Asuntosi neliöt ja asukkaiden määrä (myös lemmikit)
Asunnossa pitäisi olla tilaa 10 neliömetriä tilaa per jalka. Eli ihmisille kullekin 20 neliötä, koiralle ja kissalle 40. Eli 2 aikuista, 2 lasta + koira (ei ehkä mikään buudeli) tarvitsevat 120 neliöisen asunnon.
Kommentit (163)
54 neliötä (sauna ja parveke) mulla yksin käytössä ja luksukselta tuntuu 25 neliön yksiössä asumisen jälkeen.
524 m2 ja yksi henkilö, aivan liian paljon lämmitettävää tilaa talveksi, kesällä kylläkin aivan ok.
-Bias-
Minä, puoliso ja kissa. Nykyisessä asunnossa 28 neliötä, tulevassa 67 neliöö.
60 neliötä, kaksi aikuista. Kyllähän tämäkin periaatteessa riittää, mutta pidemmän päälle toiveissa on parikymmentä neliötä lisää harrastus- yms. käyttöön ja vieraiden yöpymistä helpottamaan (meillä käy paljon pitkämatkalaisia)
540 neliötä. 2 aikuista, 2 lasta ja 2 vajaat satakiloista koiraa. Hyvin ollaan pärjätty.
Noin 50 neliötä, 1 aikuinen, 2 lasta, 1 kissa.
53 kolme neliöö. Minä, puoliso ja 2 kissaa. Enemmänkin mahtuisi.
98 m2, asukkaina minä, 1 koira ja 2 kissaa
n.400 neliötä kaksi aikuista, yksi lapsi ja kissa. Liikaa, haluaisin pienemmän.
100m2 okt, asukkaina 2 aikuista + keskikokoinen koira. Nyt jo tuntuu, että tila käy pieneksi ja lapsi on tulossa...
95 neliötä ja viisi ihmistä. Sosiaalityöntekijän mielestä tarvitsisimme yhden huoneen lisää, mutta ei sellaisia kämppiä ole.
220 neliötä, 1-2 henkilöä ja kissa. Riittävän kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
75 neliötä. Kaksi aikuista, kolme lasta, kolme kissaa, yksi koira, yksi käärme ja yksi lisko.
Käärme ei tarvitse ollenkaan tilaa, mutta liskolla pitäisi olla se 40 neliötä 😀
Kaksi aikuista ja kissa, 50 neliötä ja on just sopiva :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
120 neliötä, kaksi aikuista
Kauheesti hukkatilaa. Asunto tarpeiden mukaan.
En ymmärrä tätä asuinneliönatseilua täällä. Meillä on kahdella hengellä ~110 neliötä ja ei riitä mitenkään kun kumpikin tarvitsee oman työhuoneen. Luultavasti joko laajennetaan taloa tai tehdään iso autotalli, johon yläkertaan sitten vielä kunnollinen työhuone ja yhdistetään nämä nykyiset työhuoneet toiselle meistä. 160+ neliötä olisi suoraan sanottuna sopivampi.
Miten ihmisillä on noin isoja asuntoja?
Ja missä muka nuo luvut paljonko tilaa tarvitaan on?
Kelan ja sossun mukaan edes teinit ei tarvitse omaa huonetta, niin siihen verrattuna
jonkun kissan tilan tarve vaikuttaa kummalta?
62 neliöinen kolmio. 2 aikuista, 2 pientä koiraa.
70 m2 ja asukkaina minä + kissa.