Asuntosi neliöt ja asukkaiden määrä (myös lemmikit)
Asunnossa pitäisi olla tilaa 10 neliömetriä tilaa per jalka. Eli ihmisille kullekin 20 neliötä, koiralle ja kissalle 40. Eli 2 aikuista, 2 lasta + koira (ei ehkä mikään buudeli) tarvitsevat 120 neliöisen asunnon.
Kommentit (163)
58 neliötä ja ainoa olen asukas.
86 neliöö, kaks aikusta, kolme lasta ja koira
42.5 neliön kaksio, toisessa huoneista avokeittiö. 2 aikuista ja yks taapero pärjätään mainiosti näillä neliöillä :) ulkoillaan tosi paljon niin ei "ahtaus" ehdi edes alkaa ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
250m2. 2 aikuista, 3 lasta (kaksi teini-iässä) ja mäyräkoira. Kohtuullisesti mahdutaan...
Lämmityskulut on varmaan aika massiiviset.
Vierailija kirjoitti:
25 neliötä eli 12.5 neliötä per henkilö. En ole tyytyväinen, ettei keskituloinen työssä käyvä pysty pk-seudulla parempaan. Ellei ole perinyt mitään.
Siis miten niin, vai tarkoitatko, että se toinen henkilö on lapsi/työtön tms.? Nimittäin meillä työssäkäyvänä lapsettomana parina on Helsingissä yli 60 neliötä ja ihan säästöillä + asp-lainalla ostettiin, eikä mene kaikki rahat velan maksuun. Palkat olleet noin 2 000 - 2 500 / henkilö / kk (riippuen vähän ekstrahommista yms.) miinus verot ja toisella lakisääteiset vakuutukset. Toki ei ole ihan keskustassa, mutta kivalla alueella hyvien kulkuyhteyksien varressa ja uudehkossa taloyhtiössä kuitenkin...
Vierailija kirjoitti:
239 neliötä ja yksin olen.
Tämä hipoo jo typeryyden huippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
250m2. 2 aikuista, 3 lasta (kaksi teini-iässä) ja mäyräkoira. Kohtuullisesti mahdutaan...
Lämmityskulut on varmaan aika massiiviset.
Ai miksi olisi, meillä menee tuplasti isommassa 1100€/12kk, kiinteistoverotkin on suuremmat kuin lämmityskulut (MLP)
80m2, 2 lasta, 1 aikuinen ja 1 kissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
280 neliöö 5 henkilöö. Kissa ulkona.
Ei ole fiksua asua noin isoa asunnossa. Talvella varmastikin lämmityskulut ovat valtavat.
Jos on varaa niin miksi ei, kyllä siinä olostaan nauttii takkahuoneessa ja kirjastohuoneessa eri lailla kuin jos asuisi tuolla porukalla 80 neliön kerrostalo asunnossa. Maalämpä, tai puu lämmitys ja puut omasta metsästä niin eipä tuo paljoa kustanna.
74,5 neliötä. 2 aikuista ja 4 lasta.
86 m2, kaksi aikuista ja yksi lapsi
85neliötä yksi aikuinen ja yksi lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
120 neliötä, kaksi aikuista
Kauheesti hukkatilaa. Asunto tarpeiden mukaan.
Niin on. Mutta koitapa löytää joku 60-80-neliöinen kerrostalokämppä, jonka mukana tulee lisäksi viihtyisä oma piha ja vierashuone.
Minulla on 140 neliöinen talo, 2 aikuista, 1 teini, 1 kissa.
48 neliötä, minä ja kolme kissaa. Hyvin mahdutaan
41,5 neliötä, ja meitä on yhteensä 5 ihmistä, kaksi kissaa ja yksi koira.
Mahdutaan ihan hyvin ja harvoin kaikki samaan aikaan kotona, vuorotyötäkin kun tehdään.