Voitteko kuvitella, mutta eräs nainen otti avioeron vain sen vuoksi, että saa olla rauhassa ja yksin ilman lapsia joka toinen vko
Onko muillakin tuonkaltainen syy avioeroonsa, että nauttii vaan siitä, kun saa omat rakkaat lapsensa pois omalta vastuultaan joka toinen viikko expuolisonsa vastuulle ja hoiviin?
Kommentit (105)
Yksi avion kautta sukuun liittynyt nainen hoiti kodin 10 vuotta. Sitten se kyllästyi ja lähti nostelemaan. Ei pitänyt mitään yhteyttä enää ex-mieheen ja lapsiin. Isä ei osannut mitään ja lapsia viisi. Siinä joutui mummo ja vanhin tyttö hommiin. Tapahtui 2000 luvun alkupuolella ja vieläkään ei ole oikein suhdetta nyt aikuisiin lapsiin. Surullista ....
Tuskinpa on se oikea syy, sinä et voi tietää. Niitä kipeimpiä asioita ei kaikille huudella. Tollasen voi heittää tollasena kevennyksenä, että saanpahan vuoroviikot vapaata heh-heh. Ja oikeasti se se lasten poissaolo sattuu tosi paljon.
Moni eronnut yh.nainen nauttii täysin siemauksin sen ihanan yksinoloajan jopa parikin viikkoa kerrallaan, kun saa koko lapsikatraansa isän luokse.
Hyvin moni eronnut yh.äiti/isä hyppää viihteellä/matkustella kiihkeään tahtiin sillä aikaa, kun on lapsivapaa viikko tai pari. Ja sänkyelämäkin piristyy, kun saa rakastella aivan uutta kumppania, ja eikä lapset häiritse ja keskeytä kuumia lemmenhetkiä.:D
Näin se maailma muuttuu Eskoseni. Jos ajatellaan 60 vuotta taaksepäin, niin varmaan isovanhemmat ja sukulaiset yleensäkin oli enemmän tekemisissä lasten kanssa kuin nykyään. Eli vanhempien, ja varsinkin isien rooli oli pienempi. Viikko-viikko systeemi on nykyaikaa ja oikeastaan aika hyvä systeemi kaikkien jaksamisenkin kannalta. Ja tosiaan, eroon voi usien oll a montakin syytä.
Aika vaiettu asia, mutta aika moni tykkää, kun joka toinen viikko on oikeasti omaa aikaa. Ja varsinkin aikaa uuden puolison kanssa.
Voi kun ihmiset oppisivat käyttämään ehkäisyä, ettei tulisi näitä häirikkölapsia.
Minulle ainakin parisuhde olisi huono jos toiselle osapuolelle ei voisi vastuuta siirtää ilman eroa.
En usko, mies jätti ja sepitti tuollaisen tarinan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap. ja hain eron juurikin sen takia miehestäni, että saan seurustella uuden mieheni kanssa ilman lasteni läsnäolemista joka toinen viikko.
Näin se menee, uskoppa tai et.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaiettu asia, mutta aika moni tykkää, kun joka toinen viikko on oikeasti omaa aikaa. Ja varsinkin aikaa uuden puolison kanssa.
Tietysti on mukavaa viettää omaa aikaa ja aikaa kahdestaan puolison kanssa. Ei kai se mikään "vaiettu salaisuus ole"? Sen edellisen viikon on ollut yksin läsnä lapsille, hoitanut kaiken, laittanut ruokaa, pessyt pyykkiä, kuskannut treeneihin... On kiva hengähtää, mennä salille, tehdä pidempi työpäivä, käydä leffassa kumppanin kanssa. Silloin myös hetkeksi saa mielestään ne pehmeät lapsen kädet, lämpimän pusun, vieressä nukkuvan lapsen, aamuhalit teinitytön kanssa, hiusten letityksen, saunajuttelut. Koska jos ei saisi, olisi viikko erossa lapsista pelkkää tuskaa. Se pitää täyttää kivalla ohjelmalla ja tekemisellä.
Minulla oli tänään kiva lapsivapaa päivä. Työpäivä, joka venähti, tehokas salitreeni, hyvää ruokaa miehen laittamana, rakastelua, hömppää telkkarista. Ja nyt ikävöin aamulla hyvästelemiäni lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on mukavaa viettää omaa aikaa ja aikaa kahdestaan puolison kanssa. Ei kai se mikään "vaiettu salaisuus ole"? Sen edellisen viikon on ollut yksin läsnä lapsille, hoitanut kaiken, laittanut ruokaa, pessyt pyykkiä, kuskannut treeneihin... On kiva hengähtää, mennä salille, tehdä pidempi työpäivä, käydä leffassa kumppanin kanssa. Silloin myös hetkeksi saa mielestään ne pehmeät lapsen kädet, lämpimän pusun, vieressä nukkuvan lapsen, aamuhalit teinitytön kanssa, hiusten letityksen, saunajuttelut. Koska jos ei saisi, olisi viikko erossa lapsista pelkkää tuskaa. Se pitää täyttää kivalla ohjelmalla ja tekemisellä.
Minulla oli tänään kiva lapsivapaa päivä. Työpäivä, joka venähti, tehokas salitreeni, hyvää ruokaa miehen laittamana, rakastelua, hömppää telkkarista. Ja nyt ikävöin aamulla hyvästelemiäni lapsia.
Ja lapsesi iloitsevat erostasi; niinkö sä ajattelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap. ja hain eron juurikin sen takia miehestäni, että saan seurustella uuden mieheni kanssa ilman lasteni läsnäolemista joka toinen viikko.
Mutta eikö sun syy eroon silloin ollut se, että sulla on toinen mies?
Vierailija kirjoitti:
Voin hyvin uskoa, jos äiti kokee, että lasten kaikista tarpeista ja arjen pyörityksestä huolehtiminen on aina jäänyt lähestulkoon yksin hänen harteilleen samalla kun isä elää omaa elämäänsä eikä suostu näkemään tätä epäkohtaa. Tässä vaiheessa sitä toisen näkökulman ymmärtämistä yms. on varmaan muutenkin turhan vähän ja tämä näkyy parisuhteen muillakin osa-alueilla. Tuskin on siis äidin ainoa syy vaikka joku toinen saattaisikin näin väittää tai tilanteen tulkita, tai äiti jopa tuskastuneena asian näin kärjistää.
Niin, tai isä kokee.
Tiedän myös samanlaisen tapauksen. Jotenkin omituinen persoona, koska monta kertaa kitisi kun mies ei ollenkaan hoida lapsia, hän itse joutuu kaiken tekemään jne. Ja silti samaanaikaan tiesin, että mies mm. kuljettaa kaikki lapset harrastuksiinsa, laittoi ruokaa, siivosi ym. Nainen sitten erosi ja kovalla itseluottamuksella naureskeli, että nytpä mies näkee mitä yksinhuoltajuus on ja että hän saa vihdoin vapaata. Taisi nainen tajuta vasta sen jälkeen paljonko mies oikeasti tekikään ja kuinka raskaita hänelle itselleen ne yksinään hoidettavat viikot olivatkaan. Ja sitten tuli helvetti kun mies löysi uuden.
Ja ei, en ole uusi rakas vaan alunperin oman mieheni kautta tutustunut pariskuntaan ja nykyään enemmän tuon miehen ja uuden kaveri, vaikka kummisuhteen kautta ex-vaimonkin kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on mun unelma. Siis että sais molemmat, sekä lapset että joka toinen viikko oman vapaan elämän.
Miks te ette ole elänyt ennnen lastentekoa. Minä elin ja nyt viihdyn kotona lasten kanssa. En antaisi mistään hinnasta tätä aikaa pois. Työmatkat on tuskaa jos joudun olemaan enemmän kuin yhden yön pois.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän myös samanlaisen tapauksen. Jotenkin omituinen persoona, koska monta kertaa kitisi kun mies ei ollenkaan hoida lapsia, hän itse joutuu kaiken tekemään jne. Ja silti samaanaikaan tiesin, että mies mm. kuljettaa kaikki lapset harrastuksiinsa, laittoi ruokaa, siivosi ym. Nainen sitten erosi ja kovalla itseluottamuksella naureskeli, että nytpä mies näkee mitä yksinhuoltajuus on ja että hän saa vihdoin vapaata. Taisi nainen tajuta vasta sen jälkeen paljonko mies oikeasti tekikään ja kuinka raskaita hänelle itselleen ne yksinään hoidettavat viikot olivatkaan. Ja sitten tuli helvetti kun mies löysi uuden.
Ja ei, en ole uusi rakas vaan alunperin oman mieheni kautta tutustunut pariskuntaan ja nykyään enemmän tuon miehen ja uuden kaveri, vaikka kummisuhteen kautta ex-vaimonkin kanssa tekemisissä.
Jos miehet eroaa siksi, että saavat olla molemmat viikot ilman lapsia, en mitenkään voi käsittää, ettei sellaisia naisiakin olisi.
Varmasti harvinaista noinpäin, mutta tiedän tapauksen missä äiti vain kyllästyi ja lähti menemään. Ei edes joka toinen viikonloppu halunnut tavata lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan jotkut ottaa vielä riesakseen uuden puolison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kai se on uskottava. Itse en olisi voinut tehdä mitenkään tuollaista koska lapsi on mulle aina ollut ykkössijalla. Eron jälkeen ei ollut viikko ja viikko systeemiä. Oli itsestään se4lvää että minä oon päähuoltaja.
En luule vaan tiedän, koska itse erosin juurikin tuon asian takia!
Ap. on huomattavasti fiksumpi ihminen kuin sinä siellä, mukomakin toisten yksviivainen puskista haukkuja!