sitten onkin jo koulu edessä. Ei kukaan keski-ikäinen voi vedota siihen, et vanhemmuus on vienyt ajan! :D Ei se vaimo ole mitään mahdollistanut.
Eli sinä et ole koskaan ollut se vanhempi, joka on ollut vastuussa neljästä lapsesta, kun mies reissaa ja tekee uraa. Minä olen. Ensinnäkin yhteensä kolme kokonaista vuotta olen ollut ihan vaan raskaana. Neljä vuotta olen imettänyt, mikä vaikuttaa sekä omaan liikkumiseen että hormonitoimintaan hyvin paljon. Yhdeksän vuotta olin pienten kanssa kotona hoitamassa. Sitten työelämässä tasapainoilin sairastumisien, lääkärikäytien, oikomishoitojen ja harrastusten kanssa. Kymmenet vanhempainillat ja keskustelut olen istunut. Harrastuksiin lapsia olen ajanut satoja ellen tuhansia kertoja. Ja samalla olen tuonut kotitalouteen parempaa palkkaa kuin miehet keskimäärin.
Jonkun silmissä olen varmaan minäkin tuollainen saamaton vaimo, koska miehen uraan verrattuna elämäni on aika vaatimatonta arkea. Mutta kyllä, juuri keski-ikäisenä voi todeta, että vanhemmuus on vienyt elämästäni varsin ison siivun aktiivisia vuosia. Ei niin että sitä katuisin, päin vastoin. Myös maailman parhaat tyypit olen elämääni sitä kautta saanut. Mutta en ilmaiseksi.
Miksi niitä lapsia piti hankkia niin monta? Uhriutujan ja marttyyrin kommentti.
Koska se oli miehelleni tärkeä asia. Enkä itsekään asiaa kadu, kuten sanoin. Mutta typerää on myös vähätellä lapsiin liittyvää työmäärää. Hyvänen aika, pitäähän pienemmille lapsille pelkästään lukea kirjojakin tunti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro jo ap, mikä tauti vaimollasi on, kun puolet vuodesta saikuttaa. Entä kuka vastaa teillä kotitöistä? Ja mihin vaimon palkka menee?
Jos kertoisi, mikä vaimon sairaus on, pitäisi tunnustaa, että oikeasti itse vain ei kestä toisen sairautta (veikkaan masennusta) ja nyt yrittää esittää, että vaimo on vain huono ja laiska ihminen.
Minne muuten vaimon palkka ja sairauspäiväraha katoavat, jos ap yksin elättää?
Useinhan nämä vaimon kotonaolosta kitisevät etsivät vielä avuttomamman "elätettävän", mutta huomio, nuoremman.
Se on jännä kun jotkut lihavat taapertavat ja hengästyvät...ja jotkut, kuten minä, viilettävät menemään kovaa vauhtia...