Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB: tuntemattomatkin ihmiset saavat listauksen kaikista kommenteistasi ja aloituksistasi, jos kuulutte samaan FB ryhmään!!?!

Vierailija
18.09.2018 |

Olen vetänyt FB profiilini niin yksityiseksi kuin mahdollista, vain profiilikuva näkyy tuntemattomille. Olen itse tarkastanut että niin on. En halua, että tuntemattomat stalkkaavat.

Käytän Fb vain tietiskalla, mobiiliappia ei ole.

Nyt kaveri avasi FB keskusteluryhmiä varten ja katsoimme hänen mobiiliappista minun profiilia (emme ole vielä kavereita FBssä). Profiili ok, mutta yhteiset ryhmät kohdassa olikin listaus kaikista minun kommenteista ja keskustelualoituksista, joita ole tehnyt yhteisissä ryhmissä.

Aika vähän käytän FB enkä kaikista ominaisuuksista ole tietoinen, mutta saako tämän ominaisuuden pois jollain asetuksella`?

Jos ei, niin pakko tehdä valeprofiili kommentointia varten, en halua, että joku random tuntematon näkee yhteenvedon kaikista kommeteistani.... NImenomaan tuo yhteenveto vituttaa, tottakai tiedän, että ryhmän kommentoinnit näkyy jäsenille

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

futariboy-94 kirjoitti:

Kääk. Laitoin DicPicin seinälle. Näkyyx se nyt meidän Futisseuran ryhmässä??

Näkyy. Ja pomollesi

Vierailija
22/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä kannattaa tehdä eri profiileja. Eikä vain säätää mitä näkyy kenellekin, koska face muuttaa niitä omia säätöjään koko ajan eikä niihin voi luottaa. Työprofiili. Sukulaisprofiili. Kirppariprofiili. Ja harrastus/kiinnostusprofiili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ratkaisu tähänkin facebookongelmaan on valetili.

Eli sinänsä ihan uskottava tili, mutta keksityllä nimellä ja kuvalla.

Yksilöivää, henkilökohtaista dataa en siltikään jaa edes valetilillä.

Vierailija
24/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä rajoitu vain FB:n, vaan sama homma on KAIKILLA foorumeilla johon olet kirjautunut. Ihmiset voivat klikata profiiliisi, ja siinä alla on listattuna kaikki kommentit jotka olet kirjoittanut, ja kaikki aloitukset jotka olet tehnyt.

Ihan oikeasti: kaikki, mitä nettiin laitat, voidaan jäljittää sinuun. Kaikki, mitä nettiin laitat, jää sinne. Jos et halua ihmisten tietoon mitään itsestäsi ÄLÄ KIRJOITA SITÄ NETTIIN!!!1!

Vierailija
25/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä rajoitu vain FB:n, vaan sama homma on KAIKILLA foorumeilla johon olet kirjautunut. Ihmiset voivat klikata profiiliisi, ja siinä alla on listattuna kaikki kommentit jotka olet kirjoittanut, ja kaikki aloitukset jotka olet tehnyt.

Ihan oikeasti: kaikki, mitä nettiin laitat, voidaan jäljittää sinuun. Kaikki, mitä nettiin laitat, jää sinne. Jos et halua ihmisten tietoon mitään itsestäsi ÄLÄ KIRJOITA SITÄ NETTIIN!!!1!

No onhan tässä nyt sellainen ero, että jos kirjoitat jollain leivontafoorumilla nimellä sirpaliisa ja kirjallisuusfoorumilla nimellä Möttöskä ja fanifoorumilla nimellä FandomFairy123, ei ole mitään helppoa tapaa yhdistää tuota kaikkea tietoa toisiinsa.

Sen sijaan joku voi yksinkertaisesti liittyä ryhmiin joissa Facebookin Sirpa-Liisa Möttönen on jäsenenä ja kerätä helposti koosteen kaikesta mitä olet niihin kirjoittanut.

Aika monessa harrastuksessa ja jopa työasioissa nykyään kommunikoidaan Facebook-ryhmien kautta. En ole mitenkään tämän kannalla monesta syystä, mutta näin se vain on. 

Vierailija
26/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samat jotka ovat julkisia tai näet ryhmässä anyway. Fb tuskin on mikään salainen kanava, kaikki tiedotkin menee ylläpidolle ja viestitkin.

Vierailija
27/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kymmenen valeprofiilia. Kaikki kannattavat Trumppia ja persuja.

Vierailija
28/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ihan oikeasti tämä jonkun mielestä ok?

Porukka ei muuten tiedä tätä, kun harva etsii itseään vieraan profiilin silmin Facesta

Jos nyt ymmärsin AP:n sepustuksen oikein, niin sekä hän, että hänen ystävä kuuluvat samaan ryhmään. Ja tästä osiosta AP:n kaveri näki AP:n kommentit. 

No tottakai hän näkee toisen kommentit. Miten tuollainen ryhmä voisi edes toimia, jos kukaan ei näe toisen kommentteja? En nyt ymmärrä mikä se ongelma oli.

Vierailija
29/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä facesta löytyy kohta "yhteiset ryhmät"?