Jättää katkeraksi se, kun elättää/maksaa kumppanille tietyn ajanjakson ja sitten tuleekin jätetyksi
Itse nuorena ja tyhmänä maksoin AIVAN KAIKEN vätysmiehelle, joka syyti omat rahansa "pulassa olleelle" veljelleen ja vippaili loput kavereilleen. Rakkaus on todellakin sokea. Herralle ei kelvannut edes halpisruoat, vaan aterioiden piti aina sisältää laadukkaita(KALLIITA!) lihoja ja paljon herkkuja. Yksinäni olisin elänyt halpisruoilla tarjouksesta tarjoukseen. Hän sai minut ostamaan itselleen yli parin tonnin huipputietokoneen, joka oli "itsestäänselvä valinta", auton hänen nimiinsä (jolla toki kuljetti minua suhteen aikana), sekä kalliin karaokesysteemin isoine telkkarineen ja hyvine kaiutinsetteineen.
Hän oli tosi hyvä puhuja. Karaokesetti tietysti oli kaikkien yhteiseksi iloksi, juhlien keskipisteeksi ja koko lähipiirin iloksi. Minä siis en itse laula lainkaan karaokea, joten hänen jätettyään minut oli jotenkin itsestäänselvää laitteiston menevän miehelle. Olin niin shokissa ja sumussa, etten osannut erossa pitää lainkaan puoliani. Minähän omistin käytännössä kotonamme ihan kaiken ja olin vieläpä maksanut miehen pystyyn lähes kaikkia vaatteitaan ym. myöten, mutta silti jaoimme omaisuutta kuten normipariskunta. Tuo ero-ositus, sekä tietysti koko suhteen ajan menettämäni rahat kyseiseen mieheen jättivät valtavan katkeruuden.
Helpottaisi kuulla muidenkin kokemuksia rahallisista menetyksistä kumppaneihin, jotka ovatkin jättäneet sitten tai ero on tullut muuten, ihan sama. Sitä kuvittelee maksaessaan suhteen olevan ikuinen ja toisen hyvittävän sen hetkisen rahallisen panokseni korvaamalla sen takaisin myöhemmin. Sitten sitä "myöhempää" ei koskaan tulekaan, koska tuleekin ero! En kaipaa haukkuja, kadun jo muutenkin tarpeeksi. Olin nuori ja tyhmä, mutta opin läksyni.
Kommentit (84)
on kokemusta. Otin aikalailla takkiini kun mies osti minut ulos yhteisesti rivarista. Summa oli nimellinen ja tiesin että asunnon arvo oli kyllä noussut asumisen ja koko kämpän remppaamisen jälkeen aikalailla. Mutta olin vaan tyytyväinen kun pääsin siitä hullusta eroon. Ei olisi oma pää kestänyt sitä mustasukkaista kyttäriä. Yhdessä ostetut tavaratkin jäivät hänelle. Edelleen olen samaa mieltä, että onneksi pääsin vain eroon, ei olisi voimat jaksaneet käydä tappelemaan omaisuudesta. Oppirahat tällätavoin nuorena maksoin, ja toista kertaa ei kukaan onnistu kusettamaan tai minua nujertamaan! Se oli arvokas ja hyvä kokemus siinä mielessä.
Voiko nämä jutut olla edes puoliksi totta? Ei kai oikeasti kukaan anna toisen ihmisen kävellä ylitseen tuolla tavalla. Ei, vaikka kuinka rakastaisi. Eihän?
Huh, onneksi olen pystynyt olemaan sen verran kylmäsydäminen, että lokkeilua yrittäneet miehet ovat saaneet kenkää samantien. Yksi yritti muuttaa ilmaiseksi asuntooni- ei onnistunut ja suhde poikki. Toinen yritti samaa ja maksattaa elämisensä minulla- ei myöskään onnistunut ja suhde poikki. Jotenkin terveestä, työkykyisestä miehestä tulee aina reppanamainen ja mammanpoikamainen vaikutelma, kun yrittää päästä naisen lompakolle ja siinä kohtaa omat halut katoavat.
Ymmärrän kumppanin tukemisen haastavassa elämäntilanteessa, esim. sairauden, äkillisen työttömyyden, lapsen syntymän jne. aikana, mutta muuten en hyväksy omien menojen maksattamista toisella. On toki eri asia, jos haluaa antaa jotain lahjana, mutta silloin sen pitää olla lahjanantajasta lähtöisin, eikä niin että toinen ruinaa autoa, pleikkaria, uusia vaatteita jne. Kuten pikkulapsi. Älkää naiset suostuko hyväksikäytettäviksi.
Rakkaus on sokea ja toisakseen tälläkin palstalla usein avioehtoa sivuavissa keskusteluissa näkee että osa naisista ottaa asian esille ottamisenkin henkilökohtaisena epäluottamuslauseena, joten varmaan moni tossumpi tai tyhmempi hommaan lähtee ilman avioehtoakin.