Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB: tuntemattomatkin ihmiset saavat listauksen kaikista kommenteistasi ja aloituksistasi, jos kuulutte samaan FB ryhmään!!?!

Vierailija
18.09.2018 |

Olen vetänyt FB profiilini niin yksityiseksi kuin mahdollista, vain profiilikuva näkyy tuntemattomille. Olen itse tarkastanut että niin on. En halua, että tuntemattomat stalkkaavat.

Käytän Fb vain tietiskalla, mobiiliappia ei ole.

Nyt kaveri avasi FB keskusteluryhmiä varten ja katsoimme hänen mobiiliappista minun profiilia (emme ole vielä kavereita FBssä). Profiili ok, mutta yhteiset ryhmät kohdassa olikin listaus kaikista minun kommenteista ja keskustelualoituksista, joita ole tehnyt yhteisissä ryhmissä.

Aika vähän käytän FB enkä kaikista ominaisuuksista ole tietoinen, mutta saako tämän ominaisuuden pois jollain asetuksella`?

Jos ei, niin pakko tehdä valeprofiili kommentointia varten, en halua, että joku random tuntematon näkee yhteenvedon kaikista kommeteistani.... NImenomaan tuo yhteenveto vituttaa, tottakai tiedän, että ryhmän kommentoinnit näkyy jäsenille

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Kaikki jotka kuuluvat samaan ryhmään näkevät toisten kommentit.

Yllätys?

Vierailija
2/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai näkee, eihän siitä aloituksessa ole kyse, pöljä ! Taas kommentoidaan ohi aiheen (lue aloitus: NImenomaan tuo yhteenveto vituttaa, tottakai tiedän, että ryhmän kommentoinnit näkyy jäsenille)

Vaan siitä, että niistä tulee listaus, josta on tosi helppo tuntemattoman muodostaa kuva ihmisestä.

Tämä muutos mobiiliappiin on tullut aika hiljan ja huomasin sen, kun etsin uuden työntekijän Facesta ja kun kuuluimme samoihin kymmeniin ryhmiin niin näin kaikki hänen päivitykset ja kommentit. ei hyvä

Poistin heti itseltäni kaikkiomat keskustelualoitukset ja osan kommenteista, tein valeprofiilin, jonka kautta kommentoin.  Omalla profiililla vain selaan ryhmiä.  Kaikkien kannattaa tehdä samoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi seistä niiden omien kommenttien takana omalla nimellään? Minne ryhmiin olet kommentoinut? Voisihan se tuntematon selata koko ryhmän kommentit läpi ja muodostaa sinusta saman kuvan.

Vierailija
4/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa teeskennellään aivan sairaasti! 

Vierailija
5/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi seistä niiden omien kommenttien takana omalla nimellään? Minne ryhmiin olet kommentoinut? Voisihan se tuntematon selata koko ryhmän kommentit läpi ja muodostaa sinusta saman kuvan.

Ohis, mutta kyllä minä ainakin ymmärrän ap:n pointin.

Ei se estä sitä, että seisoo omien kommenttiensa takana, jos ei halua kaikkea kuulutettavan joka puolella. Jossain vauvaryhmässä tai sairautta koskevassa ryhmässä voi puhua sellaisista asioista, jotka eivät välttämättä kuulu m.m. harrastusryhmälle tai ammattiin liittyvälle ryhmälle.

Toisaalta taas tuntuu ihan erityisen kaistapäiseltä, että jos olet jonkun täysin tuntemattoman ihmisen kanssa vaikkapa samassa kirpputoriryhmässä, tämä ihminen saa koosteen kirjoituksistasi kaikenlaisiin muihin ryhmiin. Stalkkerille oiva työkalu! Tuollainen tietohan ei ole muuten mitenkään etsittävissä netistä.

Ikävältä kuulostaa, jos näin todella on. Ja hyvä tietää, jotta tietää karsia kaikki turhat ryhmät pois.

Vierailija
6/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Kaikki samoissa ryhmissä sinun kanssa olevat saavat yhteenvedon jokaisesta kommentistasi. Jos kuulut suuriin ryhmiin kuten koirat, kissat, ruoka, puutarha jne, joissa on samoja ihmisiä tuhansia ja tuhansia. Ja jokainen näkee sinun joka kommentin siististi listattuna.

Ei todellakaan hyvä missään mielessä, vaikka seisoisit sanojesi takana. No jollekin someaddikti, tykkäysten kerääjä huomiohuoralle hyvä asia varmaankin...

Vierailija
7/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ihan oikeasti tämä jonkun mielestä ok?

Porukka ei muuten tiedä tätä, kun harva etsii itseään vieraan profiilin silmin Facesta

Vierailija
8/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho.

Vierailija
9/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa on näin näyt muiden silmin kohta. Mutta koskee vain omaa seinääsi.

Kommenttien listaaminen kaikille samoissa ryhmissä oleville on unohtunut mainita.

Vierailija
10/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole Facebookissa enkä menekään. Olisi sietämätöntä pelata yksityisyysasetusten kanssa ja miettiä, kuka näkee mitäkin.

Vierailija
11/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku stalkkeri tekeekin näin, mutta onhan se ihan eri asia selata viikkotolkulla palstoja ja etsiä kommentteja kun se, että sillä hetkellä kun kirjoitat hakuun nimen, koko keskusteluhistoria lävähtää eteesi.

Vierailija
12/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole Facebookissa enkä menekään. Olisi sietämätöntä pelata yksityisyysasetusten kanssa ja miettiä, kuka näkee mitäkin.

No tätä ap:n ongelmaa ei voi edes poistaa asetuksilla.

Vierailija
13/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh

Vierailija
14/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, ettei moni edes tajua asiaa, kun itse et näe, mitä muut näkevät sinusta.

Olet vaikka tosiaan suurissa ryhmissä, koirat, kissa, leivonta, kotiruoka, paikkakunnan puskaradio, kirppari.

Bustaat kirpparilla jonku todellisen huijarin ja tämä huijari hakee sinun keskusteluhistoria.  Jahas, olet usein laittanut puskaradioon " Taas löytyi pyörä kotikadun X ojasta" tai avain löytyi kotimatkalla paikasta x.  SUUNNITTAINEN OSOITE CHECK.  Kommentoit usein tiettyyn kouluun liittyvistä jutuista LAPSESI KOULU CHECK.  Puutarha ryhmään laitat kuvia etu ja takapihaltasi TALOSI SELVITETTY CHECK (kun summittainen osoitekin on jo).  POstaat koiraryhmiin kuvia koirastasi ja lennkimaastoistasi kerran päivässä, kerro myös missä lenkkeilet.  LENKKIPOLKUSI CHECK. Laitat ruoka ja leivontaryhmään kuvia, tällainen tarjoilu lastenjuhlissa ja kuva pöydästä ja lapsesi näkyy tai postaat kuvan "tässä lapseni Aino 8v tekee lihapullia ja kuva lapsesta (on tosi yleistä)   LAPSESI ULKONÄKÖ JA NIMI SELVITETTY CHECK

jne jne.  Ahkeran kommentoijan koko elämä selvitetty.  Ja suurissa ryhmissä on todellakin tuhansia ja tuhansia, jotka voivat olla sinun kanssa samoissa ryhmissä

Vierailija
15/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh.  Veikkaan, että moni asi edes tajua asiaa kun käsittääkseni tietokoneella (Facebook.com) tuota keskusteluhistoriaa ei näy 

Vierailija
16/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vetänyt FB profiilini niin yksityiseksi kuin mahdollista, vain profiilikuva näkyy tuntemattomille. Olen itse tarkastanut että niin on. En halua, että tuntemattomat stalkkaavat.

Käytän Fb vain tietiskalla, mobiiliappia ei ole.

Nyt kaveri avasi FB keskusteluryhmiä varten ja katsoimme hänen mobiiliappista minun profiilia (emme ole vielä kavereita FBssä). Profiili ok, mutta yhteiset ryhmät kohdassa olikin listaus kaikista minun kommenteista ja keskustelualoituksista, joita ole tehnyt yhteisissä ryhmissä.

Aika vähän käytän FB enkä kaikista ominaisuuksista ole tietoinen, mutta saako tämän ominaisuuden pois jollain asetuksella`?

Jos ei, niin pakko tehdä valeprofiili kommentointia varten, en halua, että joku random tuntematon näkee yhteenvedon kaikista kommeteistani.... NImenomaan tuo yhteenveto vituttaa, tottakai tiedän, että ryhmän kommentoinnit näkyy jäsenille

Jos on noin vainoharhainen niin ei ehkä kannata olla somessa ollenkaan.

Vierailija
17/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi miettiä, mitä sinne nettiin kirjoittaa eikä syyttää FB:tää siitä että omat kirjoitukset ovat julkisia. Tyhmäkin tajuaa, että jos nettiin jotain kirjoitat niin et voi laskea kaikkea jonkun FB:n tai muun palvelun toiminnallisuuksien varaan et mikä näkyy kenellekin. Ei kannata kirjoittaa, jos et halua, että kaikki tietää.

Vierailija
18/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku stalkkeri tekeekin näin, mutta onhan se ihan eri asia selata viikkotolkulla palstoja ja etsiä kommentteja kun se, että sillä hetkellä kun kirjoitat hakuun nimen, koko keskusteluhistoria lävähtää eteesi.

No mutta sehän edellyttää, että se profiilisi katsoja on samassa ryhmässä kanssasi, muuten ei näe. Ja siellä ryhmässä ne kommentit ja aloitukset on ihan yhtä helppo etsiä. Minä en oikeesti ihan nyt ymmärrä, miksi tästä näin kauhea ongelma tuli.

Vierailija
19/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk. Laitoin DicPicin seinälle. Näkyyx se nyt meidän Futisseuran ryhmässä??

Vierailija
20/29 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

futariboy-94 kirjoitti:

Kääk. Laitoin DicPicin seinälle. Näkyyx se nyt meidän Futisseuran ryhmässä??

Säälittävän pieni, suurennuslasin avulla.