Onko kaikki sanominen nalkuttamista?
Olen parisuhteessa, jossa toinen puolisko väittää, että nalkutan koko ajan. Hänen mielestä esimerkiksi jos kerran pyydän viemään roskat (en siis toistele pyyntöäni, vaan sanon sen vain kerran ja muodossa "voisitko viedä") niin nalkutan. Mikä tahansa pyyntöni on hänen sanojen mukaan nalkuttamista. Sekin, kun olen katsellut hänen jäljiltä olevaa pizzalaatikkoa olohuoneen pöydällä kolme päivää, ja sitten pyydän, että voisiko siivota sen pois. Eli omasta mielestäni ihan aiheesta tuolloin sanon, tai siis pyydän. Olen kysynyt häneltä, että miten minun pitäisi pyytää, että se ei olisi nalkuttamista, niin kuulemma sillä ei ole väliä, koska sanominen on nalkuttamista, eikä saisi sanoa ollenkaan eli ei saisi "nalkuttaa" ollenkaan. Onko teidän muiden mielestä kaikki sanominen nalkuttamista? Kysyn nyt tämän palstan lukijoiden mielipidettä, kun omasta mielestäni nalkuttaminen on sellaista saman asian toistelua ja jankkaamista ikävällä äänensävyllä eikä sitä, että kerran sanoo.
Kommentit (110)
Nykyajan miehet on ihan lapsia. Meillä kotona isä tarttu sunnuntaiaamuna imuriin ja auta armias jos halusit nukkua, ei auttanut, lakanat vaihdettiin ympäriltä. Haukkui laiskoiksi porsaiksi kaikki nämä nykyajan nyhveröt jotka ei osaa edes roskia viedä ja mussuttaa pizzaa kun pienet tissi-ikäiset. Onneksi tällä kasvatuksella osasin pysyä moisista nilviäisistä kaukana ja löysin itselleni MIEHEN.
Vierailija kirjoitti:
Mieti kuka teillä käyttää valtaa ja millä perusteella. Kenen tahdon mukaan asiat hoidetaan. Kuka on se joka tekee arvion asioiden tilasta. Mikä on normaali ja kuka on sen määritellyt. Kenellä on oikeus käskyttää.
Erityisen tärkeää on nähdä miehen asunto ennen yhteenmuuttoa... ja toivoa, ettei se ole sen näköinen siksi, että äitee on käynyt poikansa jäljet siivoamassa.
Sellainen joka haluaa asua sikolätissä voi joko sua yksin tai toisen possun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti kuka teillä käyttää valtaa ja millä perusteella. Kenen tahdon mukaan asiat hoidetaan. Kuka on se joka tekee arvion asioiden tilasta. Mikä on normaali ja kuka on sen määritellyt. Kenellä on oikeus käskyttää.
Minun mielestä meillä päätetään asiat puoliksi ja normaalin saa määritellä kumpikin vuorollaan. Ap
Mieslapsella on nalkukuttava äitivaimo.
Mieslapsi katsokoon peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Esitätkö loukkaantunutta jos mies ei täytä pyyntöjäsi. Pyytääkö mies sinua tekemään vastaavia asioita. Pidätkö pomottamisesta.
En esitä loukkaantunutta, jos mies ei toteuta pyyntöäni. Mies kyllä pyytää minua tekemään vastaavia asioita. En pidä pomottamisesta, mutta ei kai yksi pyyntö laittaa kolme päivää olohuoneessa lojunut pizzalaatikko ole pomottamista? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koti on myös miehen koti, mutta jostain syystä naiset katsovat oikeudekseen laatia "yhteiset" säännöt.
Kyllä, juuri näin. Miehen mielestä on ihan ok kerätä kokoelma tyhjiä pizzalaatikoita olkkariin, ei naisella pitäisi olla siinä mitään nokan koputtamista.
Mies sanoo minulle kyllä, jos itse jätän pizzalaatikoita tai vaikka likasia sukkia pitkin poikin. Ap
Niin miehestähän on henkistä väkivaltaa jos nainen pitää puoliaan kun itse on jäänyt kiinni avioliiton ulkopuolisesta suhteesta vielä erittäin epävakaaseen henkilöön. Itse asiassa pettäminen on henkistä väkivaltaa, loukataan koko perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko missään tilanteessa normaalia, jos tyhjä pizzalaatikko on kolmatta päivää olohuoneen pöydällä?
Miehesi mielestä ilmeisesti on. Meillä jokaisella on omat kriteerit. Jokainen on omia kriteereitään vastaan oikeassa itselleen. Teillä taitaa olla arvokeskustelun paikka. Etsitte keskitien joka sopii molemmille.
Ei mieheni mielestä ole ok pitää pizzalaatikkoa kolmea päivää olohuoneessa. Jos minä sinne sellaisen jätän, niin hän sanoo minulle, että vie se roskiin. Eikä hän itsekään pidä siitä, jos itse on jättänyt. Mutta silti kaikki mitä sanon, on hänen mielestä nalkuttamista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koti on myös miehen koti, mutta jostain syystä naiset katsovat oikeudekseen laatia "yhteiset" säännöt.
Kyllä, juuri näin. Miehen mielestä on ihan ok kerätä kokoelma tyhjiä pizzalaatikoita olkkariin, ei naisella pitäisi olla siinä mitään nokan koputtamista.
Mies sanoo minulle kyllä, jos itse jätän pizzalaatikoita tai vaikka likasia sukkia pitkin poikin. Ap
Eli mies nalkuttaa hänen oman määritelmänsä mukaan. Mutta kun nalkuttaa ei saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitätkö loukkaantunutta jos mies ei täytä pyyntöjäsi. Pyytääkö mies sinua tekemään vastaavia asioita. Pidätkö pomottamisesta.
En esitä loukkaantunutta, jos mies ei toteuta pyyntöäni. Mies kyllä pyytää minua tekemään vastaavia asioita. En pidä pomottamisesta, mutta ei kai yksi pyyntö laittaa kolme päivää olohuoneessa lojunut pizzalaatikko ole pomottamista? Ap
Ukollas on asenneongelma. Mun miehellä oli ihan samanlainen. Sittem kerroin sille, että on täysin naurettavaa, että mä en voi edes yhden kerran kohteliaasti pyytää apua ilman, että nalkutan. Eli käytännössä mä en voi ikinä koskaan pyytää mieheltä mitään, ilman että olen sille nalkuttava akka. Ja jos asiat on näin, niin hän voi sitten tykönään miettiä onko tämä sellainen suhde missä mä haluaisin olla. Saati että voisi miettiä miksi itse haluaa olla suhteessa naisen kanssa, joka vaan nalkuttaa. Sitä sitten vähän aikaa mietti, ja johan loppui nalkutuksesta valittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajalla jalat poikki, kun ei voi itse sitä roskapussia viedä?
Onko aloittajan miehellä jalat poikki ja aivotoiminta nollilla, kun ei voi sitä roskapussia viedä? Onko aloittajan mies jokin ajattelu- ja liikuntakyvytön vihannes, jota pitää passata ja paapoa ja jonka jälkiä pitää korjailla koska hän ei itse siihen kykene?
Siinäpä muuten ap sulle kysymyksiä, joihin kannattaa miettiä vastausta. Jos vastaus on "kyllä", kysy itseltäsi, sellasienko kumppani todella haluat.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu meillä.
Viimeksi sanoin ettei menisi farkuissa sänkyyn (!) Kuulemma nalkutin.
Näitä on lukuisia. Olisin jo lähtenyt, jos ei olisi lapsia..
Joo siis tällaisia tilanteita ne meilläkin on. Eli olen esim. tunti sitten vaihtanut sänkyymme puhtaat lakanat, ja mies menee kosteissa likaisissa farkuissa sinne lakanoiden väliin peiton alle. Kun pyydän, että riisuisi ne farkut pois kun sängyssä on juuri laitetut puhtaat lakanat, niin kuulemma nalkutan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monestiko niitä pitsalaatikoita oikein on pöydällä kolme päivää , kun se on nyt mielestäsi jopa mammapalstalla nalkuttamisen arvoinen asia? Missä järjestyksessä omat meikkisi esimerkiksi lojuu kylpyhuoneessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko missään tilanteessa normaalia, jos tyhjä pizzalaatikko on kolmatta päivää olohuoneen pöydällä?
Ei ole normaalia. Kypsät aikuisesti ajattelevat vievät pizzalaatikon viimeistään seuraavana päivänä roskakatokseen. Henkisesti teinit jättävät roskat lojumaan vääriin paikkoihin - pätee sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monestiko niitä pitsalaatikoita oikein on pöydällä kolme päivää , kun se on nyt mielestäsi jopa mammapalstalla nalkuttamisen arvoinen asia? Missä järjestyksessä omat meikkisi esimerkiksi lojuu kylpyhuoneessa?
Etkö sinä tiedä ettei meikkejä kuulu säilyttää kylpyhuoneessa?
Sä puhut nyt ihan eri asiasta. Meikit eivät ole roskaa, pizzalaatikko on.
ohis
Ei ole. Mun mielestä nalkuttaminen on sellaista toisen epäkohtien jatkuvaa sättimistä. Todellakin sulla on oikeus sanoa että voisitko. Se on nätisti pyydetty eikä mitään negatiivista tossa...
Arjessa molempien pitäs osallistua ja mun mielestä kodin siivouksesta on aihettakin sanoa toistamiseen jos toinen ei hoida osaansa! Meillä on selvä jako kaikessa. Mä tykkään imuroida ja luututa, mies taas mielellään pesee pyykit ja tiskaa, mä teen kaikki ruoat oikeastaan ja mies taas käy useammin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kysymystäsi en ymmärrä, että mitä siinä kysyt, niin en osaa vastata siihen.
Toiseen kysymykseesi vastaan, että omat meikkini tai muutkaan tavarani ei koskaan loju kylpyhuoneessa esillä, vaan ovat aina omassa kaapissani siististi oven takana. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu meillä.
Joo siis tällaisia tilanteita ne meilläkin on. Eli olen esim. tunti sitten vaihtanut sänkyymme puhtaat lakanat, ja mies menee kosteissa likaisissa farkuissa sinne lakanoiden väliin peiton alle. Kun pyydän, että riisuisi ne farkut pois kun sängyssä on juuri laitetut puhtaat lakanat, niin kuulemma nalkutan. Ap
Miehen käytös on henkisesti uhmaikäisen toimintaa ja sinun tahallista, tarkoituksellista mitätöintiäsi. Mies näkee sut äitihahmona, ei kumppanina.Laita kierrätykseen moinen mieslapsi. Aikuiselle olisi itsestäänselvyys ettei farkut jalassa mennä petiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi mielestä ilmeisesti on. Meillä jokaisella on omat kriteerit. Jokainen on omia kriteereitään vastaan oikeassa itselleen. Teillä taitaa olla arvokeskustelun paikka. Etsitte keskitien joka sopii molemmille.
Kuinka monta päivää pizzalaatikko olohuoneessa olisi hyvä keskitie?
Sama juttu meillä.