Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhutko koirasta "hän"? - Ehdoton turn-off

Vierailija
17.09.2018 |

Pari kertaa olen jo alkumetreillä antanut pakit deitille, joka alkaa puhua koirastaan "hän".
Kuulostaa teennäiseltä lällysöpöstykseltä. Koira on eläin ja eläin on se.
Tuon lisäksi kyllä tietää, myös mikä on tärkeysjärjestys mies vs. Koira.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle riitää, että omistaa edes koiran. Varma turn-off.

Toki on varmasti fiksujankin koiranomistajia, mutta ilmeisesti he ovat vähemmistössä, joten välttelen heitä.

t. kissa

En kyllä oikein välitä kyllä kissaihmisistäkään.

Vierailija
22/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat ja yksinäiset naiset hankkii isoja koiria seksiin ja seuraksi syömään pitsaa ja jäätelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuosta tavasta kertoo se, että Suomen junteimmalle kansanosalle suunnatulla kanavalla, eli Suomipopilla puhutaan eläimistä aina hän-muodossa. Ohjelma on näet optimoitu vetoamaan kaikkein yksinkertaisimpaan väkeen, jonka mielestä oikeiden termien käyttö olisi nipottamista ja ties mitä hienostelua.

Vierailija
24/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten et voi ottaa englantia puhuvaa puolisoa.

Vierailija
25/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki on varmasti fiksujankin koiranomistajia, mutta ilmeisesti he ovat vähemmistössä, joten välttelen heitä.

t. kissa

Tässä kommentista päätellen, olet juuri sellainen koiranomistaja, joka ei kerää koiranjätkösiä ja antaa koiransa käydä ku**ksimassa toisten pihoissa. 

Vierailija
26/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, jos puhun suomeksi.

Vierailija
27/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirani on puheissani "se", mutta tärkeysjärjestys on ehdottomasti 1. koira 2. mies.

Ja juuri tämä on se syy miksi ei kannata ryhtyä parisuhteeseen koiranomistajan kanssa. 

Vierailija
28/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tuollainen lässytyskin on naurettavaa, mutta jo se, että omistaa koiran, on erittäin iso turn-of. Onneksi tällaiset asiat paljastuvat hyvin aikaisessa vaiheessa.

Vierailija
29/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon se, kuten ihmisistäkin. Hän kuulostaa typerältä, vielä pahempi on kyllä se jos kutsuu itseään koiransa mammaksi.

Taas näkee kuinka kauas nykyihmiset ovat ajautuneet kielestämme. Jos oikeat sanat kuulostavat typerältä, niin jotain on lähtökohtaisesti pielessä.

Vierailija
30/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen koiravihaaja on itse turn-off

En ole ap, mutta kommentoin tähän, että en vihaa koria vaan isoa osaa koiranomistajista. Vastaavasti kuin lapset. Harvoin lapsen käytös on oma syytä, vaan osaamattomien vanhempien vika.

Sama koskee koiria. Koira tekee niin kuin omista sen on kouluttanut. Ja ilmeisen moni ajattelee, että kaikki on tosi onnellisia, jos Rekku käy asioilla toisen pihassa.

Vierailija
31/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen koiravihaaja on itse turn-off

En ole ap, mutta kommentoin tähän, että en vihaa koria...

...koiria...

Vierailija
32/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirani on puheissani "se", mutta tärkeysjärjestys on ehdottomasti 1. koira 2. mies.

Sama. Kun olin vielä ns. vapailla markkinoilla, niin yllättävän moni mies ei tajunnut, että koira on osa mun pakettia, ja että mun puolison tulee pitää koirista ihan jo sen takia, että se (joo, en sano "hän") tulee rajoittamaan mun menoja, tulee karvaamaan ja nukkumaan sohvalla, ja on osa mun perhettä. Lisäksi kyseessä on kookas yksilö (60kg), eli on aina erittäin läsnä, enkä laita sitä eri huoneeseen tai ulos vain sen takia, että mulla on vieraita. 

Onneksi nykyinen rakastui koiraani(kin) ensisilmäyksellä :) 

Vierailija
33/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti moni puhekielessä jostain selitellessään käyttää ihmisistäkin AINA sanaa 'hän'? Aika yllättävää.

"Meniks hän kauppaan?"

"Kysyitsä häneltä jo?"

"Mihi aikaa hän tulee kotii?"

"Ei hän ny ehi puhelimee."

"Hän o siel treeneis."

"Ei mul oo hänelle mitää sanottavaa."

Vierailija
34/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kissa

Tässä kommentista päätellen, olet juuri sellainen koiranomistaja, joka ei kerää koiranjätkösiä ja antaa koiransa käydä ku**ksimassa toisten pihoissa. 

Ja pitää sitä sekä ulkona että jo rappukäytävässä vapaana, haukututtaa päivät pitkät yksin kotona ja yöaikaan räksytyttää sitä vielä muiden ikkunan alla... Antaa ravistella kurat hissiin, kuseksia rappuun, hyppiä päin vastaantulijoita.

Kyllä koirat on kivoja. Ei ollenkaan turn-off!

Vierailija
35/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kauhea puolustelu ja hyökkäys päällä. Miksi toiset eivät voi hyväksyä sitä, että ihmiset ovat erilaisia. 

Minä en ikinä ryhtyisi suhteeseen sellaisen henkilön kanssa, jolla on koira tai kissa lemmikkinä. Minulla on lapsia ja tiedän, että moni ei ryhdy parisuhteeseen henkilön kanssa, jolla on lapsia. Ja se on minun puolesta ok. Ei kaikkien ole pakko pitää juuri samoista asioista. 

Tämä aloitus käy ilmeisesti pahasti hermoille osalle koiraihmisistä.

Vierailija
36/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koirasta aika jättää, niin en aio ottaa uutta. Ensin oli koira, sitten mies ja sen jälkeen saimme lapsia. Kun olin sinkku, koira oli hyvä kaveri, mutta nyt ihmisperheestä on tullut tärkeämpi. Tälle koiralle ei ole käyttöä, vaikka asumme maalla. Viluinen seurakoira, ei muuta.  Koira on uskollinen, mutta aika yksinkertainen otus. Sisällä pidettävä koira on työläs. Tassut kantavat kuraa ja aina saa olla lenkittämässä. Kissa on mielenkiintoisempi, koska on itsenäisempi. Lapset ovat tottuneet koiraan, mutta uutta en tosiaankaan aio ottaa. 

Vierailija
37/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon se, kuten ihmisistäkin. Hän kuulostaa typerältä, vielä pahempi on kyllä se jos kutsuu itseään koiransa mammaksi.

Taas näkee kuinka kauas nykyihmiset ovat ajautuneet kielestämme. Jos oikeat sanat kuulostavat typerältä, niin jotain on lähtökohtaisesti pielessä.

Ne kuulostavat typeriltä yhteyksissä joihin ne eivät sovi. Vai onko sinusta koiran omistaja koiran äiti?

Vierailija
38/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monelta ap on saanut pakit kun kertoo kirjoittelevansa vauva.fi -foorumille

No ok, kuinka monelta saisi pakit prosentuaalisesti jos pääsisi edes treffeille?

Vierailija
39/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaa. Mulle koirani on - ihan jo tällaisten keskustelujen vuoksi - ”hää”, ja nimenomaan hää, ei hän, ei se. Ehkä koska voin, ehkä koska olen päässyt tuomaan muuten niin yleiskielelliseen puheeseeni ripauksen entistä elämääni. Ihan sama, hää se on.

Mulla ei kyllä ollut sinkkumarkkinoilla mitään ongelmia tuon 30 kg turrikan kanssa. Tuntuu, että nykyinen mies jos ero tulisi surisi enemmän eroa tuosta nallesta kuin minusta. Niin mussukka hää on, sori ny.

Vierailija
40/50 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, paitsi silloin, jos se on ollut luupää. Jos ei esim. lenkillä suostu kävelemään kunnolla, kun perässä kävelee joku, jota pitää tuijottaa. Silloin saatan asiasta kertoessani käyttää hän -sanaa: "mutta eei, eihän hän voi kävellä kuono menosuuntaan, kun takana on joku!" muuten se on aina se.

Meilläkin tuo meidän malikka on HÄN silloin kun on erityisen ärsyttävä :D Koira on miehen työkoira ja hyvin koulutettu, mutta koska virkakoiralla tuppaa olemaan välillä tylsää (jos ei saa olla 24/7 töissä), HÄN saattaa esimerkiksi maistella puukopasta klapeja ja mupeltaa ne pitkin olohuoneen mattoa. Silloin HÄN on käynyt puutöissä. Ja tosiaan lenkillä HÄN on välillä rasittava jänöjussi, joka koikkelehtii miten sattuu innostuksissaan ja kulkee nenä tulosuuntaan ja haistaa jokaista heinänkortta. Muuten koirasta puhutaan nimellä tai sanomalla "se", mutta tuolla tavalla sarkastisesti HÄN on HÄN.