Olen kyllästynyt olemaan vaimoni holhooja ja elättäjä
Holhooja on kait liian voimakkaasti ilmaistu mutta ärsyttää kun vaimo on niin avuton.
Jos olen työmatkoilla niin soittelee monta kertaa päivässä ja välillä yölläkin kun ei osaa kuulemma nukkua yksin. Taloudellisen vastuun kannan minä yksin, vaimo käy töissä ehkä puolet vuodesta ja toisen puolen saikuttaa kun ei jaksa muka työelämän vaatimuksia jne.. Eli minä maksan laskut, lainat ja huolehdin muutenkin kaikesta kuten vakuutukset, lainahakemukset.
Onneksi lapset ovat jo omillaan, joten ei ole kuin tämä saamaton vaimo huollettavana.
Kumminkin vaimo vaatii että pitää olla auto (ei itse aja) lomareissut ja iso kämppä.
Kyllästyttää kun se on sellainen vätys. t. M46
Kommentit (94)
46-vuotias ei ole liian vanha löytämään elämänsä rakkauden. Itsekin tapasin mieheni suunnilleen tuossa iässä. Jos lapsetkin ovat jo lentäneet pesästä, miksi ihmeessä roikkua tuollaisessa suhteessa? Lopun elämäänsä katkerana?
Nyt Ap ryhtiä, ja alat tekemään ratkaisuja!
🇺🇦🇮🇱
Provo, ei voi saikuttaa puolta vuotta työhaluttomuuden vuoksi tai ollaan nopeasti kolmikantaneuvotteluissa ja kengän kuva persiissä.
Kaffepulla kirjoitti:
46-vuotias ei ole liian vanha löytämään elämänsä rakkauden. Itsekin tapasin mieheni suunnilleen tuossa iässä. Jos lapsetkin ovat jo lentäneet pesästä, miksi ihmeessä roikkua tuollaisessa suhteessa? Lopun elämäänsä katkerana?
Nyt Ap ryhtiä, ja alat tekemään ratkaisuja!
Porvoolainen ap vaikuttaa juuri sellaiselta adonikselta, jolla on varaa valita parhaat päältä.
Vierailija kirjoitti:
Provo, ei voi saikuttaa puolta vuotta työhaluttomuuden vuoksi tai ollaan nopeasti kolmikantaneuvotteluissa ja kengän kuva persiissä.
Masentunut ihminen voi, ja siltähän aloittajan vaimo suoraan vaikuttaa. Lihominen, pitkät sairaslomat, ahdistuneisuus yksin ollessa, aloitekyvyttömyys. Ihan selvä juttu.
Lähinnä ihmetyttää, onko aloittaja niin tyhmä, ettei tuota ole tajunnut, vai niin tunnekylmä, ettei välitä. Vai ihan vaan yrittää ohittaa koko asian, koska ei pysty itselleen myöntämään, että haluaisi olla se tyyppi, joka hylkää puolisonsa koska tämä sairastui.
Provo Provo rallaa, tuli talvihallaa.. Ap hävisi kuin pieru Saharaan. Olisi nyt yrittänyt jatkaa ihan keskinkertaista provoaan! Mutta ei voi mitään, harmi kun päättyi hyvä juttu. :(
Ja minä taasen tiedän tuonkaltaisen aviomiehen, joka käyttää ja on käyttänyt alusta alkaen hyväksi vakituisessa työssä käyvää hömelöpäistä vaimoaan.
Ja tässä tapauksessa mies on toista kertaa naimisissa, ja elaritkin ja takausvelkansa maksatti aikoinaan tällä nykyisellä hömelövaimollaan, joka oli niin sinisimmuisen rakastunut tuohon huijarimieheensä.
Ja nyt aviomies on elellyt huijaamalla päästyään työkyvyttömyyseläkkeelleen käyttäen mennen tullen vaimonsa tuloilla. Omansa sairaseläkkeensä pistää täysin omiin tarpeisiinsa. Ihan kaiken muun ostattaa vaimollaan, jopa autonsa tarpeet.
Ruokakaupassa maksattaa härskisti vaimollaan omatkin herkkunsa ja kaljansa, juoppo kun on ollut ja edellinen liittonsa muunmuassa kariintui siihen ym:hin syihin.
Kaiken lisäksi mies on vaimonsa kontrolloija, ja tietättää miltei ruoska kädessään kuvainnollisesti kaikki kotityötkin ja kesäasuntonsa huoltohommat vaimollaan.
Säälittää tuo vaimon osa, koska kerran tämä samainen vaimo kertoi, että hän ei ajokortittomana pääsisi edes kauppaan, jos hän ei maksaisi auton bensoja aviomiehelleen miehensä kuskatessaan markettiin. Siis uskomatonta, että äijä maksattaa siis matkat ruokakauppaankin vaimollaan ja maksattaa kaikki yhteiset ruoka-aineksetkin ja äijänsä alkoholijuomat.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä taasen tiedän tuonkaltaisen aviomiehen, joka käyttää ja on käyttänyt alusta alkaen hyväksi vakituisessa työssä käyvää hömelöpäistä vaimoaan.
Ja tässä tapauksessa mies on toista kertaa naimisissa, ja elaritkin ja takausvelkansa maksatti aikoinaan tällä nykyisellä hömelövaimollaan, joka oli niin sinisimmuisen rakastunut tuohon huijarimieheensä.
Ja nyt aviomies on elellyt huijaamalla päästyään työkyvyttömyyseläkkeelleen käyttäen mennen tullen vaimonsa tuloilla. Omansa sairaseläkkeensä pistää täysin omiin tarpeisiinsa. Ihan kaiken muun ostattaa vaimollaan, jopa autonsa tarpeet.
Ruokakaupassa maksattaa härskisti vaimollaan omatkin herkkunsa ja kaljansa, juoppo kun on ollut ja edellinen liittonsa muunmuassa kariintui siihen ym:hin syihin.
Kaiken lisäksi mies on vaimonsa kontrolloija, ja tietättää miltei ruoska kädessään kuvainnollisesti kaikki kotityötkin ja kesäasuntonsa huoltohommat vaimollaan.
Säälittää tuo vaimon osa, koska kerran tämä samainen vaimo kertoi, että hän ei ajokortittomana pääsisi edes kauppaan, jos hän ei maksaisi auton bensoja aviomiehelleen miehensä kuskatessaan markettiin. Siis uskomatonta, että äijä maksattaa siis matkat ruokakauppaankin vaimollaan ja maksattaa kaikki yhteiset ruoka-aineksetkin ja äijänsä alkoholijuomat.
En yhtään ole ihmetellyt kaiken tuon jälkeen sitäkään, ettei tuo samainen vaimo jaksaisi millään antaa pillua tuollaiselle miehelleen, mutta senkin tekee pakosta, kun mies uhkailemalla pakottaa, ja vaimo ei voi tietenkään erota tuollaisesta despootista, koska pelkää niin suunnattomasti yksin jäämistä ja kun imagokin kärsisi olla eronnut sinkkunainen. Mitä ne työpaikallakin sanoisivat, kun hän ei olisi enää naimisissa? Voi, voi, millaisia kusetettavia ihmisiä maa päällään kannatteleekin, ei voi muuta kuin ihmetellä?!
Taidetaanpas tietää sama mies ja aviopari?
Minä tiedän senkin, että tämä kyseinen aviopari asuu vaimon lähiomaisen omistamassa sijoitusasunnossa vuokralla, ja sehän se, todellakin etuisaa asua eläkeukon maksamatta asumisestakaan yhtään mitään.
No, onhan tuonkaltaisia hyväksikäyttäjia "rakkauden" varjolla aina ollut ja tulee olemaan.
Oksettaa vaan tuonlaiset kusettajaäijät akkojaan kohtaan.
Leikkivät jotain huippuluokan älykköä, vaikka eivät ole kyenneet luomaan yhtään mitään arvostettua työuraakaan elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Taidetaanpas tietää sama mies ja aviopari?
Minä tiedän senkin, että tämä kyseinen aviopari asuu vaimon lähiomaisen omistamassa sijoitusasunnossa vuokralla, ja sehän se, todellakin etuisaa asua eläkeukon maksamatta asumisestakaan yhtään mitään.
No, onhan tuonkaltaisia hyväksikäyttäjia "rakkauden" varjolla aina ollut ja tulee olemaan.
Oksettaa vaan tuonlaiset kusettajaäijät akkojaan kohtaan.
Leikkivät jotain huippuluokan älykköä, vaikka eivät ole kyenneet luomaan yhtään mitään arvostettua työuraakaan elämässään.
Kyllähän mullakin olisi pillu kuivunut ennen aikojaan tommosen äijän kanssa.
Kunnollinen mies elättää vaimonsa, eikä toistepäin!
Avioehdon puute, on suurin syy miksi miehet ei eroaa.
Eikö miehet juuri halua tuota että tuntevat itsensä paremmiksi? Itsenäinen nainen on kauhistus?
Joskus noin pitkän avioliiton jälkeen voi käydä niin, että se mies ei osaakaan rakentaa enää kotia itselleen. Miehet eivät yksin pärjää kovin hyvin, heiltä usein puuttuu ne turvaverkot, ne tulevat usein vaimon kautta. Miehet eivät ole kovin sosiaalisia ja tuon ikäisillä normaalisti on vähän erektiovaikeuksia, vieraan kanssa tietysti enemmän. Usein mies joutuu johonkin kämäseen yksiöön halvemmalle paikkakunnalle, seurakseen saa helposti bubiruusun kaikkine alko-sairauksineen. Tiedän yhden , jonka kalustus oli pelkkä muovipussien viidakko, pieni polku johti keittokomeroon. Mies oli vak. valtion virassa, mutta taantui kun jäi ilman naista. En siis suosittele eroa vaan jotain yhteistä projektia mitä puuhata vaimon kanssa. En kyllä edes usko tätä todeksi vaan mies haluaa kehuja itsestään.Tiedän vain huonoja esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Holhooja on kait liian voimakkaasti ilmaistu mutta ärsyttää kun vaimo on niin avuton.
Jos olen työmatkoilla niin soittelee monta kertaa päivässä ja välillä yölläkin kun ei osaa kuulemma nukkua yksin. Taloudellisen vastuun kannan minä yksin, vaimo käy töissä ehkä puolet vuodesta ja toisen puolen saikuttaa kun ei jaksa muka työelämän vaatimuksia jne.. Eli minä maksan laskut, lainat ja huolehdin muutenkin kaikesta kuten vakuutukset, lainahakemukset.
Onneksi lapset ovat jo omillaan, joten ei ole kuin tämä saamaton vaimo huollettavana.
Kumminkin vaimo vaatii että pitää olla auto (ei itse aja) lomareissut ja iso kämppä.
Kyllästyttää kun se on sellainen vätys. t. M46
Kerropa vaimolle, että ensi kuun alusta kaikki yhteiset kulut menevät puoliksi. Jos vaimo vastustaa sano, että hänen kuuluu ottaa myös vastuuta. Eiköhän se työmatkoille soitteleminenkin vähene. Toivottavasti kestät vaimon itsenäistymisen. Olen nimittäin naisena kokenut saman kuin vaimosi. Olemme nykyisin kimppa-asujia, sängyn lämmittäjän haen muualta.
Ensin mies ottaa pikku hiljaa kaikki hommat hoidettavikseen ja varmaan antaa vaimon ymmärtää, että tämä ei osaa niitä yhtä hyvin kuin hän itse. Sitten mies ihmettelee vuosien jälkeen, kun vaimo on itsekin alkanut uskoa, että ei osaa ja on taantunut lapsen asemaan parisuhteessa.
Kun naiset jyräävät miehet vastaavalla tavalla lastenhoidon suhteen, he saavat sapiskaa kaikilta, kun eivät anna miesten osallistua ja hoitaa lapsia omalla tavallaan. Kun mies jyrää naisen täysin tekemättömäksi talousasioissa, sapiskaa saakin jälleen nainen, koska teettää kaikki hommat miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikertavalta vässykältä kuulostat kyllä itsekin. Vanha ukko itkee jossain vauva palstalla kuinka saamaton vaimo on vaikka itse on saamattomuuttaan edelleen sen kanssa naimisissa. Yhyy.
Näitähän moni nainenkin itkee täällä ja purkaa turhautumistaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että itse mahdollistat vaimosi käytöksen?
Mene teettämään avioehto ihan ensimmäisenä ja pakotat rouvan sen allekirjoittamaan. Seuraavaksi annat rouvalle budjetin, jota hän joutuu noudattamaan. Sijoitat sitten tulevaisuudessa kaikki omat rahasi, etkä anna hänelle. Hän varmaan saa omaakin rahaa jostain - sen lisäksi voit antaa sen verran, että talouskulut menevät tasan.
Sinulla on elatusvelvollisuus, mutta sinun ei tarvitse antaa kaikkea mitä vaimo pyytää.
Meillä ei ole avioehtoa, mutta olimme molemmat varattomia ennen avioliittoa ja kaikki omaisuus on hankittu yhdessä. Perintöjä eikä lapsia ole tulossa. Lainat on jaettu tasan ja omistusosuudet sovittu kauppakirjoissa. Näistä asioista kannattaa puhua jo ennen avioliittoa, meille oli aina selvää että se maksaa enemmän kummalla on kulloinkin rahaa.
Kiinnostaa käytännössä, miten tämä avioehdon allekirjoittaminen pakottamalla tapahtuu? Ohis
Vaimo on ilmeisesti hoitanut usesmman ap:n yhteisen lapsen ja mahdollistanut ap:lle uran luomisen. Nyt vielä pitäisi viedä häneltä laillinen oikeus puoleen kertyneestä omaisuudesta, kun vaimo ei ole enää timmi ja kivasti iloinen aina. Just. Mies on tässä se hyväksikäyttäjä.
Höpö höpö! Lapset on pieniä vain hetken ja hoitopaikat on keksitty ja sitten onkin jo koulu edessä. Ei kukaan keski-ikäinen voi vedota siihen, et vanhemmuus on vienyt ajan! :D Ei se vaimo ole mitään mahdollistanut.
Eli sinä et ole koskaan ollut se vanhempi, joka on ollut vastuussa neljästä lapsesta, kun mies reissaa ja tekee uraa. Minä olen. Ensinnäkin yhteensä kolme kokonaista vuotta olen ollut ihan vaan raskaana. Neljä vuotta olen imettänyt, mikä vaikuttaa sekä omaan liikkumiseen että hormonitoimintaan hyvin paljon. Yhdeksän vuotta olin pienten kanssa kotona hoitamassa. Sitten työelämässä tasapainoilin sairastumisien, lääkärikäytien, oikomishoitojen ja harrastusten kanssa. Kymmenet vanhempainillat ja keskustelut olen istunut. Harrastuksiin lapsia olen ajanut satoja ellen tuhansia kertoja. Ja samalla olen tuonut kotitalouteen parempaa palkkaa kuin miehet keskimäärin.
Jonkun silmissä olen varmaan minäkin tuollainen saamaton vaimo, koska miehen uraan verrattuna elämäni on aika vaatimatonta arkea. Mutta kyllä, juuri keski-ikäisenä voi todeta, että vanhemmuus on vienyt elämästäni varsin ison siivun aktiivisia vuosia. Ei niin että sitä katuisin, päin vastoin. Myös maailman parhaat tyypit olen elämääni sitä kautta saanut. Mutta en ilmaiseksi.
Miksi niitä lapsia piti hankkia niin monta? Uhriutujan ja marttyyrin kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Ja avioeroa et hae, koska?....
Koska naisvihaprovo.
Miksi vaimo ei maksa omaa osuuttaan? Jos käy puoli vuotta töissä, voi tuolloin maksaa osansa. Saikullakin saa jotain korvausta?
Miksi suostut vaimon vaatimuksiin autosta, lomamatkoista ja isosta asunnosta? Nyt hieman selkärankaa. Istutat vaimon alas ja selität, että koska sinä maksat, sinä myös päätät minkä tasoista kämppää, autoa ja lomailua makselet. Sitten kun vaimo vääntäytyy töihin, voi palkallaan ostella sellaisia matkoja kuin lystää.