Tunnetko oikeasti yhtään oikeasti köyhää
Siis sellaista jolla muka ei ole ruokaa ellei jostain ruokajonosta saa
Kommentit (17)
Tunnen, eikä se saa edes mentyä sinne jonoon.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, eikä se saa edes mentyä sinne jonoon.
Miksi. Mikä tilanne.
Köyhä on sellainen joka elää kaduilla ja selviää hengissä.
Tunnen. Pari sukulaista. Autan toista mutta toisen kans tullut siihen tulokseen ettei hyödytä. Tätä jota autan yrittää päästä elämässä eteenpäin.
Uskokaa jo ettei niistä ruokajpnousta ssa enää mitään! Pari kertaa käynyt ja saanu: 1L erittäin laihaa mehuleittoa josta päiväys menny ajat sitte + muutama mätä hedelmä! Ei kannata kävellä 3km jonottamaan kun energiahukka on suurempi mitä tuota moskaa syömällä saa. Ja eilen oli uutisissa että Myllypuron jako loppuu kokonaan.
En ole koskaan käynyt ruokajonossa eikä täällä niitä koskaan ole edes. Mielummin olen viikon syömättä. Ihan tuttua ysärilltä että on viikon tai kaksi syömättä. Ei tunnu missään! Myös siivoustöissä ennen vanhaan elettiin viikko tai kaksi pelkällä makaroonilla.
En tunne, mutta mulla on tosi pieni tuttavapiiri. Yksi sellainen siellä on, jolla rahat on loppu kolme päivää tilipäivän jälkeen. Köyhä hän ei kyllä ole, vähän tyhmä vaan.
En tunne. Voisin hyvin jeesiä jos tuntisin. Tuntemani köyhä vetää alkoa aina kun tilaisuus, pärjäisi kyllä jos ei rahat menisi viinaan.
Tuolla tuo taas hymyilee tekopirteästi mun eteisen peilissä. Tuttu ja mukava mies, mutta varaton.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jo ettei niistä ruokajpnousta ssa enää mitään! Pari kertaa käynyt ja saanu: 1L erittäin laihaa mehuleittoa josta päiväys menny ajat sitte + muutama mätä hedelmä! Ei kannata kävellä 3km jonottamaan kun energiahukka on suurempi mitä tuota moskaa syömällä saa. Ja eilen oli uutisissa että Myllypuron jako loppuu kokonaan.
minä olen köyhä. Kaveri mulle vuosikausia toitotti noita ruokajakoja ratkaisuksi. En voi syödä sairauden takia läheskään kaikkea, vaan ruokavalio on -ton, -ton, -ton.
Yritin sanoa, että siitä on enemmän haittaa eli menee matkaan ja kun sieltä ei oikeastaan juurikaan saa, mitä itse voisin syödä, niin tosiaan hyödytöntä mennä. Ei uskonut, ei mennyt jakeluun.
En tunne. Olen ollut itse tilanteessa, että jouduin käymään 2 tai 3 krt ruokajonossa, kun tukipäätökset viivästyi ja en saanut mistään rahaa. Kukaan tuntemani minimituloinenkaan ei nää nälkää, tuet riittää ruokaan. Haluaisin nähdä esim. 10 v ruokajonossa käyneen, jotain etuutta vakituisesti saavan kuukausibudjetin.
Vierailija kirjoitti:
En tunne mutta olen seurakunnassa töissä jossa jaetaan ruoka-apua, välillä kahtena päivänä viikossa kun ruokaa tulee niin paljon.
Hakijoita on 50-60 kerralla.
Tuntemani köyhät ovat lähinnä köyhää larppaavia tai itse tilanteensa aiheuttaneita säälissä rypijöitä. Minusta sellainen ei ole oikeasti köyhä, jonka on mahdollista ylläpitää varsin hyvää elintasoa vanhempien tai puolison kustannuksella tai pienituloinen, mutta rahaa on muutamaan laivaristeilyyn/kotimaanmatkaan ja vähintään yhteen kunnon ulkomaanmatkaan vuodessa. Tai viinaan. Tai että ostaa osarilla kalliit älyluurit, rotukoirat ja autot, mutta jääkaapissa on vain valot Kovasti nämä tällaiset tuttavani pitävät meteliä "köyhyydestään".
Aiemmin työskentelin oikeasti niukoissa oloissa elävien ihmisten kanssa, joilla oli tullut vakavia sairauksia ja elämän suunnan muuttavia mt-ongelmia matkalleen. Oli rankkoja kokemuksia, todellista köyhyyttä ja asunnottomuuskierrettä. Sinnittelivät menemään, välillä tuli jotain hyvääkin vastaan ja kaikkeen sellaiseen tarttuivat. Harva ruikutti köyhyyttä, vaikka pennosia laskikin. No, osa ruikutti mutta valittivat kaikesta muustakin avoimesti. Enää en tunne heistä ketään, mutta antoi tuo työ perspektiiviä siihen, mitä on olla oikeasti köyhä ja mikä taas muunlaista koettua köyhyyttä, kun omat kyvyt ja viitseliäisyys eivät kohtaa elintasolle itse asetettuja vaatimuksia.
Pari tunnen jotka valittaa koko ajan että ei raha riitä mihinkään. Silti esim tupakkaan näkyy olevan rahaa ja jopa ulkomaan matkaan kerran vuodessa