Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämästä syrjäytyminen on raskasta

Vierailija
12.08.2024 |

Kun et kelpaa mihinkään töihin. Vaikka kuinka harrastelisit mitä vaan, siivoilisit, leipoisit, laittaisit ruokaa yms niin kyllä on elämä tyhjää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe elämääni tyhjäksi, mutta toimeentulo huolettaa ja syrjäytyminen.

Vierailija
2/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytyminen on ihan parasta. 🥳🍺🥂🍷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisit joskus jotain muutakin kuin kotona ja palstalla nyhjäämistä. Menisit ulos, harrastaisit liikuntaa, kirjautuisit Työväenopiston kursseille, liittyisit johonkin harrastuskerhoon jne. Sullahan ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, voisit käyttää sen edes hieman fiksummin.

Vierailija
4/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisit joskus jotain muutakin kuin kotona ja palstalla nyhjäämistä. Menisit ulos, harrastaisit liikuntaa, kirjautuisit Työväenopiston kursseille, liittyisit johonkin harrastuskerhoon jne. Sullahan ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, voisit käyttää sen edes hieman fiksummin.

Niinhän minä iltaisin teenkin.

Vierailija
5/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutos on raskasta. Eivät ne biljonääritkään käy töissä, koita kestää

Vierailija
6/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi opiskella ja tehdä ilmaistyötä (anonyymisti), 

Vierailija
7/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negatiivisuus paistaa.

Vierailija
8/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sinä teet iltaisin?

Vierailija
9/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei taida olla ikinä tyytyväinen. Työssäkäyvä odottaa kotona oloa/vapaata ja kotona oleva työtä. 

Olen kokenut molemmat. Rehellisesti voisin väittää, että ainakin osa ihmisistä olisi onnellisia ja tasapainossa mikäli työpäivien pituudet olisi 4-6h. 8h on liikaa. Ei kaikille, mutta joillekin. Pitäisi jäädä oikeasti aikaa läheisille ja lapsille. 8h päivien jälkeen olen usein väsynyt, kiireinen, ahdistunut jne. Aika ei riitä. 

Vierailija
10/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sinä teet iltaisin?

Liikun, ulkoilen. Joskus olen käynyt kursseilla.

Vierailija
11/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei taida olla ikinä tyytyväinen. Työssäkäyvä odottaa kotona oloa/vapaata ja kotona oleva työtä. 

Olen kokenut molemmat. Rehellisesti voisin väittää, että ainakin osa ihmisistä olisi onnellisia ja tasapainossa mikäli työpäivien pituudet olisi 4-6h. 8h on liikaa. Ei kaikille, mutta joillekin. Pitäisi jäädä oikeasti aikaa läheisille ja lapsille. 8h päivien jälkeen olen usein väsynyt, kiireinen, ahdistunut jne. Aika ei riitä. 

Todellisuudessa päivät on jopa 10-11h kun ottaa huomioon töihin valmistautumisen ja matkat.. 

Vierailija
12/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytyminen on ihan parasta. 🥳🍺🥂🍷

Niin on! Antakaa mun syrjäytyä rauhassa. Ei me kaikki olla samasta muotista, uskokaa jo.

Vierailija
13/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin, osa-aikatyö oli mullekin täydellinen ratkaisu, mutta piti lopettaa se kun hallitus heikensi osa-aikatyöntekijän asemaa niin radikaalisti.

Vierailija
14/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Mörskässä istut ja spämmäät vauvapalstaa, täällähän ne sun ilta-ajan joikusi on kaikkien luettavissa.

Tällä hetkellä lämmitän illaksi paljua, joka on velattoman omakotitaloni pihassa. Ansiosidonnainen juoksee ja elämä hymyilee. 😊 Töihin en mee enää ikinä. Sijoituksilla elelen sitten, kun ansiopäiväraha loppuu.

Vierailija
15/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut pitkään pois työelämästä sairaslomalla, joka edelleen jatkuu. Tekemistä keksisin vaikka kuinka, jos vain olisi raskaiden hoitojen jälkeen voimia. En siis ihan ymmärrä miksei terveellä ihmisellä ole tekemistä?

Vierailija
16/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe elämääni tyhjäksi, mutta toimeentulo huolettaa ja syrjäytyminen.

Nimenomaan. Näin työikäisenä on kurjaa jäädä koko kehysryhmän eli keski-ikäset työlliset ulkopuolelle. Ihmiset ovat lähinnä kiusaantuneita kun selviää etten kahdesta korkeakoulututkinnosta ja pitkästä työkokemuksesta huolimatta ole onnistunut työllistymään uudestaan. Näkee naamasta ja kuulee kommenteista miten ajatuskuvio kulkee eli jotain vikaa minussa on oltava. Kunnes joutuvat itse tai puoliso tulee irtisanotuksi viiskymppisenä ja saavat ihan vierestä seurata miten helppoa on työllistyä varttuneempana.

Eniten kuitenkin ahdistaa huoli toimeentulosta. Minulla on vielä ansiosidonnaista pätkä jäljellä mutta vuodenvaihteen jälkeen tulee pudotus peruspäivärahalle. Asuntovelkaisena ei paljoa naurata.

Vierailija
17/17 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita siitä että poistat päivästäsi kaikki turhat someskeidat kuten tämän palstan. Ryhdyt vaikka siivousyrittäjäksi jos mitään muuta et osaa. 

Asennekysymys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi