Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärtynyt suoli ja matkustaminen - ripulin ehkäisy

aloittaja1
18.09.2018 |

Ärtynyt suoli vaivaa ja seuraavina aamuina tulossa kaksi pitkää automatkaa.
Yleensä maha sekaisin ja ärtynyt juurikin vain aamuisin - miten ripulia voisi ehkäistä?
Ehkäiseekö jos otan imodiumia hyvissä ajoin ym?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä syön Imodiumia joskus jo etukäteen ennen matkustamista Ärtyneen suolen kanssa kun ei voi ennustaa, milloin tulee, ja mitä tulee 😅

Vierailija
2/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako se juurikin siinä ehkäisyssä?

Että jos otan esim aamulla niin ettei sitten varmasti tule :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin mä oon tehny. Toki pitää sit muutenkin miettiä mitä syö, mutta tolla pääsee jo pitkälle.

Vierailija
4/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos pääsee alkamaan, otan heti 2 tbl ja vähän myöhemmin 2tbl. Parempi tietty, ettei edes ehdi tulla ”tilanne päälle” .

Vierailija
5/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako se juurikin siinä ehkäisyssä?

Että jos otan esim aamulla niin ettei sitten varmasti tule :D

Imodium on sellainen suolen toiminnan pysäyttäjä että melko varmasti auttaa kun ennakoivasti otat.

Vierailija
6/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräät tarpeeksi aikaisin ja otat 2 imodiumia tai imocuria joka vessa käynnin jälkeen. Hommaa varmuudeksi myös laksatiiviä, jos menee maha tukkoon.

Vierailija
7/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tullut mieleen käväistä lekurin luona? Ois kirjoittanut kunnon lääkkeet, jos todella sulla on diagnosoitu ko. tauti.

Vierailija
8/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät rohkeasti pysähtymistä metsään tai huoltoasemalle?

Vierailija
9/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuli työmatka sen verran yllättäen, ettei ehtinyt.

Ihan tulevaisuuden varalle, millaisia lääkkeitä lääkäri voi varata ripulin ehkäisyyn ?

Vierailija
10/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, imodiumilla olen saanut omani aisoihin, juuri noin etukäteen otettuna. Samoin on pitänyt jättää se aamukahvi juomatta (ei kiva, kun on tottunut), tai sitten varmistaa, että kahvi on juotu useampi tunti ennen lähtöä, jotta öh, kerkeää tyhjentymään pois hyvissä ajoin ennen reissua. Ja imodiumia mukaan myös, ja mahdollisimman omalle vatsalle ystävällisimmät ruoat aamulla ja matkallakin.

Vierailija
11/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten tullut mieleen käväistä lekurin luona? Ois kirjoittanut kunnon lääkkeet, jos todella sulla on diagnosoitu ko. tauti.

Sellaisia ei valitettavasti ole. Tehokkain hoito on FODMAP-ruokavalio ja apteekista saatavat valmisteet. Joskus lääkäri voi kirjoitaa reseptin esim. Visibliniin jotta sen saa halvemmalla mutta mitään kunnon reseptilääkettä tähän ei ole sillä sairauden syytäkään tai sen ehkäisyä ei ole vielä saatu selville.

Vierailija
12/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkäköhän lääkkeet 🤔. Terv. Diagnoosin saanut, eikä reseptin reseptiä

Vierailija
13/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodium on minusta toimivin ratkaisu.

Vierailija
14/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai joillekin on määrätty jotain lääkkeitä kivuliaisiin vatsa/suolistokramppeihin, mutta ripuliin, turvotukseen ja ilmavaivoihin ei ole lääkettä. Olen syönyt vaikka mitä maitohappobakteerejakin, kun on puhuttu, että ne voisi helpottaa tilannetta. Ei mulla ainakaan. Miten teillä muilla?

Vierailija
15/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai joillekin on määrätty jotain lääkkeitä kivuliaisiin vatsa/suolistokramppeihin, mutta ripuliin, turvotukseen ja ilmavaivoihin ei ole lääkettä. Olen syönyt vaikka mitä maitohappobakteerejakin, kun on puhuttu, että ne voisi helpottaa tilannetta. Ei mulla ainakaan. Miten teillä muilla?

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…

tämä on minulla auttanut epämukavuuden tunteeseen ja turvotukseen, mutta juurikin ripuliin en ole itse kuullut muuta TEHOKASTA kuin imodium. tosin apteekissa sanoivat, ettei se ehkäise ripulia...

miten olette vatsan saaneet taas toimimaan imodiumin käytön jälkeen?

Vierailija
16/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodiumia joka sulaa suuhun. Precozania ja voin lämpimästi suositella ihme luontaistuotelääke. Aivan uskomaton mulla loppu ripuli ku seinään ja vatsa toimii nyt normaalisti vaikka 7 vuotta olen kärsinyt tosi pahasta aamu ripulista. Tää tuote on nestemäinen pii happo joka korjaa suolen seinämää ja tekee kalvon. Silicum tonic. 2 pulloa 17 €.

Vierailija
17/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä on minulla auttanut epämukavuuden tunteeseen ja turvotukseen, mutta juurikin ripuliin en ole itse kuullut muuta TEHOKASTA kuin imodium. tosin apteekissa sanoivat, ettei se ehkäise ripulia...

Mulla se toimii ihan itsekseen. Viimeistään seuraavana päivänä on taas löysä vatsa, usein jo samana iltana. Niin paljon en ole vielä imodiumia ottanut, että se vatsan kovettaisi. Onneksi kuitenkin auttaa kipuihin ja kramppaamiseen. 

Vierailija
18/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäpä tein näin. Mulla duunilounas. Kirjoitin aina ylös mitä töissä söin ja eikun seuraamaan vatsan toimintaa,rolinat ja plörinät ja pierut ja kaasut kaik ylös. Sitte kin kotona söin,sama homma. Ja siitä se läks. Mulla oli selkeesti ne "kiusaukset" eli perunaa ja kermantapaiset aineet ja sinne lisätyt "kinkuntapaiset" suikaleet. Sitte kaik yyberrasvaiset ruuat laittoi suolen laulamaan,makaroonit jos söin liikaa. Ihme kyllä,kasvisruuat ei tehny mitään eikä hedelmät. Kahvin kanssa korvapuusti just paistettu....pois alta,nyt tää läks.  En nyt kaikkea muista mutta kaameeta aikaa. Jätin sitte kaik semmoset aineet pois jotjka teki jotai. En syö kiusauksia, en pullaat sämpylää tuoreena jnejne. Syön joka aamu maitohappobakteeria. Ai niin ja syökää aitoja tuotteita,kaikki aspartaami sun muut on karseeta äörtyvälle suolenmutkalle. Saattaa kestää kauan ennekuin se suoli alkaa toimimaan kunnolla ja se kaik moska häipyy. Mutta suosittelen ruokapäiväkirjaa. Uunona pitävät töissä mutta sanot vaan että voinhan mä kyl piereskelläkki!

Vierailija
19/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle ”juurikin” -sana vähän jäänyt päälle?

Vierailija
20/27 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija711 kirjoitti:

Imodiumia joka sulaa suuhun. Precozania ja voin lämpimästi suositella ihme luontaistuotelääke. Aivan uskomaton mulla loppu ripuli ku seinään ja vatsa toimii nyt normaalisti vaikka 7 vuotta olen kärsinyt tosi pahasta aamu ripulista. Tää tuote on nestemäinen pii happo joka korjaa suolen seinämää ja tekee kalvon. Silicum tonic. 2 pulloa 17 €.

mistä tuota voi ostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan