Hyundai Kona täyssähköinen katumaasturi: toimintamatka lähes 500km ja hinta n. 35000e
Käsittämättömän halpa kun ottaa huomioon toimintamatkan. Myynti aloitettu jo esim. Britanniassa, Suomessa varmaan kohta.
Tietenkään ei mitään Teslan kaltaista premiumia mutta hinnassa onkin ihan valtava ero.
Konassa on kuitenkin kattava varustelu, esim. mukautuva vakionopeudensäädin ja muita vastaavia järjestelmiä.
Kommentit (1818)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vetypellehän sen väitteen esitit, että niillä ajettaisiin 24/7. Alahan siis laittaa lähdettä väitteellesi.
Jos keikkaa on, auto liikkuu koko ajan. Puita kuskataan ympäri vuorokauden, kuten elintarvikkeitakin. Ja paljon muutakin tavaraa.
"Kaukokiito – kuljetukset päivin öin, koko maassa."
Soitahan tuonne ja kysy ajetaanko miljoonien arvoisilla rekka-autoilla kuljettajia vuorojen väliin vain vaihtaen, jos vain keikkaa on. Vai seisotetaanko niitä autoja tarkoituksella ja menettäen joka tunnilta rahaa. Mitä luulet?
Minäpä luulen, että ei ajeta 24/7, vaikka sä kuvittelisit mitä. Tietenkin ne ajavat, jos niille maksaa tarpeeksi, mutta minä en ainakaan maksa mitään yölisiä ja tuplamiehityksiä hupiin.
Huomaa, että et paljon liiku tieliikenteessä. Rekkoja ajaa joka yö useita pitkin maamme teitä. Luuletko, että rekkaliikenne pysähtyy tai edes kovin paljon hidastuu öisin? Sinä et myöskään maksa kenellekään mitään, mutta sinä kyllä maksat muille.
Ja et kai oikeasti kuvittele, että voit nyt valehdella olevasi joku ammattiliikenteen työnantaja? Pelkkä patologinen paskanpuhuja olet edelleen kylläkin.
Oletko taas yrittänyt kosketella äitiäsi?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen odotetaan perusteluja väitteellesi, että rekoilla ajetaan 24/7.
Perustelu on edelleen se, että jos miljoonien arvoisilla autoilla vain on ajoja, niitä ei seisoteta tyhjän panttina. Joka tunti josta tulee voittoa, on firmalle hyödyksi.
Laitoin sinulle jo linkin, jonne voit soittaa ja kysyä miten ammattiliikenne Suomessa toimii. Kysy vaikka Jaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton akun jos lataa kotona tyhjästä täydeksi niin menee yli 18 tuntia.
64 kWh akku
220V*16A= 3520
64/3,52=18,3h
Eiku 10A yleensä, joten
220*10=2200, 64/2,2=29h
Eli 29 tuntia.
Vaippamiehille on tarjolla 22 kW latureita noin tonnilla. Se latausaika on 3-4 tuntia sellaisella.
Ja sitten sun kämppäs on ton aikaa sähköttä.
Tai sitten otat normiliittymän lisäksi tollasen teholiittymän, Tiedäkkö paljonko perusmaksuja (Liittymän sulakekoko 3 x 35 A ) tulee vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vetypellehän sen väitteen esitit, että niillä ajettaisiin 24/7. Alahan siis laittaa lähdettä väitteellesi.
Jos keikkaa on, auto liikkuu koko ajan. Puita kuskataan ympäri vuorokauden, kuten elintarvikkeitakin. Ja paljon muutakin tavaraa.
Soitahan tuonne ja kysy ajetaanko miljoonien arvoisilla rekka-autoilla kuljettajia vuorojen väliin vain vaihtaen, jos vain keikkaa on. Vai seisotetaanko niitä autoja tarkoituksella ja menettäen joka tunnilta rahaa. Mitä luulet?
Minäpä luulen, että ei ajeta 24/7, vaikka sä kuvittelisit mitä. Tietenkin ne ajavat, jos niille maksaa tarpeeksi, mutta minä en ainakaan maksa mitään yölisiä ja tuplamiehityksiä hupiin.
Huomaa, että et paljon liiku tieliikenteessä. Rekkoja ajaa joka yö useita pitkin maamme teitä. Luuletko, että rekkaliikenne pysähtyy tai edes kovin paljon hidastuu öisin? Sinä et myöskään maksa kenellekään mitään, mutta sinä kyllä maksat muille.
Ja et kai oikeasti kuvittele, että voit nyt valehdella olevasi joku ammattiliikenteen työnantaja? Pelkkä patologinen paskanpuhuja olet edelleen kylläkin.
Narsistin käytökseen kuuluu olennaisensa osana lapsellinen kiukuttelu. Narsisti voi muistuttaa uhmaikäistä pikkulasta, ja katson tuon kommenttisi kuuluvan siihen osaan oppikirjamaista, maneerista narsismiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan 24/7 työmatkoja 120km/h ja - 20 C lämpötilassa koko ajan. Ei ehdi lataamaan kymmeniä tunteja.
Sama tilanne päällä! Tänään teon paljon töitä ja ajoin kovaa vauhtia työmatkat kovassa pakkasessa ja kinoksissa. Huomenna taas kovaa vauhtia töihin vinssillä ja isoilla renkailla ja vaaaaaltavalla dieselmoottorilla koska olen kova työmies ja 24/7!
Ja ylihuomenna ajan taas kovaa vauhtia töihin koska kova työmies ja sitten taas kotiin.
Myös ensi viikolla kovaa vauhtia töihin kuten toissa viikolla ja myös eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kohta menet taas haukkumaan sitä Mikkeä, jota olet vuosia netissä vainonnut. Jaa, kävitkin jo. Olet kyllä niin maneerinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö pelle edelleenkään tajua mitä eroa on yöllä ja 24/7 lukemalla? Tietenkin rekkoja ajaa öisinkin. Vaan niitä ei todellakaan aja 24/7 eikä varsinkaan öisin.
Mielenkiintoinen geissi. Koko ajan pakkasta ja valtavia auraamattomia kinoksia eikä pääse kova työmies töihin koska sähköautot ilman vinssiä ja isoja putkihäkkyröitä keulalla.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että sähkömoottorin hyötysuhde on noin 95 % ja polttomoottorin jotain murusia. 20 %?
eiköhän nykyisen polttomoottorin hyötysuhde ole suurempi.
dieselin on ainakin niin suuri, että edes jäähdytysvesi ei oikein kunnolla talvella lämpene.
talvella sähköauton lämmitys vie saman verran kuin itse ajaminen, ja ajomatka lyhenee oleellisesti.
sähköautojen testit tehdään yleensä kesäkeleillä.
Mökkireissua ja työmatkaa 24/7 120 km/h -25 ˚C koska kova työmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö pelle edelleenkään tajua mitä eroa on yöllä ja 24/7 lukemalla? Tietenkin rekkoja ajaa öisinkin. Vaan niitä ei todellakaan aja 24/7 eikä varsinkaan öisin.
Kyllä miljoonien arvoiset autot liikkuvat niin paljon kuin on ajettavaa. Päivisin, öisin ja 24/7. Kuskeja vain vaihdetaan välillä. Hyvä, että sinulla ei ole mitään kuljetusliikettä, sehän kaatuisi heti kun et ajaisi ajoja vaikka niitä olisikin. Selittäisit vain, miksi et aja.
Ehkä on parempikin, että olet mielenterveyssyistä eläkkeellä.
Brummmmmmmm brummmmmmmmmmmm...
Usein kuskeja vaihdetaan 24/7 lennosta 120km/h kovassakin pakkasessa.
Isoja kinoksia ja kovat pakkaset ja muut myrskyt. Ei silloin ehdi latailemaan autoja. 1000 kilometria tankillisella ja isot renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Usein kuskeja vaihdetaan 24/7 lennosta 120km/h kovassakin pakkasessa.
ja lisää narsistista lapsellisuutta.
hakeudu hoitoon.
Ulostin juuri kädelleni ja olen aikeissa syödä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Isoja kinoksia ja kovat pakkaset ja muut myrskyt. Ei silloin ehdi latailemaan autoja. 1000 kilometria tankillisella ja isot renkaat.
Sähköautot menee heti roskiin kun akut loppuu. Ei pääse kova työmies mökille eikä töihin koska.
Vierailija kirjoitti:
Ei noilla lohkolämmitystolpilla pysty sähköautoja lataamaan.
Suurimmassa osassa on niin heikko kaapelointi, että ihmisiä kehotetaan välttämään sisätilanlämmittimen käyttöä ja käyttämään pelkkää lohkolämmitintä.
Joku tietävämpi voisi laskea kuinka paljon siihen autoon yleensä on mahdollista saada virtaa yön aikana lämmitystolpasta nykykaapeloinnilla ja laskea kuinka suuri kustannus tulee jos koko kaapelointi uusitaan ja tehdään mahdolliseksi useamman sähköauton lataaminen yhtäaikaisesti.
No jos siellä on vaikka kilometri kaapelia per taloyhtiö parkkis, niin neljä tuhatta euroa menee sen uusimiseen, toinen samanmoinen työhön ja vaikka kolmas pistokkeiden ja sulakkeiden uusimiseen.
Muistakaa, että sähkömoottorin hyötysuhde on noin 95 % ja polttomoottorin jotain murusia. 20 %?