**PCO-plikat pinoon!!!**
[color=red]Aarrearkku[/color] [color=orchid]vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02.[/color]
[color=red]Auris[/color] [color=orchid]PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit oli käytössä yhteensä 8 kiertoa 1½v aikana, lopuksi ne ei enää tehonneet. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt ollaan menossa Tampereelle yksityiselle, suunnitelmissa IVF, suunnitteluaika on 9.5. Jännityksellä odotetaan mitä tää vuosi tuo tullessaan...[/color]
[color=red]-fiona-[/color] [color=orchid]157/48 vm 80, mies vm 75. Esikoisen yritys aloitettu 8/04, PCO todettu 3/05, määrätty clomit [/color]
[color=red]katjuska12[/color] [color=orchid]173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella.[/color]
[color=red]kurnau[/color] [color=purple]169/64 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Pari km ja hyperi takana. Eka PAS 5.5, jatkossa vain IVM-hoito kun hormonit eivät sovi.[/color]
[color=red]saarukka2 [/color] [color=purple]..... [/color]
[color=red]:)Katala[/color] [color=orchid]minä vm.-80, mies -76, PCO todettu jo poikkeuksellisesti vuonna -96 (jolloin ei siis vielä ollut mieskään kiikarissa yrityksestä puhumattakaan... ;) Esikoista yritettiin n.3vuotta pelkillä teroilla+lugeilla, sitten rankempia hoitoja 1,5v ja esikoinen syntyi kevättalvella -04. Nyt hoitojen taival aloitettu uudelleen, metut ja clomit menossa, elokuulle julkiselle aika, jolloin sitten aloitetaan taas varmaan IUIlla.[/color]
[color=red]MaggyOo[/color] [color=purple]172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa.[/color]
[color=red]seruska[/color] [color=purple]vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää. [/color]
[color=red]sallura [/color][color=orchid]minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova. [/color]
[color=red]Enni-Maija[/color] [color=purple]minä -78. mies-65. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoidoilla 3 keskenmenoa ja poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 asti, sittemmin clomi+luge ei tulosta, 3xIUI clomit+menopur+metforem negaa, nyt mennään IVF eteenpäin.[/color]
[color=red]nantsu22 [/color][color=orchid]minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä. [/color]
[color=red]Eloveena77[/color] [color=purple]minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana.[/color]
[color=red]lillamy-02 [/color][color=orchid]lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05. [/color]
[color=red]sweet77[/color] [color=purple]Minä-77, mies -76. Lasta yritetty tammikuusta -04 lähtien. Pco diagnoosi kesäkuussa -04 ja miehellä myös simpoissa vähän häikkää. Hoidot julkisella: Aluksi kokeiltiin ½ vuoden ajan Terolut+Clomifenia tuloksetta. NKL vaihdettiin Terolut+Puregon pistokset (ja Pregnyl), yritetään päästä tekemään onnistunut IUI seuraavaan kiertoon.
[/color]
[color=red]kalevi [/color][color=orchid]Itte pian 32v. ja mies 33v. Pco todettiin -02 väestöliitossa taysissa, jossa hoidoissa nyt toista kierrosta. Esikoinen sai alkunsa -03 ekasta inssistä yhdistelmästä: clomit 3kpl/pvä kp3-8 + menogon +metut + pregnyl. Pikkumies nyt 2v pian 3kk. Nyt p2-projektissa mukana 11/05 ja insseillä yritetään. Clomit eivät antaneet vastetta, joten nyt toista kiertoa menopurilla ja tietty metut tukemassa. Muniksia ei vain meinata saada kasvamaan / ovis syttymään, joten pitkään on annoksien kanssa pähkäilty. Mikäli inssit eivät saa tuulta alleen, loppusyksystä ilmeisesti ivf odottaa. [/color]
[color=purple] [size=3] Plussanneet PCO plikat [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Ronjoo la 7.12.2005 [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Samojedi_79 la 2.12.2005 [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Alexiana la 20.2.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] tuusannuuska la 9.2.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] :)Katala la 12.3.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Trust la 15.2.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] (H-R) la[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] bisous la 10.7.2006 [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Mörötin-81 la 3.11.2006 [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Piippuli la 7.8.2006 [/color] [/size]
[color=purple] [size=3] Millä keinoin plussasin? [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Mörötin-81: 3. inssi [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Ronjoo: 3. inssi clomeilla ja puregonilla[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Samojedi_79:clomit [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Piippuli: 1.IVF 1. PAS (lääk.)[/color] [/size]
Kommentit (54)
pp0 myös täällä! Inssi oli siis tänään ja ajoitus kerrankin paikallaan 80)!!! Siimahännät oli priimaa ja oviskin oli juuri puhjennut..Nyt vain jännäilemään. Yritän pitää nää 41:set visusti maatavasten, jottei pää olisi aivan pilvilinnoissa!
Mä testailen 19.5. joten kurnaun kanssa piinistykset samoissa!
Nyt ulos nauttimaan auringosta!!!
eli minä -82, mies -78, vauvaa toivottu 04/04 lähtien, PCO todettu yksityisellä syksyllä -04 ja tutkimukset alkoi kunnallisella 02/05, miehellä todettiin siellä vasta-aineita vaikkakin muuten melko hyvää, toukokuussa -05 alkoi metformiini, syksyllä piti aloittaa clomiavusteiset inssit, mutta ultrissa todettiin 2xei ovulaatiota, toisella kertaa terot auttamaan uutta kiertoa vauhtiin, jotta ennen joulua ehdittäisi inssiin, yllättäen vuoto ei alkanut vaan olin raskaana joka todettiin alku-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi rv7+2, uutta yritystä jatkettiin clomeilla, ekaan kiertoon inssi negaa, toisessa ei taaskaan ovulaatiota, joten kolmannella oli nyt käytössä 2 tabl. clomeja, kp 16 pregnyl ja tänään kp18 laitettiin siittiöt matkaan, jos negaa niin seuraavaksi ilmeisesti clomien lisäksi piikityksiä kasvattamaan muniksia.
Tulipas pitkästi kirjoteltua...
jusupus pp0
tässä olisi yksi uusi joukkoonne, jos vain mahtuu. Elikkä minä -77 ja mies -75, pco todettu jo -95. Yritystä ollut vuodesta -96. Clomeja kokeiltu yht.5 kiertoa, ei vastetta. Ovulaation induktio *3 -98, yhdestä kierrosta ovulaatio, muissa ei vastetta. IVF -99, josta tuloksena 1*2:den alkion siirto, ja siitä alkanut kemiallinen raskaus. Vuonna -02 yllätys luomuraskaus, joka sekin päätyi keskenmenoon viikolla 6. Nyt sitten aloitettu taas hoidot uudella innolla, ja ensimmäinen inssi olis tiedossa ensi kiertoon, ja jos ei siitä tulosta, niin sitten elokuussa IVF. lisäykseksi vielä, että tässä välissä en ole käyttänyt muita hormoneja, kuin Teroluteja menkkojen aikaan saamiseksi.
Ilmoittautuisin minäkin tähän pinoon. Minä -75, mies -75. Yritystä 1,5 vuotta. PCO todettu 02/06 eli varsin tuoreesta tuttavuudesta on kyse. Aluksi kokeilimme clomien avulla mutta, kun raskaus ei alkanut jatkettiin insseillä. Kolme inssiä tehty ja tämän kolmannen testipäivä on tulevan viikon keskiviikko. Kahdessa ensimmäisessä inssissä käytössä clomit+gonal+pregnyl. Ja tässä jälkimmäisessä clomit+menopur+pregnyl. Lisäksi olen syönyt metformiinia toisen epäonnistuneen inssin jälkeen, eli nyt pari kuukautta. Tällä kertaa ajoitus oli täydellinen, ovulaatio käynnissä ja A-luokan veijareita peräti 39 miljoonaa. Ei ole aiemmin odotukset ja toiveet ollut näin korkealla.
Oikein hyvää viikonloppua kaikille toivottelee
Siirisofia pp10 (tai nythän se on jo pp11)
[color=red]Aarrearkku[/color] [color=orchid]vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02.[/color]
[color=red]Auris[/color] [color=orchid]PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit oli käytössä yhteensä 8 kiertoa 1½v aikana, lopuksi ne ei enää tehonneet. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt ollaan menossa Tampereelle yksityiselle, suunnitelmissa IVF, suunnitteluaika on 9.5. Jännityksellä odotetaan mitä tää vuosi tuo tullessaan...[/color]
[color=red]-fiona-[/color] [color=orchid]157/48 vm 80, mies vm 75. Esikoisen yritys aloitettu 8/04, PCO todettu 3/05, määrätty clomit [/color]
[color=red]katjuska12[/color] [color=orchid]173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella.[/color]
[color=red]kurnau[/color] [color=purple]169/64 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Pari km ja hyperi takana. Eka PAS 5.5, jatkossa vain IVM-hoito kun hormonit eivät sovi.[/color]
[color=red]:)Katala[/color] [color=orchid]minä vm.-80, mies -76, PCO todettu jo poikkeuksellisesti vuonna -96 (jolloin ei siis vielä ollut mieskään kiikarissa yrityksestä puhumattakaan... ;) Esikoista yritettiin n.3vuotta pelkillä teroilla+lugeilla, sitten rankempia hoitoja 1,5v ja esikoinen syntyi kevättalvella -04. Nyt hoitojen taival aloitettu uudelleen, metut ja clomit menossa, elokuulle julkiselle aika, jolloin sitten aloitetaan taas varmaan IUIlla.[/color]
[color=red]MaggyOo[/color] [color=purple]172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa.[/color]
[color=red]seruska[/color] [color=purple]vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää. [/color]
[color=red]sallura [/color][color=orchid]minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova. [/color]
[color=red]Enni-Maija[/color] [color=purple]minä -78. mies-65. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoidoilla 3 keskenmenoa ja poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 asti, sittemmin clomi+luge ei tulosta, 3xIUI clomit+menopur+metforem negaa, nyt mennään IVF eteenpäin.[/color]
[color=red]nantsu22 [/color][color=orchid]minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä. [/color]
[color=red]Eloveena77[/color] [color=purple]minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana.[/color]
[color=red]lillamy-02 [/color][color=orchid]lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05. [/color]
[color=red]sweet77[/color] [color=purple]Minä-77, mies -76. Lasta yritetty tammikuusta -04 lähtien. Pco diagnoosi kesäkuussa -04 ja miehellä myös simpoissa vähän häikkää. Hoidot julkisella: Aluksi kokeiltiin ½ vuoden ajan Terolut+Clomifenia tuloksetta. NKL vaihdettiin Terolut+Puregon pistokset (ja Pregnyl), yritetään päästä tekemään onnistunut IUI seuraavaan kiertoon.
[/color]
[color=red]kalevi [/color][color=orchid]Itte pian 32v. ja mies 33v. Pco todettiin -02 väestöliitossa taysissa, jossa hoidoissa nyt toista kierrosta. Esikoinen sai alkunsa -03 ekasta inssistä yhdistelmästä: clomit 3kpl/pvä kp3-8 + menogon +metut + pregnyl. Pikkumies nyt 2v pian 3kk. Nyt p2-projektissa mukana 11/05 ja insseillä yritetään. Clomit eivät antaneet vastetta, joten nyt toista kiertoa menopurilla ja tietty metut tukemassa. Muniksia ei vain meinata saada kasvamaan / ovis syttymään, joten pitkään on annoksien kanssa pähkäilty. Mikäli inssit eivät saa tuulta alleen, loppusyksystä ilmeisesti ivf odottaa. [/color]
[color=red]jusupus[/color] [color=purple]minä -82, mies -78, vauvaa toivottu 04/04 lähtien, PCO todettu yksityisellä syksyllä -04 ja tutkimukset alkoi kunnallisella 02/05, miehellä todettiin siellä vasta-aineita vaikkakin muuten melko hyvää, toukokuussa -05 alkoi metformiini, syksyllä piti aloittaa clomiavusteiset inssit, mutta ultrissa todettiin 2xei ovulaatiota, toisella kertaa terot auttamaan uutta kiertoa vauhtiin, jotta ennen joulua ehdittäisi inssiin, yllättäen vuoto ei alkanut vaan olin raskaana joka todettiin alku-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi rv7+2, uutta yritystä jatkettiin clomeilla, ekaan kiertoon inssi negaa, toisessa ei taaskaan ovulaatiota, joten kolmannella oli nyt käytössä 2 tabl. clomeja, kp 16 pregnyl ja tänään kp18 laitettiin siittiöt matkaan, jos negaa niin seuraavaksi ilmeisesti clomien lisäksi piikityksiä kasvattamaan muniksia. [/color]
[color=red]eviska[/color][color=orchid]minä -77 ja mies -75, pco todettu jo -95. Yritystä ollut vuodesta -96. Clomeja kokeiltu yht.5 kiertoa, ei vastetta. Ovulaation induktio *3 -98, yhdestä kierrosta ovulaatio, muissa ei vastetta. IVF -99, josta tuloksena 1*2:den alkion siirto, ja siitä alkanut kemiallinen raskaus. Vuonna -02 yllätys luomuraskaus, joka sekin päätyi keskenmenoon viikolla 6. Nyt sitten aloitettu taas hoidot uudella innolla, ja ensimmäinen inssi olis tiedossa ensi kiertoon, ja jos ei siitä tulosta, niin sitten elokuussa IVF. lisäykseksi vielä, että tässä välissä en ole käyttänyt muita hormoneja, kuin Teroluteja menkkojen aikaan saamiseksi. [/color]
[color=red]Siirisofia75[/color] [color=purple]Minä -75, mies -75. Yritystä 1,5 vuotta. PCO todettu 02/06 eli varsin tuoreesta tuttavuudesta on kyse. Aluksi kokeilimme clomien avulla mutta, kun raskaus ei alkanut jatkettiin insseillä. Kolme inssiä tehty ja tämän kolmannen testipäivä on tulevan viikon keskiviikko. Kahdessa ensimmäisessä inssissä käytössä clomit+gonal+pregnyl. Ja tässä jälkimmäisessä clomit+menopur+pregnyl. Lisäksi olen syönyt metformiinia toisen epäonnistuneen inssin jälkeen, eli nyt pari kuukautta. Tällä kertaa ajoitus oli täydellinen, ovulaatio käynnissä ja A-luokan veijareita peräti 39 miljoonaa. Ei ole aiemmin odotukset ja toiveet ollut näin korkealla.
[/color]
[color=deeppink] [size=2] Trust la 15.2.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Ronjoo: 3. inssi clomeilla ja puregonilla[/color] [/size]
Hei kaikille ja tervetuloa uudet pinoon! Tänne huolitaan kaikki PCO-laiset, on helpompi purnata asioita yhdessä kun samaa tautia sairastetaan.
Ollaan yhteyksissä!
kurnau pp1
Nostetaans vähän ylös, noin :)
Siirieeviska75 (sorry, nimimuistini on aina ollut olematon), mitenkäs sinulla kävi, joko olet testannut?
Meitä oli muitakin pp 0-laisia: mitkäs tuntemukset, fiilikset? Nythän on pp 5 jo.
Mä oon eilisestä saakka vaan nukkunut ja rinnat tuntuvat välillä aristavilta. Kuullostaako hyvälle? Jep ja sitten muistetaan, että vedän lugeja ja estrogeeniä kaksin käsin eli loppujen lopuksi ei mitään uutta naparintamalla.
Ilmoitelkaa ihtestänne?
kurnau pp 5
Täällä kanssa mennään pp5, vähän vatsassa on jotain tuntemuksia (?) ja jotenkin turvonnu olo, mutta niin on usein muutenkin... Jotenkin kyllä ajattelen jo seuraavaa kiertoa ja mahdollisia piikityksiä kun taitaa osua ulkomaanmatkalle, ja mietin että saakohan lentokoneeseen ottaa lääkitykseen tarvittavat piikit mukaan... Täytyy nyt tosin vissiin ensin kuitenkin odottaa että mitä ens viikko tuo tullessaan.
=) Jusupus
Ei tullut mitään helmivauvaa joten voitteko poistaa mut tuolta plussanneitten puolelta?
Sama paska jatkuu edelleen, kahta kamalampana kun ei clomit tehoa...
Joten kesä kärvistellään ja syksyllä tökitään neuloja vattanahkaan sitten...
Ei kovin ole positiivinen olo....
Trust
[/color]
[color=red]jusupus[/color] [color=purple]minä -82, mies -78, vauvaa toivottu 04/04 lähtien, PCO todettu yksityisellä syksyllä -04 ja tutkimukset alkoi kunnallisella 02/05, miehellä todettiin siellä vasta-aineita vaikkakin muuten melko hyvää, toukokuussa -05 alkoi metformiini, syksyllä piti aloittaa clomiavusteiset inssit, mutta ultrissa todettiin 2xei ovulaatiota, toisella kertaa terot auttamaan uutta kiertoa vauhtiin, jotta ennen joulua ehdittäisi inssiin, yllättäen vuoto ei alkanut vaan olin raskaana joka todettiin alku-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi rv7+2, uutta yritystä jatkettiin clomeilla, ekaan kiertoon inssi negaa, toisessa ei taaskaan ovulaatiota, joten kolmannella oli nyt käytössä 2 tabl. clomeja, kp 16 pregnyl ja tänään kp18 laitettiin siittiöt matkaan, jos negaa niin seuraavaksi ilmeisesti clomien lisäksi piikityksiä kasvattamaan muniksia. [/color]
[color=red]eviska[/color][color=orchid]minä -77 ja mies -75, pco todettu jo -95. Yritystä ollut vuodesta -96. Clomeja kokeiltu yht.5 kiertoa, ei vastetta. Ovulaation induktio *3 -98, yhdestä kierrosta ovulaatio, muissa ei vastetta. IVF -99, josta tuloksena 1*2:den alkion siirto, ja siitä alkanut kemiallinen raskaus. Vuonna -02 yllätys luomuraskaus, joka sekin päätyi keskenmenoon viikolla 6. Nyt sitten aloitettu taas hoidot uudella innolla, ja ensimmäinen inssi olis tiedossa ensi kiertoon, ja jos ei siitä tulosta, niin sitten elokuussa IVF. lisäykseksi vielä, että tässä välissä en ole käyttänyt muita hormoneja, kuin Teroluteja menkkojen aikaan saamiseksi. [/color]
[color=red]Siirisofia75[/color] [color=purple]Minä -75, mies -75. Yritystä 1,5 vuotta. PCO todettu 02/06 eli varsin tuoreesta tuttavuudesta on kyse. Aluksi kokeilimme clomien avulla mutta, kun raskaus ei alkanut jatkettiin insseillä. Kolme inssiä tehty ja tämän kolmannen testipäivä on tulevan viikon keskiviikko. Kahdessa ensimmäisessä inssissä käytössä clomit+gonal+pregnyl. Ja tässä jälkimmäisessä clomit+menopur+pregnyl. Lisäksi olen syönyt metformiinia toisen epäonnistuneen inssin jälkeen, eli nyt pari kuukautta. Tällä kertaa ajoitus oli täydellinen, ovulaatio käynnissä ja A-luokan veijareita peräti 39 miljoonaa. Ei ole aiemmin odotukset ja toiveet ollut näin korkealla. [/color]
[color=red]Trust[/color][color=orchid]..[/color]
Olen TODELLA pahoillani.
Kopioin tuon listan viime vuoden loppuvaiheilta suoraan ja koska olen koko kevään ollut täältä poissa, niin en tiennyt kenenkään tilannetta.
Muistan sinut hyvin pinostamme. Laitoin sinut pinoomme kuitenkin, kerro tietosi, jos haluat.
Olen niin pahoillani, ettei teille vauvaa tullutkaan. Olin jotenkin asennoitunut, että kaikki muut saa, muttei minä :/
kurnau?
Heips!
Todellakin olo on ollut outo inssistä lähtien, alavatsalla paineen tuntua ja nippailua...nyt toista päivää särkymäistä jomotusta nivusissa sekä lantion/alaselän alueella. Eli joko tuntemattoman oviksen jälkeisiä myllerryksiä (=menkat), tai alan jo sekoilla..Jostain syystä toiveet ovat korkealla ja se pelottaa. Kyllä taitaa odottavalle olla piiiiitkä matka ens vkonlopun testailuun, joten toivon että jos täti haluaa tulla, niin tulis piru hyvissä ajoin!!!
*manaillen ja tsempaten muita* K.
...kun kyselit et onko testattu? Testattu on ja jälleen kerran tuijotin testitikun yksinäistä viivaa. ;( Mutta nou hätä! Seuraava eli neljäs inssi on nyt heti perään. Tänään alkoi clomit ja ens pe on ultra. Omien laskujeni mukaan inssi olisi 26.pvä.
Mitenkäs sun piinailut edistyy? Onkos sulla nyt jo pp8? Mä olin alusta asti älyttömän väsynyt, olisin voinut nukkua vaikka kaks kertaa kellon ympäri. Puolessa välissä pinailua (ehkä pp7-8) oli muutaman päivänä painon tunne alavatsalla. Ja viimeisinä päivinä oikea rinta kipeytyi, oli ihan älyttömän arka. Pp15 tein testin ja pp16 tuli täti ovet ryskyen. Nyt vaan kärsivällisyyttä ja tsemppiä viimeisiin piinapäiviin ja maltahan mielesi testien kanssa, ei kannata testata liian aikaisin!!! Mä päätin et nyt seuraavassa inssissä testaan vasta pp16 jos tätiä ei näy, en yhtään aikaisemmin!
Oikein hyvää Lapsettomien päivää kaikille!!!
terkuin Siirisofia kp3
Eksyinpä tänne todella pitkästä aikaa.. Oli aika ylläri kun olin vielä tällä listallakin. Onnittelut kaikille plussanneille ja terkkuja niille jotka vielä muistaa mut :)
Mehän lopetettiin kaikki yritys jo kaaauuan aikaa sitten ja meillekin se eka baby alkaa pian konkretisoitua ;) Jotkut saattaa muistaakin meidän adoptioprosessin alkuvaiheet. No nyt olemmekin sitten jo hyvässä vaiheessa ja odottelemme palleroa :) Kaikki tuleva tietenkin jännittää ja haasteita varmasti riittää koko loppuelämäksemme. Mutta emme koskaan halunneetkaan helppoa elämää vaan " rikkaan" sellaisen :)
Halauksia kaikille ja voimia lapsettomuushoitoihin.
SiiriSofia75: juuri sinua tarkoitin! Olen pahoillani negasta. Nyt katse eteenpäin :)
Ite muuten testasin tänään acon10 selvän haamun. Pakko oli, niin selkeet raskausoireet.
T. Kurnau
[/color]
[color=red]Siirisofia75[/color] [color=purple]Minä -75, mies -75. Yritystä 1,5 vuotta. PCO todettu 02/06 eli varsin tuoreesta tuttavuudesta on kyse. Aluksi kokeilimme clomien avulla mutta, kun raskaus ei alkanut jatkettiin insseillä. Kolme inssiä tehty ja tämän kolmannen testipäivä on tulevan viikon keskiviikko. Kahdessa ensimmäisessä inssissä käytössä clomit+gonal+pregnyl. Ja tässä jälkimmäisessä clomit+menopur+pregnyl. Lisäksi olen syönyt metformiinia toisen epäonnistuneen inssin jälkeen, eli nyt pari kuukautta. Tällä kertaa ajoitus oli täydellinen, ovulaatio käynnissä ja A-luokan veijareita peräti 39 miljoonaa. Ei ole aiemmin odotukset ja toiveet ollut näin korkealla. [/color]
[color=red]Trust[/color][color=orchid]..[/color]
Minä muistan sinut!!!
Pahoittelen, että olit listalla vielä, kuten sanoin, ei tätä ole pidetty moneen kuukauteen ja nopeasti ne tilanteet sitten muuttuukin.
Me päädyttiin myös adoptioon, mutta emme saaneet aloittaa prosessia, koska hoidot vielä kesken. IVM-hoitoa ajateltiin vielä yrittää ja ensi vuoden alusta olisi tarkoitus aloittaa prosessi. Nyt tosin TÄLLÄ hetkellä näyttää sillä, että yritystä olisi omassa navassa, mutta hyvin pessimistinen olen: on niin monta km takana että melkein odottaa, että kohta alkaa taas kova kipu.
Saako udella mistä saatte oman lapsenne? Me ajattelimme kv-aboptiota ja Thaimaata.
t. kurnau
moi!
kertauksen vuoksi taustaa, löytyy ne kyllä tuolta esittelystäkin.
tän toisen lapsen yritys aloitettiin siis loka-marraskuun tienoilla 2004, eli 3-4kk esikoispojan syntymän jälkeen.
yllätys olikin suuri, kun clomifenit eivät enää saaneetkaan minkään valtakunnan eloa munasarjoihin, vaikka clomeilla saatiin tuo poika, ja kolme km raskautta ennen häntä.
clomeilla kuitenkin temppuiltiin yksityisen lääkärin valvonnassa kevääseen 2005 asti, annosta ja kaikkea vaihdellen, mutta ei, niin ei, edes ovista.
kesällä 2005 oli 3kk tauko, ja syyskuun alussa aloitettiin clomifen-menopur-pregnyl-lugesteron systeemillä, tarkoituksena IUI, mutta se eka meni pieleen, kun sattui viikonloppuun. seuraava IUI sattui sitten syyslomalle, ja kävin tekemässä sen IUI:n yksityisellä klinikalla, ja sain ruinattua metforem-reseptinkin, mitä julkisen lääkäri jostain syystä ei antanut aiemmin, vaikka pyysin.
nyt tehtyjä IUI:tä on kaikkiaan 3, kaikki negaa, ja viimeinen ja siis 4. IUI yritys sattui taas muistaakseni hiihtolomaan, joten kotiromantiikan puolelle meni sitten sekin.
ajattelin alkutalvesta, että pidetään reilu tauko kaikessa kp:n laskemisissa, hormooneissa, ja aikataulujen miettimisissä, ja pettymyksissä, ja palataan hoitoihin joko tän vuoden syksyllä, tai 2007 alkuvuodesta.. no saahan sitä kaikkea aatella.. =)
tosi tiukkaa se tauon pitäminen sitten teki, kun mieli kuitenkin tekee toista lasta. adoptiostakin ollaan alettu puhua, kv ja thaimaa, mutta haluaisimme kuitenkin käydä ensin ne julkisen 3 IVF:ää PAS:eineen, ennen adoptioprosessin aloitusta. (olisi se kuitenkin niin paljon yksinkertaisempaa, jos itse saisi.. )
miehelläni ikä alkaa jo adoptiota aatellen painaa, niin päätettiin oikein parin viikon varo-ajalla, että IVF aloitetaan nyt, ja vedetään kireänä aikatauluna läpi, ja jos ei tule tulosta, toden näköisesti jossain vaiheessa ens vuonna aloitetaan adoptioneuvonta.
onneks asutaan keski-suomessa, ei ole jonoja IVF:ään eikä vissiin kovasti adoptioneuvontaankaan.
mulla on nyt ekan IVF:n tuoresiirron pp8 meneillään.. pakkaseen saatiin vaan 3 alkiota, toivottavasti niistä yksi PAS saadaan, jos tää ei tuo tulosta.
olo on aika hyvä nyt, mitä alavatsa on hieman turvoksissa. punktion jälkeen olin kyllä 5-7päivää kuin selkäsaunan saanut!
oireita ei oikeastaan ole.. syönnin jälkeen ja iltaisin palelee, ja posket helottaa punaisina melkeen koko ajan.
väsyttää, harvakseltaan nipistelee alavatsasta ja kyljistä.
nännejä kiristelee toisinaan, rintojen koosta en osaa muuten sanoa, kun ovat aika mahdottoman kokoiset normaalistikin.
omituista on se, että toivon nyt 5. kertaa tulevani raskaaksi, enkä millään muista, millaisia oireita mulla edellisissä alkuraskauksissa on ollut. en muista muuta, kuin sen palelun, väsymyksen, mutta ainahan mä muutenkin olen väsyksissä ja viluinen! =)
välillä olen varovisen optimistinen, ja salaa tarkkailen kaikkea mahdollista, mikä kielisi siirron onnistuneen. seuraavassa hetkessä tunnen itseni tyhmäksi, ja yritän vakuutella itselleni että " oireet" johtuu pregnylistä ja lugeista, ja että olis parempi vaan älytä ettei tästä mitään tule, ja että pas:iin tästä sitten suunnataan seuraavaksi.
-ennis-
5v yritystä,monta hoitokertaa,tyttö sai alkunsa luonnollisesti(syntyi 8/02),nyt toista yritetty 2v,hoitoihin lähtö syksyllä,pco todettu v.2000)
moroo.
Aloitin uudestaan kun ärsytti toi otsikon suttuisuus.
Onnittelut plussanneille ja kaleville tervetulotoivotus pinoon. Muutkin uudet, hops tänne vaan!
Omaa napaa: täällä sitä sitten ollaan alkionsiirron jälkeen. Kaikki kolme selvisivät sulatuksesta ja kaksi siirrettiin. Testiaika on 18.5. Tukena luget ja pakkosyöttönä estrogeeniä.
Mitä teille muille kuuluu?
t. kurnau ja Viivi+Wagner pp 0