Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua niin ärsyttää tämä pienen eliitin suorittama veroeurojen kuppaus. Ministeriö maksaa 50 000 euroa Kaarina Hazardin kännykkävideoista.

Vierailija
22.09.2018 |

Ministeriö maksaa 50 000 euroa Kaarina Hazardin kännykkävideoista – ”Ei missään nimessä maksettu ylihintaa”

Miksi näitä ei kilpailuteta, kuten muitakin palveluita? On selvää että videot saisi tuotettua ammattilaisella murto-osalla tuosta hinnasta. Verot nousee kun näille huijareille menee kaikki rahat.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri kirjoitti:

Jotenkin tulee mieleen nää Suomen kovimmat kommunistit, "tunna" ja "Riku".

Tässä kohtaa kaikki tietysti kohteliaasti unohtaa erääseen tv-sarjaan liittyvät dvd:t, boxit, kirjat, kokkikirjat, kokkitv-sarjat, dvd:t, kirjat, dokumenttielokuvasarjat, ja kaiken edellisiin liittyvän kaupallisen p*skan, jolla kommunisti ei periaatteessa rahasta.

Mutta hei, eihän me vegaaninkaan ruokakassiin kurkita(sikanauta paketti pohjalla).

Mikään muu ei ole niin vahva, kuin suomalaisen vihervasemmistolaisen hyväveli/sisarverkosto.

Keksit, että kaksikko on kommunisteja, vaikka nämä myyvät ja kaupallistavat kaiken. Onko peruskoulu käymättä?

Vierailija
122/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kaatinalle. Hyvä diili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nämä rahat menevät viestinnän budjetista eli ei teiden korjausrahoista."

Ihan kuin tällä olisi mitään merkitystä.

Onhan sillä. Niillä rahoilla olisi ostettu muuta viestintää jos tätä ei olisi tehty. Ei niillä olisi ostettu mummojen vaippoja eikä lasten koulukirjoja missään skenaariossa.

Ei olis tänä vuonna ei.

Mutta jos siellä on todella niin löysä vuoden viestintäbudjetti, että yhtäkkiä voidaan irrottaa 50.000 € hetken mielijohteesta johonkin, jota joku vaan ehdottaa, niin budjetti on aikalailla liian iso ja sitä voidaan pienentää ja siirtää seuraavana vuonna se vaikka infran kunnostamiseen varattuun budjettiin.

Tämä oli niin käsittämätön floppi ja tyyppi esimerkki siitä, että ei se ole tyhmä joka pyytää van se joka maksaa.

Ei kohderyhmää, ei tavoitetta, ei mittareita, ei sitä toivottua "vuoropuhelua" edes.

Kaiken lisäksi lopputuloksena julkinen ”kohu”, eli tässä ostettiin negatiivista näkyvyyttä 50 000 eurolla.

Vierailija
124/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!

Mihinhän muuhun ihan älyttömään valuu verorahoja?! Tarkastelun alle kaikki!!! Miksi kansa suostuu tällaiseen?????

Pienistä puroista muodostuu valtava virta. Kaiken maailman säätiöiden avustukset, nollatutkimukset ja epämääräiset julkisen sektorin hankinnat kaipaisivat kunnon perkausta. Satatuhatta sinne ja toinen tänne, aivan kuin verovarojen järkevällä käytöllä ei olisi mitään merkitystä.

Vierailija
125/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!

Mihinhän muuhun ihan älyttömään valuu verorahoja?! Tarkastelun alle kaikki!!! Miksi kansa suostuu tällaiseen?????

Pienistä puroista muodostuu valtava virta. Kaiken maailman säätiöiden avustukset, nollatutkimukset ja epämääräiset julkisen sektorin hankinnat kaipaisivat kunnon perkausta. Satatuhatta sinne ja toinen tänne, aivan kuin verovarojen järkevällä käytöllä ei olisi mitään merkitystä.

Olen muuten samaa mieltä kanssasi, mutta se kannattaa muistaa, että säätiöt ovat pääsääntöisesti yksityisiä eikä niillä ole verovarojen kanssa mitään tekemistä. Säätiöt jakakoot rahojaan minne haluavat, mutta julkisten varojen käyttöä pitäisi kontrolloida paremmin.

Vierailija
126/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hazard ja Roiha ovat vasemmistolaisia, kapitalismin kritisoijia. Nyt vasemmistolaisten sisältä löytyikin kovaa kapitalismia. Tosin harvalla kapitalistilla olisi pokkaa pyytää 50 000 euroa moisista tekeleistä, markkinataloudessa kun yleensä vaaditaan rahoille jotain vastinettakin. Summa on nimittäin huikea.

Ilmeisesti Hazardin ja Roihan ajattelussa valtion rahat eivät ole enää kenenkään rahoja, joten pokkaa riittää.

Vierailija
127/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo videothan ovat järkyttävän huonoja! Aikuiset ihmiset hehkuttaa satamassa jotain nosturia filosfisin sanankääntein.

Ja ajellaan puuhkuttaen pyörällä ilman kypärää.

Todella pelottavan omituista lopinämössöä.

Vierailija
128/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella ystävyydellä, olet nyt ilmeisesti käsittänyt jotain väärin.

En ole keksinyt, vaan kyllä he ovat ihan itse käytöksellään ja puheillaan antaneet näin ymmärtää.

Vierailija
129/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaista videota kohden on tehty kuukausi työtä!!

Jahas,Kaarina itse tuli paikalle selittämään

Ei Kaarina kirjoita noin kökösti.

Vierailija
130/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi tuolla idealla tainnur saada audienssia ministeriön viestintään jos ei ole Hazard.

Vierailija
131/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuhtia keski-ikäistä puuskuttaa naamat punaisena pitkin tienvieruksia ja hönkii jotain. Nauran ääneen tälle typeryydelle. Todella ärsyttävät murteet myös kuuluu molempien puheessa.

Vierailija
132/137 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielinen tyyppi, mutta onneksi on harvoin julkisuudessa.

Savolainen persjalkainen.....

Voi kun olisikin harvoin julkisuudessa, mutta kun on lähes viikottain. Yleisradion Pyöreä pöytä -ohjelmassa Kaarina Hazard vääntelee ääntään ja räyhää erittäin vastenmielisesti.

Ohjelman maksamme me veronmaksajat. Kuinka se ohjelma voi jatkua vuodesta toiseen samoilla kantajäsenillä?

Vierailija
133/137 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuukka Temonen kommentoi fb:ssä:

Tämä on mulle niin tärkeä aihe, että haluan välittömästi kommentoida tätä. Seuraava postaus onkin relevantti meidän asiakkaillemme ja yritysvideoiden tekijöille. 

Ministeriön tilaamien videoiden hinta saattaa tuntua kovalta, mutta sen oikeutuksen pystyy purkamaan aika helposti. Työnantajalle ammattinäyttelijän päivätakasa sivukuluineen on noin 1000€ / pvä. Mainosmateriaalista, missä esiinnytään omalla nimellä ja persoonalla, korvaus on huomattavasti isompi. Ministeriö on myös saanut kaksi etabloitunutta ja arvostettua tekijää toteuttamaan videot. Kaarinalla on useita Kultainen Venla-palkintoja ja muita tunnustuksia meriitteinään. Suoralta kädeltä voidaan siis laittaa esiintyjäkorvaukset normaalien liiton taksojen mukaan 25.000 arvoiseksi (ottaen huomioon naaman kulumisen). Videoita on 10 joten mainossisällön käsikirjoittaminen on kutakuinkin 10 000 euroa palkitulta käsikirjoittajalta. Aiheisiin on pitänyt tutustua ja kässäriä pallotella ministeriön ja muiden tekijöiden kanssa. Noin päivä per video riittäneen tähän työhön. Muistutukseksi työpäivä on 7.5 tuntia. Näin ollen matkakulut, leikkaaminen, kuvauskalusto ja firman kate muodostanee loppuosan kustannuksista eli sen 15 000€. Näin ollen tässä ollaan ihan linjassa sen mukaan, mitä yhteiskunnan pitää ammatti-ihmisten työstä maksaa. Yhteiskunta ei voi laskea itse tekijöiden alalle määräämiä palkkoja. 

Nyt seuraavaksi vähän myös näiden videoiden ongelmasta. Olen itsekkin tehnyt paljon firmoille videoita, joiden katsojamäärät on vähäisiä. Vähäinen määrä ei kerro mitään, sillä näille on kohdeyleisönsä ja jos se yksi oleellinen taho katsoo videon on tuotanto onnistunut. Se, että jollakin videolla on 600 000 katsojaa joista kukaan ei osta tuotetta, on video samalla lailla epäonnistunut. Todennäköisyyslaskennassa tietty isommassa massassa tavoitetaan potenttiaalisia enemmän. Mutta näiden videoiden vertaaminen Roni Backiin on liian helppoa. Toiseksi yritysten ei pidä tehdä videoita ilman markkinointisuunnitelmaa. Markkinointivideoiden levittämiseen pitää myös olla joku suunnitelma ja pakkosyöttöön pitää myös laittaa rahaa. Nämä ovat mainoksia, mainokset kovin helposti muodostu viraalivideoiksi. 

Hinnoittelu. Voisiko ammatti-ihmisten hinta olla myös vähempi? Nyt tästä normaalihinnoittelusta 35 000 euroa on palkkaa. Se on tietenkin paljon verrattuna muihin kansalaisiin. 

Me ollaan tehty asuntoministeriölle videoita ja tarkistin tarjouksemme, joka oli noin 25 000 € (julkistatietoa). Meidän tarjous sisälti 13 videota, mutta esiintyjät tulivat ministeriön puolelta (vuosi 2010 ja laitan kommentteihin yhden videon näytille). Eli oltiin huomattavasti halvempia, mutta ei noi katselukerrat kovin ihmeellisiä kuluttajanäytöissä niissäkään olleet.

Tähän väliin sana meidän elokuvayhteistyökumppaneille. Tästä olen kokoajan puhunut, että meidän kanssa tekemisessä saa niin paljon enemmän vastineita rahoilleen. 

Lopuksi tärkein seikka. Olen jotenkin ajatellut itseäni Kaarinan vastakohdaksi, mutta ilokseni huomasin, että meissä taitaakin olla enemmän yhdistäviä tekijöitä kuin luulinkaan. Kaarina on selkeästi kovanluokan myyjä ja businessorientoitunut kaupallisten sisältöjen toteuttaja. Haluan myös onnitella Kaarinaa aivan helvetin hyvästä diilistä. Tällaisia haluisin myös itse osata myydä.

Vierailija
134/137 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mulle niin tärkeä aihe, että haluan välittömästi kommentoida tätä. Seuraava postaus onkin relevantti meidän asiakkaillemme ja yritysvideoiden tekijöille. 

Ministeriön tilaamien videoiden hinta saattaa tuntua kovalta, mutta sen oikeutuksen pystyy purkamaan aika helposti. Työnantajalle ammattinäyttelijän päivätakasa sivukuluineen on noin 1000€ / pvä. Mainosmateriaalista, missä esiinnytään omalla nimellä ja persoonalla, korvaus on huomattavasti isompi. Ministeriö on myös saanut kaksi etabloitunutta ja arvostettua tekijää toteuttamaan videot. Kaarinalla on useita Kultainen Venla-palkintoja ja muita tunnustuksia meriitteinään. Suoralta kädeltä voidaan siis laittaa esiintyjäkorvaukset normaalien liiton taksojen mukaan 25.000 arvoiseksi (ottaen huomioon naaman kulumisen). Videoita on 10 joten mainossisällön käsikirjoittaminen on kutakuinkin 10 000 euroa palkitulta käsikirjoittajalta. Aiheisiin on pitänyt tutustua ja kässäriä pallotella ministeriön ja muiden tekijöiden kanssa. Noin päivä per video riittäneen tähän työhön. Muistutukseksi työpäivä on 7.5 tuntia. Näin ollen matkakulut, leikkaaminen, kuvauskalusto ja firman kate muodostanee loppuosan kustannuksista eli sen 15 000€. Näin ollen tässä ollaan ihan linjassa sen mukaan, mitä yhteiskunnan pitää ammatti-ihmisten työstä maksaa. Yhteiskunta ei voi laskea itse tekijöiden alalle määräämiä palkkoja. 

Nyt seuraavaksi vähän myös näiden videoiden ongelmasta. Olen itsekkin tehnyt paljon firmoille videoita, joiden katsojamäärät on vähäisiä. Vähäinen määrä ei kerro mitään, sillä näille on kohdeyleisönsä ja jos se yksi oleellinen taho katsoo videon on tuotanto onnistunut. Se, että jollakin videolla on 600 000 katsojaa joista kukaan ei osta tuotetta, on video samalla lailla epäonnistunut. Todennäköisyyslaskennassa tietty isommassa massassa tavoitetaan potenttiaalisia enemmän. Mutta näiden videoiden vertaaminen Roni Backiin on liian helppoa. Toiseksi yritysten ei pidä tehdä videoita ilman markkinointisuunnitelmaa. Markkinointivideoiden levittämiseen pitää myös olla joku suunnitelma ja pakkosyöttöön pitää myös laittaa rahaa. Nämä ovat mainoksia, mainokset kovin helposti muodostu viraalivideoiksi. 

Hinnoittelu. Voisiko ammatti-ihmisten hinta olla myös vähempi? Nyt tästä normaalihinnoittelusta 35 000 euroa on palkkaa. Se on tietenkin paljon verrattuna muihin kansalaisiin. 

Me ollaan tehty asuntoministeriölle videoita ja tarkistin tarjouksemme, joka oli noin 25 000 € (julkistatietoa). Meidän tarjous sisälti 13 videota, mutta esiintyjät tulivat ministeriön puolelta (vuosi 2010 ja laitan kommentteihin yhden videon näytille). Eli oltiin huomattavasti halvempia, mutta ei noi katselukerrat kovin ihmeellisiä kuluttajanäytöissä niissäkään olleet.

Tähän väliin sana meidän elokuvayhteistyökumppaneille. Tästä olen kokoajan puhunut, että meidän kanssa tekemisessä saa niin paljon enemmän vastineita rahoilleen. 

Lopuksi tärkein seikka. Olen jotenkin ajatellut itseäni Kaarinan vastakohdaksi, mutta ilokseni huomasin, että meissä taitaakin olla enemmän yhdistäviä tekijöitä kuin luulinkaan. Kaarina on selkeästi kovanluokan myyjä ja businessorientoitunut kaupallisten sisältöjen toteuttaja. Haluan myös onnitella Kaarinaa aivan helvetin hyvästä diilistä. Tällaisia haluisin myös itse osata myydä.

Miksi puhut ammattinäyttelijöistä ja heille kuuluvista liksoista? Hazardin koulutuksista en tiedä, mutta Mikko Roiha ei ole ammattinäyttelijä, hän on ohjaaja ja nämä ovat kaksi täysin eri ammattikuntaa.

Vierailija
135/137 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein ammattinäyttelijöitä..

Vierailija
136/137 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut ammattinäyttelijöistä ja heille kuuluvista liksoista? Hazardin koulutuksista en tiedä, mutta Mikko Roiha ei ole ammattinäyttelijä, hän on ohjaaja ja nämä ovat kaksi täysin eri ammattikuntaa.

Hän on opiskellut nätyssä.

Vierailija
137/137 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset ovat aina kaikkein kovimpia valtion rahojen kuppaajia, vaikka kyllähän oikeistopuolellakin tähän usein sorrutaan. Valta korruptoi lähes aina kenet tahansa, varsinkaan jos joku on vallassa pidemmän aikaa.

Jos tällaisen saman tekeleen olisi tehnyt joku oikeistolaisempi taho olisi ollut hauska katsella esim. Li Andersonin huutoa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä