Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**PCO-plikat pinoon!!!**

05.05.2006 |

[color=red]Aarrearkku[/color] [color=orchid]vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02.[/color]

[color=red]Auris[/color] [color=orchid]PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit oli käytössä yhteensä 8 kiertoa 1½v aikana, lopuksi ne ei enää tehonneet. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt ollaan menossa Tampereelle yksityiselle, suunnitelmissa IVF, suunnitteluaika on 9.5. Jännityksellä odotetaan mitä tää vuosi tuo tullessaan...[/color]

[color=red]-fiona-[/color] [color=orchid]157/48 vm 80, mies vm 75. Esikoisen yritys aloitettu 8/04, PCO todettu 3/05, määrätty clomit [/color]

[color=red]katjuska12[/color] [color=orchid]173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella.[/color]

[color=red]kurnau[/color] [color=purple]169/64 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Pari km ja hyperi takana. Eka PAS 5.5, jatkossa vain IVM-hoito kun hormonit eivät sovi.[/color]

[color=red]saarukka2 [/color] [color=purple]..... [/color]

[color=red]:)Katala[/color] [color=orchid]minä vm.-80, mies -76, PCO todettu jo poikkeuksellisesti vuonna -96 (jolloin ei siis vielä ollut mieskään kiikarissa yrityksestä puhumattakaan... ;) Esikoista yritettiin n.3vuotta pelkillä teroilla+lugeilla, sitten rankempia hoitoja 1,5v ja esikoinen syntyi kevättalvella -04. Nyt hoitojen taival aloitettu uudelleen, metut ja clomit menossa, elokuulle julkiselle aika, jolloin sitten aloitetaan taas varmaan IUIlla.[/color]

[color=red]MaggyOo[/color] [color=purple]172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa.[/color]

[color=red]seruska[/color] [color=purple]vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää. [/color]

[color=red]sallura [/color][color=orchid]minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova. [/color]

[color=red]Enni-Maija[/color] [color=purple]minä -78. mies-65. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoidoilla 3 keskenmenoa ja poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 asti, sittemmin clomi+luge ei tulosta, 3xIUI clomit+menopur+metforem negaa, nyt mennään IVF eteenpäin.[/color]

[color=red]nantsu22 [/color][color=orchid]minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä. [/color]

[color=red]Eloveena77[/color] [color=purple]minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana.[/color]

[color=red]lillamy-02 [/color][color=orchid]lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05. [/color]

[color=red]sweet77[/color] [color=purple]Minä-77, mies -76. Lasta yritetty tammikuusta -04 lähtien. Pco diagnoosi kesäkuussa -04 ja miehellä myös simpoissa vähän häikkää. Hoidot julkisella: Aluksi kokeiltiin ½ vuoden ajan Terolut+Clomifenia tuloksetta. NKL vaihdettiin Terolut+Puregon pistokset (ja Pregnyl), yritetään päästä tekemään onnistunut IUI seuraavaan kiertoon.

[/color]

[color=red]kalevi [/color][color=orchid]Itte pian 32v. ja mies 33v. Pco todettiin -02 väestöliitossa taysissa, jossa hoidoissa nyt toista kierrosta. Esikoinen sai alkunsa -03 ekasta inssistä yhdistelmästä: clomit 3kpl/pvä kp3-8 + menogon +metut + pregnyl. Pikkumies nyt 2v pian 3kk. Nyt p2-projektissa mukana 11/05 ja insseillä yritetään. Clomit eivät antaneet vastetta, joten nyt toista kiertoa menopurilla ja tietty metut tukemassa. Muniksia ei vain meinata saada kasvamaan / ovis syttymään, joten pitkään on annoksien kanssa pähkäilty. Mikäli inssit eivät saa tuulta alleen, loppusyksystä ilmeisesti ivf odottaa. [/color]

[color=purple] [size=3] Plussanneet PCO plikat [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Ronjoo la 7.12.2005 [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Samojedi_79 la 2.12.2005 [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Alexiana la 20.2.2006[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] tuusannuuska la 9.2.2006[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] :)Katala la 12.3.2006[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Trust la 15.2.2006[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] (H-R) la[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] bisous la 10.7.2006 [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Mörötin-81 la 3.11.2006 [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Piippuli la 7.8.2006 [/color] [/size]

[color=purple] [size=3] Millä keinoin plussasin? [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Mörötin-81: 3. inssi [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Ronjoo: 3. inssi clomeilla ja puregonilla[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Samojedi_79:clomit [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Piippuli: 1.IVF 1. PAS (lääk.)[/color] [/size]

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Aarrearkku[/color] [color=orchid]vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02.[/color]

[color=red]Auris[/color] [color=orchid]PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit oli käytössä yhteensä 8 kiertoa 1½v aikana, lopuksi ne ei enää tehonneet. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt ollaan menossa Tampereelle yksityiselle, suunnitelmissa IVF, suunnitteluaika on 9.5. Jännityksellä odotetaan mitä tää vuosi tuo tullessaan...[/color]

[color=red]katjuska12[/color] [color=orchid]173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella.[/color]

[color=red]kurnau[/color] [color=purple]169/64 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Pari km ja hyperi takana. Eka PAS 5.5, jatkossa vain IVM-hoito kun hormonit eivät sovi.[/color]

[color=red]saarukka2 [/color] [color=purple]..... [/color]

[color=red]:)Katala[/color] [color=orchid]minä vm.-80, mies -76, PCO todettu jo poikkeuksellisesti vuonna -96 (jolloin ei siis vielä ollut mieskään kiikarissa yrityksestä puhumattakaan... ;) Esikoista yritettiin n.3vuotta pelkillä teroilla+lugeilla, sitten rankempia hoitoja 1,5v ja esikoinen syntyi kevättalvella -04. Nyt hoitojen taival aloitettu uudelleen, metut ja clomit menossa, elokuulle julkiselle aika, jolloin sitten aloitetaan taas varmaan IUIlla.[/color]

[color=red]MaggyOo[/color] [color=purple]172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa.[/color]

[color=red]seruska[/color] [color=purple]vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää. [/color]

[color=red]sallura [/color][color=orchid]minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova. [/color]

[color=red]Enni-Maija[/color] [color=purple]minä -78. mies-65. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoidoilla 3 keskenmenoa ja poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 asti, sittemmin clomi+luge ei tulosta, 3xIUI clomit+menopur+metforem negaa, nyt mennään IVF eteenpäin.[/color]

[color=red]nantsu22 [/color][color=orchid]minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä. [/color]

[color=red]Eloveena77[/color] [color=purple]minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana.[/color]

[color=red]lillamy-02 [/color][color=orchid]lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05. [/color]

[color=red]sweet77[/color] [color=purple]Minä-77, mies -76. Lasta yritetty tammikuusta -04 lähtien. Pco diagnoosi kesäkuussa -04 ja miehellä myös simpoissa vähän häikkää. Hoidot julkisella: Aluksi kokeiltiin ½ vuoden ajan Terolut+Clomifenia tuloksetta. NKL vaihdettiin Terolut+Puregon pistokset (ja Pregnyl), yritetään päästä tekemään onnistunut IUI seuraavaan kiertoon.

[/color]

[color=red]kalevi [/color][color=orchid]Itte pian 32v. ja mies 33v. Pco todettiin -02 väestöliitossa taysissa, jossa hoidoissa nyt toista kierrosta. Esikoinen sai alkunsa -03 ekasta inssistä yhdistelmästä: clomit 3kpl/pvä kp3-8 + menogon +metut + pregnyl. Pikkumies nyt 2v pian 3kk. Nyt p2-projektissa mukana 11/05 ja insseillä yritetään. Clomit eivät antaneet vastetta, joten nyt toista kiertoa menopurilla ja tietty metut tukemassa. Muniksia ei vain meinata saada kasvamaan / ovis syttymään, joten pitkään on annoksien kanssa pähkäilty. Mikäli inssit eivät saa tuulta alleen, loppusyksystä ilmeisesti ivf odottaa. [/color]

[color=red]jusupus[/color] [color=purple]minä -82, mies -78, vauvaa toivottu 04/04 lähtien, PCO todettu yksityisellä syksyllä -04 ja tutkimukset alkoi kunnallisella 02/05, miehellä todettiin siellä vasta-aineita vaikkakin muuten melko hyvää, toukokuussa -05 alkoi metformiini, syksyllä piti aloittaa clomiavusteiset inssit, mutta ultrissa todettiin 2xei ovulaatiota, toisella kertaa terot auttamaan uutta kiertoa vauhtiin, jotta ennen joulua ehdittäisi inssiin, yllättäen vuoto ei alkanut vaan olin raskaana joka todettiin alku-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi rv7+2, uutta yritystä jatkettiin clomeilla, ekaan kiertoon inssi negaa, toisessa ei taaskaan ovulaatiota, joten kolmannella oli nyt käytössä 2 tabl. clomeja, kp 16 pregnyl ja tänään kp18 laitettiin siittiöt matkaan, jos negaa niin seuraavaksi ilmeisesti clomien lisäksi piikityksiä kasvattamaan muniksia. [/color]

[color=red]eviska[/color][color=orchid]minä -77 ja mies -75, pco todettu jo -95. Yritystä ollut vuodesta -96. Clomeja kokeiltu yht.5 kiertoa, ei vastetta. Ovulaation induktio *3 -98, yhdestä kierrosta ovulaatio, muissa ei vastetta. IVF -99, josta tuloksena 1*2:den alkion siirto, ja siitä alkanut kemiallinen raskaus. Vuonna -02 yllätys luomuraskaus, joka sekin päätyi keskenmenoon viikolla 6. Nyt sitten aloitettu taas hoidot uudella innolla, ja ensimmäinen inssi olis tiedossa ensi kiertoon, ja jos ei siitä tulosta, niin sitten elokuussa IVF. lisäykseksi vielä, että tässä välissä en ole käyttänyt muita hormoneja, kuin Teroluteja menkkojen aikaan saamiseksi. [/color]

[color=red]Siirisofia75[/color] [color=purple]Minä -75, mies -75. Yritystä 1,5 vuotta. PCO todettu 02/06 eli varsin tuoreesta tuttavuudesta on kyse. Aluksi kokeilimme clomien avulla mutta, kun raskaus ei alkanut jatkettiin insseillä. Kolme inssiä tehty ja tämän kolmannen testipäivä on tulevan viikon keskiviikko. Kahdessa ensimmäisessä inssissä käytössä clomit+gonal+pregnyl. Ja tässä jälkimmäisessä clomit+menopur+pregnyl. Lisäksi olen syönyt metformiinia toisen epäonnistuneen inssin jälkeen, eli nyt pari kuukautta. Tällä kertaa ajoitus oli täydellinen, ovulaatio käynnissä ja A-luokan veijareita peräti 39 miljoonaa. Ei ole aiemmin odotukset ja toiveet ollut näin korkealla. [/color]

[color=red]Siirukka[/color][color=orchid]5v yritystä,monta hoitokertaa,tyttö sai alkunsa luonnollisesti(syntyi 8/02),nyt toista yritetty 2v,hoitoihin lähtö syksyllä,pco todettu v.2000) [/color]

[color=red]Naksukka[/color] [color=purple]minä vm. -77, mies vm. -74, pco todettu 10/03 & 11/03 kohdusta poistettu polyyppi. Reilun puolentoista vuoden yrityksen jälkeen syntyi esikoispoikamme 5/05 toisesta clomikierrosta. Nyt pikkukakkosen yritys aloitettu 3/06. Clomit jälleen käytössä. [/color]

[color=red]ki-ra[/color][color=orchid]Meillä yritys aloitettu 04/05 ja viime viikolla tuli tieto PCO:sta eli ihan tuoreita ollaan asian kanssa.

Ikää 24 mulla ja mies 26. Yksi km ihan raskauden alussa 05/05. [/color]

[color=purple] [size=3] Plussanneet PCO plikat [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Ronjoo la 7.12.2005 [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Samojedi_79 la 2.12.2005 [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Alexiana la 20.2.2006[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] tuusannuuska la 9.2.2006[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] :)Katala la 12.3.2006[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] (H-R) la[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] bisous la 10.7.2006 [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Mörötin-81 la 3.11.2006 [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Piippuli la 7.8.2006 [/color] [/size]

[color=purple] [size=3] Millä keinoin plussasin? [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Mörötin-81: 3. inssi [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Ronjoo: 3. inssi clomeilla ja puregonilla[/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Samojedi_79:clomit [/color] [/size]

[color=deeppink] [size=2] Piippuli: 1.IVF 1. PAS (lääk.)[/color] [/size]

Vierailija
42/54 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin VL ja ei sielläkään mitään positiivisia oltu. Ultra varattu huomiselle, katotaan mitä kohdussa on. Olen KOKO päivän maannut ja nukkunut ja itkenyt. Selkään ei enää vedä, mutta kohtu tuntuu koko ajan kuumottavan. Ei ole ollut lisää supistuksia.

Jotain siis on tapahtunut ja toivottavasti huomenna selviää mitä. Leikiteltiin mieheni kanssa äsken saunassa, että jospa toinen (jos molemmat siis kiinnittyivät) meni kesken?

Mitään vuotoa ei ole, ei edes tuhrua tai aavistustakaan muusta kuin lugeista. Terkkarin mukaan vuodon puuttuminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö km voisi olla tapahtunut.

Ennis -OLEN PAHOILLANI. Voimahaleja. Koita ajatella niin, että parempi että oli edes jotain yritystä kuin sellainen tilanne, ettei mikään tartu kiinni. Oliko sulla muuten luget apuna? Mulla on nyt ja näin " pitkälle" olen päässyt.

Tervetuloa uudet pinoon ja esittäkää vaan kysymyksiä. Itse en tiedä metformiinista mitään, koska minä en ole missään vaiheessa syönyt niitä. Enkä ole koskaan tullut kysyneeksi, että miksei minulla ole niitä määrätty.

Ilmoittelen huomenna tilannettani. Vaikka en ole enää pätkääkään toiveikais, niin pitäkää mulle silti peukkuja!

t. kurnau

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin toivotan kurnaulle voimia ja jaksamista ja toivoa. Lähetän sulle tälläisen netti halin *hali* ja olkapääni tukemaan vaikealla hetkellä.

ja omista kuulumisistani:

Kerroin aiemmin kuinka lääkäri lähetti meidät (iät 24 ja 26) kotiin kasvamaan ennen kuin määrää mitään hoitoja tai lääkkeitä. Tutkimukset kuitenkin lupasi..

No yllättäen tänään tuli kirje postissa jossa on varattuna aika kierronkartoitukseen, RAVITSEMUSTERAPEUTILLE! ja FYSIOTERAPEUTILLE! Mulla on kesäkuussa 8 aikaa sairaalaan..

Fysioterapia on kuntosaliharjoittelua ja vesijumppaa kuulema..

Sain lääkärille että menen yksityiselle jos ikä on hänelle este meidän hoitoihin.. ja myönnän uhkasin jopa tehdä valituksen sairaalan johtoon jos homma ei etene..

Ihme ettei se lähettänyt mua vielä johonkin psykoterapiaan ja muualle ihmeellisyyksiin.

Soitin sairaalaan ja ihmettelin noita terapioiden määrää niin siel oli perustelut et allergioiden takia ravitsemusterapiaan, jotta raskaus ja myös yritys aikana saan kaikki vitamiinit ynm... Olen allerginen hyvin monelle asialle.

Ja Fysioterapiaan kun nilkoissa on jtn vikaa et ne saa liikuntaa, vahvistuisi ja kestäisi raskauden hyvin.( nilkat murtu joskus teininä eikä ne tullut kuntoon koskaan)

Terapiaa on myös varmasti ylipainon takiakin mut perusteluissa ei niin mainittu...

No nyt on ainakin sellainen olo et asialle jtn tehdään ja toivossa olevaa tulevaa raskausaikaa jo tuetaan..

Ootteko muut saaneet muuta apua kuin lääkärin ja lääkkeet..

Onko tää ihan tavallista?

Vierailija
44/54 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta kuullostaa tuo sinun sairaalakeikkamääräsi? Fyssarina kyllä haistan, että tavoitteena on myös painonpudostus, mutta sehän auttaa meitä pco-laisia raskautumaan. Sanoisin, että saat aika täydellistä palvelua.

Itselläni ei kiertoa määritelty, ei otettu hormonimääriä yms ja olen Väestöliitossa asiakkaana. Minua on alettu suoraan hoitamaan.

Suosittelen sinulle vähähiilihydraattista dieettiä, tepsii nopeasti. Voit kurkata sivuille www. karppaajat.net tai googleta " karppaus" tai " karppaajat" . Keskivartalolihaville toimii kuin häkä, oikeasti. Minulla kierto säännöllistyi vähähiilarisella ruokavaliolla, vaikka olen normaalipainoinen.

Painon laskukin sitten säästää nilkkoja, mutta hyvä kuitenkin vahvistaa paikkoja: lihakset tukevat niveliä. Ja nehän löystyvät raskauden aikana, jotta synnytys lantion kautta olisi mahdollista.

Iästä: pco pahenee iän myötä, joten sinuna menisin kipin kapin hoitoihin (kuten olit halunnutkin). Ikäsi on yksi valttikorttisi, joten käytä sitä hyväksesi.

Minä lähden tästä kohta ultraan, huoh.

kurnau

Vierailija
45/54 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurnaulle kiitos ideoista ja tuon vähähiilihydraattiseen dieettiin aion tutsutua heti.

Juu nyt olen kyllä tyytyväinen saamaani palveluun, mutta on outoa että pitää vaatia ennen kuin jotain tapahtuu. Luulisi (tai toivoisi )että kaikilla olisi samat oikeudet hoitoihin vaatimatta.

Kerrohan kuulumisiasi kun kotiudut, täällä vielä peukut pystyssä odotellaan..

Vierailija
46/54 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, minulla oli iso kysta, joka sitten oli puhjenut. Ilmankos sellaista vetistä luge-töhnää tuli eilen.

Niin ja MEILLE TULEE VAUVA!!!! 1 kpl on tulossa ja aivan kohdun perällä. Hyvä limis, munanjohtimet vapaana. JEEEEEEEE!!!

Vaikea asennoitua, kun menin ultraan jo täysin luopuneena.

kurnau rv 5+1

Vierailija
47/54 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurnau: IHANAA!!! Onpa huojentavaa kuulla, että sinulla on kaikki hyvin. Masuasukki on kyydissä ja oikeassa paikassa. Ollaan muuten collegoja.. :) Kiva juttu!

Enni-Maija:pahoitteluni ja ISO LOHTUHALI!!!

ON:kp12 menossa ja ovis kaiketi hiljalleen lähestyy. Clomit tältä kierrolta syöty ja päänsäryt pidetty.

Mukavaa helatorstaita ja viikonvaihdetta kaikille!

Naksukka

Vierailija
48/54 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän mä oon täällä jännännyt ja ihmetellyt, että miten niin sulla on keskenmeno, ei sen niin pitänyt mennä! Ja eihän se mennytkään! Mahtava juttu! Nyt vaan rauhassa nautit, jos kivut vaan antaa myöten.

-Osse

Vierailija
49/54 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mahtavaa et kaikki on hyvin!! Toivottelen sinulle ja masuasukille turvallista yhdeksän kuukauden matkaa!!!!

Enni-Maija: Minäkin olen tutkaillut tuota vähähiilarista ruokavaliota ja ajattelin sitä ruveta noudattamaan heti kun tämä inssi on ohi. Ajattelin kokeilla sitä South Beach Dieettiä, se kuulostaa riittävän yksinkertaiselta. Käyhän kertomassa kokemuksiasi vähähiilarisesta ruokavaliosta! Joohan!?

Oma napa on vähän masentunut! Kävin tänään ultrassa (kp14), ei ollut kauhean hyvät näkymät. Inssi tehdään perjantaina vaikka ajoitus ei ole paras mahdollinen. Määräsi lääkäri sit lisäksi romantiikkaa perjantaille ja lauantaille! :) Oon kyllä jo jollakin tasolla luopunut toivosta tämän inssin suhteen...

Hyvää helatorstaita kaikille!!!!

Vierailija
50/54 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRA: Mulla meni nimet sekaisin... Se olitkin sinä joka on tutustumassa tuohon vähähiilariseen ruokavalioon. Edellisessä viestissä on sinulle tarkoitettu tuo Enni-Maijan kohta!!!

Vierailija
51/54 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu NIIN epätodelliselta vielä. Viime viikolla kyttäilin raskaustestejä tässä pöydällä, nyt toi kirpun kuva on tässä vierellä. Sen piti olla Viivi tai Wagner, mutta kun näin sen ultrassa, niin totesin samantien ääneen, että kirpultahan tuo näyttää :) Noh, pidetään kirppuna kunnes tiedetään kumpi vee sieltä on tulossa.

Naksukka: täällä on aika paljon hoitohenkilökuntaa liikenteessä, joskus ollut enemmänkin juttuja ammateista.

Hei, kukas haluaa opetella pco-plikkojen päivitystä? Ajattelin kahden viikon päästä vasta siirtyä osittain tuonne plussanneiden puolelle.

kurnau ja kirppu :)

Vierailija
52/54 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurnau:

Todella paljon onnea Kurnau ja paljon vauvaliimaa matkaan.

Onko tämä pinon päivittäminen kovinkin vaikeaa? Jonkun verran tulee koneella oltua ja aattelin et jos kukaan muu ei halua niin voisin liittyä vapaaehtoisesti..

SiiriSofia: lomalla olen ollut vkolopun mut huomen aamusta olisi tarkoitus aloittaa tuo dieetti ihan kokeilu mielessä. 1kk on nyt ensimmäinen määränpää..

Vierailija
53/54 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tustumassa sinne www.karpit.fi ja sieltä löytyi hyvä linkki

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=all&specdiet=none…

josta näkee kuinka paljon missäkin tuotteessa on hiilihydraatteja..

Olin ajatellut et mikäs siinä aloitan ton ja katson kuin käy.. Monestakin asiasta olen valmis ruokavaliostani muuttamaan, mutta MAITO on jotain joka on mulle kyl elinehto kuin tupakoitsijalle tupakka..

Taidan jäädä nyt kuitenkin odottamaan et menen sinne ravitsemusterapeutille kesäkuun alussa ja sit vasta aloitan.

54/54 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vm. -76, mies -74. Pco todettiin kaksi vuotta sitten, heinäkuussa 2004. Meillä kuitenkin kaksi lasta, 2002 ja 2005 syntyneet ja molemmat saaneet alkunsa LUOMUSTI! PCO ilmeni kun rv19 tapahtuneen keskenmenon jälkeen puoli vuotta yritettiin uutta raskautta ja kiertokin oli mitä sattuu. Heti tuon ultran jälkeen tulin kuitenkin raskaaksi, riitti että clomit ja terot oli hyllyllä odottamassa uuden kierron alkua. Ekaa yritettiin muuten 8kk.

Nyt olen aloittanut clomit ja terot eka kerran, kun kierto on taas jotain 32-38pvää, tulee joku roti tähän. Uutta raskautta voisi ruveta suunnittelemaan syksyllä, tulis kakkosen ja kolmosen ikäeroksi kaksi vuotta. No, nää on vaan haaveita, katsotaan kuinka käy.

Mutta tsemppiä ja toivoa kaikille kanssasiskoille, pcosta huolimatta raskaus voi alkaa luomusti, meillä on siitä kaksi elävää esimerkkiä!