Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lihonut enkä enää "osaa" ostaa vaatteita itselleni

Vierailija
28.01.2025 |

Tunnen oloni muutenkin jo todella rumaksi ja lihavaksi, vaatteiden sovittelu ei todellakaan paranna asiaa. Pakko ostaa jotain koska vanhat ei mahdu kunnolla. Ei tee edes mieli lähteä kauppoihin kun sovituskopissa tulee kirjaimellisesti itku, olen tilannut kotiin ja itku tulee täälläkin mutta enpähän ole ainakaan julkisella paikalla. Mitään mitä kokeilen ei sovi. Inhoan kroppaani. Joo, olen laihduttamassa mutta ei se tähän hätään auta. 

En tiedä miksi tämän kirjoitin, kai purkaakseni mieltä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on laihduttamassa niin jotain väljiä tunikoita, leveälahkeisia joustovyötäröisiä housuja hyvin laskeutuvasta kankaasta, pitkiä neuletakkeja tms. armeliaamman mallisia vaatteita. Menevät ihan hyvin näin talvella. 

Vierailija
2/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sun vartalon mallista ja millaiseen käyttöön tarvitsen vaatetta? Eli onko paino kertynyt vatsan ympärille vai takapuoleen ja alleihin ja tarvitsetko vaatetta kotitoimistoon vai  ulkoiluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sun vartalon mallista ja millaiseen käyttöön tarvitsen vaatetta? Eli onko paino kertynyt vatsan ympärille vai takapuoleen ja alleihin ja tarvitsetko vaatetta kotitoimistoon vai  ulkoiluun?

Vartalon malli on kauhea. Oli jo normipainossakin ruma mutta helpommin sai hämättyä vaatteilla sopusuhtaiseksi. No, ylösalaisin käännetty kolmio kai, sellainen että yläkroppa on alakroppaa isomman näköinen. Rintava, harteikas. Lantio suora kuin miehellä. Mahaläskejä on. Alavatsa on pyöreämpi kuin lättäperse.  Ap

Vierailija
4/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lomalle pitäisi lämpöiseen kohta lähteä eli pitäisi löytää kesävaatetta. Ap

Vierailija
5/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekauppojen pukukoppien peilit eivät armoa anna. Tiedän tunteen. Mulla oli aiemmin ylipainoa ja nyt olen laihtunut 10 kiloa ja on pitkästä aikaa kiva sovittaa vaatteita.

Vierailija
6/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Itse olen aina ollut hoikka melkeinpä ruipelo ja lihoin nopeasti tiettyjen hormonihäiriöiden takia, liian pitkään hoitamatta. Se että kehoosi vyöryy ylimääräistä rasvaa ja turvotusta vaikka et edes hotki mitään herkkuja on traumaattista. Meni pitkään etten edes katsonut itseäni peilistä. Tässä ollaan pudottamassa niitä kiloja mutta se on todella hidasta sairauksien takia. Hoh hoi, periksi ei anneta, joku päivä olen takaisin omassa normaalikehossani. Olen jonkin verran laihtunut jo mutta silti ostan niitä yli-isoja vaateita. 

Vierailija
7/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntui tuolta kun painoin 85 kg. Sitten kun meni 120 kiloa rikki, ei enää. Olin jo tottunut. Vaatteita ostan mitä mahtuu päälle. Isoja kaapuja mieluiten. Ei ole väliä miltä näyttää :D Jotenkin hauska, että olen nyt läskinä paljon itsevarmempi kuin koskaan ennen, koska en enää ajattele ulkonäköäni ollenkaan.

Vierailija
8/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lomalle pitäisi lämpöiseen kohta lähteä eli pitäisi löytää kesävaatetta. Ap

Jotain liehuvia kevyitä mekkoja, joissa vähän hihaa? Tai mekolle joku kevyt neule seuraksi. Sääret ilmeisesti hoikin kohta, joten ne näkyviin? Istuvat suorat tai pillit housut ja liehuva/väljähkö pusero, joka peittää myös takapuolta? Eri asia toki mistä tähän hätään moisia vaatteita löydät.

Vierailija
9/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartalon malli on kauhea. Oli jo normipainossakin ruma mutta helpommin sai hämättyä vaatteilla sopusuhtaiseksi. No, ylösalaisin käännetty kolmio kai, sellainen että yläkroppa on alakroppaa isomman näköinen. Rintava, harteikas. Lantio suora kuin miehellä. Mahaläskejä on. Alavatsa on pyöreämpi kuin lättäperse.  Ap

Tiedän että läskit ahdistaa, mutta puhut silti kehostasi tosi rumasti, mikä lisää ahdistusta entisestään. Suosittelen opettelemaan itsemyötätuntoa. Pohdi vaikka ensialkuun mihin kaikkeen kehosi kykenee. Entä onko kehossasi mitään mistä pidät tai ainakin vähiten inhoat? Korosta sitä. Tee mukavia asioita, niin ahdistus vähenee ja ainakin yleisilme ja -olotila on lihavuudesta huolimatta parempi. 

Itselläni helpottaa, kun pohdin, kuinka suhtautuisin kehooni jos olisin ollut vaikkapa 30kg lihavampi ja pudottanut painoani nykyisiin lukemiin. Silloin olisi luultavasti melko tyytyväinen.

Vierailija
10/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että läskit ahdistaa, mutta puhut silti kehostasi tosi rumasti, mikä lisää ahdistusta entisestään. Suosittelen opettelemaan itsemyötätuntoa. Pohdi vaikka ensialkuun mihin kaikkeen kehosi kykenee. Entä onko kehossasi mitään mistä pidät tai ainakin vähiten inhoat? Korosta sitä.

Tällä hetkellä en löydä kehostani oikein mitään positiivista. Tuntuu kuin se olisi pettänyt minut, juuri niin kuin joku tuolla aiemmin sanoi että läskiä ja turvotusta vyöryy päälle vaikka söin ja liikuin samoin kuin ennen, ja paino ei ole mennyt grammaakaan alas vaikka olen kituuttanut tässä jo kohta kuukauden dieetillä. Verenpainekin on noussut, ennen alapaine 70 luokkaa ja yläpaine 115-120, nykyään tasoa 80/130. Varmaan joku diabeteskin löytyisi jos menisi verikokeisiin.Todella erittäin hankala rakastaa itseään nyt kun ei pysty edes peiliin katsomaan. Ap

Vierailija
11/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on ostaa oikean kokoisia vaatteita. Liian pienet vaatteet eivät hoikenna, päinvastoin. Hyvä itsetunto saa vaatteen näyttämään hyvältä. Esimerkkinä tyylikkäät plussakokoiset amerikkalaiset naiset. He pukevat päälleen mitä haluavat ja kantavat vaatteet hyvällä itsetunnolla ryhdikkäästi ja kauniisti. Rohkeimmat pukevat päälleen pikkumustan kotelomekon ja näyttävät upealta. 

Vierailija
12/12 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on ostaa oikean kokoisia vaatteita. Liian pienet vaatteet eivät hoikenna, päinvastoin. Hyvä itsetunto saa vaatteen näyttämään hyvältä. Esimerkkinä tyylikkäät plussakokoiset amerikkalaiset naiset. He pukevat päälleen mitä haluavat ja kantavat vaatteet hyvällä itsetunnolla ryhdikkäästi ja kauniisti. Rohkeimmat pukevat päälleen pikkumustan kotelomekon ja näyttävät upealta. 

Juu ei tässä ainakaan mitään piukkaa tee mieli ostaa. Vielä vähemmän mitään pikkumustia. Ap