Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhutko koirasta "hän"? - Ehdoton turn-off

Vierailija
17.09.2018 |

Pari kertaa olen jo alkumetreillä antanut pakit deitille, joka alkaa puhua koirastaan "hän".
Kuulostaa teennäiseltä lällysöpöstykseltä. Koira on eläin ja eläin on se.
Tuon lisäksi kyllä tietää, myös mikä on tärkeysjärjestys mies vs. Koira.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksikin, että saa idarit karisteltua hyvien tyyppien joukosta nopeampaa :)

Vierailija
42/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pitä omia turn-offejaan niin tärkeänä että jaarittelee niistä nettiin. Kai sitä voi hetken tuntea itsensä tärkeäksi senkin ansiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se kuulostaa nololta, teennäiseltä ja lässyttävältä. Tai siis... Hän. Se, kun sanoo koirasta hän. Menipäs vaikeaksi :D 

Sanon ihmisistäkin se.

Vierailija
44/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuosta tavasta kertoo se, että Suomen junteimmalle kansanosalle suunnatulla kanavalla, eli Suomipopilla puhutaan eläimistä aina hän-muodossa. Ohjelma on näet optimoitu vetoamaan kaikkein yksinkertaisimpaan väkeen, jonka mielestä oikeiden termien käyttö olisi nipottamista ja ties mitä hienostelua.

Suomipop-niminen ohjelma? En ole kuullutkaan. Tiesin vain sen kanavan. No, oikeiden termien käyttö olisi nipottamista. Tällaista jälkeä tullee, kun liian läheiset sukulaiset naivat.

Vierailija
45/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuollaisten ihmisten kiihottumiset ei niin kiinnostakaan. :)

Vierailija
46/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira on "hänen kuninkaallinen korkeutensa", jota teititellään :D

Vierailija
47/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kauhea puolustelu ja hyökkäys päällä. Miksi toiset eivät voi hyväksyä sitä, että ihmiset ovat erilaisia. 

Minä en ikinä ryhtyisi suhteeseen sellaisen henkilön kanssa, jolla on koira tai kissa lemmikkinä. Minulla on lapsia ja tiedän, että moni ei ryhdy parisuhteeseen henkilön kanssa, jolla on lapsia. Ja se on minun puolesta ok. Ei kaikkien ole pakko pitää juuri samoista asioista. 

Tämä aloitus käy ilmeisesti pahasti hermoille osalle koiraihmisistä.

Ja minä en ryhdy suhteisiin toisia mollaavan trollin kanssa... Aloituksen pointti ei ole muu kuin mollata heitä, jotka nostavat koiransa pois tavaran statuksesta. Itse kunnioitan heitä, jotka oikeasti perehtyvät omistamansa lemmikin persoonaan ja sielunelämään ja antavat lemmikeilleen niille kuuluvan arvon. Osassa maista koirat on jo siirretty pois tavaroiden lainalaisuudesta ja joutuu taas odottamaan sitä milloin Suomessa sivistytään sen verran, että täällä tehdään muutos myös.

Sanon kyllä lapsistasi "se" niin kuin kaikista muistakin ihmisistä :p

Vierailija
48/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle riitää, että omistaa edes koiran. Varma turn-off.

Toki on varmasti fiksujankin koiranomistajia, mutta ilmeisesti he ovat vähemmistössä, joten välttelen heitä.

Ja me koiranomistajat kiitämme sinua tästä!

Vierailija
49/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti moni puhekielessä jostain selitellessään käyttää ihmisistäkin AINA sanaa 'hän'? Aika yllättävää.

"Meniks hän kauppaan?"

"Kysyitsä häneltä jo?"

"Mihi aikaa hän tulee kotii?"

"Ei hän ny ehi puhelimee."

"Hän o siel treeneis."

"Ei mul oo hänelle mitää sanottavaa."

Mä en käytä puhekielessä ihmisestä sanaa Hän. Samoin toimivat muutkin täällä Hämeessä. Jos omaa miestä kutsutaan häneksi, niin silloin sille miehelle ollaan vihaisia. Siis HÄN lähti salille ja jätti mut kipeänä lapsien kanssa kotiin. Normaalisti sanotaan että se meni salille.

Lemmikit taas aina on Hän, vaikka ei olisi edes mukään eläintenystävä.

Vierailija
50/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt ei ole koiraa, mutta silloin kun on:

- Koira on se. Se voi olla "hän" vain liioitellussa kontekstissa, "no hänellekö ei nyt kelpaakaan aamupala?!".

- Koira on perheenjäsen, mutta ei ihmisen kanssa tasa-arvoinen eikä tasavertainen.

- Koira tulee siis perheen ihmisjäsenten jälkeen, sikälimikäli jos on tarve arvottaa. Yleensä ei ole. Mutta jos nyt vaikka miehelle puhkeaisi aivan hirveä allergia, koirasta pitäisi luopua. Ei miehestä.

- En ole koirani mamma eikä se ole minun lapseni.

- Koiralla on kotona säännöt, esim. sänkyyn ei ole mitään asiaa.

- Koiralla on kotona myös vapautta, tavoitteena rento, tasapainoinen, onnellinen otus, jolla ei häiriökäyttäytymistä.