Ukkomies vedätti. Kamala olo.
Juuri tällä hetkellä tuntuu että tilanne on kuin salatuista elämistä. Ihan järkyttävän kuvottava ja halpa olo.
Tarina lyhyesti, tapasin koirapuistossa mukavan oloisen miehen. Nähtiin muutamia kertoja kun osuttiin samaan aikaan paikalle, kolmannella kerralla mies pyysi mua kahville läheiseen kahvilaan. Mentiin kahville, tutustuttiin ja oli edelleen tosi mukavan oloinen. Jatkettiin tapailua niinkuin nyt normaalistikin toiseen tutustuessa. Sanoi olevansa sinkku, ei lapsia, täysin normaali työssäkäyvä mies. Hän sanoi juuri ostaneensa kesämökin täältä suunnalta ja käytiin sielläkin, kaikki hyvin, kaikki normaalia. Mies itse sanoi asuvansa parin tunnin ajomatkan päässä ja viettää lomaa parhaillaan mökkiä kunnostaen.
Kuukauden päivät ehdin tapailemaan tätä miestä ja oltiin siis päädytty jo makuuhuoneeseen asti. Yksi ilta juttelin tyttökaverini kanssa puhelimessa ja hehkutin miten mukavan miehen olen löytänyt.. kaveri kysyi että mikä sen nimi on, hän kattoo facebookista miltä se näyttää (utelias kaveri, tiedän). Vastasin nimen ja sanoin heti perään että miehellä ei kyllä facebookia ole, ei ole kiinnostunut somesta. Kaveri meni tosi vaikean kuuloiseksi ja änkytti puhelimeen että no hän kuitenkin sen nimen kirjoitti ja täällä on kyllä sun kuvaileman näköinen mies.. asuu samalla paikkakunnalla kun minä ja on naimisissa.
Mä ajattelin että ei pidä paikkaansa, katsoin facen, ei löydy. Selvis että mies oli ilmeisesti estänyt mut facessa heti tavatessa etten ikinä edes huomannut sen siellä olleen. Kaveri tuli kylään ja näytti sen sivut. Kolme lasta, vaimo, just olivat juhlineet 10 vuotis hääpäiväänsä ja kuinka ollakaan vaimon sivuilla kymmenittäin kuvia heidän uudesta ihanasta projektista, kesämökki.
Tästä on nyt puoli vuotta aikaa ja en edelleenkään ole päässyt yli pahasta olosta. Haukuin miehen pystyyn, hän rukoili etten kertoisi vaimolle ettei perhe mene rikki. Pienin lapsista on alle 4 vuotias ja vaimo selvästi umpirakastunut mieheensä. Pari kertaa olen nähnyt miehen kadulla, kävelee vaimonsa kanssa lenkillä koiran kanssa.
Mulla on niin tyhmä olo ja aikani painin sen kanssa että pitäiskö kertoa vai ei, lopulta en vaan pystynyt. Sen verran "ongin" tietoja lähipiiristä täällä samalla paikkakunnalla asuvilta että sain tietoon ettei mies ole aiemminkaan kovin uskollinen ollut. Kukaan ei ainakaan tiennyt että mies olisi kiinni jäänyt koskaan. Mikä laittaa ihmisen toimimaan noin ja miksi pitää valehdella tunteistaan ja tilanteesta. Ite olin aidosti siinä uskossa että mulla on käynyt tosi hyvä tuuri. Olin vaan joku kuvottava lelu.
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et kerro, mies jatkaa kusetusta. Saa elää juuri niinkuin haluaakin, kenestäkään välittämättä. Sitäkö haluat?
En tietenkään halua. Voin kertoa että mulla on ihan tarpeeksi jäätävä olo tästä jo valmiiksi ja kuvottaa koko mies enkä sille toivo mitään hyvää. Lapset vaan on tilanteeseen täysin viattomia.
Kuinkas korkealle mies priorisoi lastensa hyvinvoinnin ja perheen tehdessään omia valintojaan? Miksi sinun tulisi priorisoida heidät korkeammalle? Vastuu on kokonaan miehen, ei sinun. Ja lapset kyllä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin tuttavapiirin viimeinen joka sai tietää eksän tyttöystävistä. Kukaan ei halunnut kuulemma rikkoa perhettä. Katkaisin kaikki välit koko sakkiin.
Oliko teillä mahdollisesti yhteisiä lapsia jos saa udella? Kyllä mä tiedän että kuulostan pelkurilta ja tahtoisin itsekin tietää jos mun miesystäväni mua vedättäisi. Mä en tiedä että olenko yksinkertaisesti vain ihan liian kiltti ja naiivi mutta en vaan aidosti kestä ajatusta että mun takiani perhe mahdollisesti hajoaisi täysin ja varsinkin juuri ne lapset. Niiden elinkeino on yhteinen firma mitä nykyään pyörittävät ja kumpikin on luopunut entisestä työstään firman takia. Tiedän täysin että mies on sika eikä ansaitse mitään tosta mitä sillä on mut tiedän myös sen että ne lapset ei myöskään ansaitse mitään mitä olisi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että sinkku hääräilisi kesämökkiä?
Oliko uusi mökki?
Mitä ihmettä? Mulla on kaksi sinkku kaveria joilla on oma mökki..
Eikö siellä mökillä ollut mitään merkkejä vaimosta tai lapsista?
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itse koen, että vaimon tulisi saada tietää. Mies huijasi sinuakin, joten et ole hänelle mitään velkaa. Hän on itse oman petinsä pedannut. Ymmärrän kyllä jos sinua ahdistaa kertoa, sillä puolisoista ei aina tiedä miten he uutisiin reagoivat. Sinulla ei ole myöskään velvollisuutta jäädä heidän välien selvittelyn keskelle kun et tietoisesti siihen mennyt alunperinkään. Jos päätät kertoa, niin toivottavasti sulla on jotain todistusaineistoa. Mies voi muuten syyttää sua hulluksi stalkkeriksi joka vainoaa mies parkaa. Jos vaimo on tarpeeksi rakastunut ja sinisilmäinen, hän voi jopa uskoa. Vaikea tilanne, mutta tsemppiä.
Kiitos tästä. Ja joo on kyllä todisteita, raivoissani meinasin poistaa kaikki miehen tiedot ja viestit mutta joku järki takaraivossa esti. Viesteistä tulee harvinaisen selväksi tilanne ja mikään rakkaus ei voi olla niin sokea (toivottavasti) että kykenee kiistämään kaiken kun on mustaa valkoisella.
En kertois, lähinnä lapsien takia+koska en tunne ihmisiä enkä halua sekaantua muitten elämään. Sinähän tuossa paskat saat ainakin aluksi niskaas jos kerrot. Jos kuitenkin päätät kertoa niin tee se prepaid liittymällä ja kertomatta omaa nimeäs. Tod näk et oo ainut, joten ihan heti et jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään merkkiä, katselin vielä ympärilleni tarkasti just sen takia että tahdoin olla varma että kaikki on kuten mies sanoo. En tänä päivänäkään tiedä enkä edes halua tietää että oliko mies todella siivonnut kaiken valmiiksi piiloon ennen kuin mut sinne vei. Luultavasti oli, mikä muukaan sen selittäis.
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro vaimolle. Ei paranna sun oloasi yhtään jos perhe hajoaa.
Ihan voin kokemuksesta kertoa, että kyllä vaan parantaa oloa ja PALJON!
Vierailija kirjoitti:
En kertois, lähinnä lapsien takia+koska en tunne ihmisiä enkä halua sekaantua muitten elämään. Sinähän tuossa paskat saat ainakin aluksi niskaas jos kerrot. Jos kuitenkin päätät kertoa niin tee se prepaid liittymällä ja kertomatta omaa nimeäs. Tod näk et oo ainut, joten ihan heti et jää kiinni.
Suoraan sanoen olen puolisen vuotta odotellut että koska mies jää kiinni, en todellakaan usko olevani ainut ja ennemmin tai myöhemmin joku miehen käräyttää. Ajan kuluessa vaan oma olo on käynyt pahemmaksi ja alkanut epäilyttämään että onko se mies niin taitava puhumaan että kukaan ei tosiaan tulekaan kertomaan vaimolle.
Eräs tarina: Tutustuin varattuun mieheen netissä. Hänkin väitti olevansa sinkku. Sain sitten totuuden selville. Hän väitti vaimonsa hautovan itsemurhaa. En sen takia uskaltanut ottaa vaimoon yhteyttä. Aika tehokas veto, kun halusi estää kiinnijäämisen. Tuskin vaimolla oli itsetuhoisia aikeita.
"en kertoisi lapsien takia" -> eli mies jolla on lapsia saa sikailla vapaasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään merkkiä, katselin vielä ympärilleni tarkasti just sen takia että tahdoin olla varma että kaikki on kuten mies sanoo. En tänä päivänäkään tiedä enkä edes halua tietää että oliko mies todella siivonnut kaiken valmiiksi piiloon ennen kuin mut sinne vei. Luultavasti oli, mikä muukaan sen selittäis.
No kai nyt sisustuksesta, astioista, verhoista, petivaatteista huomaa? 3 lasta, niin missä he nukkuivat?
Jos et kerro vai olle, teet päätöksen vaimon puolesta mihin sulla ei ole oikeutta. Se oikeus päättää jäädäkö vai lähteäkö on vaimon, ei sun.
Älä kerro vaimolle. Unohda koko juttu. Etsi uusi mies. n40
Kahden pienen lapsen äitinä haluaisin itse ainakin tietää jos mies pettää. Olkootkin, että perhe hajoaisi, mutta eiköhän tuollainen ilmi tule kuitenkin jossain vaiheessa ja pahimmillaan niin, että lapset sen näkevät/kuulevat ensin.
Pettävä mies ei myöskään ansaitse uskollista vaimoa, perheidylliä ja vaimostaan ilmaista lasten-, kodin- ja firmanhoitajaa. (vaikka mistä mä tietäisin kuka heillä pääasiassa mitäkin tekee...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai nyt sisustuksesta, astioista, verhoista, petivaatteista huomaa? 3 lasta, niin missä he nukkuivat?
No kuule en tullut kysyneeksi että missä sun lapsesi nukkuvat kun niistä en tiennyt. Ja ihan järkyttävää kyllä mutta miehetkin osaa laittaa mökin perus mökinnäköiseksi ilman että vaimo sen tekee. Ei siellä mitään vaimo was here seinissä lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Mies on jo hajoittanut perheen harrastamalla seksiä toisen kanssa.
Ja kun nainen pettää, niin neuvotaan, että älä turhaan kerro. Riittää kun lopettaa pettämisen niin kaikki on hyvin. Tai jos päättää jatkaa sivusuhdetta, pitää olla varovainen ettei jää kiinni. Jotenkin naisen pettäessä ajatus on, että se mitä mies ei tiedä, ei häntä satuta. Miksei se toimisi toisinkin päin?
Jatka tapailua, mutta vaadi lahjoja ja muuta mukavaa. Jos ei suostu, käräytät
Ja kelaa millä riskillä! Lähekkö muuten kaffeelle. Tiedän yhen hyvän paikan?