Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki sanominen nalkuttamista?

Vierailija
23.09.2018 |

Olen parisuhteessa, jossa toinen puolisko väittää, että nalkutan koko ajan. Hänen mielestä esimerkiksi jos kerran pyydän viemään roskat (en siis toistele pyyntöäni, vaan sanon sen vain kerran ja muodossa "voisitko viedä") niin nalkutan. Mikä tahansa pyyntöni on hänen sanojen mukaan nalkuttamista. Sekin, kun olen katsellut hänen jäljiltä olevaa pizzalaatikkoa olohuoneen pöydällä kolme päivää, ja sitten pyydän, että voisiko siivota sen pois. Eli omasta mielestäni ihan aiheesta tuolloin sanon, tai siis pyydän. Olen kysynyt häneltä, että miten minun pitäisi pyytää, että se ei olisi nalkuttamista, niin kuulemma sillä ei ole väliä, koska sanominen on nalkuttamista, eikä saisi sanoa ollenkaan eli ei saisi "nalkuttaa" ollenkaan. Onko teidän muiden mielestä kaikki sanominen nalkuttamista? Kysyn nyt tämän palstan lukijoiden mielipidettä, kun omasta mielestäni nalkuttaminen on sellaista saman asian toistelua ja jankkaamista ikävällä äänensävyllä eikä sitä, että kerran sanoo.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tällaisten miesten omien vanhempien dynamiikka on ollut luokkaa homersimpson. Isä on rötvähtänt kotiin tullessaan nojatuoliin ja sammaltunut siinä koko illan kaljaa juoden ja pulmusille röhötellen. Heittänyt muutaman irstaan läpän kun vaimo on mennyt ohi noukkien kaljatölkkejä ja naksunmuruja lattialta ukon vierestä vaiti nöyränä. Vaimo siivoillut, kokannut ruokaa ja avannut sitten päivän päätteeksi ihraselle ukolle haarat kun se perseestä puristanut esileikiksi sängyssä illalla. Pari työntöä, önähdys ja kyljen kääntö kuola suupielestä valuen. Perheen huumori ollut sitä kun ukko puristaa vaimoa perseestä ja pieraisee itse samalla. "Hör hör hör lapset kattokaas ku äiti MÄTÄNEE hör hör!!"

Vierailija
42/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti on myös miehen koti, mutta jostain syystä naiset katsovat oikeudekseen laatia "yhteiset" säännöt. 

Kyllä, juuri näin. Miehen mielestä on ihan ok kerätä kokoelma tyhjiä pizzalaatikoita olkkariin, ei naisella pitäisi olla siinä mitään nokan koputtamista.

Sä et nyt puhu miehestä vaan lapsen asteelle  jääneestä tampiosta, joka ei ole millään lailla parisuhdekelpoinen. Ikävää kun mies naisen löydettyään usein taantuu takaisin vastuuntunnottoman lapsen tasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitätkö loukkaantunutta jos mies ei täytä pyyntöjäsi. Pyytääkö mies sinua tekemään vastaavia asioita. Pidätkö pomottamisesta.

En esitä loukkaantunutta, jos mies ei toteuta pyyntöäni. Mies kyllä pyytää minua tekemään vastaavia asioita. En pidä pomottamisesta, mutta ei kai yksi pyyntö laittaa kolme päivää olohuoneessa lojunut pizzalaatikko ole pomottamista? Ap

Tästä lähtien sitten toimitte yhteisöllä säännöillä kuten täällä on ehdotettu. Kun mies pyytää jotain et tee sitä vaan alat välittää miehen nalkuttamisesta. Yhteiset säännöt.

Vierailija
44/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mun mielestä nalkuttaminen on sellaista toisen epäkohtien jatkuvaa sättimistä. Todellakin sulla on oikeus sanoa että voisitko. Se on nätisti pyydetty eikä mitään negatiivista tossa...

Arjessa molempien pitäs osallistua ja mun mielestä kodin siivouksesta on aihettakin sanoa toistamiseen jos toinen ei hoida osaansa! Meillä on selvä jako kaikessa. Mä tykkään imuroida ja luututa, mies taas mielellään pesee pyykit ja tiskaa, mä teen kaikki ruoat oikeastaan ja mies taas käy useammin kaupassa.

Mieheni tekee kyllä kotitöitä ja siivoaa, mielestäni hoidamme kotityöt suunnilleen puoliksi. Se ei ole tässä se ongelma ollenkaan. Vaan se, että jokainen pyyntöni on hänen mielestä nalkuttamista. Vaikkapa sekin, että jos olemme sopineet, että lähdemme kauppaan yhdessä vaikkapa tunnin päästä, ja minä olen silloin tunnin päästä eteisessä kengät jalassa ollut odottamassa jo viisi minuuttia, ja sanon miehelle, että "voisitko tulla jo", niin kuulemma taas nalkutan. Ap

Vierailija
45/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittajalla jalat poikki, kun ei voi itse sitä roskapussia viedä? 

Onko aloittajan miehellä jalat poikki ja aivotoiminta nollilla, kun ei voi sitä roskapussia viedä? Onko aloittajan mies jokin ajattelu- ja liikuntakyvytön vihannes, jota pitää passata ja paapoa ja jonka jälkiä pitää korjailla koska hän ei itse siihen kykene?

Siinäpä muuten ap sulle kysymyksiä, joihin kannattaa miettiä vastausta. Jos vastaus on "kyllä", kysy itseltäsi, sellasienko kumppani todella haluat.

Aloittajan mies on varmaan sellainen kierrätyshuippu, joka syö omat jätteensä näin ei ole omia roskia vietäväksi. Myöskään vaatteita ei tarvitse pestä tai vaihtaa koskaan... ekologista :D

Vierailija
46/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittajan miehellä jalat poikki ja aivotoiminta nollilla, kun ei voi sitä roskapussia viedä? Onko aloittajan mies jokin ajattelu- ja liikuntakyvytön vihannes, jota pitää passata ja paapoa ja jonka jälkiä pitää korjailla koska hän ei itse siihen kykene?

Siinäpä muuten ap sulle kysymyksiä, joihin kannattaa miettiä vastausta. Jos vastaus on "kyllä", kysy itseltäsi, sellasienko kumppani todella haluat.

Normaali ihminen osaa ihan itse viedä roskapussin roskakatokseen, eikä pidä muita ihmisiä käskyläisinään tai palvelijoinaan. Toki palstamammoille sekin on ylivoimainen tehtävä.

Vierailija
47/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tällaisten miesten omien vanhempien dynamiikka on ollut luokkaa homersimpson. Isä on rötvähtänt kotiin tullessaan nojatuoliin ja sammaltunut siinä koko illan kaljaa juoden ja pulmusille röhötellen. Heittänyt muutaman irstaan läpän kun vaimo on mennyt ohi noukkien kaljatölkkejä ja naksunmuruja lattialta ukon vierestä vaiti nöyränä. Vaimo siivoillut, kokannut ruokaa ja avannut sitten päivän päätteeksi ihraselle ukolle haarat kun se perseestä puristanut esileikiksi sängyssä illalla. Pari työntöä, önähdys ja kyljen kääntö kuola suupielestä valuen. Perheen huumori ollut sitä kun ukko puristaa vaimoa perseestä ja pieraisee itse samalla. "Hör hör hör lapset kattokaas ku äiti MÄTÄNEE hör hör!!"

Tällaisen jälkeen se että mies ei ole samanlainen kuningas kuin isänsä oli kotonaan, on nöyryyttävää nalkuttamista ja viehän hän sentään roskat kerran kuukaudessa, eli osallistuu. Miksi nainen nalkuttaa kun miehen pitäisi saada mitali?

Vierailija
48/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mun mielestä nalkuttaminen on sellaista toisen epäkohtien jatkuvaa sättimistä. Todellakin sulla on oikeus sanoa että voisitko. Se on nätisti pyydetty eikä mitään negatiivista tossa...

Arjessa molempien pitäs osallistua ja mun mielestä kodin siivouksesta on aihettakin sanoa toistamiseen jos toinen ei hoida osaansa! Meillä on selvä jako kaikessa. Mä tykkään imuroida ja luututa, mies taas mielellään pesee pyykit ja tiskaa, mä teen kaikki ruoat oikeastaan ja mies taas käy useammin kaupassa.

Mieheni tekee kyllä kotitöitä ja siivoaa, mielestäni hoidamme kotityöt suunnilleen puoliksi. Se ei ole tässä se ongelma ollenkaan. Vaan se, että jokainen pyyntöni on hänen mielestä nalkuttamista. Vaikkapa sekin, että jos olemme sopineet, että lähdemme kauppaan yhdessä vaikkapa tunnin päästä, ja minä olen silloin tunnin päästä eteisessä kengät jalassa ollut odottamassa jo viisi minuuttia, ja sanon miehelle, että "voisitko tulla jo", niin kuulemma taas nalkutan. Ap

Miehen mielestä tuo hänen oma käytöksensä on ihan ok? Oppinut isältään?

Kuulosta ihan meidän teiniltä, jonka aikakäsitys on hieman erilainen kuin minulla... kohta, kohta, joo-joo kohta on tyypillinen vastaus. Sitten kun räjähdän, että on tässä nyt muutakin tekemistä kuin odottaa tuntikausia... saan kommentin aina sä huudat... mitä sä rageet... toivon että aikuistuu jossain vaihheessa :D

Vierailija
49/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen osaa ihan itse viedä roskapussin roskakatokseen, eikä pidä muita ihmisiä käskyläisinään tai palvelijoinaan. Toki palstamammoille sekin on ylivoimainen tehtävä.

Miksi viedä, kun aika hoitaa... siis vaimo. Harva nainen pitää tuosta kuviosta, jossa joku automaatti (vaimo) pitää asunnon siistinä.

Kannattaa valita sellainen puoliso, jolla on suurinpiirtein sama käsitys asunnon siisteydestä. Siistejä miehiäkin on, samoin kuin possuja naisia.

Vierailija
50/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muutkin ketjun naiset eivät tunnista omaa voimakasta passiivisaggressiivisuuttaan miehiään kohtaan.

Aloittajakin seisoo eteisessä kengät jalassa ja sen jälkeen raivoaa miehelleen kun mies ei ole ajatustenlukija.

Kuinka vaikeaa on yhdessä tehdä sitä kauppaan lähtöä, eikä vain kihistä raivoissaan eteisessä? 

Ap ei vieläkään vastannut kuinka usein tätä maailman suurinta ongelmaa, eli pitsalaatikkoa pöydällä oikein esiintyy ? 

Vierailija
51/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi viedä, kun aika hoitaa... siis vaimo. Harva nainen pitää tuosta kuviosta, jossa joku automaatti (vaimo) pitää asunnon siistinä.

Kannattaa valita sellainen puoliso, jolla on suurinpiirtein sama käsitys asunnon siisteydestä. Siistejä miehiäkin on, samoin kuin possuja naisia.

Kyse on muiden käskyttämisestä ja pompottamisesta, ei siitä kuka siivoa ja milloin.

Tätäkö te naiset ette ymmärrä?

Vierailija
52/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ja muutkin ketjun naiset eivät tunnista omaa voimakasta passiivisaggressiivisuuttaan miehiään kohtaan.

Aloittajakin seisoo eteisessä kengät jalassa ja sen jälkeen raivoaa miehelleen kun mies ei ole ajatustenlukija.

Kuinka vaikeaa on yhdessä tehdä sitä kauppaan lähtöä, eikä vain kihistä raivoissaan eteisessä? 

Ap ei vieläkään vastannut kuinka usein tätä maailman suurinta ongelmaa, eli pitsalaatikkoa pöydällä oikein esiintyy ? 

Oltiin sovittu että lähdetään tunnin päästä. Naisenko pitäisi olla ajatustenlukija ja tajuta että ei lähdetäkään?

Vierailija
53/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on raivoamista eteisessä, jos ollaan sovittu, että lähdetään 15:30 ja 15:35 sanon kerran ilman mitään huutamista, että "voisitko tulla jo"? 

Mikä ajatustenlukija miehen pitäisi siinä olla? Jos ollaan jo sovittu aiemmin, että lähdetään klo 15:30 ja meillä on pieni asunto, niin mies näkee, että seison siellä eteisessä ulkovaatteissa.

Aika vaikeaa kai on tehdä yhdessä lähtöä, jos itse pitää sovitusta kiinni ja toinen ei.

Ap

Vierailija
54/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on sotkuisempia kuin naiset. Joskus harvoin toistepäin.

Onko? Kyllä minä olen sotkuisempi kuin ex ja samoin tyttäreni on sotkuisempi kuin poika. Tosin en ole likainen eli pitsalaatikko tai roskis ei loju, vaatteita, kirjoja, lehtiä, mainoksia, meikkejä jne lojuu.

Vierailija
55/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi sietää ihmistä joka nalkuttaa ennemmin kuin tekee. Jos katselet pizzalaatikkoa pöydällä, niin miksi et korjaa sitä pois? Kannaattaa myös kysyä mieheltä minkälainen siisteystado on hänen mielestään riittävä ja suhteuttaa omia ajatuksia siihen.

Vierailija
56/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin sovittu että lähdetään tunnin päästä. Naisenko pitäisi olla ajatustenlukija ja tajuta että ei lähdetäkään?

YHYY!

Eipäs nyt spoilata hyvää uhriutumista faktoilla.

Vierailija
57/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi sietää ihmistä joka nalkuttaa ennemmin kuin tekee. Jos katselet pizzalaatikkoa pöydällä, niin miksi et korjaa sitä pois? Kannaattaa myös kysyä mieheltä minkälainen siisteystado on hänen mielestään riittävä ja suhteuttaa omia ajatuksia siihen.

Ei kyse ole vain jostain siivoamisesta vaan mistä tahansa asiasta, josta sanon. Jos mies on esim. vienyt töihinsä mukanaan minun kännykkälaturin ladatakseen siellä kännykkänsä (kun oma laturinsa on rikki) ja soitan hänelle ja sanon, että voisitko tuoda sen laturini kotiin kun tulet töistä, niin sekin on kuulemma nalkuttamista. (Ja soitan siksi, että hän usein unohtelee tuollaiset asiat.) Ap

Vierailija
58/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset miehet muuttuu muuten todella nopeasti seksuaalisesti epähaluttaviksi. Mä vihaan pyytää toisia ihmisiä tekemään asioita, joita lapsikin tajuaa tehdä. Ihan kuin olisi joku vajaamielinen hyysättävänä ja itse joku äiti. Yök yök yök! Onneksi nykyään on ihan aikuinen mies ja aikuinen koti. Ja voin sanoa että aikuisessa kodissa peitto heiluu!

Vierailija
59/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei taida tykätä sinusta, ap. Ainakin käyttäytyy kuin ei tykkäisi.

Vierailija
60/110 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn mieheltä ”mihin nuo tavarasi / roskat / lautaset tuosta pöydältä ovat menossa?” Mies vastaa ”roskiin. Kaappiin.” Ja vie ne samalla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi