Onko kaikki sanominen nalkuttamista?
Olen parisuhteessa, jossa toinen puolisko väittää, että nalkutan koko ajan. Hänen mielestä esimerkiksi jos kerran pyydän viemään roskat (en siis toistele pyyntöäni, vaan sanon sen vain kerran ja muodossa "voisitko viedä") niin nalkutan. Mikä tahansa pyyntöni on hänen sanojen mukaan nalkuttamista. Sekin, kun olen katsellut hänen jäljiltä olevaa pizzalaatikkoa olohuoneen pöydällä kolme päivää, ja sitten pyydän, että voisiko siivota sen pois. Eli omasta mielestäni ihan aiheesta tuolloin sanon, tai siis pyydän. Olen kysynyt häneltä, että miten minun pitäisi pyytää, että se ei olisi nalkuttamista, niin kuulemma sillä ei ole väliä, koska sanominen on nalkuttamista, eikä saisi sanoa ollenkaan eli ei saisi "nalkuttaa" ollenkaan. Onko teidän muiden mielestä kaikki sanominen nalkuttamista? Kysyn nyt tämän palstan lukijoiden mielipidettä, kun omasta mielestäni nalkuttaminen on sellaista saman asian toistelua ja jankkaamista ikävällä äänensävyllä eikä sitä, että kerran sanoo.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajalla jalat poikki, kun ei voi itse sitä roskapussia viedä?
Onko aloittajan miehellä jalat poikki ja aivotoiminta nollilla, kun ei voi sitä roskapussia viedä? Onko aloittajan mies jokin ajattelu- ja liikuntakyvytön vihannes, jota pitää passata ja paapoa ja jonka jälkiä pitää korjailla koska hän ei itse siihen kykene?
Siinäpä muuten ap sulle kysymyksiä, joihin kannattaa miettiä vastausta. Jos vastaus on "kyllä", kysy itseltäsi, sellasienko kumppani todella haluat.
Normaali ihminen osaa ihan itse viedä roskapussin roskakatokseen, eikä pidä muita ihmisiä käskyläisinään tai palvelijoinaan. Toki palstamammoille sekin on ylivoimainen tehtävä.
Miten se vieminen on pelkästään mamman vastuulla, jos yhteistä taloutta eletään? Onko se vieminen siis miehelle ylivoimaista käskemättä ja vielä ylivoimaisempaa käskettynä? Onko mies siis epänormaali, kun tuo ei onnistu? Onko hän aivotoiminnaltaan jotenkin erityisen vajaa?
Millä oikeudella ap käskyttää miestään?
Mitkäs jonnejen kokoontumisajot täällä on? Vaimo vie oman laatikkonsa ja jos minä en, niin siinä se ongelma varmaan on. Hänenkö se pitäisi minun puolestani viedä? Mene takas mamman tykö siellä tulee varmaan palvelu kuten haluat
Sellaista olkuukkoilua ja henkilöön menemistä.
Aloittajalla ei ole mitään oikeutta käskyttää miestään viemään roskapussia juuri sillä siunaaman sekunnilla kun ap niin keksii käskyttää.
Uskoakseni ap:n ei myöskään tarvitse harrastaa miehensä kanssa seksiä, koska millä oikeudella se mies vaimon sellaiseen käskyttää? Ja ihan turha olla koko ajan nalkuttamassa siitä.
Missä kohtaa tämä seksin harrastaminen tulee ilmi aloittajan kirjoituksissa?
Toisekseen, seksikö on sinulle "kauppatavaraa"?
Näillä lapsimiehillä on hirrrveät määrät oikeuksia. Mutta niitä velvollisuuksia ei sitten olekaan kuin sillä vaimolla. Esim. seksiä pitää saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muutkin ketjun naiset eivät tunnista omaa voimakasta passiivisaggressiivisuuttaan miehiään kohtaan.
Aloittajakin seisoo eteisessä kengät jalassa ja sen jälkeen raivoaa miehelleen kun mies ei ole ajatustenlukija.
Kuinka vaikeaa on yhdessä tehdä sitä kauppaan lähtöä, eikä vain kihistä raivoissaan eteisessä?
Ap ei vieläkään vastannut kuinka usein tätä maailman suurinta ongelmaa, eli pitsalaatikkoa pöydällä oikein esiintyy ?
Miten se on raivoamista eteisessä, jos ollaan sovittu, että lähdetään 15:30 ja 15:35 sanon kerran ilman mitään huutamista, että "voisitko tulla jo"?
Mikä ajatustenlukija miehen pitäisi siinä olla? Jos ollaan jo sovittu aiemmin, että lähdetään klo 15:30 ja meillä on pieni asunto, niin mies näkee, että seison siellä eteisessä ulkovaatteissa.
Aika vaikeaa kai on tehdä yhdessä lähtöä, jos itse pitää sovitusta kiinni ja toinen ei.
Ap
Viestinnässäsi on aika lailla parantamisen varaa, jos olet noin aggressiivinen jopa anonyymilla nettipalstallakin. Et ymmärrä ero siinä, että sanoisit miehellesi että "lähdetään nyt sinne kauppaan" sen sijaan että seisot marttyyrina eteisessä hiljaa viisi minuuttia?
Säälin miestäsi mikäli olet vähänkään samanlainen häntä kohtaan kuin nettikirjoittelustasi voi päätellä
Minä taas olen iloinen siitä, että sinulla ei ole ketään naista kiusattavana livenä kotona (ellei äitiä lasketa). Kuulostat aivan h*lvetin ärsyttävältä, rasittavalta ja lapselliselta jänkyttäjältä, joka kuvittelee olevansa suurikin argumentaatikko vaikka on vain pohjattoman tyhmä ja yksisilmäinen tautologi.
Olisi palvelus Suomen naisille, jos siirtyisit kokonaan ulilaudalle ja pysyisit siellä.
Eikö taidot riitä normaaliin argumentointiin? Valkoroskaahan tällä palstalla kyllä pyörii, olet malliesimerkki siitä
Taitaa jonneilla pukata sunnuntaiahdistusta päälle, kun huominen kouluunlähtö pelottaa ja krapulaakin pukkaa. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajan miehellä jalat poikki ja aivotoiminta nollilla, kun ei voi sitä roskapussia viedä? Onko aloittajan mies jokin ajattelu- ja liikuntakyvytön vihannes, jota pitää passata ja paapoa ja jonka jälkiä pitää korjailla koska hän ei itse siihen kykene?
Siinäpä muuten ap sulle kysymyksiä, joihin kannattaa miettiä vastausta. Jos vastaus on "kyllä", kysy itseltäsi, sellasienko kumppani todella haluat.
Normaali ihminen osaa ihan itse viedä roskapussin roskakatokseen, eikä pidä muita ihmisiä käskyläisinään tai palvelijoinaan. Toki palstamammoille sekin on ylivoimainen tehtävä.
Miten se vieminen on pelkästään mamman vastuulla, jos yhteistä taloutta eletään? Onko se vieminen siis miehelle ylivoimaista käskemättä ja vielä ylivoimaisempaa käskettynä? Onko mies siis epänormaali, kun tuo ei onnistu? Onko hän aivotoiminnaltaan jotenkin erityisen vajaa?
Mitkäs jonnejen kokoontumisajot täällä on? Vaimo vie oman laatikkonsa ja jos minä en, niin siinä se ongelma varmaan on. Hänenkö se pitäisi minun puolestani viedä? Mene takas mamman tykö siellä tulee varmaan palvelu kuten haluat
Aloittajalla ei ole mitään oikeutta käskyttää miestään viemään roskapussia juuri sillä siunaaman sekunnilla kun ap niin keksii käskyttää.
Uskoakseni ap:n ei myöskään tarvitse harrastaa miehensä kanssa seksiä, koska millä oikeudella se mies vaimon sellaiseen käskyttää? Ja ihan turha olla koko ajan nalkuttamassa siitä.
Ei analogia ole tuttu käsite?
Onko mies valmis ja kykenävä suomaan vaimolle näitä oikeuksia, mitä itselleen kahmii? Vai tuleeko kiukku ja tarve peukun imemiselle ja päikkäreille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muutkin ketjun naiset eivät tunnista omaa voimakasta passiivisaggressiivisuuttaan miehiään kohtaan.
Aloittajakin seisoo eteisessä kengät jalassa ja sen jälkeen raivoaa miehelleen kun mies ei ole ajatustenlukija.
Kuinka vaikeaa on yhdessä tehdä sitä kauppaan lähtöä, eikä vain kihistä raivoissaan eteisessä?
Ap ei vieläkään vastannut kuinka usein tätä maailman suurinta ongelmaa, eli pitsalaatikkoa pöydällä oikein esiintyy ?
Miten se on raivoamista eteisessä, jos ollaan sovittu, että lähdetään 15:30 ja 15:35 sanon kerran ilman mitään huutamista, että "voisitko tulla jo"?
Mikä ajatustenlukija miehen pitäisi siinä olla? Jos ollaan jo sovittu aiemmin, että lähdetään klo 15:30 ja meillä on pieni asunto, niin mies näkee, että seison siellä eteisessä ulkovaatteissa.
Aika vaikeaa kai on tehdä yhdessä lähtöä, jos itse pitää sovitusta kiinni ja toinen ei.
Ap
Viestinnässäsi on aika lailla parantamisen varaa, jos olet noin aggressiivinen jopa anonyymilla nettipalstallakin. Et ymmärrä ero siinä, että sanoisit miehellesi että "lähdetään nyt sinne kauppaan" sen sijaan että seisot marttyyrina eteisessä hiljaa viisi minuuttia?
Säälin miestäsi mikäli olet vähänkään samanlainen häntä kohtaan kuin nettikirjoittelustasi voi päätellä
Sinun mielestä se on marttyyrina seisomista. Minun mielestä se on sitä, ettei heti heti hoputa vaan odottaa rauhassa viisi minuuttia ennen kuin sanoo. Ap
Pidät miestäsi käskyläisenäsi, se on selvää. Et vieläkään vastannut pitsalaatikko-kysymykseen, sehän on suurin ongelmistasi?
Voisitko lakata jankuttamasta pizzalaatikosta? Se ei ole elämää suurempi ongelma kenellekään muulle kuin sinulle. Vain yksi esimerkki muiden joukossa.
Mitä ne muut ongelmat olivatkaan?
Se että ap itse seisoo eteisessä?
Se että ap katsoo miehensä olevan palvelijansa roskapussin viemisen suhteen ( ilmeisesti monessa muussakin asiassa) ?
Hyvä tavaton. Tuoko on se, mitä olet ymmärtänyt? Ei ole hurraamista lukutaidossasi, eipä todella. Tilanne on huolestuttava.
Ja pelottavinta on se, että asianomainen itse ei näytä tajuava, ettei ymmärrys nyt kertakaikkiaan riitä normaaliin kommunikointiin. Mutta niinhän se usein on. Kun ei ymmärrä, niin ei myöskään ymmärrä ettei ymmärrä.
Monien mielestä on, mutta tuohan on vain pyrkimystä alistaa toinen hiljaiseksi. Täytyy kutsua toisen puhetta nalkutukseksi, jotta saisi siihen vivahteen siitä, että puhe on ikävää, turhaa, kaiken kaikkiaan kiellettyä.
Millä oikeudella ap käskyttää miestään? Miksi ap ei vain eroa jos on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella ap käskyttää miestään? Miksi ap ei vain eroa jos on niin vaikeaa?
Miksi tämä papukaija on pesiytynyt tähän ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Käännän tämän sanoman nykymieheksi:
"Minä. Minä minä. Minäminäminä. Pizza, Colajuoma. Minä. Pleikkari. Sossutukiminä minäOlut minäminäminä. Äiti. Mamma. Mammanhelmat pleikkari kela minä. Minä. Oispa vaipat ni ei tarvis käydä vessassaMInä."
Vierailija kirjoitti:
Niin että jos on parisuhteessa jossa toivoisi molempien kantavan vastuuta kodin siisteydestä, ja toinen ei niin tee, niin kannattaa heti erota yrittämättä pyytää toiselta osansa hoitamista?
Minä luulen että liian suuri osa apn puheista koskee jotakin tehtävää. Tuntuu että suhteestanne puuttuu molemminpuoleinen arvostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei analogia ole tuttu käsite?
Onko mies valmis ja kykenävä suomaan vaimolle näitä oikeuksia, mitä itselleen kahmii? Vai tuleeko kiukku ja tarve peukun imemiselle ja päikkäreille?
Miksi rinnastat seksin harrastamisen siihen , että ap itse seisoo marttyyrina eteisessä?
Vierailija kirjoitti:
Samalla oikeudella kuin AP:n mies käskyttää häntä? Parisuhteessa on ihan yleistä, että pyydetään toista tekemään asioita, ja myös AP:n mies pyytää AP:tä siivoamaan jälkensä. Vai onko sinun mielestäsi tämä oikeus vain miehellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että jos on parisuhteessa jossa toivoisi molempien kantavan vastuuta kodin siisteydestä, ja toinen ei niin tee, niin kannattaa heti erota yrittämättä pyytää toiselta osansa hoitamista?
Kodin siisteys on täysin eri asia kuin se, että pitää toista käskyläisenään. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin siisteys on täysin eri asia kuin se, että pitää toista käskyläisenään. -eri
Kuinka niin monella jää säännönmukaisesti huomaamatta tai tajuamatta, että ap:n mies sujuvasti "käskyttää" ap:tä (eli pyytää häntä tekemään jotain), ihan samoin kuin ap miestä? Käskyttämistä ja päsmäröintiä on, jos nainen pyytää jotain mieheltä, mutta ei ole, jos mies pyytää naiselta? Vai mitä te oikein ajattelette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin monella jää säännönmukaisesti huomaamatta tai tajuamatta, että ap:n mies sujuvasti "käskyttää" ap:tä (eli pyytää häntä tekemään jotain), ihan samoin kuin ap miestä? Käskyttämistä ja päsmäröintiä on, jos nainen pyytää jotain mieheltä, mutta ei ole, jos mies pyytää naiselta? Vai mitä te oikein ajattelette?
Missä kohtaa käy ilmi että aloittajan mies käskyttää aloittajaa missään? Aloittaja tässä kuvittelee olevansa se jolla on oma palvelija ja käskyläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa käy ilmi että aloittajan mies käskyttää aloittajaa missään? Aloittaja tässä kuvittelee olevansa se jolla on oma palvelija ja käskyläinen.
Missäkö kohtaa? Sinä siis vaahtoat täällä suuna päänä ilman, että olet lukenut ketjun viestejä tai lukenut niitä valikoiden, laput silmillä? Typrää toimintaa, joka ei anna sinusta mitenkään fiksua kuvaa.
Palstan naiset ilmeisesti kuvittelevat oikeuttavansa käskyttämisoikeutensa ja miehen alistamisen ala- ja ylätumputuksillaan?
Ette itse edes tunnista toksisuuttanne, säälin teidän miehiänne.
Vierailija kirjoitti:
Palstan naiset ilmeisesti kuvittelevat oikeuttavansa käskyttämisoikeutensa ja miehen alistamisen ala- ja ylätumputuksillaan?
Ette itse edes tunnista toksisuuttanne, säälin teidän miehiänne.
Mikä palikka päästäsi puuttuu? Tuollainen jumittaminen ja jankkaaminen on taatusti huomattu jo alakoulussa ja tutkittu. Kerro diagnoosisi, niin osaamme suhtautua sinuun ymmärryksellä.
Kukas se niistä olkiukoista ja ad hominemeista täällä jauhoikaan...